ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رزیدنت اویل 8
اخبار و مقالات

موشکافی و تحلیل تریلر رزیدنت اویل 8 – آیا کریس ردفیلد آنتاگونیست این قسمت خواهد بود؟

در رویداد رونمایی از ظاهر پلی استیشن 5، بازی‌های زیادی معرفی شدند که یکی از مهترین آن‌ها قطعا Resident Evil 8: Village بود. رزیدنت اویل 8، با تریلر عجیبی معرفی شد که شاید در نگاه ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۳:۰۵

در رویداد رونمایی از ظاهر پلی استیشن 5، بازی‌های زیادی معرفی شدند که یکی از مهترین آن‌ها قطعا Resident Evil 8: Village بود. رزیدنت اویل 8، با تریلر عجیبی معرفی شد که شاید در نگاه اول به نظر می‌رسید کپکام چند تصویر از بازی را برداشته و کنار هم قرار داده. اما نه، اینطور نیست. خب طبیعتا کپکام نمی‌خواسته شما با دیدن اولین تریلر از بازی همه چیز را در موردش بفهمید. اما آن‌ها با یک کارگردانی نسبتا خوب، اطلاعات جالبی را هم در تریلر معرفی رزیدنت اویل 8 قرار داده‌اند که فقط برای فهمیدنشان باید کمی بیشتر دقت می‌کردید.

البته برای اینکه موضوع کمی برای طرفداران مجموعه روشن‌تر شود، تیم توسعه‌دهنده ویدیویی منتشر کرد و از ویژگی‌های هشتمین قسمت از سری رزیدنت اویل برایمان گفت. در کنار این، تریلر بازی تقریبا با تمام شایعاتی که از رزیدنت اویل 8 شنیده بودیم، همخوانی داشت و حالا به نوعی می‌شود به آن‌ها هم استناد کرد. من هم از تمام این اطلاعات و چیزهایی که از خود تریلر بیرون کشیدم برای نوشتن این مقاله استفاده کردم و در ادامه از مسائلی برایتان می‌گویم که احتمالا با تماشای تریلر متوجه‌شان نشدید. پس در ادامه با ویجیاتو همراه باشید.

ایتن و میا به زندگی عادیشان برگشته‌اند

داستان رزیدنت اویل 8 در اصل ما رو به چند سال بعد از وقایع قسمت هفتم می‌برد. جایی که میا و ایتن دوباره به زندگی خود سر و سامان دادن و دارند در کنار هم به زندگی عادیشان ادامه می‌دهند. حتی به نظر می‌رسد که آن‌ها بچه‌دار هم شده‌اند. البته در جریان تریلر، این بچه را هیچ وقت در آغوش ایتن یا میا نمی‌بینیم. اما سه دلیل باعث شدند به این فکر کنم که این بچه واقعا وجود دارد.

اول اینکه پیش از معرفی بازی، شایعات زیادی در مورد فرزند ایتن و نقش مهمش در داستان قسمت هشتم شنیده بودیم. اما خب قطعا الان دارید از خودتان می‌پرسید نوزادی که هنوز راه هم نمی‌تواند برود، چطور می‌تواند قصه رزیدنت اویل 8 را به دست بگیرد و روی آن تاثیر بگذارد؟ پاسخش ساده‌ است؛ این نوزاد با نمکی که داریم در موردش حرف می‌زنیم، می‌تواند یک سلاح بیولوژیکی قدرتمند باشد.

در قسمت هفتم دیدیم که میا توسط اِولین به مولد (بخوانید Mold) آلوده شد و پس از کشمکش‌هایش با ایتن، او را هم درگیر این ارگانیسم بیولوژیکی کرد. با این حال، هر دوی آن‌ها با استفاده از یک سری سرم به خصوص، مولد را از بدنشان خارج کردند و حالا داریم می‌بینیم که ایتن و میا به خانه برگشته‌اند و احتمالا بچه‌دار هم شده‌اند. خب بیایید با این پیش‌فرض شروع کنیم که تاریخ در حال تکرار است. در قسمت سوم، جیل ولنتاین توسط نمسیس به ویروس تی آلوده شد و به کمک واکسنی که کارلوس پیدا کرد، توانست دوباره روی پای خودش بایستد.

با این حال، در قسمت پنجم فهمیدیم که ویروس به طور کامل از بدن جیل خارج نشده و آلبرت وسکر با سواستفاده از این موضوع، توانسته بود کنترل ذهن او را به دست بگیرد. بنابراین، بعید نیست که میا و ایتن نیز به چنین سرنوشتی دچار شوند و ارگانیسم‌های مولد به جا مانده در بدنشان، باعث تولد یک سلاح بیولوژیکی خطرناک مثل اِولین شده باشد. این مسئله می‌تواند دلیل دومی هم که می‌‌خواستم در موردش صحبت کنم را توجیه کند.

اصولا ریشه بسیاری از نماد‌های مختلف، به پیشگویی‌ها برمی‌گردند. تریلر رزیدنت اویل 8 نیز مدام روی نمایش نماد دهکده که در مرکز آن یک نوزاد کوچک دیده می‌شد پافشاری می‌کرد. البته تیم توسعه‌دهنده باز هم به همین نمایش پرتکرار راضی نبود و در جریان مصاحبه تصویریشان اعلام کرد که این نماد اهمیت زیادی در قصه قسمت هشتم دارد. اما بیایید کمی نماد مورد بحث را از نزدیک‌ بررسی کنیم.

همانطور که می‌بینید مدل خوابیدن این نوزاد، شباهت زیادی به شکل قرارگیری نوزادها در رحم مادرهایشان دارد. از طرفی، با دقت بیشتر می‌توانید ببینید که از پشت این نوزاد، ارگان‌های عجیبی بیرون زده که شباهت زیادی به رشته‌های کشیده شده روی بدن مولدِدها دارند. بنابراین، اگر فرض اولم درست باشد، احتمالا این نماد بعد از پیشگویی‌هایی درست شده که خبر از تولد نوزادی با قدرت‌های فرابشری می‌دادند. با توجه به توضیحاتی که دادم، تولد فرزند ایتن و میا، کاملا می‌تواند با این پیشگویی‌ها مرتبط باشد. پس دور از انتظار هم نیست که همین پیشگوها به جای دست گذاشتن روی دست، به دنبال این نوزاد بگردند و بخواهند که از قدرتش سو استفاده کنند.

اینجاست که می‌رسیم به سومین دلیل. طبیعتا دهکده‌ای که اصل داستان رزیدنت اویل 8 در آن روایت می‌شود، در آمریکا نیست. بلکه با توجه به لهجه کاراکترها و طبیعت سرد منطقه، می‌توان حدس زد که وقایع قسمت هشتم در بخش‌های شمالی اروپا رخ خواهند داد. بنابراین، باید دلیل خوبی وجود داشته باشد که ایتن بخواهد خانه‌ و کاشانه‌اش را برای تجربه یک سافاری وحشت رها کند و به اروپا برود. اگر میا را از معادله حذف کنیم (در ادامه توضیح می‌دهم چرا)، فقط یک دلیل باقی خواهد ماند: ربوده شدن فرزند ایتن، آن هم توسط ساکنین مقید دهکده.

