ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

۸ نکته‌ای که باید پیش از تجربه Outriders بدانید

امروزه بازی‌هایی ساخته می‌شوند که تلفیقی از چند سبک هستند. درواقع این بازی‌های می‌خواهند با جمع کردن همه‌ی موارد خوب در کنار هم بهترین تجربه را برای گیمرها به ارمغان بیاورند. بازی Outriders یکی از ...

سیدعباس حسینی
نوشته شده توسط سیدعباس حسینی | ۷ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۳:۰۰

امروزه بازی‌هایی ساخته می‌شوند که تلفیقی از چند سبک هستند. درواقع این بازی‌های می‌خواهند با جمع کردن همه‌ی موارد خوب در کنار هم بهترین تجربه را برای گیمرها به ارمغان بیاورند. بازی Outriders یکی از همین عناوین است. ساخته شده توسط استودیویی لهستانی به نام People Can Fly که سال ۲۰۰۲ تاسیس شده و بیشتر با عناوینی همچون Bulletstorm و Painkiller شناخته می‌شود.

Outriders با سبک نقش‌آفرینی قرار است ۱۲م فروردین ۱۴۰۰ برای کنسول‌های نسل هشتم و نهم عرضه شود. به خاطر نزدیک شدن به زمان عرضه این بازی قصد داریم تا با ۸ نکته مهم، شما را برای تجربه این بازی آماده کنیم. درادامه با ویجیاتو همراه باشید.

Outriders جدا از هرچیز، یک اثر داستان محور است

طبق گفته سازندگان Outriders این بازی یک اثر داستان ‌محور است و بیشترین تمرکز سازندگان روی این بخش بوده است. داستان بازی از این قرار است که در اوایل سال ۲۰۳۰ زمین شروع به از هم گسیختن می‌کند و میزان زلزله‌ها و بلایای طبیعی افزایش می‌یابد. براساس گمانه زنی‌ها این اتفاقات نتیجه آزمایش یک اسلحه فوق سری است که توسط سردمداران دنیا انجام گرفته. بعد از بررسی‌های بسیار، پیش‌بینی‌ها حاکی از این هستند که زمین تا آخر قرن دوام نمی‌آورد و تمامی موجودات از جمله انسان‌ها با انقراض روبرو خواهند شد.

انتشار این خبردر سال ۲۰۴۸ موجب بروز هرج و مرج در زمین و سرعت بخشیدن به آخرالزمان موعود می‌شود. سران G9 به منظور چاره‌اندیشی، اقدام به راه‌اندازی پروژه ECA (Earth Colonization Authority) می‌کنند. این پروژه به منظور نجات بشریت با جمع‌آوری منابع سران کشورها، اقدام به ساخت دو سفینه‌ی Caravel و Flores که به فضا فرستاده شده و هدف آن جستجوی سرزمین موعود است آغاز می‌شود. این سفینه‌های فضایی بر اساس اخرین فناوری‌های بشری موجود با شتابی که به انها اجازه دسترسی به نصف سرعت نور را می‌دهد به دنبال جلوگیری از انقراض بشر به فضا فرستاده می‌شوند.

سیاره‌ای که به منظور استعمار انتخاب می‌شود اینوک (Enoch) نام دارد. فضاپیماها برای میانه‌های سال ۲۰۷۰ برنامه‌ریزی شده بودند که پرتاب شوند ولی به‌ علت نقص‌ فنی Caravel این فضاپیما زمین را ترک نکرد. در سال ۲۰۹۱ آخرین پیام ارسالی از زمین توسط Flores دریافت شد و بقیه مردم باقی‌مانده روی زمین که بالغ بر میلیاردها نفر بودند منقرض شده تلقی شدند. دانشمندان عقیده دارند به منظور حفظ تنوع بشریت و مطمئن بودن از حفظ آن حداقل نیاز به ۳ میلیون نفر دارند و این درحالی است که فلورس تنها ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

درواقع این موضوع باعث می‌شود که از همان ابتدا استرس این که اگر شرایط در اینوک اشتباه پیش برود چه اتفاقی برای بشریت خواهد افتاد ذهن گیمر را درگیر ‌کند. هنگام رسیدن به اینوک، Flores کاوشگری برای جمع‌آوری دیتا از سطح سیاره می‌فرستد. در اولین مامویت پیشروهایی بر سطح اینوک فرود می‌آیند و وظیفه جمع آوری و ارزیابی و فرستادن اطلاعات را برای Flores خواهند داشت. در همین ماموریت اکتشافی اینوک نیروهای Outriders (پیشرو) توسط نیرویی مرموز به نام Anomaly مورد حمله قرار می‌گیرند. Anomaly نیرویی است که منجر به ایجاد ناحیه‌ای تحت عنوان طوفان می‌شود که منجر به درهم گسیختن قوانین فیزیک از جمله زمان – گرانش –آرایش اتم و… می‌شود.

