متال گیر سالید ۲ بعد از ۲۰ سال چقدر غافلگیرکننده است؟
دو دهه از زمانی که برای اولین بار Metal Gear Solid 2 با جادوی خود تمام دنیا را در بر گرفت میگذرد. هنوز هم بزرگترین شگفتی نسخه دوم متال گیر سالید، توانایی فوقالعاده کوجیما در ...
دو دهه از زمانی که برای اولین بار Metal Gear Solid 2 با جادوی خود تمام دنیا را در بر گرفت میگذرد. هنوز هم بزرگترین شگفتی نسخه دوم متال گیر سالید، توانایی فوقالعاده کوجیما در به بازی گرفتن انتظارات طرفداران و فریب دادن آنها در بهترین حالت آن است. لطفا کمی از قوه تخیل خود استفاده کنید و صحنه را تصور کنید. در آغاز قرن جدید و هزاره جدید قرار گرفتهایم، E3 2000 در اوج خود است، و تنها بازی که تمام توجهات را در آن رویداد به خود جلب کرده، Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty است.
نسخه اول بازی به کارگردانی کوجیما که آن هم برای شروع این فرانچایز یک عنوان برجسته بود که در سال ۱۹۹۸ برای PS1 عرضه شد. هیدئو کوجیما در نسخه دوم، دوباره به عنوان کارگردان بازی حاضر شد و با همکاری کونامی بعنوان ناشر بازی، با هم یک تریلر بازی را معرفی کردند که پس از تمام شدنش همه سالن و کنفرانس جذب آن شده بودند و از آن صحبت میکردند.
نه دقیقه از گیمپلی نسخه دوم روی PS2 نمایش خیرهکنندهای داشت. صحنههای تحسینبرانگیز سینمایی، روی کنسول آینده سونی که Solid Snake را در حال انجام اقدامات جاسوسی تاکتیکی نشان میداد، در آن زمان چیز به خصوصی بود. اسنیک در حالی که توسط مزدوران در یک کشتی باری و در یک هوای بارانی شکار میشد، تواناییهای منحصر به فرد خود را در مخفی کاری نشان میداد. هایپ درحال افزایش بود، طرفداران هم انتظارات خود را برای بازگشت سالید اسنیک به بالای ۱۰۰ افزایش دادند. دمویی هم از بازی که با Zone of the Enders هیدئو کوجیما ارائه شد، نشان داد که دیوانگی Metal Gear Solid 2 در داستان سرایی به حجم بحرانی رسیده است.
سرانجام، زمانی که بازی در دستان مردم قرار گرفت، در عرض چند ساعت پس از شروع بازی توانست گیمرها را وارد دنیای جدیدی کند. این استعداد کوجیما برای فریفتن گیمرها در بهترین حالت خود بود. کوجیما بازیکنان را فریب داد تا باور کنند که شخصیت اصلی نسخه دوم از بازی نیز اسنیک است و در DVD بازی چیزی جز قرار گرفتن در کالبد اسنیک برای انجام مبارزات بازی قرار ندارد. در عوض ماموریت قابل بازی اسنیک با ربودن نمونه اولیه متال گیر ری و غرق شدن نفتکشی که او در آن نفوذ کرده بود، به پایان رسید. بنظر میرسید که سرباز افسانهای و محبوب بازی قرار است با کشتی غرق شود، اما هیچ راهی وجود نداشت که کوجیما قرار باشد ستاره فرنچایز متال گیر را بکشد. درست نمیگویم؟
شروع وقایع MGS2 چند سال بعد اتفاقات اولیه اتفاق میافتاد. طوریکه بازیکنان متعجب، خود را در قالب یک شخصیت جدید یافتند. این شخصیت جدید کسی نبود جز رایدن (Raiden). حتی زمانی که حقه کوجیما به بهترین حالت اجرا شد و در نهایت چهره رایدن را برای بازیکنان نشان داد، برخی از گیمرها ممکن بود هنوز باور داشته باشند که این فقط یک تغییر موقت از سوی اسنیک باشد.