کریس ردفیلد واقعا یکی از آنتاگونیست‌های بازی است؟

چرا میا را از معادله حذف کردم؟ یک دلیل ساده برایش وجود دارد: مرده‌ها سفر نمی‌کنند و عملا به درد دزدیده شدن هم نمی‌خورند. بله، میا در رزیدنت اویل 8 می‌میرد. این را بسیاری از شما هم در تریلر دیده‌اید اما متو‌جه‌اش نشدید. در اواخر تریلر، وقتی که کریس جلوی ایتن ایستاده و به سر یک زن شلیک می‌کند، آن زن کسی نیست جز میا. اگر باور نمی‌کنید، تصویرش را برایتان می‌گذارم که مطمئن شوید.

البته در نگاه اول اینطور به نظر می‌رسید که کریس برای نجات جان ایتن آمده اما خیلی بعید می‌دانم که میا یک شبه و بعد از گذشت چند سال به سرش زده باشد و بخواهد پدر فرزندش را بکشد. از طرفی، تن صدای کریس و ظاهرش نیز خیلی تغییر کرده و به راحتی می‌توان حدس زد که این کریس، آن کاراکتر مهربانی نیست که می‌شناختیم. این مسئله را سازندگان بازی هم به نوعی تایید کرده‌اند و گفته‌اند که در رزیدنت اویل 8 با بعد تاریکی از شخصیت کریس ردفیلد رو به رو خواهیم شد. خب برای این موضوع چند فرضیه مختلف وجود دارد.

اول اینکه در آخرین لحظات رزیدنت اویل 7، دیدیم که کریس با بلوآمبرلا وارد همکاری شده. بلوآمبرلا در ظاهر، شرکتی شیطانی نیست و همانطور که در بسته‌الحاقی Not a Hero دیدیم، هدف آن‌ها مبارزه با سلاح‌های بیولوژیکی و جبران خسارت‌هایی است که آمبرلای اصلی به بار آورده. با این حال، وقتی اسم آمبرلا روی هر شرکتی باشد، طبیعتا نباید به آن راحت اعتماد کرد. چراکه آمبرلای اصلی هم در اصل یک شرکت داروسازی بود که می‌خواست زندگی مردم عادی را بهبود ببخشد. اما در پس این ظاهر بخشنده، باطنی کثیف وجود داشت که از هر چیزی برای رسیدن به هدفش استفاده می‌کرد.

احتمال کمی وجود دارد که کریس ردفیلد توسط بلوآمبرلا، شستشوی مغزی شده و برای بردن فرزند ایتن آمده باشد. اما حقیقتش را بخواهید، من روی داستان دیگری شرط می‌بندم. اگر به تصاویری که از کریس منتشر شده دقت کنید، می‌بینید که در کنار چشمش، چیزی شبیه به خون جمع شده. البته به نظرم این خون نیست و به خاطر رنگ سیاهش، بیشتر به ارگانیسم مولدها شباهت دارد. این یعنی ممکن است که کریس در رزیدنت اویل 8، آلوده به مولد باشد و ذهنش توسط شخص دیگری کنترل می‌شود.

شخصی که احتمالا در دهکده حضور دارد و سعی کرده با استفاده از تیم و مهارت‌های نظامی عالی کریس، فرزند ایتن را از آمریکا خارج کند و به اروپا ببرد. اگر حدسم درست از آب دربیاید، بعد از مدت‌ها شاهد یک آنتاگونیست فوق‌العاده خواهیم بود که رویارویی با او می‌تواند واقعا هیجان‌انگیز باشد. از طرفی کپکام با این حرکت می‌تواند شخصیت کریس را به روزهای اوجش برگرداند. البته اگر بنای انجام این کار، پایان دادن به قصه کریس ردفیلد نباشد.

داستان چه کسی به پایان خودش می‌رسد؟

تریلر معرفی رزیدنت اویل 8، با جمله عجیب «داستان او [مذکر] به پایان می‌رسد» شروع شد و خیلی‌ها به این فکر فرو رفتند که منظور کپکام از این جمله چه بوده. خب با توجه به اطلاعات فعلی، ممکن است رزیدنت اویل 8، پایان کار ایتن وینترز یا کریس ردفیلد باشد. هر دوی این کاراکترها هم پتانسیل بازنشسته شدن را دارند.

اما من بر این باورم که این بار نوبت کریس ردفیلد است. چراکه چند وقتی هست که کپکام برای کریس برنامه‌ای نداشته و نه حضورش در انیمیشن‌ها سری پر رنگ بوده و نه خط داستانی خوبی برای عرض‌اندام کردنش وجود داشته. اما این حرف، به منزله این نیست که کریس حتما در انتهای رزیدنت اویل 8 می‌میرد. بلکه احتمالش هست که کریس به خاطر کشتن میا و دیگر کارهایی که در طول بازی انجام خواهد داد، احساس پشیمانی شدیدی پیدا کند و برای همیشه سلاح‌هایش را کنار بگذارد.

ایتن تنها کاراکتری نیست که کنترلش را به دست می‌گیریم

در کنار ایتن و کریس اما یک دختر جوان را هم چندین بار در طول تریلر دیدیم. قبل از معرفی بازی شایعات می‌گفتند که کاراکتر قابل کنترلی به نام امیلی در بازی حضور دارد که در دهکده به دنبال پدرش می‌گردد.

پس با توجه به تریلر می‌توان گفت که امیلی واقعی است و احتمالا بخش‌هایی از مدت زمان گیم‌پلی را با او تجربه خواهیم کرد. با این حال، فعلا در همین حد در مورد امیلی می‌دانیم و باید ببینیم که در آینده اطلاعات بیشتری در موردش منتشر می‌شود یا نه.

زنی که در اول تریلر دیدیم، چه کسی می‌تواند باشد؟

رزیدنت اویل 8

اما یک زن مرموز دیگر هم در همان تریلر بازی حضور داشت که صورتش را ندیدیم. زنی که برای ایتن، قصه‌ای ترسناک را روایت می‌کرد و به نظر می‌رسید که شخصیت اصلی بازی، او را خوب می‌شناسد.

برخی‌ها فکر می‌کنند که این زن مرموز، در اصل میا است که موهایش را کوتاه و رنگ کرده. ولی با توجه به همان صحنه قتل، می‌توانم تقریبا بگویم که مدل‌سازی میا دقیقا مثل نسخه هفتم انجام شده. اما به خاطر مدل‌ موی این کاراکتر مرموز، من احتمال می‌دهم که این شخص زویی باشد. کسی که در طول اتفاقات نسخه هفتم، به ما کمک کرد تا از عمارت بیکرها فرار کنیم اما در نهایت ما میا را به او ترجیح دادیم و رهایش کردیم تا بمیرد.

با این حال، اگر بسته‌الحاقی End of Zoe را تجربه کرده‌ باشید، می‌دانید که زویی توسط عمویش نجات پیدا می‌کند و دور از انتظار نیست که بخواهد انتقام درد و رنجی که متحمل شده را از ایتن و خانواده‌اش بگیرد.

حتی زویی می‌تواند به نقطه عطف داستان رزیدنت اویل 8 تبدیل شود و در نقش کسی قرار بگیرد که اطلاعات خانواده ایتن را به فرقه‌ ساکن دهکده داده. به این شکل، هم داستان زویی نیمه تمام نمی‌ماند، هم با بازی پر کاراکتری رو به رو خواهیم شد که هر کدامشان داستان‌های زیادی برای گفتن دارند.

