ورود به ویجیاتو

بازیابی رمز عبور

ورود با شبکه‌های اجتماعی

کاربر جدید هستی؟ ثبت نام کن

ثبت‌نام در ویجیاتو

ثبت نام با شبکه‌های اجتماعی

قبلا تو ویجیاتو ثبت نام کردی؟ وارد شو.

بازیابی رمز عبور

میتونی وارد ویجیاتو بشی یا ثبت نام کنی

بررسی بازی The Last of Us Part 2 - سرانجام هیچکس باقی نماند

«اگر به سمت انتقام می‌روی، دو قبر حفر کن»

۱۰۲

The Last of Us Part 2 یکی از متفاوت‌ترین تجربه‌هایی است که شما در قالب یک بازی ویدیویی تجربه خواهید کرد؛ تجربه‌ای که از ندادن چیزی که کاربر می‌خواهد نمی‌ترسد و همین باعث شده بازی کردنش حتی برای کسانی که با ایده داستان مخالف هستند، ضروری باشد. در ادامه بررسی این بازی با ویجیاتو همراه باشید.

The Last of Us Part 2 از همان تریلر ابتدایی معرفی خود به یکی از مورد انتظارترین بازی‌های این نسل تبدیل شد. همه هیجان‌زده بودند تا ببینند داستان نویس و برنامه‌نویس متفاوت ناتی داگ یعنی نیل دراکمن چه برنامه‌ای برای ادامه دادن ماجرای جوئل و الی دارد. پایان پارت اول به‌گونه‌ای بود که بسیاری فکر می‌کردند که داستان به پایان رسیدن و The Last of Us در همین یک قسمت خلاصه خواهد شد.

البته نیل دراکمن و دوستانش در ناتی داگ به این نتیجه رسیدند که هنوز هم حرف‌هایی برای گفتن در این بازی دارند و همین قضیه باعث شکل گیری پارت دوم شد. از همان زمان معرفی بازی شایعات مختلی در مورد نحوه چگونگی ادامه پیدا کردن داستان بازی و تئوری‌های مربوط به قسمت دوم شنیده شد و زمانی هم که فهمیدیم محوریت بازی «انتقام» بزرگ الی خواهد بود، حدس‌هایی در مورد این که داستان به کدام سمت هدایت شد زدیم.

البته داستان The Last of Us Part 2 بیشتر از آن که در راستای انتقام باشد، کاملا در ضد آن حرکت می‌کند. ماجراجویی الی همزمان او را متحول می‌کند و حتی زودتر از الی، این ما به عنوان مخاطب هستیم که درگیر پارامترهای اخلاقی جدیدی می‌شویم که پیش از این شاید کمتر به آن‌ها توجه کرده بودیم.

تم اصلی بازی هم کاملا با جهتی که نیل دراکمن تصمیم گرفته داستان را به آن سمت هدایت کند هم‌خوانی دارد. الی به عنوان شخصیت اصلی قسمت پیشین هنوز هم همان دختر بددهن و عصبانی‌ای است که پیش از این دوستش داشتیم و حالا که ۵ سال از اتفاقات قسمت اول گذشته، با حفظ همان ویژگی‌ها و فهمیدن حقایقی تازه در مورد زندگی خود، دقیقا اخلاق‌های یک بازمانده سرسخت در دنیایی آخرالزمانی را پیدا کرده است.

الی در داستان ماجراجویی‌ای را دنبال می‌کند که اصلا از نظر روحی برای آن آماده نیست و دقیقا این همان هدف اصلی نیل دراکمن است و کاری می‌کند که The Last of Us Part 2 یک تجربه غیرمنتظره و سخت از نظر روانی باشد. دراکمن که می‌دادند خشم یکی از کنترل نشده‌ترین احساسات یک انسان عصر فعلی است، آن‌چنان مانند الی ما را اسیر قدرت این حس نشان می‌دهد که حتی ممکن است از خود ناتی داگ و دراکمن هم به خاطر روایت این داستان عصبی شویم؛ اتفاقی که دقیقا در بخش نمرات کاربران به بازی هم رخ داده است.

The Last of Us Part 2

  • امتیاز ویجیاتو95
  • امتیاز کاربران
    147 ratings7.8/10
  • امتیاز متاکریتیک96

The Last of Us Part 2 با این پیش‌فرض حرکت می‌کند که ما در حال تجربه داستانی در یک دنیای آخرالزمانی بی‌رحم هستیم که قطعا قرار نیست همه کارهایی که در آن انجام می‌دهیم را دوست داشته باشیم. در این جهت که نتیجه خشم چیست و چگونه در شرایطی که خشم پررنگ شده، احساس و عشق کنار می‌رود.

به همین دلیل در بازی مجبور به انجام کارهایی می‌شویم و اتفاقاتی را تجربه می‌کنیم که دوستشان نداریم و حتی در بعضی از موارد آزار دهنده هستند. خشونت بسیار بالای بازی و واقع‌گرایانه شدن درگیری‌ها هم در همین راستا انجام شده و در هر لحظه‌ای که در سیاتل به عنوان محلی اصلی رخ دادن اتفاقات داستان حرکت می‌کنیم، متوجه می‌شویم که داستان حول‌محور چه چیز زجر آور و دردناکی در حال گردش است.

همین قضیه هم باعث شده تا مسیری که داستان دنبال می‌کند کاملا متفاوت نسبت به گذشته باشد. The Last of Us یک داستانی با تم فیلم‌ها ژانر جاده‌ بود که در آن ماجراجویی یک مرد میان سال و دختری نوجوان در یک دنیای آخرالزمانی را تجربه می‌کردیم اما پارت دوم می‌خواهد درس مهم‌ و جدی‌تری به ما دهد و به همین دلیل اتفاقات آن در یک بازه زمانی مشخص و لوکشین محدودتری رخ می‌دهد.

همین مسیر و نحوه روایت داستان متفاوت باعث می‌شود بسیاری که از قسمت دوم انتظار تجربه‌ای مثل ‌The Last of Us دارند، از بازی ناامید می‌شوند. اما به نظر من این طرز فکر کاملا اشتباه است زیرا The Last of Us Part 2 هنوز همان استانداردهایی که قسمت پیش تعریف کرده بود را حفظ کرده و در عوض حتی سعی می‌کند قصه جدی‌تری را نسبت به گذشته روایت کند که به خوبی با فضای دنیای بازی هم‌خوانی دارد.

در واقع هدف نیل دراکمن از تغییراتی که نسبت به نسخه اول ایجاد کرده، نه تجاری ‌سازی بازی و حرکت دادن به سمت یک تجربه طرفدار پسند بوده بلکه کاملا با یک حس تازه طرف هستیم. البته این چرخش ناگهانی باعث شده تا تعداد زیادی کاراکتر جدید در داستان ملاقات کنیم که در قسمت پیشین حضور نداشتند.

از آن‌جا که طی این بازی برخلاف قسمت قبل که الی همراه همیشگی شما بود، در هر بخش یاری متفاوت دارید و طی داستان افراد زیاد و گوناگونی را ملاقات می‌کنید، کمتر وقت دارید که با یک کاراکتر ارتباط بگیرید و همین باعث می‌شود که اتفاقاتی که برای این اشخاص رخ می‌دهد، آن اندازه که کارگردان انتظار دارد، تاثیرگذار نباشند.