شاید قرار است اسنیک چند مأموریت بعنوان یک مامور تازه کار انجام دهد و یا حتی دیوانه وار تر این که اسنیک به رایدن اجازه داده تا همه توجهها را به خود جلب کند و خودش در پشت صحنه در یک هویت دیگر مخفی شده است. دیری نمیپاید که اسنیک خود را بعنوان یک سرباز تصادفی به نام ایروکوی پلیسکین معرفی میکرد. لباس مبدل خود را کنار میگذاشت، هدبند مخصوص خود را به سر میزد و به رایدن نشان میداد که چگونه باید ماموریتها را انجام دهد. اما این اتفاق هرگز نیافتاد، زیرا اسنیک در همان پشت صحنه ماند. درحالی که این بدون شک برای بسیاری از گیمرها شوکهکننده بود. درست است که این حرف کمی در بین طرفداران بازی مناقشهبرانگیز است. اما به نظر من نقش اصلی رایدن در Metal Gear Solid 2 بطور کلی باعث شد که با بازی بهتری طرف باشیم.
بعد از عرضه بازی، معلوم شد که رایدن بین طرفداران بازی تفرقه افکنده است. حتی تیم سازنده نیز در مورد کنار گذاشتن Solid Snake در طول کمپین Big Shell تردیدهایی داشتند. طبق مستندی که از پروسه طراحی Metal Gear Solid 2 منتشر شد، رایدن به عنوان شخصیتی ساخته شد که میتوانست افرادی را به طرف بازی جذب کند که هرگز بازی اصلی Metal Gear Solid را تجربه نکردهاند. در حالی که تیم طراحی از رایدن بعنوان طعمهای برای جذب گیمرهای زن نیز استفاده کرده بود. الگو در طراحی رایدن دقیقاً برعکس Solid Snake بود و در واقع هرچیزی که اسنیک است رایدن باید برعکس آن باشد.
در مستند طراحی آمده است: «ما از بازیکنان میخواهیم که یک شخصیت متفاوت از Snake را کنترل کنند تا بتوانند از داستان بازی لذت ببرند، حتی اگر بازی قبلی را انجام نداده باشند. آنها میتوانند با این شخصیت بدون در نظر گرفتن اینکه برای اولین بار است متال گیر بازی میکنند و با این سری از بازیها ناآشنا هستند، همدلی کنند. رایدن (کسی که برای زنان جذاب است) به جای اسنیک (که سمبل مردانگی است) بعنوان شخصیت اصلی. در واقع ما شخصیتی خواهیم داشت که زنان راحتتر میتوانند در آن حضور داشته باشند، همدردی کنند و خود را جای آن قرار دهند. او نقطه مقابل تصویر قدیمیتر و سرسختتر و مردانهتر اسنیک است.»
در طول مستند جف کیلی از بازی با اسم The Final Hours of Metal Gear Solid 2، او متوجه شد که چگونه موضوع دوست داشتن و دوست نداشتن موضوع اصلی بحث در میان تیم اصلی بوده است و حتی یوشیکازو ماتسوهانا دستیار کارگردان بازی نیز در این مورد ملاحظاتی داشت. ماتسوهانا در آن زمان معتقد بوده است که: «مطمئن نبودم که این مرد ضعیف با ظاهر ضعیف و ظریف زنانه مورد استقبال هواداران قرار گیرد یا خیر؟ اما همه ما به آقای کوجیما اعتماد داریم. زیرا او ترفندهای زیادی در آستین خود دارد. او اساساً مجاز است آنچه را که میخواهد انجام دهد.»
یکی از منابع الهام جالب برای ترفند کوجیما، ترمیناتور ۲ بود. کارگردان بازی توضیح میدهد که تغییر نقش آرنولد شوارتزنگر در دنبالهی پرفروش فیلم، باعث شد تا کوجیما یک طرح داستانی برای بازی بسازد که به او اجازه میداد بازیکنان را به همان شیوه با معرفی رایدن غافلگیر کند.