بعید نیست در بازی خون‌‌آشام هم وجود داشته باشد

رزیدنت اویل 8

صحبت از کاراکترهای زیاد بازی شد. پس بگذارید از یک کاراکتر دیگر تریلر هم برایتان بگویم که نظرم را خیلی به خودش جلب کرده. اصولا در افسانه‌ها همیشه گرگینه‌ها در کنار خون‌آشام‌ها زندگی می‌کنند. این دو دسته معمولا به شکار یکدیگر مشغولند و به نوعی دشمن خونی هم محسوب می‌شوند.

خب دیگر این را می‌دانیم که گرگینه‌ها یکی از دشمنان مهم ما در رزیدنت اویل 8 هستند. اما آیا خون‌آشام‌ها هم در دنیای بازی جایی دارند؟ احساس می‌کنم که همینطور است. در تریلر بازی، یک زن اشرافی را مشاهده کردیم که به نظر می‌رسید یکی از صاحبین عمارت بزرگ بالای دهکده باشد.

در یک سکانس کوتاه و ناملموس دیدیم که سر این کاراکتر خیلی به دوربین نزدیک است و انگار دارد در گوش ایتن چیزی را زمزمه می‌کند. اما نه، اینطور نیست. کافیست کمی بیشتر دقت کنید تا ببینید این زن، وصله‌های دست قطع شده ایتن را باز کرده و در حال مکیدن خون اوست.

رزیدنت اویل 8

حالا با دانستن این موضوع، می‌توان روی دو موضوع فکر کرد. اول اینکه این زن صرفا یک خون‌آشام است و دارد از ایتن تغذیه می‌کند. اما دومین موضوع به نظرم جذاب‌تر است. همانطور که پیش‌تر گفتم، مولد هنوز به طور کامل از بدن ایتن خارج نشده و بعید نیست که این زن بخواهد با خوردن خون او، مولد را وارد بدنش بکند.

همه مسائلی که در موردشان حرف زدیم توهم بودند؟

خب تا اینجا سعی کردم، تریلر را با استفاده از دانشی که از سری رزیدنت اویل دارم برایتان تحلیل کنم. اما تریلر بازی خیلی نامفهوم‌تر از چیزی است که بشود در مورد تمام بخش‌هایش نظر قطعی صادر کرد. از طرفی در یکی از شایعات آمده بود که ایتن حین گشت و گذارهایش در دهکده، توهمات زیادی را تجربه خواهد کرد. پس این احتمال وجود دارد که بخش‌هایی از تریلر، مربوط به توهمات ایتن باشند و نیمی از آنچه گفتیم در واقعیت اصلا اتفاق نیفتند.

رزیدنت اویل 8 چقدر به ریشه‌ها وفادار خواهد بود؟

رزیدنت اویل 8

با توجه به چیزی که من از بازی دیدم، می‌توانم برایتان بگویم که رزیدنت اویل 8 از نظر گیم‌پلی شباهت‌های زیادی به نسخه‌های کلاسیک خواهد داشت اما از لحاظ داستان ممکن است به هیچ عنوان به ریشه‌هایش وفادار نباشد. به هر حال، خودتان هم دارید می‌بینید که پای گرگینه و موجودات افسانه‌ای هم به سری باز شده. پس عملا باید فکر وابستگی بیش از حد رزیدنت اویل 8 به داستان‌هایی که در قسمت‌های قبل شنیده‌ایم را از سرمان بیرون کنیم.

اما با توجه به اینکه استایل گیم‌پلی بازی شباهت خیلی زیادی به رزیدنت اویل 7 دارد و عمارت بزرگ بالای دهکده هم بزرگ و تو در تو به نظر می‌رسد، احتمال می‌دهم که رزیدنت اویل 8 بتواند مثل نسخه قبل طرفداران سری را راضی نگه دارد. نکته جالب اینکه، به نظرم تیم توسعه‌دهنده برای اولین بار رزیدنت اویلی طراحی کرده که هم شبیه رزیدنت اویل‌های کلاسیک است و هم نسخه چهارم.

برای مثال، احتمالا جهانی تو در تو و خاص داریم که برای باز کردن بخش‌های مختلفش باید همه جا را زیر و رو کنید. اما از طرف دیگر، تیم توسعه‌دهنده ظاهر اینونتوری بازی را هم نشانمان داده که شباهت خیلی زیادی به اینونتوری رزیدنت اویل 4 دارد.

رزیدنت اویل 8

اینونتوری بازی دیگر مثل نسخه‌های کلاسیک محدود نیست و به اندازه کافی جا برای برداشتن آیتم‌های مختلف دارد. همچنین در بالای فضای اینونتوری، سکه‌ای قرار گرفته که نمایش دهنده میزان پولی است که همراه دارید. این یعنی احتمالا ویژگی خرید و فروش هم به بازی برگشته تا مثل رزیدنت اویل 4 بتوانیم سلاح‌های جدید بخریم و تجهیزاتمان را ارتقا دهیم.

خب این هم از هر آن چیزی که از تریلر رزیدنت اویل 8 می‌شد بیرون کشید. حالا نظر شما در مورد بازی چیست. حتما در بخش کامنت‌ها نظراتتان را برایم بنویسید تا با هم بیشتر در مورد نسخه بعدی صحبت کنیم.

تماشای ویدیو با بالاترین کیفیت در یوتوب ویجیاتو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (289 مورد)
  • SoltanSina
    SoltanSina | ۸ فروردین ۱۴۰۰

    رزیدنت اویل با جیل ولنتاین و کریس ردفیلد شروع شد
    شخصیت اصلی رزیدنت اول جیل بعد کریس و این ۲ تا بودن که اویل رو ساختن
    این ۲ تا که زوج هم هستن بودن که اویل رو شروع کردن و با همین ۲ تا هم اویل تموم میشه

    مطمئنم کریس قراره بترکونه توی این نسخه هم و جیل هم به عنوان سورپرایز برمیگرده و این نسخه پایان رزیدنت اویله

  • Newgamer
    Newgamer | ۷ بهمن ۱۳۹۹

    شاید کلر برگرده چون خانومه شبیه کلر ردفیلد هستش

  • yonesredfield22
    yonesredfield22 | ۲۸ دی ۱۳۹۹

    میبینم یه مدت نبودم یه مشت لیان فن بچه سال دور ورداشتن اخه کودکان وقتی شماها قنداق بودین من اویل یک رو پلی وان پلات میکردم بعد میاین مرد اول این فرانچایز رو با یک بچه خوشگل اورریتید قیاس میکنین؟ البته خو از فنای لیان بیشتر ازین انتظار نمیره چون فقط بخاطر قیافه و استایل فنشن و کمبود های خودشونو تو این ایدل تصور میکنن فقط هوچیگری میکنن

  • MHR
    MHR | ۲۲ آبان ۱۳۹۹

    من واقعا واسه همه ی اون هوایی که دارن درباره ی اینکه کریس بهتره یا لیان بحث میکنند متاسفم.
    دعوای شما مثل این میمونه که بگید سامسونگ بهتره یا هوآوی درحالی که هرکدام تو یه بخش عالی هستن
    لیان خب شخصیت که زنی هست ولی کریس بیشتر شبیه پیرمرد بوده .
    کریس تو اویل ۵ و ۶ عالی وارد شد تو رزیدنت ۷ هم که چند ساعتی مهمون ما بود. شما اگه کمی فکر کنید متوجه میشوید که این دو کاراکتر با هم درحال رقابت نبودند تا بشه تصمیم گرفت که کدوم بهتره
    مگه استقلال و پرسپولیسه