البته شخصیت دینا و کاراکتر دیگری که اسپویلش نمی‌کنم از این قضیه جداست و ارتباط زیادی که با این دو فرد طی داستان دارید و دوست‌داشتنی بودن بازی آن‌ها باعث می‌شود که از حضورشان لذت ببرید. جدا از این‌ها مهم‌ترین نکته در مورد قصه The Last of Us Part 2 به اتفاقی برمی‌گردد که در نیمه داستان رخ می‌دهد و بازی را به طور کامل به تجربه دیگری تبدیل می‌کند.

این اتفاق البته ضروری و کاملا در جهت هدفی است که دراکمن دارد. نیمه دوم داستان به خوبی کمک می‌کند آن‌سوی دیگر خشم را ببینید و اتفاقات را جوری بررسی کنید که پیش از این امکان پذیر نبودند. این اتفاق به‌قدری ناگهانی است که بازهم مانند چیزهایی که پیش از این در موردشان صحبت کرده بودیم بازیکن را شوکه می‌کند و کاملا در خلاف جهت تصوری است که از بازی داریم.

البته اتفاقاتی که در این نیمه می‌افتند دارای منطق کامل روایی هستند و همین باعث می‌شود که اگر کمی صبر داشته باشید، از آن خشم ابتدایی‌تان کاسته خواهد شد و کم کم با روندی که داستان پیش گرفته ارتباط برقرار خواهید کرد؛ اتفاقی که در نهایت باعث درک بهتر کاربر از هدف اصلی داستان می‌شود.

برخلاف داستان که نسبت به قبل کاملا دچار تحول شده، تحولاتی که در گیم‌پلی ‌The Last of Us Part 2 رخ داده، کاملا همسو با قسمت قبلی است. البته این موضوع به آن معنا نیست که گیم‌پلی مانند گذشته ثابت مانده بلکه بازی با پیشرفت انیمیشن‌های کاراکترها، طبیعی‌تر شدن مکانیک کار با اسلحه‌ها و تنوع بیشتر آپگرید‌ها و شکلی که می‌توانید گیم‌پلی را ادامه دهید، به یک اکشن ماجراجویی تقریبا بدون اشکال تبدیل شود.

فیزیک برجسته بازی باعث شده تا گیم دیزاین بازی نسبت به گذشته کمی متفاوت شود. عبور از محل‌هایی که در آن‌ها حضور دارید اکثرا ملزم به حل کردن یک چالش محیطی با استفاده از ابزارهای مختلف مثل طناب و بالا رفتن از سکوها است که خودش کمک می‌کند همیشه سرگرم بمانید. اتفاقی که نوع برجسته‌تر آن را پیش از این در Half-Life 2 هم دیده بودیم.

در کنار چالش‌های محیطی، طراحی دشمنان بازی هم خارق‌العاده است. موجودات مبتلا شده شامل کلاس‌های جدیدی می‌شوند که چه از نظر سرعت عمل و چه از نظر قدرت شما را حسابی به چالش خواهد کشید؛ به طوری که تجربه بازی روی درجه سختی متوسط هم می‌تواند چالش‌برانگیز و استرس‌زا باشد.

به لطف پیشرفت چشم‌گیر هوش مصنوعی نسبت به نسخه قبلی مبارزات با انسان‌ها هم جذاب‌تر شده است. شما دو گروه متفاوت را طی داستان ملاقات می‌کنید که هر کدام از آن‌ها نحوه مبارزه مخصوص به خودشان را دارند با همکاری با یکدیگر سعی می‌کنند که شما را تحت فشار قرار بدهند. تحت فشار به این معنا که در صورت مبارزه مستقیم با گروهی از دشمنان انسان باید دائما مکانی که در آن حضور دارید را تغییر دهید و استراتژی‌های مشخص و از پیش برنامه‌ ریزی شده‌ای برای پیروزی داشته باشید.

در همین مبارزات هم استفاده از محیط نقش به‌سزایی دارد. پنهان شدن در چمن‌ها و زیر ماشین‌ها یا تعویض کردن کاورها به سرعت همگی کارهایی هستند که برای پیشروی در داستان The Last of Us Part 2 باید در آن‌ها خبره شوید.

محیط‌ها هم نسبت به گذشته بسیار بازتر هستند و می‌توانید مسیرهای متفاوتی را برای پیشروی انتخاب کنید. محل‌های زیادی برای گشتن و پیدا کردن منابع وجود دارند که می‌توانید هیچ‌وقت به آن‌ها سر نزنید زیرا اصلا در مسیر اصلی خط داستانی قرار ندارند. البته با توجه به کمبود منابع و فشنگ در The Last of Us Part 2، بازی به طور خودکار شما را به سمت تجربه این مکان‌ها و حتی قبول کردن ریسک‌هایی که گهگاهی اصلا ارزشش را ندارد سوق می‌دهد.

و من همین نکته را در مورد The Last of Us Part 2 دوست دارم که حتی در گیم‌پلی هم غافل‌گیر کننده ظاهر می‌شود. مراحلی که در نیمه ابتدایی بازی تجربه می‌کنید حس متفاوتی نسبت به نیمه دوم دارند و غافل‌گیری‌هایی در گیم‌پلی بازی وجود دارند که هیجان تجربه پشت سر گذاشتن مراحل را تا انتها حفظ می‌کند.

مانند انتظاری که هر بازی درجه یک داریم، The Last of Us Part 2 ارزش تکرار بالایی هم دارد و آیتم‌ها و به‌روزرسانی‌های متعددی در بازی وجود دارند که برای گرفتن تمام آن‌ها قطعا به تجربه دوباره بازی نیاز دارید. این غافل‌گیری در همه المان‌ها دیده می‌شود و به همین خاطر همان‌طور که در ابتدا گفتم، با عنوانی طرف هستیم که حتما باید آن را تجربه کرد.

ناتی داگ برای هر لحظه و هر راهی که طی می‌کنید برنامه‌ریزی کرده و تمام دشمنان و موانعی که سر راه شما قرار می‌گیرند، در راستای سوق دادن شما به سمت حس و تجربه‌ای مشخص هستند؛ آن‌هم در حالی که می‌توانید شکل‌های مختلفی را برای پیشروی در گیم‌پلی پیش بگیرید.

The Last of Us Part 2 از نظر داستانی تجربه‌ای منحصربه‌فرد است که سعی می‌کند یک درس اخلاقی مهم به گیمر بدهد و در این راه نه ادعا می‌کند و نه بزرگ‌نمایی. بازی با جلوه دادن واقعیت محض و پیچش‌های متعدد داستانی و اتفاقات غافل‌گیرکننده که شرط می‌بندم بسیاری از آن‌ها را اصلا حدسش را نخواهید زد، تا انتها روی ریتم خوبی که از ابتدا داشت می‌ماند و حتی در شش هفت ساعت پایانی غافل‌گیر کننده‌تر و هیجان‌انگیزتر هم می‌شود. بازی آن حس دوست داشتنی قسمت پیش و آن شوخ‌طبعی همیشگی ناتی داگ را ندارد اما آن‌قدر در دقت به جزییات و بیان یک قصه منسجم همراه با گیم‌پلی سرگرم‌کننده موفق است که به راحتی می‌توان آن را یکی از بهترین بازی‌های این نسل و حتی تاریخ ویدیو گیم دانست.