کوجیما توضیح میدهد: «من واقعاً عاشق فیلم ترمیناتور ۲ هستم. آن فیلم خیلی عالی بود، زیرا شما هرگز نمیدانستید که آرنولد شوارتزنگر، سایبورگ خوبی در زمان شروع فیلم است. وقتی او در ابتدا ظاهر میشود، تصور میکنید که او مانند فیلم اول نقش منفی و بد داستان است. اما بعد معلوم میشود که او نقش مثبت فیلم است. خیلی خوب یادم میآید که خیلی از این چرخش وقایع شگفتزده شده بودم. در حقیقت چیزی که من در ذهن خود داشتم این بود که وقتی گیمرها به چپتر پلنت بازی رسیدند، کاملا سردرگم شوند و از خود بپرسند چه اتفاقی دارد میافتد؟ سپس آنها با این شخصیت جالب به نام پلیسکین که ظاهر و صدایی شبیه به اسنیک دارد، ملاقات خواهند کرد. این در حالی است که مدام در ذهن خود میپرسند که آیا او اسنیک است؟»
در نهایت هدف کوجیما این بود که با انتظارات طرفدارانش بازی کند و با فریبهای زیرکانه آنها را غافلگیر کند. کوجیما توضیح داد: «در یک دنباله باید انتظارات مردم را برآورده کنید، اما به نظر من باید به نوعی کمی هم با انتظارات آنها بازی کنید و برخلاف آنها بروید و آنها را فریب دهید. این نسخه از متال گیر بر اساس تفکرات من است و اگر بخواهم میتوانم آن را نابود کنم.»
دو دهه بعد، طرفداران هنوز درمورد موضوعات و ایدههای مختلف Metal Gear Solid 2، طرحهای پیشبینیکننده و پیشبینیهای شگفتآور دقیق درباره چگونگی شکلدهی یک دنیای آنلاین به جامعه صحبت میکنند. Metal Gear Solid 2 یک کاوش در کنترل ذهن، انبوه اطلاعات، انبوهی از دانش بیاهمیت بدون هیچ زمینهای برای هدایت آن قبل از بروز واکنشهای تند و تیز است. داستان رایدن حتی مسیری مشابه با ماجراجویی سالید اسنیک در سال 1998 را دنبال میکند و در انجام این کار، تفسیر فوقالعاده روشنگری را ارائه میکند. در عین حال گاهی دیوار چهارم را نیز میشکند، که همه این کارها با دقتی نظیر دقت برش های جراحی، تیز و عمیق و دقیق انجام میشوند.
سرگذشت رایدن در این فرانچایز از آن زمان تا کنون فراز و نشیبهای خود را داشته است. در پیش درآمد Metal Gear Solid 3، شخصیت Ivan Raidenovitch Raikov بیش از یک شباهت گذرا به رایدن دارد. زیرا در پاسخ به واکنش شدید طرفداران Metal Gear Solid 2 بعنوان یک شوخی عمل میکند. رایدن پس از دستگیری توسط میهن پرستان، به یک شخصیت تراژیکتر تبدیل شد و بعنوان یک سوژه آزمایشی برای آزمایشها مورد استفاده قرار گرفت، که او را به یک سایبورگ تبدیل کرد.
نقش اصلی در عنوان Metal Gear Rising: Revengeance، رایدن را دوباره در کانون توجه قرار داد و به او این امکان را داد که دوباره در نقش یک ناجی وارد شود. در نتیجه دنیا را یک بار دیگر از دست یک سناتور سرکش ایالات متحده و مزدوران سایبورگ تحت امرش نجات دهد. در پایان با اضافه کردن اندکی چاشنی دراماتیک به داستان و رساندن دوباره رایدن به عشق زندگی خود یعنی رز، داستان را خاتمه مییابد.