    • mahdi
      mahdi | ۲۲ آبان ۱۳۹۹

      ببین من که دعواندارم بین کریس ولیان الان من دارم ازکپ کام انتقادمیکنم که تونوشته هام هم انتقادم روگفتم

  • mahdi
    mahdi | ۱۲ آبان ۱۳۹۹

    سلام من نظرم اینه که داستان آمبرلای آبی روبیشترازسری۸نبایدادامه بدن چون دیگه کسل کننده میشه ودوست داشتم ودارم که دررزیدنت اویل۸شخصیت های قبلی برگردن که کپ کام این کاررونکردمثل:کلرردفیلدکه ازرزیدنت اویل۲به بعدنیومدومن دوست داشتم که کلربرادرش یعنی کریس روپیدامی کردوبهم کمک می کردن وازطرفی لیان اسکندی هم اگه توسری۸بودخیلی خوب می شدچون شخصیت محبوبی هست واینکه حضوراون دررزیدنت اویل هاداستان بازی روبرای مخاطب قشنگ ترمیکنه ودوست داشتم که تورزیدنت اویل۸ازگذشته لیان نشون میدادن وشخصیت اون رودچارچالش میکردن وازطرفی حتی ایداوانگ که دررزیدنت اویل۶معلوم نشدکه آخراون یارلیان است یابرعلیه لیان به نظرم تورزیدنت اویل۷بایدمی اومدکه معلوم می شداون آخرکدوم طرفی بازی میکنه وهمین طوریک چیزدیگه دررزیدنت اویل۶باشخصیتی به نام جیک آشناشدیم که پسروسکربودومن دوست داشتم تورزیدنت اویل شخصیت اون رودچارچالش کنن خلاصه سرتون رودردنیارم منظورم ازتمام اسن حرف ها این بودکه رزسدنت اویل کم کم داره ازهدف اصلیش دورمیشه واگه این داستان تارزیدنت اویل۹ادامه پیداکنه دیگه داستان رزیدنت اویل نصف ونیمه میمونه راستی من دوست ندارم نمیسیس هی برگرده چون شخصیتش قدیمی شده وتایادم نرفته اینم بگم که جیل ولنتاین هم بایدبه بازی برگرده چون اون یک دکتره ومیخوادهرچه زودتربه این داستان خاتمه بده پس به نظرم شخصیت اون هم بایداضافه بشه واگه بشه کارلوس الیویراهم به بازی برگردوندخوبه چون به هرحال اون یک پلیسه اگه ازنظرمن خوشتون اومده لطفارواون علامت مثبت بزنیدممنون

    • MHR
      MHR | ۲۲ آبان ۱۳۹۹

      آیدا وانگ معلومه کدوم طرفیه طرف منافع خودش ولی گاهی به بیان و بقیه ی کاراکتر ها مثل نسخه ی ۶ رزیدنت اویل کمک می‌کنه حتی تو انیمیشنی که ایدا و لیان باهم بودند این مورد کاملا مشخص بود

  • Ssss
    Ssss | ۹ آبان ۱۳۹۹

    این بازی اویل همه چیش خوبه به جز باس هاش.
    به نظر من بعد اویل چهار باس ها خیلی کشکی شدن
    تنها امیدم به استانک توی اویل شش بود که اونم به طور پشم ریزونی مرد! :/
    امیدوارم باس های اویل هشت بهتر از نسخه های قبلی باشن

  • Arman
    Arman | ۸ آبان ۱۳۹۹

    عاشق کساییم که میگن تعداد حضور لئون بیشتره
    یه اویل ۴ بازی کردن فک میکنن لئون همه جا هست اگه الان cj تو اویل ۴ بود میگفتن cj تعداد حضورش بیشتره

    • MHR
      MHR | ۲۲ آبان ۱۳۹۹

      دوست عزیز شما اگه اویل باز باشی متوجهی میشی که همینطوره لیان نسخه های زیادی رو بازی کرده (البته نسبت به بقیه ی کاراکتر ها) تو اویل ۲ بوده ۴ بود ۶ بود تو انیمیشن ها بود

      • yonesredfield22
        yonesredfield22 | ۲۸ دی ۱۳۹۹

        Resident Evil (1996)
        Resident Evil 2 (1998, unlockable extra)
        Resident Evil 3: Nemesis (1999, cameo)
        Resident Evil CODE:Veronica (2000)
        Resident Evil Survivor 2 CODE:Veronica (2001, unlockable extra)
        Resident Evil (2002)
        Resident Evil: The Umbrella Chronicles (2007)
        BIOHAZARD THE OPERATIONS (2007)
        PACHI-SLOT biohazard (2008)
        Resident Evil: Genesis (2008)
        Resident Evil 5 (2009)
        Resident Evil: The Darkside Chronicles (2009)
        BIOHAZARD Survival Door (2010)
        Resident Evil Mercenaries VS. (2011)
        Resident Evil: The Mercenaries 3D (2011)
        Biohazard Outbreak Survive (2011)
        Resident Evil: Revelations (2012)
        Resident Evil 6 (2012)
        Minna to BIOHAZARD Clan Master (2012)
        PACHISLOT BIOHAZARD 5 (2012)
        Minna to BIOHAZARD Team Survive (2013)
        Resident Evil: Revelations 2 (2015, Raid Mode character)
        BIOHAZARD 6 (2015)
        Resident Evil: Umbrella Corps (2016)
        PACHI-SLOT BIOHAZARD REVELATIONS (2017)
        Resident Evil 7: Biohazard (2017) بعلاوه اویل ویلیج دوست عزیز این تمام نسخه هایی هست که کریس ردفیلد بوده و بیشترین حضور رو داشته در این فرانچایز بنظرم شما چیز مصرف کردی داداچ مطالب طنز نفرما

  • Saeid
    Saeid | ۸ آبان ۱۳۹۹

    اویل با کریس شروع شد
    احتمالا با کریس هم تموم شه
    چون یه سری شایعات هست که میگن این آخرین قسمت رزیدنت اویله

    • SoltanSina
      SoltanSina | ۸ فروردین ۱۴۰۰

      با کریس و جیل شروع شد و با همین ۲ تا تموم میشه

  • amir3
    amir3 | ۲ آبان ۱۳۹۹

    با تمام احترامی که برای طرفداران این فرنچایز قاءلم ولی به نظرم باید کریس بمیره ( نظر شخصی ) چون بنظرم باید شخصیت های جدیدی وارد این مجموعه شود

    • MHR
      MHR | ۲۲ آبان ۱۳۹۹

      حرف شما درست ولی من میگم تا وقتی اون همه شخصیت مونده که بلاتکلیف هستند چرا باید شخصیت های جدیدی مثل ایتن بیارن تا کند بزنه تو کل سری