The Last of Us Part 2 یک اثر کاملا انسانی‌ست که سعی می‌کند جنبه‌های غیرانسانی آدم‌ها را در شرایط خاص به تصویر بکشد و به ما نشان بدهد که هر کداممان سلاح قدرتمندی به نام خشم در وجود همه ما است که وقتی فعال می‌شود، می‌توانیم کارهای وحشتناک اما کاملا باورپذیری که در این بازی انجام می‌دهیم را با آن انجام دهیم؛ سلاحی که البته مانند هر قدرت ویژه‌ای بدون مشکل نیست و می‌تواند ما را چاه سیاهی بیاندازد که تنها راه خروج از آن زنده نگه داشتن عشق است.

مدت زمان بازی

داستان اصلی: ۲۱ ساعت
داستان و ماموریت فرعی: ۲۵ ساعت
صد در صد کردن بازی: ۳۳ ساعت

خلاصه بگم که...

The Last of Us Part 2 یکی از کامل‌‌ترین بازی‌های تاریخ است که چه در زمینه داستان و چه گیم‌پلی شما را غافل‌گیر می‌کند. بازی شبیه به نسخه اول نیست اما این بدان معنا نخواهد بود که به دنیایی که در The Last of Us دیدیم وفادار نمانده بلکه حتی توانسته آن را به سطح جدیدی از معنا برساند.

می‎خرمش

The Last of Us Part 2 چه از نظر محتوا، چه گیم‌پلی و چه گرافیک و کارگردانی صوتی اثری کم‌رقیب است که استانداردهای تازه‌ای برای یک بازی کنسولی تعریف می‌کند. گرافیک بازی مانند آنچارتد 4 کنسول نسل هشتمی سونی را به چالش می‌کشد و صداگذاری فوق العاده شما را در شهر سیاتل بحران زده حل می‌کند.

نمی‎خرمش

اگر توقع داشته باشید که The Last of Us Part 2 شبیه نسخه قبلی باشد، از آن ناامید خواهید شد. همچنین برای افرادی که به دنبال تجربه بازی با سطح بالای خشونت و استرس زیاد نیستند، این بازی انتخاب چندان خوبی نیست.
  • امتیاز ویجیاتو95
  • امتیاز کاربران
    147 ratings7.8/10
  • امتیاز متاکریتیک96
.کپی شد https://vgto.ir/4w4

102
نظر تو چیه ؟

avatar
1000
35 نظرات
67 پاسخ ها
1 دنبال کنندگان
 
بیشترین واکنش
پرطرفدار ترین
39 نویسندگان دیدگاه
علیdark_sideMehdiایلیاهیتلر آخرین نویسندگان دیدگاه
  مشترک شدن  
جدید ترین قدیمی ترین بیشترین امتیاز
اطلاع رسانی کن
علی
مهمان
علی

من هنوز بازی رو شروع نکردم ولی مثل اینکه خیلی جنجالی شده

dark_side
مهمان
dark_side

the last of us شاهکار بزرگ مفهومی فلسفی است که درون انسان ها را کاوش کرده و به ما ثابت میکند که هنوز طعم پیچیدگی را نچشیده ایم .
حقیقت تلخ است حتی تلخ تر هم میشود تا جایی که شما را از انسان بودن زده میکند و انسان بودنتان را به صورتتان میزند. چنین اثاری هر چند بار در قرن به نمایش در می ایند و ما را مبهوت و گیج خود میکنند اما این تلخی با کور سوی امید و نهان لحظات پایانی و میانی این شاهکار را به کلکسیون بهترین و برترین بازی های قرن پیوند میزند……

Mehdi
مهمان
Mehdi

ما که پلاتش کردیم رفت ولی تو یه جاهای بازی از خودمم بدم اومد ولی واقعا تاکید میکنم واقعا بازی جذاب و تمام عیار و در کل تجربه جدیدو هیجان انگیزی بود

ایلیا
مهمان
ایلیا

در هر صنعتی یکسری چیز ها ساخته میشه که محتواش از توان درک بعضیا بالاتره.البته به معنای نفهم بودن اون شخص نیست.ما تاحالا داستانی اینقدر بزرگسالانه رو تو صنعت گیم ندیده بودیم و خب ارتباط باهاش سخت بود و متاسفانه فشار ها روی بازی هم روی این امر تاثیر داشت.بنظر من این بازی همه جوره شاهکار بود و جسارتی که نیل دراکمن در داستانویسی به خرج داده بود قابل احترامه.

امیر
مهمان
امیر

سلام دوستان
من ۸ ساعت اول بازیرو تمام کردم

داستان بازی مثل پارت یکش اوایلش ی اتفاق بد افتاد

مرگ سارا در پارت۱
مرگ جوئل در پارت ۲

ولی مرگ جوئل بیشتر از دردناک بودنش تعجب آور و کسل کننده بود ….

نمره من تا اینجا۸ از ۱۰

...خودم...
مهمان
...خودم...

سلام و وقت بخیر من هدود ۵ ساعت اول بازی رو تمام کردم و خیلی راضی بودم حتی با وجود اتفاقات غمگینش ولی دوست داشتم ….خطر اسپویل از اینجا ب بعد…. در بخشی از بازی شما میتونیرگد قسمتی از لست او آس یک رو ک در پارت یک نشان داده نشده را با کیفیت خیلی بیشتر تجربه کنید … اگه گیتار زدن رو ب طور کاملا آزاد دوست دارید این بازیرو بریزید البته یسری اتفاقات عجیب قریب مثل حامله شدن دینا طی مشیر ب وجود آمد ک معلوم بود با یکی رابطه …داشته و من اصلا از این اتفاق خوشم… ادامه مطلب »

ABCD
مهمان
ABCD

خب بعد از تموم کردن بازی میخوام نظرمو به اشتراک بقیه بزارم. بازی به هیچ وجه در حد ۳ و ۴ یوزر اسکور نیس ولی قطعا در حد ۹ و ۱۰ منتقدا هم نیس. اتمسفر ترسناک و آخرزمانی بازی درست مثل تلو ۱ فوق العاده جذابه و موسیقی هم که حسابی شاهکار کرده، گیم پلی بازی خیلی خوبه فقط من انتظار پیشرفت بیشتری بعد ۷ سال نسبت به نسخه قبلی تو گیم پلی داشتم که البته زیادم موردی نیس. هوش مصنوعی هم در حد چیزی که فکر میکردم نبود ولی به طور کلی خوبه. داستان بازی هم یه سری ایرادات… ادامه مطلب »