میراث رایدن ذاتاً به Metal Gear Solid 2 گره خورده است. زیرا پیچش داستانی بینظیر آن و صرفنظر کردن از سالید اسنیک و تکیه به کاراکتر جدیدی که اجازه میدهد تا قدرت را به جای اسنیک محبوب در دست بگیرد تا امروز بی نظیر بوده است. احتمالاً در آینده هم شاهد همچین موردی نباشیم و اگر هم استودیویی شهامت انجام چنین کاری را داشته باشد، احتمالا تاثیری که در سال ۲۰۰۱ داشته است را امروزه نداشته باشد. در عصر ارتباطات، رسانهها، اطلاع رسانی لحظه به لحظه و لایو استریمهای ۲۴ ساعته، پیچش داستانی بزرگ Metal Gear Solid 2 احتمالاً در عرض چند دقیقه پس از انتشار بازی در خیابانها اسپویل میشد و دیگر لذت گذشته آن را نداشت.
با این حال ۲۰ سال بعد، حرکت غیرمنتظره کوجیما برای رشد طرفداران Metal Gear Solid هنوز هم به عنوان یک شاهکار در جهت هدایت نادرست بازی با انتظارات و فریب دادن گیمرها مطرح است.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
الان متاسفانه معیار تعداد قابل توجهی از گیمرا شده گرافیک برا همین خیلی از شرکت ها دارن داستان و گیم پلی رو فدای گرافیک میکنن خلاقیت هم ته کشیده (در اینکه بازی هایی هستن که هم گرافیک و کلن بازی خفنی باشن شکی نیست مثل رددد2 ولی همین رددد2 نواوری نداره صرفا المان های خیلی بهبود یافته قبله) البته هنوز بازی های ایندی و بعضی شرکت ها مثل نینتندو از این سیاست استفاده نمیکنن
باور کنید یه گیمر نسل هشتمی دیدم میگفت کرافیکش به فورت نمیرسه
??
بازی های قدیمی زیاد هستند که هنوز بازی کردنشون جذاب
مثل: dmc1و3،igi،warcraft3 و ...
مکانیک بیشتر بازی ها شده گرافیک اصلا به فیزیک بازی دقت نمیکنن عین افتضاح ریمستر جی تی ای سایبر باگ
بیشترشون فقط فکر میکنن مردم به گرافیک فقط اهمیت میدن کلا سمت بازی های جدید فعلا نمیرم سعی میکنم بازی های قدیمی تجربه کنم ?
نمیدونم چرا از مخفی کاری حوصله ام سر میره?
همشو عین کانتر میرم.
فعلا میخوام اسپلینترسل کی اس تئوری رو دانلود کنم بعد شاید این هم دانلود کردم?
چرا من هر کی میشناسم از مخفی کاری خوشش نمیاد من طرفدارشم چون ریسک زنده و مرده رو میاره پیایین
من توی یه بازی جونم کم باشه یا تیرام تموم شه عین مخفی کاری میرم?
دقیقا .منم همینطورم .
من عاشق مخفی کاریم ولی ادمای زیادی رو ندیدم که مخفی کاری رو دوست داشته باشن .
خیلی کیفش بیشتره
من برعکس تو ام
روی ذغال؟?????
آره
نگران نباش رو ذغالش قابل اجرائه??
میریزم فقط بزارین فارکرای چهار و بتمن رو تموم کنم که اختلال تو دکمه ها نباشه
بحث سایت دوستان به شدت مزخرفه چون تا انتقاد میدیم به بازی بهت دیسلایک میدم اونی به من دیسلایک میده آخه نه لطفا بیا رو پی سی بازی کن
دوماً اگه بازی کردی به من هم بگو دکمه هاشو
چرا انقد سر گرافیک بحث میکنید
خداروشکر این گیم رو ذغال هم اجرا میشه
یه ماد گرافیکی نصب میکنی روش بعد گرافیکشم اوکی میشه دیگه
کلا یه سریا دنبال بهانه ان به گیم گیر بدن
یک سوال محض اطلاع خودم
دی ال سی و ماد رو میشه روی بازی که کرکی گرفتم نصب کنم؟
با شبیه ساز باید رو پی سی بازیش بکنم
کی گفته به شبیه ساز نیاز داره؟
واسه پی سی پورت شده؟
منظورم اینه که بعد از چند سال هنوز نمیدونستی برای پی سی اومده؟
نه?