Outriders

اکثر افراد گرفتار شده در طوفان به سادگی از پا درآمدند. هنگامی که پیشروها با طوفان مواجه شدند تلفات سنگینی دادند و به محفظه‌های امن خود بازگشته و به خواب مصنوعی فرو رفتند تا تیم پزشکی به کمک آنها بیاید. ولی تیم پزشکی هیچ‌وقت نرسید و همین باعث شد که پیشروها ۳۰ سال بخاطر فناوری پیشرفته منجمد شده باقی بمانند. داستان بازی ۳۰ سال پس از این حادثه شروع می‌شود، زمانی که بازماندگان گروه پیشروها از خواب مصنوعی خود بیدار شده و مستقیما وارد جهنم انوک می‌شوند. در طی این زمان نیروی مرموز آنومالی موجب تغییر اینوک و پیشرفته‌تر شدن موجودات آن شده.

ولی این تغییر مختص اینوک نبوده و بازماندگان گروه Outriders نیز تغییر کرده‌اند. مردمانی که در سفینه Flores حضور داشتند هم بر روی اینوک فرود آمده‌اند ولی بخاطر اختلافاتی که داشتند به گروه‌های مختلف تقسیم شده‌اند. طوفان باعث بی‌استفاده شدن تکنولوژی‌های بشری شده. یعنی هر وسیله‌ای که می‌توانست به استعمار اینوک کمک کند حالا چیزی جز وسایل بدرد نخور نیست.

شرایط به گونه‌ای است که انسان‌ها با هم روی منابع و قلمرو و همچنین علیه موجودات اینوک می‌جنگند. سرزمین پساآخرالزمانی مدمکس‌ای گونه که جنگ روی آن برای بقا خواهد بود. نویسنده بازی آقای «Joshua Rubin» است که پیش از این نویسندگی نسخه دوم Assassin's Creed و Walking Dead را برعهده داشته. در نگاه اول به داستان بازی اینگونه بنظر می‌رسد که با داستانی قوی، درگیرکننده و جذاب طرف هستیم.


Outriders از قابلیت کراس‌ پلی بهره می‌برد

اوضاع عجیبی شده، زمانی برای تجربه چندنفره بازی باید کنار هم می‌نشستیم تا بتوانیم بازی را با هم تجربه کنیم. بعدها امکان بازی‌ کردن چندنفره آنلاین ایجاد شد ولی باز هم یک مشکل اساسی وجود داشت. برای تجربه بازی به صورت چند نفره آنلاین باید دستگاه و سرویس مشترکی استفاده می‌شد که این‌ مورد هم مشکلات خاص خود را داشت. اما با آمدن قابلیت کراس‌پلی، گیمرها بدون هیچ محدودیت و با هرکنسولی می‌توانند بازی Outriders را تجربه کرده و به نبرد با یکدیگر بپردازند.


وجود قابلیت شخصی سازی، گامی مهم برای جذب تمام سلایق

استودیو لهستانی قابلیت شخصی‌سازی گسترده‌ای را در این‌ بازی پیاده کرده. از شخصی سازی‌های مرسوم و رایج عناوین نقش‌آفرینی تا شخصی‌سازی‌های مربوط به زاویه دید و نمایشگرهای عریض و رابط کاربری بازی، همگی در جهت راحتی هر چه بهتر کاربران گرد هم آمده‌اند. طبق اطلاعات منتشر شده ، هزاران آیتم مثل اسلحه، لباس و تجهیزات ویژه در بازی قرار داده شده.

سلاح‌ها از تنوع خوبی در بازی برخوردارند و با انتشار آپدیتی‌ طی زمان‌های مختلف تعداد اسلحه‌ها و آیتم‌های مختلف افزایش خواهد داشت. وجود آیتم‌های تزئینی یا کازمتیک در Outriders تایید نشده ولی با توجه به سبک بازی دور از انتظار نخواهد بود. آپگرید و ویرایش کردن ابزار و سلاح‌ها عضو جدایی ناپذیر Outriders خواهد بود. در بخش کرفتینگ بازی مواردی مانند میکس کردن ابزار و سلاح، ارتقا دادن ویژگی‌های آن‌ها و یا افزودن ویژگی دیگر کلاس‌های بازی وجود دارد.