Mani
مهمان
Mani

اسپویل**********

مسخره اگه بخوایم به شکلی که ناتی داگ میگه حساب کنیم هر سربازی ک میکشیم خانواده داره و باید بیاد انتقام بگیره ازمون
دختره عنتر میزنه قهرمان و دوست داشتنی ترین شخصیت بازی و ما پلیر ها رو میکشه و جلو ایلی و ناتی داگ اشغال ما رو مجبور میکنه ۱۰ساعت با این افریته بازی کنیم تف فقط تف

dark_side
مهمان
dark_side

قهرمان هه جول قهرمان نبود فقط خیلی خود خواهانه و کورکورانه عاشق دختری شده بود که جای دخترشو پرکرده بود

dark_side
مهمان
dark_side

شما داستانی میخوای مثل فیلمای ایرانی که همه چی توش خوش باشه

نه که با واقعیت انسان بودن روبه روت کنه و اونو تو صورتت بزنه

Sosmast
کاربر
Sosmast

**اسپویل**

مرگ جول به تنهایی ناراحت کننده بود و پایانش هم ناراحت کننده بود ولی به این نکته توجه داشته باشیدجول پدر ابی رو کشت و ابی ناراحت بود و از جول کینه داشت و دوست داشت جول رو بکشد ولی جول یه روز می مرد چه به دست ابی و چه به دست بردارش و………

ولی الی در پایان چرا ابی رو نکشت چون که می دونسد با کشتن ابی جول زنده نمی شه

من این نظر را داشتم در مورد بازی و داستان و گیم پلی و گرافیک عالی بود

بهرام
مهمان
بهرام

خاک بر سرتون با این تیتر زدنتون، نویسنده احمق بی شعور

هیتلر
مهمان
هیتلر

حاج آقا بهرام.شما که بلد نیستی درست حرف بزنی خواهشا نظرنده. لطفا مودب باش.باید یادبگیری که به همه احترام بذاری.

هیتلر
مهمان
هیتلر

بی ادب

dark_side
مهمان
dark_side

تو که نمیخوای اسپویل بشه برات چرا میای دنبالش خب

محمد
مهمان
محمد

اسپویل واقعیت اینه که داستان بازی مشکلات اساسی داره و یه جوریه که فصل آخر گات جلوش خوب به نظر میاد. دلیلش هم اینه که شخصیت ها کارایی میکنن که هیچ جوره منطقی نیست و بهشون نمیخوره. مثلا تامی و جول ۲۰ ساله دارن تو این دنیا زندگی میکنن و امکان نداره همینجوری به ۴ تا غریبه اعتماد کنن و اسم و محل زندگیشونو بگن. باز دوباره تامی و الی اونقدر احمق نیستن که تو یه ساختمون کمپ بزنن و راه های ورود و خروج رو پوشش ندن. باز دوباره تامی اونقدر کودن نیست که نقشه الی تو آکواریوم رو… ادامه مطلب »

هیتلر
مهمان
هیتلر

ولی در کل من بازیشو خیلی دوست دارم.

dark_side
مهمان
dark_side

جول اعتماد نکرد
وقتی به فکر انتقامی دیگه نه چیزی یادت میمونه نه چیزی میفهمی مثل کریتوس که زارتو زورت میکشت
فیلم ایرانی دوست داری ها همیشه واقعیت این نیست
تصور کن باباتو بزنم بکشم نمیای سراقم؟
بازی اول؟ جول یه قاچاقچی بود که به خاطر عشقش به الی امید درمان کردن بیماری رو به همراه چند ادم خوب نابود میکنه
انسان بودن پیچیده است
یه فیلم فانتزی رو با یک اثر اخرالزمانی مقایسه نکن مخصوصا اینکه مضمونشون فلسفشون و خیلی چیزا یکی نیست

Mhdi.k
مهمان
Mhdi.k

اسپویل
به نظرم حداقل برای احترام به مخاطب باید حق انتخابی وجود داشت برای منی که دوست داشتم انتقام جوئل رو بگیرم و نذارم ابی مثل یه ماهی از تو چنگم لیز بخوره

dark_side
مهمان
dark_side

واقعیت چیزی که ما میخوایم نیست

اردشیر
مهمان
اردشیر

*** اسپویل*** به نظر من داستانگویی این بازی فوق‌العاده و برای من حداقل جدید و غافلگیرکننده بود؛ نه داستانش. داستانی که از دو طرف روایت میشه و عملا هیچ کس villain نیست. اینکه بازی بتونه تا انتها، تنفر شما رو نسبت به ابی، به همذات پنداری تبدیل کنه، یعنی موفق شده و برای من، تونست این کار رو بکنه.
گیم پلی درگیر کننده‌ست و گرافیک هم جای حرف نداره از نظر من.

HeroPersia
کاربر
HeroPersia

سلام خسته نباشی

آقای کرمی واقعا انتظار شما از داستان پارت۲ همین بود و الان کاملا راضی هستید؟!!
کاش سایت قابلیت voice chat داشت چون نظری که کلا رو ماهیت کلی داستان نوع کارگردانی بازی دارم بیش از چند ساعت گفتگو است و در نظر و حتی یک مقاله کلی نمیگنجه.
امیدوارم یک روز پارت ۲ ریبوت بشه…
خسته نباشی

dark_side
مهمان
dark_side

درکت از این موضوع فرق میکنه؟
خب
برای خودت نگهش دار

امیرحسین
مهمان
امیرحسین

مرگ جوئل دردناک تر از مرگ سارا نبود ولی وقتی بازی به شما اجازه انتقام گرفتن نمیده اون غصه ای که باید برای جوئل بخورید تبدیل به سرخوردگی میشه
اسپویل
خود اَبی کلی فایرفلای (wlf جدید) که دوستای چند سالش بودن رو به خاطر لِو کشت پس چرا جوئل نباید فایرفلای هارو بخاطر الی میکشته

Aria
کاربر
Aria

دوست عزیز کاش اول کامنت مینوشتی اسپویل

dark_side
مهمان
dark_side

چون فایر فلای ها میخواستن دنیا رو نجات بدن نه خودشون رو (wlf)

امیرحسین
مهمان
امیرحسین

وقتی بازی رو تموم کردید نمیتونید خودتونو قانع کنین برای بار دوم شروعش کنید

Abolfazlcr185
کاربر
Abolfazlcr185

سلام نقد خیلی خوبی بود شایان جان . من راستش مثل بعضی از دوستان کنسول نداشتم ولی پای د لست آف آس ۱ گریه کردم خیلی زیاد . اینم اون شبی که نمره متاش اومد حیرت کردم . چون خیلی میگفتن بازیش بده چه میدونم مزخرفه و از این حرفا . من خودم پی سی گیمرم و آرزومه بازی رو تجربه کنم . گیم پلیش که تو یوتیوب دیدم عالی و هیجان انگیز بود درباره داستان که چون نمیخواستم اسپویل بشه برام چیزی . خلاصه نمره ی متا مهمتر از نمره کاربراس . بالاخره منتقد ها بیشتر از ما گیمر… ادامه مطلب »

pooria
مهمان
pooria

بازی معمولی هست درست مثل نسخه اول نقدِ ، رسانه ای که تولید محتوا نداره و فقط مترجم توش کار می‌کنه هم فاقد ارزشه نقد و بررسی یعنی من نبینم کی چی میگه یا نمیگه. دیدگاه با کالبد شکافی فرق داره. این قلم گاهی به شدت مسموم و خطرناک هست و نتیجه کار همیشه چیزی که ما قبل از ساخت اثر فکر میکنیم نیست. این بازی گذرا و نه چندان با ارزش هست چون حس درونی خوبی به مخاطبش نمیده. در زمینه طراحی و گرافیک هم دروغ های حال بهم زنی از طرف کمپانی گفته شده که ویدیو های مقایسه… ادامه مطلب »