  • MAMAD
    MAMAD | ۲۹ مهر ۱۳۹۹

    باو کریس کدوم خریع باو خوبع حالا هیچ طرفدار نداره

    • MHR
      MHR | ۲۲ آبان ۱۳۹۹

      شما فکر کنم اصلا اویل بازی نکردی تاحالا که این حرف رو میزنی کریس ردفیلد رو دیگه همه ی اونایی که آوریل بازی کردن یا دیدن یا خواندن میشناسن

    • SoltanSina
      SoltanSina | ۸ فروردین ۱۴۰۰

      کریس و جیل شخصیت های اصلی اویل هستن
      جیل که طرفدار داره و محبوب ترینه
      ولی میدونی چرا کریس طرفداراش خیلی نیستن؟ چون بچه خوشگل هایی مثل لیان وجود دارن و یه مشت بچه مچه میگن لیان لیان

  • Samyar
    Samyar | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

    هر کدوم یه حس خوب خود شو داره

  • Samyar
    Samyar | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹

    لست آف اس

    • SoltanSina
      SoltanSina | ۸ فروردین ۱۴۰۰

      خو عزیز من مگه دستاتو بستن؟
      اویل هم بریز بازی کن نترس مجازات نمیشی
      اگه بازی نکردی هم نظر نده
      اویلی که خاطرات خیلیارو حتی پدرت شایدم پدربزرگت رو ساخته رو نیا با لست مقایسه کن

  • Samyar
    Samyar | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹

    ولی کلا برین است آف اس هم بازی کنید خیلی قشنگن سبگش هم وحشتو بقا هستش البته نمی‌گم از رزیدنت بهتره ها

    • Shayan
      Shayan | ۶ مهر ۱۳۹۹

      لست اف اس شاهکار ولی ایول یه حس و حال خاصی داره

  • mhdiyeh_messi
    mhdiyeh_messi | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

    خیلیا راجب این ک البرت وسکر تو رزیدنت اویل 8 هستش بحث کردن! این امکان وجود دارع ک جیک مولر تو رزیدنت 8 بیاد؟ خیلیا میگن تئوری جذابی میشع! دیدارع پدر و پسر

    • MHR
      MHR | ۲۰ آبان ۱۳۹۹

      دوست عزیزآلبرت وسکر که تو رزیدنت اویل 5 به فنا رفت

  • Aop
    Aop | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

    دوستان‌ بنظر شما جی تی ای وی بهتره یا رزیدنت ایول 2

    • مهدی
      مهدی | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

      از نظر من رزیدنت اویل 2 ولی نظر بقیه رو نمی دونم

    • Shayan
      Shayan | ۶ مهر ۱۳۹۹

      ???حالا چرا جی تی ای وی؟

    • SoltanSina
      SoltanSina | ۸ فروردین ۱۴۰۰

      موز بهتره یا سیب؟
      اویل و جی تی ای کلا متفاوتن
      منکه جفتشون رفتم ولی با اویل بیشتر حال کردم
      اگه جهان باز دوست داری جی تی ای نصب کن

  • Aop
    Aop | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

    وا چرا قیافه کریس این شکلیه بهترین قیافش تو 5 بود

    • Samyar
      Samyar | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

      اره

    • Shayan
      Shayan | ۲۹ مهر ۱۳۹۹

      والا خودم این قیافه رو ده برابر تقدیمش دوست دارم خیلی ظاهرش خفن

    • MHR
      MHR | ۲۲ آبان ۱۳۹۹

      الان شده شبیه اونایی که شکست عشقی خوردن

    • SoltanSina
      SoltanSina | ۸ فروردین ۱۴۰۰

      رفیق چون پیر شده

  • مهدی
    مهدی | ۱۵ مرداد ۱۳۹۹

    مثل اینکه لیان ما هم حالا حالا ها نمیاد?

    • SoltanSina
      SoltanSina | ۸ فروردین ۱۴۰۰

      داش اگه جیل مارو میشناختی اینو نمیگفتی
      کریس هم نقش پررنگی بهش ندادن کلی ساله

  • Samyar
    Samyar | ۱۵ مرداد ۱۳۹۹

    احتمالش هست الکس و سکر برای انتقام آلبرت وسکر بیاد تاجایی که میتونم شخصیت منفی ثانویه رزیدنت ایول 8 باشه

  • محمد مهدی
    محمد مهدی | ۱۴ مرداد ۱۳۹۹

    شرط می بندم که اگه اویل هشت روی PC بیاد رم زیر 16 نمی‌خواد و 100٪ یک گرافیک پر قدرت هم لازم داره.
    دوستان قیدش رو بزنید

    • Karo
      Karo | ۱۴ مرداد ۱۳۹۹

      من که فکر نمیکنم زیاد بخواد چون در هر حال از یه موتور گرافیکی استفاده میکنن (RE Engine) دوما گرافیکش و جزئیات و‌... از بازی RDR2 هم بیشتره یعنی؟

      • Shayan
        Shayan | ۷ شهریور ۱۳۹۹

        اره بیشتره

  • Samyar
    Samyar | ۱۰ مرداد ۱۳۹۹

    وخیلی دوست دارم یه رزیدنت از ایران ساخته شده

  • Samyar
    Samyar | ۱۰ مرداد ۱۳۹۹

    امیدوارم زود تر شخصیت های قدیمی مثل جیل و لیان بیان

    • Arman
      Arman | ۸ آبان ۱۳۹۹

      آره دقیقا
      باید یه عنوان فردی دیگه بسازن

  • Samyar
    Samyar | ۱۰ مرداد ۱۳۹۹

    تو رزیدنت 8 یک پیر زن هست که ابزار میفروشه

  • Saeid
    Saeid | ۱۰ مرداد ۱۳۹۹

    حتی یه بازی ساخته شد به اسم capcom vs marvel که شخصیتهای کپکام با مارول مبارزه میکنن که از رزیدنت اویل
    کریس . جیل و وسکر داخل بازی بودن

    • مهدی
      مهدی | ۱۰ مرداد ۱۳۹۹

      ؟

      • Saeid
        Saeid | ۱۰ مرداد ۱۳۹۹

        باور کن. یه سرچ تو گوگل بزن
        Marvel vs capcom
        هم سال 2011 اومد هم 2017 تو هردوشم فقط کریس بود
        دیوسا لئون نذاشتن

        • مهدی
          مهدی | ۱۱ مرداد ۱۳۹۹

          هی خدایااااااااااااااا من فقط نسخه اصلی رو گفتم که لیان شخص اصلی و قهرمان بوده و کریس تو بقیه رزیدنت فقط بخشی از شخص ها بوده مثلا تو رزیدنت 2.4.6 لیان شخص اصلی بودند و کریس توی بقیه فقط بخشی از بازی بوده

          • Shayan
            Shayan | ۴ شهریور ۱۳۹۹

            کسی توی دنیای رزیدنت اویل نقش اصلی نیست همه به یه اندازه نقش دارن?