سیستم ارتقا مهارت، چیزی شبیه درخت مهارت

سیستم مبارزه‌ بازی را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که براساس کلاس کاراکتر می‌توان از حرکات ترکیبی برای ضربه بیشتر علیه دشمنان استفاده کرد. برای همین منظور در بازی یک قسمت برای ارتقا مهارت‌ها تعبیه شده که شبیه درخت مهارتی است که در بازی ویچر دیده‌ایم. در این بخش بازیکنان می‌توانند توانایی‌های کاراکتر خود را مشاهده کرده و در صورت امکان ارتقا دهند.

مورد جالب در مورد درخت مهارت این است که می‌توانید در هر زمان بدون هیچ‌گونه عواقبی آن را ریست و تمامی آپگرید پوینت‌های خود را بازیافت کنید. می‌توان گفت که ارتقای توانایی‌ها یک امر ضروری برای به پایان رساندن مراحل بازی است. ماکسیمم لول برای کاراکتر ۳۰ است اما بعد از اتمام بخش داستانی در بخش Expedition می‌توان اسلحه‌ها و ابزارآلات خود را تا لول ۵۰ اپگرید کنید.


در این بازی، کشتن تنها راه برگشتن سلامتی است


امروزه بازی‌ها برای برگشتن نوار سلامتی معمولا دو روش را پیش می‌گیرند. در بازی های فعلی معمولا باید در جایی پنهان شوید تا نوار سلامتی پر شود. یا بوسیله استفاده از آیتم‌هایی که سلامتی شما را بالا می‌برند، می‌توانید سلامتی کاراکترتان را بازیابی کنید. این مسئله در Outriders کلا فرق می‌کند. در این بازی از دو روش یاد شده خبری نیست و سازندگان در این زمینه سیستمی پیاده کرده‌اند که به وسیله آن، شما باید دشمنانتان را شکست دهید تا بتوانید نوار سلامتی کاراکترتان را بازیابی کنید.


۴ کلاس برای مبارزه وجود دارد

اگر یادتان باشد در بخش داستان بازی گفتم که قسمت اعظم نیروی پیشرو در مواجه با طوفان از بین رفتند. آن بخش اندک که از مواجهه مستقیم با طوفان جان سالم به در بردند زندگی کاملا متفاوتی را در ادامه تجربه خواهند کرد. بعد از پشت سر گذاشتن ۳۰ سال بصورت منجمد، آن‌ها قابلیت‌های جدیدی خواهند داشت و دنیای پیرامونشان آن‌ها را با اسم «تغییر یافته» یا Altered خواهد شناخت.

درواقع چیزی در حد ویچرهای جهش یافته دوست داشتنیمان. در بازی‌های چند نفره و تیمی مرسوم است که اعضای هر تیم، متخصص یک چیز باشند یا هرکدام ویژگی مخصوص به خود را داشته باشند. تغییر یافته‌های Outriders هم از این رسم پیروی می‌کنند و در بازی ۴ نوع کلاس را برای گیمرها درنظر گرفته‌اند که عبارتند از:

  • Trickster: گیمرها می‌توانند زمان و فضا را کنترل کنند و از این قابلیت برای تله‌پورت و کند کردن دشمن و… استفاده کنند.
  • Pyromancer: این کلاس قابلیت استفاده کردن از آتش را برای گیمرها فعال می‌کند.
  • Devastator: این کلاس ویژگی ایجاد زمین‌لرزه را دردسترستان قرار می‌دهد و باعث می‌شود که به راحتی آب خوردن استخوان‌های دشمنان خود را خورد کنید.
  • Technomancer: این کلاس نیز گیمر را به متخصص تکنولوژی تبدیل می‌کند. مانند کلاس Engineer بازی Call of Duty Mobile.

برای پیشرفت در Outriders ماجراجویی بهترین راه است

یکی از ویژگی‌های جالب بازی، کشف مناطق جدید است. یعنی هنگامی که بازیکنان درحال انجام مراحل اصلی هستند، می‌توانند مناطقی از نقشه بازی را پیدا کنند. خوبی ماجرا آنجاست که با کشف این مناطق، شما با NPCهایی روبه‌رو می‌شوید که می‌توان از آن‌‌ها مراحل فرعی جدیدی را دریافت کرد. درنهایت با انجام دادن این مراحل توانمندی‌های کاراکتر شما افزایش می‌یابد.