پورتش افتضاحه
که اینطور
متاسفانه معیار گیمر های الان( حالا خودمون اونقدر بزرگ نیستیم! ) گرافیک هست.
بخاطر همین هم استودیو ها میرن گرافیک رو بالا میبرن و محتوا رو نابود میکنن :(
در صورتی که همون قدیمی ها از هزار تا بازی جدید بهتره!
منکه بیشتر از گرافیک فریم ریت خوب و گیمپلی قوی معیارمه
من معیارم داشتن یه پی سی خفنه ولی نداریم??
نهمین معیارن که منو تو بدبخت کردن با این سیستم زغالی البته مال زغالی نیست اونقدر
نهمین نه همین
من معیار مخفی کاری خالص
از پروفایلت و یوزرنیمت معلومه
هیچی تو ی بازی مهمتر از ی داستان قوی نیست
داستان قوی کل بدی های گیمپلی و گرافیک و اینارو میشوره میبره(البته بجز باگ زیاد)
همینه میان قشنگ یه بازی با گرافیک خیلی خفن درست می کنن اما به هیچ وجه داستان جالبی نداره برای مثال همین
دث اس رندینگ گرافیک نابی داره ولی داستان جالبی نداره.
اصلاً همین برادر خودم وقتی گفتم بیاد ماینکرافت بازی کنه باهام گفت : (این بازی بی گرافیک بیست سال پیش چیه و فقط یه آشغاله و این چرت و پرت ها?) در حالی که همه می دونید ماینکرافت چه بازی ناب و خفنیه
معیار من گیمپلی و داستانه با اینکه گیمر نسل جدیدم
من خودم یه زمانی گرافیک برام خیلی مهم بود ولی الان اصلا
حتی به نظرم ps2 از همه ی کنسولای جدید بهتره
Ps2 پرفروش ترین کنسول تاریخه
میدونستی تا حالا؟
خورشید پشتش به ماست
هعی میبینم که بعضی از تازه گیمر های سایت زیاد نمی تونن باهاش ارتباط برقرار کنن و دلیلش هم ساده است.
این حس عادیه چون تا الان دیگه ما یه عالمه بازی فوق العاده با گرافیک و گیم پلی بی نظیر داریم اما اون موقع که ما با پی اس وان و اینجور چیزا بازی های قدیمی رو می کردیم خیلی حال میداد.
اون موقع گیم پلی سخت و گرافیک خیلی پایین یع چیز عادی بود و بازی های متال گیر تو اون دوره بی نظیر بودن.
من خودم یادمه از وقتی 4 سالم بوده درایور بازی می کردم و خیلی هم لذت بخش بود اما چون ما الان دیگه فقط بازی های با گرافیک و گیم پلی راحت زیاد کردیم این چیزا برامون یکم عجیب هستن یه جوری هستن برامون که توصیف این حس یکم سخته اما این چیزا باعث نمیشه که چیزی از ارزش هاشون کم بشه.??
منم خیلی حال میکنم با بازی های قدیمی چون pc ام زیاد نمیکشه و اتفاقا حال میکنم مخصوصا متال گیرسالید 3 و 4
داداش واقعا دوست دارم بازی و چون مخفی کاریه و وقتی فن آرکین دیسانرد باشی نا خداگاه (که نمیدونم درست نوشتم)از بازی خوست میاد من خوشم نیومد ولی مشکل دکمه های بازیه که باشه کنترل الان بد و حتی منسوخ شدن من که از فانتوم پین رو بازی کردم ولی امید وارم این بازی ریمیکس البته کسی لایقه ریمیکس کردنشه یعنی...