          • MHR
            MHR | ۲۲ آبان ۱۳۹۹

            داداش کریس تو رزیدنت ایول ۵ که کلا بود تازه داستان کریس تو اویل ۶ خیلی بهتر از لیان بود چون لیان با زامبی های مسخره ای مبارزه می‌کرد ولی کریس داشت با موجوداتی عجیب مبارزه می‌کرد که مار رو خیلی سخت کرده بود

          • SoltanSina
            SoltanSina | ۸ فروردین ۱۴۰۰

            مهدی جان اویل بازی نکردی
            شخصیت اصلی اول جیله بعد کریس
            این ۲ تا ایول رو ساختن

  • Saeid
    Saeid | ۹ مرداد ۱۳۹۹

    لیون شخصیت فوق العاده اییه نه تنها تو اویل بلکه تو دنیای گیم ولی خب شخصیت اول اویل کریسه ولی لیون شخصیت خیلی محبوب رزیدنت اویله هردوشون جایگاه خاص خودشونو دارن
    کریس به خاطر حضور تو اولین رزیدنت اویل اوله
    و لیون بخاطر بهترین داستان و بهترین بازی و شخصیتش خیلی محبوب و دوست داشتنیه اویله

    • مهدی
      مهدی | ۹ مرداد ۱۳۹۹

      هی خدا

    • Shayan
      Shayan | ۷ شهریور ۱۳۹۹

      من با این خاطره زیاد دارم ولی همشون به یه اندازه جذاب هستن

    • SoltanSina
      SoltanSina | ۸ فروردین ۱۴۰۰

      شخصیت اول جیله و کریس
      یک زوج افسانه ای

  • Mirana
    Mirana | ۹ مرداد ۱۳۹۹

    من واقعا منتظرم که ببینم باس اصلی این بازی کیه
    ولی دوس داشتم حضور دوباره البرت وسکر رو ببینم در اینده

    • Shayan
      Shayan | ۷ شهریور ۱۳۹۹

      داداش بعید میدونم کریس و شوا با اربیجی کتلت کردن وسکر رو احتمال زیاد الکس وسکر انتقام میگیره

  • مهدی
    مهدی | ۷ مرداد ۱۳۹۹

    داداش درسته که کریس تعدادش بازیهاش نسبت به لیان بیشتر بوده اما شخص اصلی تو بازی ها نیست و فقط بخشی از شخص بود اما لئون تو هر بازی اصلی یا فرعی رزیدنت اویل نقش اصلی و قهرمان روداشته

    • A.sh
      A.sh | ۸ مرداد ۱۳۹۹

      داش تعداد حضور های کریس هم کم تر بوده تو همه نسخه های رزیدنت چه اصلی چه فرعی رو هم لیان بیشترین حضورو داشته

      • Arman
        Arman | ۹ مرداد ۱۳۹۹

        داداش میشه نام ببری
        من خودم طرفدار لیونم تا اونجایی که میدونم تو اویل ۲.۴.۶ بوده فقط دیگه تو چه بازی حضور داشت ؟?
        ولی کریس دیوس تعداد حضورش بیشتر بوده
        تو اویل ۱.۵.۶.۷ بوده بعد تو اویل رولیشن و کد ورونیکا هم بوده الانم که تو اویل هشته?

        • مهدی
          مهدی | ۹ مرداد ۱۳۹۹

          تو اگه فقط رزیدنت اویل نسخه اصلیش رو می یونی حرف نزن توی نخسه فرعی رو میشناسی یانه اگه نمیشناسی نیا الکی اینجا یه چرت و پرت بگی

          • Arman
            Arman | ۱۰ مرداد ۱۳۹۹

            تو که عقل کُلیو خیلی می فهمی چنتا فرعی نام ببر بینیم

          • Shayan
            Shayan | ۷ شهریور ۱۳۹۹

            ببین قشنگ ترین رزیدنت اویل های فرعی کد ورونیکا و رولیشن۱و۲ بود که تو اینا لیان نقشی نداشت

        • مهدی
          مهدی | ۹ مرداد ۱۳۹۹

          من فقط منظورم اینه که این دو تا تو یه سطح هستند و. درسته لیان حضورش کمتر از کریس امااا تو هر حضوری قهرمان بوده و کریش فقط بخشی از شخصیت هاااا بوده

          • Saeid
            Saeid | ۱۰ مرداد ۱۳۹۹

            کاملا موافقم باهات
            منم تقریبا منظورم همینه داداش که هردو تو رزیدنت اویل جایگاه خودشونو دارن

        • A.sh
          A.sh | ۱۱ مرداد ۱۳۹۹

          خب آقای Arman به جز نسخه های 2.4.6 تو اینا هم لیان حضور داره: رزیدنت اویل عملیات خاویر_ رزیدنت اویل عملیات راکن سیتی_ رزیدنت اویل تاریخچه تاریکی_ رزیدنت اویل گیدن و ..‌. به جز بازیاشم شخصیت اصلی همه انیمه هاش لیان بوده

      • مهدی
        مهدی | ۹ مرداد ۱۳۹۹

        من فقط نسخه اصلی رو می گم

      • yonesredfield22
        yonesredfield22 | ۳ بهمن ۱۳۹۹

        Resident Evil (1996)
        Resident Evil 2 (1998, unlockable extra)
        Resident Evil 3: Nemesis (1999, cameo)
        Resident Evil CODE:Veronica (2000)
        Resident Evil Survivor 2 CODE:Veronica (2001, unlockable extra)
        Resident Evil (2002)
        Resident Evil: The Umbrella Chronicles (2007)
        BIOHAZARD THE OPERATIONS (2007)
        PACHI-SLOT biohazard (2008)
        Resident Evil: Genesis (2008)
        Resident Evil 5 (2009)
        Resident Evil: The Darkside Chronicles (2009)
        BIOHAZARD Survival Door (2010)
        Resident Evil Mercenaries VS. (2011)
        Resident Evil: The Mercenaries 3D (2011)
        Biohazard Outbreak Survive (2011)
        Resident Evil: Revelations (2012)
        Resident Evil 6 (2012)
        Minna to BIOHAZARD Clan Master (2012)
        PACHISLOT BIOHAZARD 5 (2012)
        Minna to BIOHAZARD Team Survive (2013)
        Resident Evil: Revelations 2 (2015, Raid Mode character)
        BIOHAZARD 6 (2015)
        Resident Evil: Umbrella Corps (2016)
        PACHI-SLOT BIOHAZARD REVELATIONS (2017)
        Resident Evil 7: Biohazard (2017) بعلاوه اویل ویلیج دوست عزیز این تمام نسخه هایی هست که کریس ردفیلد بوده و بیشترین حضور رو داشته در این فرانچایز بنظرم شما چیز مصرف کردی داداچ مطالب طنز نفرما سیکتیر

    • Arman
      Arman | ۹ مرداد ۱۳۹۹

      دقیقا همین طوره ولی خب کپکام خودش گفته که شخصیت اول کریسه ?پفیوز

      • Shayan
        Shayan | ۷ شهریور ۱۳۹۹

        کریس مگه بد؟

    • Shayan
      Shayan | ۷ شهریور ۱۳۹۹

      ببین کاری به فرعی ها ندارم مهم تریناش از فرعی ها کد ورونیکا و رولیشن ها بوده
      خب لیان توی اویل ۲ و۴و۶ نقش داشت به همون اندازه کریس توی ۱ و کدورونیکا و رولیشن۱ و۶و۷ نقش داشته تو هشت شم دوباره کریس هست اما جالب بدونی که لیان توی انیمیشن های سری ترکونده بود کریس بدبختم فقط توی انیمیشن وندتا بود که اصلا ارزشی براش قائل نشده بودن به لیان که می رسید صحنه آهسته میشد
      جفتشون برابرن و کلا نه فقط اینا به همین اندازه کلر و جیل نقش داشتن جیب توی ۱و۳ورولیشن۱و۵بود