گروه Altered تنها گروه Outriders است که با دیدگاه‌های متفاوتی درموردشان خواهد داشت. بعضی‌ها به عنوان تهدید، بعضی‌ها به عنوان خراب‌کار و بعضی‌ها مانند خدا آن‌ها را مورد ستایش قرار می‌دهند. ممکن است که در داد و ستدهایتان بخاطر این ویژگی به سمت آیتم‌های باارزش تری هدایت شوید. فقط به این خاطر که بازرگان مورد نظر، به شما و گروه Altered احترام می‌گذارد. همین موضوع باعث تنوع در گیم‌پلی و اکتشاف‌های بازی خواهد شد.

گیم‌پلی بازی سریع است و شامل کاورگیری، استفاده از قدرت‌های جدید به عنوان یک Altered و همچنین استفاده از اسلحه‌هایتان است. Outriders در نگاه اول شبیه بازی‌هایی همچون Division و Mass Effect است که از هرکدام نیز المان‌هایی را پذیرفته. براساس جو پساآخرزمانی و درگیری‌های انسان‌ها روی منابع به نظر انتخاب‌های سختی در میان پرده‌ها بر عهده گیمرها گذاشته می‌شود.

همکاری تیمی در بازی شبیه عناوینی همچون Division است و در حالت کو-آپ مرگ و زندگی یک کاراکتر شخصیت‌های دیگر را نیز دچار مشکل می‌کند. البته بازی را می‌توان بصورت تک نفره نیز پیش برد.


از پیشرفت خود مغرور نباشید چون Outriders همواره یک سروگردن از شما بالاتر است

بازی‌های مختلفی ساخته شده‌اند و در این بین عناوینی بوده‌اند که هرکدام جلوه خاصی از سختی را ارائه کرده‌اند. سیستم سختی بازی Outriders علاوه بر درجه‌بندی کلاسیک با قابلیت World Tiers عرضه خواهد شد. World Tiers به گونه‌ای طراحی شده که بازیکنان هرچه در مراحل بازی پیشروی کنند، بازی به صورت خودکار برای آن‌ها سخت‌تر خواهد شد. به عبارتی هرچه سطح کاراکترتان بالا برود دشمنان با استقامت و قدرت بیشتری از شما پذیرایی خواهند کرد.

البته این شما هستید که انتخاب می‌کنید آیا در World Tiers بالاتر بازی خواهید کرد یا نه؟ این افزایش سختی بازی، باعث می‌شود تا بازی همچنان برای بازیکنان چالش برانگیز باشد, در نتیجه پاداش‌های بزرگی دریافت کنند. البته برای کسانی که واقعا در پی به چالش کشیدن خود هستند بازی پس از اتمام بخش داستانی حالت Expedition را ارائه می‌کند که شامل ۱۵ مرحله سخت‌تر برای جستجو است. با آزاد کردن همه ۱۵ مرحله اجازه دسترسی به مرحله نهایی با اسم The Eye of the Storm را خواهید داشت.

حال سوال این است، Outriders تا چه حد موفق خواهد شد؟ آیا Outriders توانایی این را خواهد داشت که استودیو PCF را در کنار CDPR به عنوان یک استودیو موفق لهستانی دیگر قرار دهد؟ برای پاسخ به این سوال باید تا ۱۲ فروردین سال جدید صبر کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Mohammadzare
    Mohammadzare | ۹ فروردین ۱۴۰۰

    قطعا موفق میشه. این حد از جزئیات که نام بردید(تازه هنوز بازی عرضه نشده) از هر سبکی یک بازی قدرتمند میسازه و تا حدود زیادی چه از گیم پلی های بازی و چه از توصیفات این متن،رگه های خلاقیت توی اون دیده میشه

  • amiralimessi10
    amiralimessi10 | ۸ فروردین ۱۴۰۰

    به نظر بازی آینده دار و قدرتمندیه

  • Aref3831
    Aref3831 | ۷ فروردین ۱۴۰۰

    نیاز به اتصال دائم اینترنت که نداره؟

    • سیدعباس حسینی
      سیدعباس حسینی | ۸ فروردین ۱۴۰۰

      سلام
      دقیق نمی‌شود گفت و سازندگان در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند ولی به نظر نمیاد که با وجود بخش داستانی این اتفاق بیافتد. فعلا باید تا زمان عرضه صبر کرد.

مطالب پیشنهادی