خودتون میدونید اون روز اگه سیستم بکشه بازی می کنم
ولی اگه مشکل دکمه یکی به من بگه برم حل کنم مثال ویدیو یوتیوب نشون بده خوب میشه
توی درایور ۱ چراغ راهنمایی رانندگی به سمت دریا بود?
نمیگم بازی خوب نیست،فقط میگم سوتی دادن
یوبیسافته دیگه?????
ی.و.ب.ی.س.ا.ف.ت.ه د.ی.گ.ه???
قسمت اولش مال ی.و.ب.ی.س.ا.ف.ت نیست
من متاسفانه بازی هایی که خیلی قدیمی هستن رو اصلا نمیتونم تحمل کنم .نمیتونم از گیمپلی خشکشون لذت ببرم . میدونم خیلی هاشون ارزش بازی کردن همین الان هم دارن ولی برام من یکی که سخته
منم می دونم هیچی از ارزششون کم نمیشه ولی هم گیمپلی اذیت می کنه هم یه ذره گرافیکشون رو مخمه. خیلی گرافیکاشون برای زمان ما بده...
گرافیک رو اگه از گیمرای زمان کانتر 1.6 باشی عادت می کنی اهمیت ندی (:
پی نوشت:گرافیک و جزئیاتش برای اون زمان عالی بوده
منظورت چقدر قدیمیه بازی های دهه نود میلادی بله خشکه ولی دیگه از سال دوهزار به بعد گیم پلی ها خیلی روون شد
:/ آره. برا همینه که خیلی از گیمرای جدید از الدن رینگز بدشون میاد فورتزا دوست دارن. چی داری می گی؟ خوبی؟ هی انتظارتون فلان شده بیسار شده. یه جوری میگی انگار 100 سال ازمون بزرگتری. یه عمری مادر پدرمون از بدیای نسلمون و خوبیای نسل قبلی گفتن. تو که معلوم نیست از ما بزرگتری یا کوچیک تری میای اینجوری غر می زنی؟
داش سبکا متفاوته بهتر بود یمثال دیگه میزدی
از نسل 6 چیا تجربه کردی؟
هم با نظر تو مخالفم هم اون lol
ببین حرفش صد درصد غلط نیست....الان خیلی از گیمرای جدید میگن وی از سن اندریاس بهتره!واقعا بهتره؟به متاشون نگاه کن...داستانشون رو مقایسه کن....قدیما همه چی بهتر بود...الان خیلی از گیمرا فقط گرافیک براشون مهمه!(البته بنده از شما سناختی ندارم و ممکنه جزو اون افراد نباشید)
اگر بخش غلطش رو به بنده بگید ممنون میشم .{{ با لحن معدبانه سو تفاهم نشه . جدی میگم }}
نمی دونم چه بدبختی بزرگیه که همه تو این سایت دنبال این هستن که کم سن و سال های سایت رو بگیرن خورد کنن و همش می خوان یه بچه بدبخت پیدا کنن که هی بحش بگن بچه برو فلان و بهمان.
بابا بسه خسته شدیم از بس هی بچه بازی می کنید?
فک کردی خودشون چقدر بزرگترین با توجه به اخلاقشون سه یا چهار سال هر چقدرم که بچه باشن اونام گیمرن اونام دل دارن مریضید ضعیف کشی میکند؟
الان من ضعیف کشی کردم؟ اگه کردم بگید من کامنتو پاک کنم. از همه هم به نوبت عذر می خوام. :/
میان ادای ادم بزرگا رو در میارن ولی هیچی هم بارشون نیست . انگار خودشون تو این سن نبودن.
البته ادمی که دنبال تخریب ادما از راه سنشون باشه همونقدر که فک میکنه طرف سنش کمه بچس .