  • ایلیا
    ایلیا | ۶ مرداد ۱۳۹۹

    واقعا دلم برای ایتن میسوزه رسما بخاطر آمبرلا بدبخته عالم شد.در مورد کریس هم بنظر من بعید نیست جیل هم تو بازی باشه چون هرجا کریس بوده اونم بوده.خلاصه که خدا به دادمون برسه

    • Shayan
      Shayan | ۶ مهر ۱۳۹۹

      از کجا معلوم ایتان یه زمانی خودش دانشمند آمیرزا نبوده باشه چون از گذشته اش هیچ چیزی بیان نشد

      • Shayan
        Shayan | ۶ مهر ۱۳۹۹

        دانشمند امیرزا???? منظورم امبرلا بود

  • Saeid
    Saeid | ۵ مرداد ۱۳۹۹

    خود کپ کام با تعداد حضور کریس تو بازیا علاقشو به کریس نشون داده به همین دلیلم اعلام کرده کریس مرد اول اویله
    واقعا حیف

  • Samyar
    Samyar | ۵ مرداد ۱۳۹۹

    با نظرتون موافقم .

    • Saeid
      Saeid | ۵ مرداد ۱۳۹۹

      مخلصیم
      آقا یه سوال یکی از نظراتتونو خوندم که گفتی تهیه کننده گفته اویل ۸ پایان کار ایتن هست . واقعا اینطوریه یا اینکه شایعست؟

      • Samyar
        Samyar | ۶ مرداد ۱۳۹۹

        راستش تو سایتی که من رفتم نوشته بود سر مصاحبه زنده با تهیه کننده رزیدنت اویل ۸ گفته سرانجامی برای آینده. و همه تریلر های رزیدنت ایول ریمیک ۴ لیکن. اما نمیدونم تقلبی بود یا نه آخه من بیشتر وقتم را صرف تحقیق درباره رزیدنت ایول میکنم ولی نظر شخصی خودم میگم شاید منظور ام جمله این است که ایتن در آخر تنها میماند و پایان کسی نیست. ولی درست نمیدونم

        • Samyar
          Samyar | ۶ مرداد ۱۳۹۹

          آینده یعنی ایتن لیکن یعنی فیکن ام یعنی این

  • Saeid
    Saeid | ۵ مرداد ۱۳۹۹

    من خودم شیفته لئونم ولی نباید تعصبی نظر داد

  • Saeid
    Saeid | ۵ مرداد ۱۳۹۹

    این حرف کپکامه و قرار نیس هیچ کدومشون حذف بشن چه کریس چه لئون

  • Saeid
    Saeid | ۵ مرداد ۱۳۹۹

    داداش چون لئون تو اویل ۴ بودو هممون باهاش خاطره داریم میگی مرد اوله اگه الان CJ تو اویل ۴ بود میگفتی cj مرد اول اویله

  • مهدی
    مهدی | ۴ مرداد ۱۳۹۹

    اگه کپکام لیان رو حذف کنه وای به حال

  • مهدی
    مهدی | ۴ مرداد ۱۳۹۹

    لیان مرد اوله رزیدنت نه کریس کریس بعد لیان یا بعد آلبرت وسکر هستش چی فکر کردی

  • مهدی
    مهدی | ۴ مرداد ۱۳۹۹

    برو با لیان شخص اول رزیدنت نه کریس کریس بعد لیان یا آلبرت وسکر هستش

  • Saeid
    Saeid | ۴ مرداد ۱۳۹۹

    من تقریبا تمام نظرا رو خوندم ولی خب نمیشه طرف کریس رو گرفت یا لیان چون جفتشون ستونهای رزیدنت اویلن من عاشق هردوشونم مخصوصا لیون ولی خب بنظرم باید منطقی نظر داد . اویل ۴ بهترین رزیدنت اویل تاریخ بود ولی ربطی به شخصیت نداره . اول قرار بود شخصیت اصلی دانته باشه که عوض شد و لیون اومد جاش اگه دانته از اول می بود الان محبوبترین شخصیت اویل بود? پس برتری لئون رو نشون نمیده البته لیون خیلی جذاب و عالیه ولی بنظرم مرد اول اویل کریسه
    حتی خود کپکام این رو تایید کرده بدبختانه

    • A.sh
      A.sh | ۶ مرداد ۱۳۹۹

      داش تو نظرت یه جا اشتباه کردی دانته اولش لیان بود .یعنی رزیدنت اویل چهار اولش یه جور دیگه ساختن که دیدن با رزیدنت خیلی فرق داره همونو اسمشو عوض کردن گذاشتن دویل مایکرای شخصیتشم لیان بود کردن دانته تو برعکس گفتی

  • Samyar
    Samyar | ۲۷ تیر ۱۳۹۹

    آنقدر به لیون و کریس گیر ندین خیلی دیگه کاراکتر هست

    • مهدی
      مهدی | ۱ مرداد ۱۳۹۹

      باهات موافقم کاراکتری مثل ایدا وانگ
      جیل و کلر و ربکا.

  • Samyar
    Samyar | ۲۷ تیر ۱۳۹۹

    اشتباه شد

  • Samyar
    Samyar | ۲۷ تیر ۱۳۹۹

    چ

  • مهدی
    مهدی | ۲۵ تیر ۱۳۹۹

    لئون عشقه عشق

  • Shayan
    Shayan | ۲۲ تیر ۱۳۹۹

    معلومه خیلی روی شخصیت لیان تعصب دارن خوبه تنها نیستم جای لیان خالی☺

    • A.sh
      A.sh | ۲۲ تیر ۱۳۹۹

      آره پس چی داش. لیان از بچگی قهرمان من بوده باهاش خاطره داریم نمیشه هرکی هر حرف مفتی که میخواد بزنه بعد وایسیم نگاش کنیم.??

  • Samyar
    Samyar | ۲۲ تیر ۱۳۹۹

    ببخشید من فکر کردم با منی

    • مهدی
      مهدی | ۲۲ تیر ۱۳۹۹

      آقا یکی منو مطمئن کنه آخر چی میشه لیان حذف میشه یانه

      • A.sh
        A.sh | ۲۲ تیر ۱۳۹۹

        نه دوست عزیز. اصلا لیان مگه تو اویل هشت هست که تو میپرسی حذف میشه یا نه☺☺

  • Samyar
    Samyar | ۲۲ تیر ۱۳۹۹

    مگه من گفت لیان حذف میشه من خودم بیشتر از همه عاشق لیانم من فقط خبر دادم

  • مهدی
    مهدی | ۲۱ تیر ۱۳۹۹

    لیان حذف میشه یا نه؟

    • A.sh
      A.sh | ۲۱ تیر ۱۳۹۹

      نه بابا چی میگی اصلا معلوم نیست باشه تو اویل هشت یا نه بعدشم لیان حذف شدنی نیست بهترین شخصیت رزیدنته

    • Samyar
      Samyar | ۲۲ تیر ۱۳۹۹

      نه معلومه که نه لیان بهترینه

  • Samyar
    Samyar | ۲۱ تیر ۱۳۹۹

    شاید صدا گذار آیدا کلمه آیدا را جا انداختم

  • Samyar
    Samyar | ۲۱ تیر ۱۳۹۹

    شاید صدا گذار آنجاست یا اشتباه میکنید دوست عزیز ولی مطمئنم آیدا نیست

  • Samyar
    Samyar | ۲۱ تیر ۱۳۹۹

    سلام مجدد . اونایی که سر حذف شدن لیان یا کریس دعوا دارن باید بگم که من توی سایت خوندم که سر مصاحبه با تهیه کننده رزیدنت ایول 8 تهیه کننده گفته در رزیدنت ایول 8 پایان کار ایتن هست .