Morteza0935
مهمان
Morteza0935

شما برو همون بازی های آنلاینتو بازی کن که حس خوب بهت میده.اتفاقا مهمترین نقطه قوت بازی اینه که قرار نیست به گیمر باج بده و از این نظر این نسخه حتی از قسمت اول واقعی تر جلوه میکنه.ضمنا شما برو مقاله مربوط به طناب در این سایت رو بخون تا بفهمی ناتی داگ یوبی باگ نیست.

dark_side
مهمان
dark_side

با تشکر از مرتضی نه فراصتی

dark_side
مهمان
dark_side

با تشکر از پوریا فراصتی

HellBoyPotter
مهمان
HellBoyPotter

به نظر من بازی از نظر گرافیکی و صحنه های اکشن و خون و خونریزی بی نظیر هستش.
ولی از نظر داستانی به قسمت اولش واقعا نمیرسه.

dark_side
مهمان
dark_side

قسمت اولو رد میکنه

جعفر
مهمان
جعفر

اسپویل*** مرگ یهویی و الکی جوئل که انگار میخواستن فقط از شرش خلاص شن بازی نوید یه انتقام خونین به شما میده درحالیکه آناناسم دستتون نمیده نصف بازی رو باید با قاتل جوئل بازی کنین و کارای بیهوده‌ای انجام بدین که اصلا تو داستان لست آف آس نمیگنجه، مثلا دنبال اوون بگردین، یا برین دوساعت واسه یارا دارو بیارین، یا برین دنبال لِو وسط محل زندگی قبیله‌شون(!!!!!!) والا ماموریتای فرعی رد دد از اینا جذابتر بود و بیشتر در خدمت داستان بود اینا نه تنها باعث نمیشن با ابی همذات پنداری کنین بلکه حالتونو خراب میکنن انقدر که وصله ناجورن… ادامه مطلب »

parsa
مهمان
parsa

اسپویل اسپویل اسپویل جالبه برام وقتی میگید ( بازی نوید یه انتقام خونین به شما میده درحالیکه آناناسم دستتون نمیده ) تو بازی تمام اشخاصی که تو مرگ جول نقش داشتن کشته میشن بجز ابی چطور به همچین چیزی رسیدی ، چیزی که مشخصه اینه که شما از بازی خوشت نیومده که سلیقه شماست کسی هم بهش ایرادی نمیگیره . به هر حال هرکی یه جوره ، اتفاقا کنترل ابی یکی از بهترین کارهای بود که نیل دراکمن تو بازی انجام داده بود ، با وجود اینکه از این کاراکتر بشدت متنفری ولی وقتی که کنترولش رو دستت میگیری میفهمی… ادامه مطلب »

parsa
مهمان
parsa

اسپویل —– بر خلاف نظر شما اتفاقا بخش بیمارستان ابی از نفسگیر ترین و هیجان انگیز ترین بخش های بازی بود ، از نظر من تمام ماموریت بازی درست و بجا در کنار گیمپلی فوق العاده با توجه به سبک بازی و در جهت پیشبرد داستان بود ، و در آخر پایان بندی فوق العاده بازی ، خیلی ها که مینالن به این دلیله که چرا الی در آخر ابی رو نکشت در صورتی که در آخر داستان در واقع یه الی و جول دیگه بوجود میان ( ابی و اون پسر آسیایی، فکر کنم اسمش lev بود ) و… ادامه مطلب »

جعفر
مهمان
جعفر

اینا برداشت شخصی شماست و حرفای بازی نیست اتفاقا الی داشت ابی رو مثل چی کتک میزد و غرق میکرد که یهو بعد از اینکه انگشتاش کنده شد متحول شد و گفت برو کاریت ندارم دیگه تو این نبرد برنده‌ی واقعی ابی بود، هم انتقام گرفت و هم جونشو نجات داد و با لِو فرار کرد، اما الی هم اینکه نتونست انتقام بگیره و هم تمام اطرافیانش و عشقش و زندگیشو از دست داد و هم انگشتاشو، بدتر اینکه اصلا خودش جون ابی رو نجات داد (با پایین اوردنش از ستون) بازی هیچ پیچش و نکته ریزی نداره، عوضش تا… ادامه مطلب »

parsa
مهمان
parsa

نه دوست من ، این ها برداشت من از داستانیه که کارگردان خواسته اون رو بهم بفهمونه، شما از کجا میدونی حرفهای بازی نیست، که اتفاقا بازی به شکل زیبای این مسئله میکوبونه تو صورتت ، منم میتونم بگم شما چشمتون رو از روی صحبت های داستان بخاطر لجبازی و اتفاق اول داستان بستی ، شما میای میگی ( یهو بعد از اینکه انگشتاش کنده شد متحول شد ) آخه من چه بحثی میتونم با شما بکنم . در هر صورت موفق باشید.

جعفر
مهمان
جعفر

دوست عزیز این داستانی نیست که شما بخوای ازش برداشت خاصی بکنی
یه داستان ساده‌ست، شروع داره، وسط داره و پایان
برداشت کردن مال سبک سورئال و داستانای نمادینه

داستان انقدر سوراخ سمبه داره که شما مجبوری خودت پُرشون کنی، اسمشم میذاری برداشت، اینا توجیهه نه برداشت

parsa
مهمان
parsa

خب در واقع این داستانی هستش که شما قدرت برداشت از اون رو ندارید ، ( یه داستان ساده‌ست، شروع داره، وسط داره و پایان ، برداشت کردن مال سبک سورئال و داستانای نمادینه ) واقعا چی میشه گفت منطق شما به شکلی هست که متاسفانه بحث کردن با شما کاملا بی فایده و هدر دادن وقته ، خیلی ببخشید کامنت های شما سرشار از بی منطقی هست ، حتی تجزیه تحلیل رو هم محدود به سبکی خاص میدونید .