من نگفتم از شما بزرگترم .{{ انگار میخوایی بعد دونستن سنم جواب بدی درسته ؟ }}
و درضمن غر هم نزدم ، نظر شخصیمه ، ولی انگار تو همین رو هم نمیفهمی .
من ذکر کردم که ارزش تجربه دارن ولی خیلی ها مثل من هستن که با این بازی ها {{ اونقدر ها هم}} سرکله نزدن و برای همین خیلی نمیتونن با بعضیی چیزا کنار بیان . { به گرافیک اشاره نکردم چون میدونم انچنان در این مورد مهم نیست }}
--- ببخشید -ب-ا-ب-ا بزرگ عذر بنده رو بپذیرید
من که به بازیهای قدیمی عادت کردم و نمیتونم جدیدا رو بازی کنم?
منم
اونوقت شما نظرتو میگی شیش تا لایک میخوره من میگم 13 تا دیسلایک . نمیدونم ملت با خودشون چی فکر میکنن ?
منم همینطوریم
گرافیک پرست نیستم ولی
از گرافیک نسل شیش به قبل بدم میاد نمیتونم لذت ببرم از بازی
من موبایل گیمر نیستم .
و نمیدونم به چی بازی های جدیدی مثل کالا اف دیوتی میگی خشک و مزخرف! هر چی باشه الان دیگه با پیشرفت که صنعت بازی ها کرده گیمپلی هم بهینه تر شده . اگر متال گیر خوشکه برای کسایی که مال این زمان هستن خشکه . وقتی بازی های جدید رو تجربه میکنی راحت نمیشه بازی های قدیمی تر رو راحت باهاشون کنار بیایی .قطعا تو زمان خودش بهترین بوده ولی الان یک گیمر جدید شاید {{ راحت }} نتونه کنار بیاد باهاش .
گیمرهای قدیمی اینو میفهمند
من الان با شبیهساز روی موبایل silent hill origins رو پلی میدم با اینکه بعضی مشکلات فنی داره و زاویه دوربین هم که خیلی رومخه
و صدا بعضی جاها خشخش میکنه
ولی بازم دارم لذت میبرم
من ریختم ولی ارتباط برقرار نکردم حرکت بازی به شدت رو مخ بود و به طور عجیب رو تنظیمات من کنترل رو ندیدم دسته هم بدتر آدم باید چهار تا دست داشت
ولی وقتی دشمن میدیدت و علامت تعجب می کرد خیلی باحال بود
اون صداش
به شخصه من رو کامپیوتر پیشنهاد نمی دم به گیمر های جدید
ولی اگه پی اس تو و فکر کنم پی اس وان دارید تجربه بازی رو به شدت پیشنهاد می کنم
من همون تو کشتیه یه ماه بازی کردم?
آخر سرم نفهمیدم چطور داخل شم تو در ها
ولی اگه یکی می دونه چیکار کنم بگه هنوز بازی دارم
action button رو چند بار فشار بده...تو کامپیوتر دکمه v بود
تازه وقتی میبیننت چشاشون برق میزنه
منم اون اویل 3 رو بازی میکردم همین رو میگفتم ولی بهش عادت میکنی از دستش نده حتی به خاطر داستانش هم تجربه اش کن
آخه مشکل اینه که دکمه نه نوشته و نه تنظیمات داره
من نمی دونم چطور وارد در شم
ولی اون صدایی که دشمن می فهمید تو هستی خیلی باحال من ویدیو دیدم یه دفعه جمعیتی این صدا رو در آوردم از خنده تذکیدم
رو شبیه ساز بازیش کن پورتش رو پی سی افتضاحه
من پورت پی سی رو بازی کردم بهینه سازیش خوب بود ولی گیم پلی گاهی اذیت میکرد ولی خو عادت کردم
آقا الکی ندید من مگه گفتم بازی بدیه
مگه میشه شاهکار های قدیمی تکرار بشن
کراش ماشینی
ماشین جنگی
هاروست مون
کراش باندیکوت
جی تی ای سن آندرس
نصف عمرمو با اینا گذروندم
وایس سیتی و سوپر ماربو و سونیک رو یادت رفت
سایلنت هیل
ریمین
الون این د دارک
رمبو (این خیلی قدیمیه منم با اترای توی انباری فامیلمون بازیش کردم)
سونیک
رزیدنت ۲ ۳ ۴
گرن توریسمو
مکس پین
پرنس اف پرشیا
گاد اف وار ۲
کالاف های قدیمی
الان شاید الون این د دارک رو ببینید بگید این چیه
تا حالا اسمشم تشنیدم حتا
اگه این بازی نبود
شاید چیزی ب نام رزیدنت یا سایلنت هیل وجود نداشت
اتاری*
دیول می کرای
هیتمن
اسپلینترسل
جنگ های صلیبی
و...
