ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مقالات

ترول نینجا تئوری چگونه تعجب همه را برانگیخت؟

مایکروسافت در گیم آواردز ۲۰۲۱ اطلاعات تازه­‌ای را از عنوان جدید خود یعنی Senua's Saga: Hellblade II رونمایی کرد. رویدادهای این بازی در ایسلند، جایی که تیم نینجا تئوری صحنه­‌های خود را در ابعاد دنیای-حقیقی ...

رایکا شریفی
نوشته شده توسط رایکا شریفی | ۲۶ آذر ۱۴۰۰ | ۲۲:۰۰

مایکروسافت در گیم آواردز ۲۰۲۱ اطلاعات تازه­‌ای را از عنوان جدید خود یعنی Senua's Saga: Hellblade II رونمایی کرد. رویدادهای این بازی در ایسلند، جایی که تیم نینجا تئوری صحنه­‌های خود را در ابعاد دنیای-حقیقی جمع­‌آوری کرده است رخ می‌­دهد.

صحنه­‌ی بازی در غارهای تاریک مملو از بخار و سنگ­‌های سیاه آتشفشانی اتفاق می­‌افتد. سنوئا، فردی که از سایکوسیس یا روان­‌پریشی (حالتی که در آن توانایی تشخیص واقعیت از خیال ممکن نیست) رنج می‌­برد، صداهایی را در سر می‌­شنود و در حالی که در حرکت است با دیوی عجیب که نیمی از آن انسان و نیمی دیگر از سنگ است مواجه می­‌شود. سنوئا یک نیزه­‌ی آغشته به روغن اشتعال­‌زا را به سمت این موجود پرتاب می‌­کند و پس از آن دنیا به شکل کابوسی درمی­‌آید و آن موجود بزرگ سنوئا را تعقیب می‌­کند.

او و همنوعان جنگجویش به دیوی که به سمت آنان می‌­خزد نیزه‌­های سوزان پرتاب می‌­کنند. آنها برای فرار از او که در حال نزدیک شدن است به بیرون غار تاریک می­‌جهند و صحنه­‌ی وحشت‌­زده‌­ای را خلق می­‌کنند. پس از پایان این تریلر جف کیلی، مجری گیم آواردز بیان کرد که این تصاویر پخش شده در واقع بخشی از گیم‌­پلی بازی بودند و نه جزوی از سینماتیک. در حالی که نمایش نینجا تئوری به پایان رسید مایکروسافت تاریخ مشخصی را برای عرضه تعیین نکرد.

پس از عرضه عنوان اصلی Hellblade: Senua's Sacrifice، کارگردان هنری و یکی از بنیانگذاران نینجا تئوری، تمیم آنتونیادس (Tameem Antoniades) برای یک وقفه به ایسلند سفر می‌­کند و در آن حین به قدری از محیط خوشش می‌­آید که قصد استفاده از آن برای قسمت بعدی بازی را در سر می­‌پروراند. او بعدتر تیم خود و Melina Juergens، بازیگر نقش سنوئا را نیز همراه خود می‌­برد. آنان با Quixel، شرکت خلق و توسعه محیط­‌های دیجیتالی سه بعدی که در ساخت بلوک­‌ها و ساده‌سازی ابزارها برای سهولت در پروسه­‌ی خلاقانه فعال هستند نیز ملاقات می­‌کنند. در این دیدار، توافقی شکل می­‌گیرد که این تیم محیط ایسلند را ثبت کرده و در یک قالب گرافیکی در بازی بگنجاند. این در صورتی است که سال گذشته اپیک گیمز امتیاز شرکت Quixel را برای ممکن‌سازی فوتوگرامتری (اندازه‌گیری کردن از روی عکس‌های هوایی) در قالب بازی­‌های ویدیویی برای استفاده روان‌­تر هنرمندان در خلق بازی­‌های نسل بعدی خریداری کرد.

با تیزری که از قسمت دوم این بازی در سال ۱۳۹۸ دیدیم، شاهد بودیم که سنوئا در پرسونای (چهره اجتماعی که فرد به دنیای بیرون ارائه می‌دهد.) خود به عنوان یک جنگجوی خشن، برخلاف آن شخصیت آرام و کمرویی که در ابتدای بازی بر او قالب بود، عمق بیشتری پیدا کرده است.

نینجا تئوری در ابتدا برای سنوئا، شخصیت اصلی بازی برنامه­‌ی دیگری داشت. آن­ها از کمپانی سلامت روان Wellcome Trust در انگلستان کمک گرفتند. هدف آنان نشان دادن صحیح سایکوسیس یا شرایطی که در آن انسان­‌ها چیزهای غیرحقیقی می‌­بینند از دریچه‌­ی نگاه و ماجرای سنوئا بود. پروژه‌­ای که قرار بود تا ۱۸ ماه جمع شود برای ۳ سال به طول انجامید؛ تنها برای اینکه درک درستی از این وضعیت روانی به دست آورده شود.

نتیجه‌­ی کار، بازی خیره کننده‌­ای بود که در سال ۱۳۹۶ شاهد آن بودیم. سنوئا در قرن هشت بعد از اینکه وایکینگ‌­ها به دهکده او هجوم بردند و معشوقه او را به قتل رساندند قدم می‌گذارد. او امیدوار است تا با رفتن به دنیای مردگان در هلهایم، با الهه مردگان یعنی هلا (Hela) مواجه شود تا بتواند روح دیلین (Dillion) را از گرو آنان رها کند. سنوئا در طول بازی بارها مورد هجوم تاریکی درونی خود قرار می­‌گیرد و نمود آن به شکل گسترده­‌ای در قالب مناظر خیالی نشان داده می‌­شود و او برای تحقق خواسته­‌اش دائما باید با تصاویر ذهنی خود در ستیز باشد.