جعفر
مهمان
جعفر

این حرفا که ((شما قدرت برداشت ندارید)) و ((شما فلان چیزو درک نکردید)) و این بهونه‌ها، خیلی وقته از مُد افتادن
دنبال یه جمله جدید باشید برای وقتایی که چیزی واسه دفاع کردن نمونده

parsa
مهمان
parsa

نه دوست عزیز شما میای میگی داستان چیز نداره که ازش بخوایی برداشت خاصی بکنی و تحلیل داستان رو فقط محدود به سبک خاصی از داستان میدونی ، خب منم میگم شما نمیتونی ازش چیزی برداشت کنی در واقع این شما و امثال شما هستن که چیزی جز بهونه گیری ندارن ، به همین سادگی ، من فقط قسمتی از داستان رو برای شما گفتم با دلایل ولی شما جز فرار رو به جلو حرفی برای گفتن ندارید.

dark_side
مهمان
dark_side

جمله جدید : بحث با کسی که نمیخواد بفهمه مثل کبوندن هاون تو آبه

dark_side
مهمان
dark_side

برداشت من از بازی این بود
عشق ادمو کور میکنه
انتقام تورو بی وجدان میکنه و بلایی سرت میاره که تا عمر داری یادت نره
انسان بودن پیچیده تر از این حرفاست

اینم از جعفر فراصتی

dark_side
مهمان
dark_side

پیچش های داستان انقدر بزرگ و بزرگ سالانه هست که به چشم حفره میان ولی هر چه بیشتر تو حفره میری بیشتر میفهمی

جعفر
مهمان
جعفر

همه‌ی اون اشخاص در جهت رسیدن به ابی کشته شدن، الی هیچوقت نمیگه من میخوام برم نورا رو بکشم یا اُوون و مل رو بکشم، هدفش فقط اَبیه، چون قاتل جوئل شخص اَبیه، و کشته شدن رفقای اَبی نه واسه گیمر اهمیت داره نه واسه الی واسه من فقط و فقط کشتن ابی مهم بود، نه رفقاش معلومه که فقط دنبال انتقام بودم، وقتی کله شخصیت محبوبم با چوب گلف خرد شده و اِلی افتاده زمین و با فریاد خشم به اَبی میگه ((میکشمت، قسم‌ میخورم میکشمت)) انتظار داری دنبال چیزی جز انتقام باشم؟ نیل دراکمن یه میل شدیدی در… ادامه مطلب »

parsa
مهمان
parsa

اسپویل اسپویل اسپویل خب متاسفانه باز هم اشتباه میکنید ، البته از نظر من ، اگه تمام صحنه های بازی رو دیده باشید متوجه میشید که در واقع هدف اصلی الی ، ابی بوده ولی هیچ وقت هم نگفته باقی رو نمیکشم ، چون کل گروه ابی مسئول مرگ جول بودن نه فقط ابی در نظر داشته باش که چه کسانی جلوی الی رو گرفتن تا نتونه جول رو نجات بده کل گروه بودن ، توجه کنید که الی بعد کشته شدن جول هیچکدوم از دیالوگ های اطرافش رو نمیشنوه و فقط صدای زنگ تو گوششه حتی متوجه این نمیشه… ادامه مطلب »

جعفر
مهمان
جعفر

هدف اصلی اَبیه، شما تا اَبی رو نکشی حس رضایت بهت دست نمیده، حالا تمام WLFها و رفقای ابی رو بکش، اصلا پدر و مادر و اجداد ابی رو از تو قبر دربیار و دوباره بکش کشتن اُوون و رفقا درسته حال میده و میگنجه تو داستان، اما اصلا راضی کننده و کافی نیست، واسه همینه که میگم بازی نوید انتقام میده اما چیزی بهمون تحویل نمیده حرفت درسته، نیل دراکمن اون سمت ماجرا رو نشونمون میده، اما اون سمت ماجرا اصلا قانع کننده نیست، چون من الان ۷ ساله که طرفِ الی و جوئلم، و قرار نیست الان یهو… ادامه مطلب »

parsa
مهمان
parsa

اسپویل اسپویل اسپویل اول اینکه کارگردان به هیچ وجه همچین قصدی نداره این همون دلیلیه که میگم داستان رو متوجه نشدید ، دراکمن میخواد بگه هیچ چیز سیاه سیاه ویا سفید سفید نیست و وقتی یه اتفاقی توی داستان میوفته که تو دوستش نداری ، بهتر اون طرف ماجرا رو هم ببینی ، دلیل دیگه ای که میگم داستان رو متوجه نشدی اینه که هنوز نمیدونی که هردو الی و ابی تو این بازی همه چیزشون رو از دست دادن ، این که شما میگید ابی رستگار شد نشون میده که نه تنها داستان رو درک نکردید حتی کوچکترین توجهی… ادامه مطلب »

dark_side
مهمان
dark_side

خدایی بهتر از این نمیشد درک کرد ناموسا آفرین من خودم تو افکارم دنبال وصف این لحظات فلسفی بودم

dark_side
مهمان
dark_side

کریتوس هم همرو کشت ولی هیچی گیرش نیومد (طوری که ما دیدیم) ولی رستگار شد

dark_side
مهمان
dark_side

تو هم داداش نمیخواد درمورد فهمیدنت با کسی که نمیخواد بفهمه بحث کنی

dark_side
مهمان
dark_side

خواستن فهمیدن یک چیزه و خواستن نفهمیدن یه چیز دیگه درک کردن این موضوع رو باید بخوای که بفهمی نه بیای با کسی مه فهمیده و درک کرده درمورد نفهمیدنت بحث کنی

سینا
مهمان
سینا

وقتی میخوای اسپویل کنی باید چند خط خالی بزاری

dark_side
مهمان
dark_side

از نگاه سطحیت به این بازی فکر میکنم درکت از انسان بودن مثل یک بچه ۱۴ ساله میمونه همه چی خوشو خرمه مثل سریالای ایرانی

mohammad
مهمان
mohammad

بررسی ویدیویی بزارین

امیرحسین
مهمان
امیرحسین
امیرحسین
مهمان
امیرحسین

اشتباه دراکمن جایگزین کردن حس درام با حس نا امیدی بود اگر فک میکنید زیادی حالتون خوبه و وقشه حال خودتون رو بگیرید و کاری کنید که از خودتون بدتون بیاد لست ۲ رو پیشنهاد میکنم از سر تا ته بازی پر از این چیزاییه که گفتم . لست ۲ به اندازه ای مزخرفه که لست ۱ شاهکار بود

dark_side
مهمان
dark_side

امیر حسین فراصتی

بهرام احمدی زاده
مهمان
بهرام احمدی زاده

دوستان سلام. اول متشکرم از این نقد بسیار دوست داشتنی. دوم اینکه من اصلا کنسول ندارم که بخوام بازی کنم ولی از اونجایی که اخبار بازیهارو دنبال میکنم ،‌منتظر این بازی بودم. این بازی رو در ۹ قسمت بطور کامل در یوتیوب دیدم نمیدونم که چقدر ترافیک مصرف کردم ولی اینو بگم که شاهکاره و مثل یک سریال شمارو میخکوب میکنه. همونطور که تو نقد بالا خوندید بازی در پارت دوم شمارو سورپرایز میکنه. چیزی که اصلا انتظارش رو ندارید. پیشنهاد میکنم که به امتیازات سایتهای معتبر اطمینان کنید و اگر میتونید ، این بازی رو حتما تجربه کنید. واقعا… ادامه مطلب »