فاینال فانتزی
گاد هند
اساسینز کرید های قدیمی
بایوشاک
پورتال
الین
دووم
جت لی
اساسینزکرید نه??
کدوماشو بازی کردی پنج تا نسخه ی اول اساسینز کرید شاهکار بودن
Assassin's creed
Assassin's creed 2
Assassin's creed brotherhood
Assassin's creed revelations
Assassin's creed 3
اینارو بازی کن این جدیدا تاریخ ز کرید هستن
من هیتر اساسینزکریدم
بخاطر اینکه ساخت این فرانچایز کل یوبیسافتو نابود کرد و همه ی بازیهاش یا فراموش شدن یا آشغال به پایین شدن
این یک دلیلشه
چون این سری فار کرای و اساسینو داره و همش اینارو میسازه
برای چی؟
پوللللل
مخالفم
ساخته شدن اسسین یکی از جهش های موفق یوبیسافت بود
بعد از بلک فلگ دیگه مسیرشونو عوض کردن
شدن پولخوار
ما: چرا همه چیز رو خرابکردید؟
یوبیسافت: سلام. من پول دوس دارم????
نه خیر
یک نفر م.واد میکشه اولش حالش بهتر میشه ولی به مرور زمان وضعش وخیم میشه
دادا
از بلک فلگ به قبل که شاهکار بودن
سیستمت نمیکشه دلیل نمیشه هیت کنی?
نبودن
اسکی ها شاهکار نیستن?
با این حرفت قشنگ *&^٪$#!یدی به الطائر و اتزیو??(اسطوره هام)
از بلک فلگ به بعد من حرفتو قبول دارم هرجاهم که بگی بازم قبول دارم ولی این نسخه ها مال قبل از پول پرست شدن یوبی سافت مال زمانیه که تند تند عین فیفا و پس اساسینز کرید نمیداد
سیستمم نمیکشه
خو تو که سیستمت نمیکشه مریضی هیت میکنی؟
برای سیستمم هیت نمیکنم
برای یک دلیل....
چه دلیلی تا قبل بلک فلگ این بازیا نماد بویی سافت بودن هنوزم هستن و تنها دلیلی که اینقدر بازیای جدیدیش نسبت به نسخههای قبلی هیت میخوره اینه که اساسینز کرید نیستن تاریخ ز کرید هستن
سی اس یکو شیش
آخخخخ گفتی هاروست مون?در کنار brotherhood چقدر دوران بچگیمو با این بازی گذروندم??
قیافه هاش تو بعضی جاها از gta trilogy بهتره
اون حجم از جزیئات رو بازی هایه کمی مثل جی تی ای 3 داشتن از بعد داستانی هم که نگم براتون خیلی خوبه اگه تجربه اش نکردید همین الان برید رو شبیه ساز پلی کنید
ای کاش یه ریمستر از نسخه پنجم این بازی میومد که توش گرافیکو نسل نهمی کرده باشن و چپتر ۳ رو ساخته باشن یا اینکه نسخه ششم رو بدن تا بفهمیم چه بلایی سر سالید اسنیک اومده .