نینجا تئوری همینطور اعلام کرد که آن موجود یک ترول (شخصیتی فراطبیعی و افسانه‌ای در اساطیر اسکاندیناوی کهن، مخلوقاتی شبیه‌به غول، اغلب با ترکیبی از شکل والد و کودک ظاهر می‌شوند تا انسان‌ها را اذیت کنند و یا به آن‌ها حمله کنند و امکان دارد تا مرز تهدید کننده‌ای خشن باشند.) عظیم الجثه بود که برای بالاترین کارایی و استفاده از حالت تعاملی خود با کمک Ziva Dynamics ساخته شد.

این ترول بالا بلند اندازه­‌ای بیش از دوازده متر دارد، یک پای خود را از دست داده و قسمت بزرگی از پوست آن افتاده است و چربی از سینه و شکمش آویزان است. طبق ادعای تیم نینجا تئوری، حفظ پیچیدگی ظاهری و جزئیات بدن این موجود با توجه به اندازه‌­ی بزرگش در تمام طول بازی، نوعی از شاخص کیفی کاراکتر را طلب می‌­کند که دستیابی به آن تا زمان عرضه کامل این عنوان زمان بر خواهد شد.

سایمون کلاترباک (Simon Clutterbuck)، نایب رییس بخش هنری در Ziva Dynamics گفت:

«ددلاین ساخت ترول خیلی نزدیک بود! ما یک ماه فرصت داشتیم تا کار را جمع کنیم و تنها سه هنرمند روی آن کار می­‌کردند، ساخت یک پیکره واقع­‌بینانه با استفاده از دیتاست (مجموعه داده) موجود برایمان زمان زیادی خرید و وجود این تکنولوژی مسیر ساخت کاراکتر را برای همکاران ما تغییر داد.»

هنرمندان Ziva Dynamics ساخت ترول را در نرم­‌افزار شبیه­‌ساز بافت Ziva VFX آغاز کردند. این پروسه به وسیله‌­ی تلفیق ابزارهای انتقال دهنده­ Ziva و شبیه‌­ساز آناتومی بدن تسریع پیدا کرد. Ziva Dynamics بعدتر فروریزی پیکره و آویزان شدن بخش تحتانی ترول را به شبیه­‌ساز اضافه کرد. در این نقطه، تمامی اجزا شامل ماهیچه­‌های تحریک­‌پذیر، چربی‌­های تکان خورده شده و پوست آویزان همگی با دقت و در هارمونی تمام در سر تا پای این جسم ۱۲ متری گنجانده شدند و دقت جاذبه می­‌توانست بر تمام لایه­‌های آناتومیک آن تاثیرگذار باشد.

و در نهایت چنین شد که این تکنولوژی با استفاده از یادگیری ماشینی (Machine Learning) توانست تا نحوه­‌ی عملکرد تمامی ژست­‌ها را به وقت تحریک پذیری اجزای بدن ترول در کامل‌ترین حالت تعاملی خود و در فرم ریت کمتر از ۳ میلی‌­ثانیه در آنریل انجین نسخه ۴.۲۶ برای تیم نوآور نینجا تئوری فراهم کند. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Jjj
    Jjj | ۲۷ آذر ۱۴۰۰

    من یکش رو نصفه بازی کردم و داستان پیچیده و نسبتا خوبی داشت ولی گیمپلیش و نوع فایت دادن با دشمنا برا من حوصله سربر بود و وسط بازی داشت خوابم میبرد :/ بود( نظر شخصیمه)ولی خب با این تریلری که دیدم شاید گفتم شاید نسخه دومش بهتر باشه

  • noobsag008
    noobsag008 | ۲۷ آذر ۱۴۰۰

    گیم پلی یکش که به شدت حوصله سر بر بود امید ولی تو تریلرش که گیم پلیش خوب به نظر میومد

    • b-m-m
      b-m-m | ۲۷ آذر ۱۴۰۰

      واقعا که اسم پروفایلت برازندته :))))))

    • Alireza8405
      Alireza8405 | ۲۷ آذر ۱۴۰۰

      حیف اسم پروفایلت
      این اسم برای یک ثانیت مناسبه فقط
      امیدوارم تا آخر عمرت هم مثل همین الان، نتونی این بازی رو پلی بدی.چه نسخه ی یک و چه دو
      لیاقت نداری حتی اسم این بازی به گوشت بخوره

  • bestgamer021
    bestgamer021 | ۲۷ آذر ۱۴۰۰

    به نظر من این گیم مثل شماره ی یکش بی نظیر می شه

  • Blacky
    Blacky | ۲۷ آذر ۱۴۰۰

    دمتون گرم خانم شریفی
    خیلی مقاله خوب و کاملی بود ، من از مقاله‌های پشت صحنه ساخت بازیا خوشم میاد
    اولش فک کردم از یه سایت خارجی ترجمه کردید فقط ، بعدش که فهمیدم کاملا خودتون نوشتید متعجب شدم

  • Arash20
    Arash20 | ۲۷ آذر ۱۴۰۰

    بنظرم به 22 نرسه و بره برای 23

  • Alireza8405
    Alireza8405 | ۲۶ آذر ۱۴۰۰

    کاملا مشخصه روی اثر وقت گذاشته شده

    با توجه به نسخه ی اول که اثر واقعا فوق العاده ای بود، از E3 هم احتمال می دادم نسخه ی دومش یک شاهکار دیگه بشه و روز به روز این احتمال بالاتر رفت
    واقعا به این بازی امیدوارم

مطالب پیشنهادی