Mohammad
مهمان
Mohammad

شایان خدا قوت خوبه مثل یکی از سایت های همسایه نیست که بازی رو به مقام خدایی رسوندن و طوماری از خوبیهاش نوشتن و ایراداتشو مخفی کردن، کسی هم چیزی غیر این بگه کامنتش اصلا تایید نمیشه، یشه هم ۵۰ نفر کشیک میریزن سرش و میترکوننش نقد خوب و منصفانه ای بود و امتیاز من سعی کردم تو این چند روز با بازی کنار بیام چون داستانش اذیتم میکرد، به نظرم به قول دوستمون همینجا، بازی سلیقه ایه ولی من هی با خودم میگم اگه این بازی غیر تلو۲ بود ایا اینقد صدا میکرد؟شماهم به این موضوع فکر کنید، خوبه… ادامه مطلب »

Mohammad
مهمان
Mohammad

حداقل تو یه عنوان aaa ادم انتظارات بسیاری داره، جدا از اون سنت شکنی همیشه معلوم نیست جواب بده، خصوصا که داستان یه همچین عناوینی خواه و ناخواه رو خیلی افراد تاثیر میذاره، به نظرم ای کاش چون بازی رو برا خاورمیانه ممنوعیت هم زده بودن، یکم اینوری بهص نگاه میکردید تا دلایلش معلوم شه. و اینکه اگه از این زاویه کسی میدیدش شاید دیگه تا عرش بالا نمیرفت من حقیقتا دنبال هیت و اینچیزا نیستم فقط دلم شکسته از اینهمه بی پردگی، چون ما تو جامعه خودمونم کم نداریم، بنظرم این چیزی جز غم بهمون اضاف نمیکنه(درحالی که سرگرمی… ادامه مطلب »

Mohammad
مهمان
Mohammad

اینم اضافه کنم دست کم ما اسیایی ها به نظرم سخته کنار اومدنمون با این فرم داستان، نمیدونم من اینجوریم یا بقیه هم احساس سرخوردگی میکنن، یه جور حس تلخ داره ک نمیخوایم تجربه کنیم
نمیدونم واقعا چرا تراژدی تو بازیها هم داره زیاد میشه

Morteza0935
مهمان
Morteza0935

The last of us2 یه قدم روبه جلو در بازی های ویدیویی محسوب میشه.قرار نیست همه چی مثل فیلم هندی با گل و بلبل تموم شه،قرار نیست همیشه از بینی شخصیت ها یه قطره خون نیاد و قرار نیست اتفاقات زندگی اونجوری که ما انتظار داریم رقم بخوره.کاراکتر های این بازی به معنای واقعی انسان هستند.شخصیت و عمق دارند.اگه نیل دراکمن سمت این ساختارشکنی نمیرفت،دیر یا زود کس دیگه ای انجامش میداد.وگرنه همچنان با فجایع داستانی و شخصیت پردازی مثل resident evil و devil may cry طرف بودیم. البته گلایه ای از نیل دراکمن دارم اینه که عقاید و خط… ادامه مطلب »

dark_side
مهمان
dark_side

آره صدا میکرد ولی اگر همینطور خوب روایت بشه

parsa
مهمان
parsa

نقد بسیار خوبی بود ، ممنون ، واقعا امیدوارم کسانی که دوست دارن بتونن این شاهکار رو تجربه کنن ، متاسفانه تو ایران دیگه خرید بازی های کنسولی به رویا تبدیل شده ، دیگه حتی به خواسته های کوچیکت هم نمیتونی برسی چه برسه به بزرگاش.

mehran sb
مهمان
mehran sb

اولش خواستم یه متنی رو بنویسم و از منظر روانشناسی‌ در موردش بحث کنم، اما دیدم واقعا فایده نداره. فقط یه چیز می‌تونم بگم. این فقط یه بازیه و با واقعیت فرق داره. من شخصا شاید دلم بخواد داخل بازی با اره دست و پا ببرم یا چه میدونم فقط برم هد شات کنم، اما در واقعیت با احترام و لبخند با اطرافیانم برخورد می‌کنم. نیازی نمیبینم پول بدم که داخل بازی یکی‌ به من درس اخلاق بده. درس اخلاق درون بازی. ما که هدفمون از بازی شبیه سازی زندگی‌ واقعی‌ که نیست، پس لزومی هم به درس اخلاق درون… ادامه مطلب »

جعفر
مهمان
جعفر

متاسفانه الان دوره‌ای شده که هر آدمی تا یه تریبون دستش میاد (حالا چه پیج اینستاگرام چه سایت خبری چه تولید موزیک چه فیلمسازی چه فلان) شروع میکنه به شعار دادن و درس اخلاق و درس زندگی دادن
آثا ما نخوایم نیل دراکمن به ما درس زندگی بده کی رو باید ببینیم؟

dark_side
مهمان
dark_side

باید بری باب اسفنجی ببین البته اونم یه جاهایی درس زندگی داره

parsa
مهمان
parsa

خب واقعا خوشحالم که شما از منظر روانشناسی راجب این بازی صحبت نکردید ، چون جالبه برام با اینکه صنعت بازی سازی چندین نسله از اینکه فقط یه شخصیت قابل کنترل رو بندازه تو یه محیط و شروع کنه به لت و پار کردن بقیه گذشته و وارد داستان گویی عمیق و شخصیت پردازی های فوق العاده شده به شکلی که میزان تاثیر پزیری و تاثیر گذاری روی اشخاص رو به دلیل تعاملی بودنش حتی از سینما هم بیشتر کرده ، اینکه شما میگید ” این فقط یه بازیه و من شخصا شاید دلم بخواد داخل بازی با اره دست… ادامه مطلب »

parsa
مهمان
parsa

اتفاقا نیل دراکمن با هوشمندی و به درستی مشکلاتی رو که تو جوامع هست فرقی هم نداره شرق یا غرب تصویر سازی کرده ، قبلا هم گفتم هدف از بازی فقط این نیست که از نقطه a به نقطه b بری و فقط یه سری موجود یا آدم رو بکشی و حال کنی و بعد با خودت بگی این فقط یه بازیه من که تو دنیای واقعی کسی رو نمیکشم ، اینکه دراکمن اومده تو بازی یه سری مسائل رو طرح کرده که شاید دغدغه فکری خودش باشه به عنوان یه کارگردان خیلی طبیعیه چون ممکنه دغدغه فکری خیلی ها… ادامه مطلب »

mehran sb
مهمان
mehran sb

البته با تبر کریتوس هم خیلی‌ لذت بردم. نیازی نیست که اره برقی دستم بگیرم، اگر شما هم متوجه لحن شوخی‌ و جدی من نشدید به دلیل نوشتار هست و گفتگو رو در رو نیست. اصولا برای کسی‌ نسخه نمیپیچم و همه صحبت‌هایی‌ که کردم فقط خودم رو لحاظ می‌کنم. اگر دوست دارید که برای شما حس ناراحتی‌ رو به وجود بیارند و این ناراحتی‌ تخلیه نشه، خب بفرمایید بازی کنید. واکنش کاربر‌های ایرانی‌ برای من یک مساله‌ای رو قوت بخشید. چه واقعیت و چه بازی، ما علاقه زیادی به عذاب روحی‌ خودمون پیدا کردیم و البته سمت سندرم استکهلم… ادامه مطلب »

parsa
مهمان
parsa

نه عزیزم ، هیچکس از ناراحتی خوشحال نمیشه و طبیعتا به دنبال اون هم نیست ، درواقع مسئله هم اصلا همچین چیزی نیست ، اگر همچین چیزی باشه پس اصلا نباید هیچ فیلمی یا بازی راجب مسائل تلخ اجتماعی ساخته بشه ، چون به باور شما باعث رنجش روح میشه ، البته با توجه به داستان ها و فیلم های که همیشه به بازار میاد که همیشه قهرمان ها باید برنده باشن و یا در آخر به یه داستان خوب و همه پسند ختم بشه طبیعیه که اشخاصی مثل شما دنبال چنین داستان ها و پایان بندی های باشن ،… ادامه مطلب »

mehran sb
مهمان
mehran sb

بله من اینجا هستم که گویا حرف قلمبه بزنم از نظر شما که البته خودم خبر ندارم. از بازی رد دد لذت بردم با اینکه پایان تلخی‌ هم داشت. ولی‌ خب از نظر شما من دنبال پایان بندی خوب هستم. ( خیلی‌ خوبه که شما انسان‌ها رو به راحتی‌ میشناسید و قضاوت می‌کنید. ) برای شما اینکه من چی‌ بازی کنم اصلا مهم نیست ولی‌ کلی‌ وقت میذارید که به من بازی معرفی‌ کنید و تایپ کنید در خصوص نظر من. من هم در بازی هواپیما آتاری باقی‌ موندم. من به سلیقه شما احترام میذارم و خوشحالم که افکار مختلفی‌… ادامه مطلب »

parsa
مهمان
parsa

ببین مهران عزیز من اصلا شما رو نمیشناسم که بخوام قضاوت کنم و توهینی هم نکردم ، ظاهرا شما وقتی کامنتی رو مینویسید یادتون میره چی نوشتید ، چیزی که من به شما گفتم با توجه به کامنتی که دادید بود ، هنوز هم میگم اصلا برام مهم نیست که چه بازی انجام میدید یا چه فیلمی میبینید یا ….. شما اومدید یه مثال بی ربط از روانشناسی رو به یه مسئله کاملا متفاوت ربط دادید که من هم بهش جواب دادم ، جالبه شما این لحن از صحبت رو خوب میدونید ( بشین بازی کن اما برای من نسخه… ادامه مطلب »

dark_side
مهمان
dark_side

داداش (آن یار کزو گشت سر دار بلند جرمش این بود که اسرا هویدا میکرد) هیچکس با کسی که نمیخواد بفهمه بحث راه ننداز چون نمیخواد بفهمه منم اشتباه کردم چندتا تیکه انداختم به خدا هم تو اذیت میشی هم طرف مقابل گالیله رو سر گرد بودن زمین و … دهنشو سرویس کردن تا اخرش کنار اومد گفت باشه بابا شما راست میگی فقط بشین به نفهمیدنشون بخند
چون بعد ها خودشون میفهمن

dark_side
مهمان
dark_side

درس اخلاقی نداشت برات gow
برا من
پدر بودن بود

dark_side
مهمان
dark_side

آره این کامل و جامع حرف منه

Mohammad
مهمان
Mohammad

از نظر روانشناسى،در دنيا واقعى اگر قانونى چيزى هم نبود دوست داشتين هم رو هد شات كنين، با اره برقى دست و پا هم رو قطع كنيد.

dark_side
مهمان
dark_side

قانونی نیست فقط ما انسان ها وضع کردیم

dark_side
مهمان
dark_side

خخخخخخخخ دنبال هدف والا تر رفته دوست عزیز نه صرفا سرگرم کردن چون فیلم هایی که الان میبینم صرفا بیشتریا شون برای سرگرمی ان ولی این وسطا شاهکار هایی هم هستن که به جای وقتتون رو الکی گرفتن سعی میکنن درس زندگی بهت بفهمونن

جعفر
مهمان
جعفر

یه چیزی که نباید فراموش کرد اینه که سونی و ناتی‌داگ با تریلرای دروغ و فیک سر تک‌تک طرفدارا رو کلاه گذاشتن
اره شما شاهکار کردین، منتها تو زمینه‌ی دروغگویی شاهکار کردین

alanturnig
مهمان
alanturnig

میگم اون امتیاز کاربران که نوشتین کاربرای ویجیاتو هستن دیگه چون امتیاز کاربران بین المللی که خیلی پایین بود حدودای ۳.۶ اینا بود !!! یا اونام مال سایت خاصی بودن ؟؟

Mohamad
مهمان
Mohamad

بازی رو تو بدترین زمان خریدم(کرونا،قیمت های سرسام آور و دلار و…) بعد از اتفاقی که تقریبا همون اوایل بازی افتاد حالم چند روزه گرفته شد و کنارش گذاشتم ولی حتما بازیش میکنم چون معلومه میخواد چیز مهمی رو به آدم بفهمونه مخصوصا که درباره ی موضوع “انتقامه”

maziar
مهمان
maziar

نه بازی و فعلا بازی کردم نه نقد رو خوندم فقط یه سوال
آیا تیترایی که اول زدین اسپویل حساب میشه؟؟؟

Ali AE
مهمان
Ali AE

خسته نباشی آقا شایان بابت نقد
تکرار کورکورانه سکانس‌های واکینگ دِدی و تقلید‌های بی‌حساب کِن لوینی هیچوقت یه گیم و شاهکار نمی‌کنه، خیلی خوبه که برای نقد همچین اثر‌هایی عجله نشه و عمیق تر پرداخته بشن، کاش حساسیت به اسپویل اینقدر زیاد نبود در رابطه با سکانس به سکانس گیم صحبت می‌کردیم!!

S.Rahimi
مهمان
S.Rahimi

چه جالبه حواستون هست دارید به یک گیمر حرفه ای اینو میگید؟؟؟؟؟

اینجا همه ی سایتای دنیا اشتباه میکنن الا شما؟؟

kiamehrZ
مهمان
kiamehrZ

بازی کاملا سلیقه ای هستش
من به شخصه به اندازه نسخه اول باهاش حال نکردم و به طور کلی از نظر من داستانش در حد نسخه اول نبود و ایراداتی داشت
نمره من در کل به بازی ۸/۵ هست

XBox-Live
کاربر
XBox-Live

ma ke 1 hafte pish goftim youtuberhaye kharji az in az shaki bodabn. shoma gosh nakardi rafti 2 million dadi baraye bazi ba meta 85

mani
مهمان
mani

یوتوبرا یه ضر زدن ول کن دیگه همه کامنتات همینه
شما جی تی ای رو حتما بازی کردی دیگه؟،الان یعنی بگن اشغاله مفت نمی ارزه شما قبول میکنی

Morteza0935
مهمان
Morteza0935

شما دلت به همینا خوش باشه.چون هضم ۹۵برای یه ایکس باکس فن خیلی سخته…

رادین
مهمان
رادین

پس halo 5 چیه

dark_side
مهمان
dark_side

هنو نیومده دادا

S.Rahimi
مهمان
S.Rahimi

به نظرم نسخه اول یه تجربه تکرار نشدنی بود

darkglory
مهمان
darkglory

متا ۹۵ هستش

ورود
بارگذاری...
ثبت نام
بارگذاری...