    • MHR
      MHR | ۲۲ آبان ۱۳۹۹

      آره دیگه میا رفت به درک ایتن هم بره از دست این دوتا راحت بشیم
      من تو آوریل هفت فکر کردم اومدم غرب وحشی

  • PARHAM_ZEARO_1381
    PARHAM_ZEARO_1381 | ۲۰ تیر ۱۳۹۹

    یه چیزی درباره تریلر دیدم اون زنه توی اول تریلر هست
    مدل حرف زدن زنه خیلی شبیه حرف زدن ایدا وانگه
    مدل موهاشم شبیه اونه
    شاید تو این بازی ایدا رو ببینیم

    • A.sh
      A.sh | ۲۰ تیر ۱۳۹۹

      فک نکنم داش تازه ایدا موهاش کوتاهه??

  • مهدی
    مهدی | ۲۰ تیر ۱۳۹۹

    لیان جوووون ما نباید حذف شه

  • Samyar
    Samyar | ۱۹ تیر ۱۳۹۹

    Ashمن
    هم کاملا با همه نظر های شما موافقم

  • Samyar
    Samyar | ۱۹ تیر ۱۳۹۹

    سلام مجدد Ash عزیز منم کاملا با همه نظر های شما موافقم

  • مهدی
    مهدی | ۱۹ تیر ۱۳۹۹

    عشق فقط لیان که نباید حذف شه

  • ناشناس
    ناشناس | ۱۹ تیر ۱۳۹۹

    بچه ها من طرفدار لیان هستم و از کریس خوشم نمیاد اما دوست ندارم کریس حذف بشه و بعدشم کی لیان به دخترا می چسبه؟ یکی جواب بده و نظر من اینکه هیچ کدومشون حذف نشن

    • مهدی
      مهدی | ۱۹ تیر ۱۳۹۹

      اره کریس حذف شد که شد اما لیان به هیچ وج حذف نشه چون لیان خیلی طرفدار داره و ممکنه که بعضی ها بدون لیا رزیدنت اویل رو بازی نکن یا کیف نکند مثل خودم

    • MHR
      MHR | ۲۲ آبان ۱۳۹۹

      لیان تو تمام نسخه های که دونفره بوده یه زن چسبیده بوده کنارش تو اویل ۲ کلر . اویل ۴ ایدا اویل‌ ۶ هلنا اگه چیزی اشتباه گفتم اصلاحش کنید

  • محمد
    محمد | ۱۹ تیر ۱۳۹۹

    الان که داشتم تریلر بازی رو نگاه میکردم، به شدت مجذوب موسیقی زیباش شدم. ولی به موسیقی تریلر هم نگاه کنیم میتونه باعث تقویت تئوری شما بشه. چون که اواخر بصورت ریتمیک صدایی که در دل موسیقی تکرار میشه انگار گریه نوزاد هست.

  • Samyar
    Samyar | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

    elia پایین ترم نوشتم این جا می‌نویسم. منضورت چیه لیان با دخترا میچرخی کریس خودت توی رزیدنت 1 با جیب تو5 باشوا تو کد ورونیکا با خواهرش بود بعدش لیان با اشلی وضیفه اش بو د بعد با کلر اتفاقی آشنا شدن با آیدا عاشق شد جرم که نکرده

    • A.sh
      A.sh | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

      داش این زورش گرفته حرف مفت میزنه زیاد جدی نگیر

  • Samyar
    Samyar | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

    ومن در پیام اول خودم نظرم درباره تفاوت داستانی برگشت ولی هنوز سر حرف اینکه باید بازی زامبی داشته باشد هستم

  • Samyar
    Samyar | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

    سوم یعنی سنم و علت یعنی غلط

  • Samyar
    Samyar | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

    Mahعزیز ببخشید ولی من منضور تو را نمی فهم و بابت علت املایی ها هم بگم سوم هستش11 و زیاد با تایپ کردن راحت نیستم و دستم اشتباهی میخوره .

  • Mah
    Mah | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

    A.sh عزیز
    اینکه انقدر وقت داری که بشینی به تک تک کامنتایی که درباره لیون منفی گفته جواب بدی واحساساتی جواب بدی و تازه به دوستاتم بگی بیان به خودت مثبت بدن و به بقیه منفی (جدای از غلط های املایی) خودش گویای اینه که سنت اونقدرم نیست قول میدم خیلی بیشتر از 18 نباشه.
    ببین اینجا اومدم یه نظر دیدم و دوست داشتم که بهش جواب بدم. نظر شما بود مگه که انقدر بهت برخورده؟ عزیزم، انقدر چیزای مهم توی زندگی هست، سعی کن وقت و انرژیتو بذاری روی اونا. مثل یه خواهر بزرگتر اینو گفتم دیگه ام جوابی بهتون نمیدم چون فایده ای نداره . موفق باشی :)

    • A.sh
      A.sh | ۱۹ تیر ۱۳۹۹

      خب جناب mah خدمتت عرض کنم که اولا تو چرا به خودت میگیری . دوما من همون دو سه تا کامنتی که دادی رو جواب دادم بقیش رو با تو نبودم با اونی که بی احترامی میکرد بودم . سوما واقعا اگه فکر میکنی دوستای من اینقد بی کارن که بیان اینجا لایکو دیس لایک بدن پس ذهنیتتو نسبت به آدمایی که میبینی درست کن . کسایی هم که لایک کردن دمشون گرم و کسی هم که دیس لایک کرده فدا سرش نظر لطفشه. در ضمن غلط املایی هام بخاطر کیبوردمه که خرابه. درمورد اینی هم که میگی اینقد وقت داری بیای اینجا جواب همه رو بدی خب خودتم که داری همین کار رو میکنی . در کل از توصیه هات ممنونم و به فکر خودت باش . اگه از کامنتام هم ناراحت شدی معذرت میخوام (محض اطلاعتم بگم که بنده19 سالمه هرچی میشه ربطش میدی به سنو سال) و حرف آخر اگه خودتم اینجا بودی و می دیدی دارن به شخصیت مورد علاقت بی احترامی میکنن نگاشون نمیکردی و حتما یه عکس العملی از خودت نشون میدادی

  • Samyar
    Samyar | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

    حزبش یعنی حزفش

  • Samyar
    Samyar | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

    و بخش را بکنید بهش

  • Samyar
    Samyar | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

    تر

  • Samyar
    Samyar | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

    منظورم در بود

  • Samyar
    Samyar | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

    ولطفا موئدب در باشید

  • Samyar
    Samyar | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

    ببخشید اول خط گفتم فقط نسخه های اصلی را میشناسم

  • Samyar
    Samyar | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

    سلام مجدد اره من فقط نسخه های را می شناسم ولی هنوز سر حرفم هستم . میدونم از متن ناراحتین که اما این متن فقط بر اساس تریلر هست و صد در صد کپکام نمیاد کریس را سالها بسازه بخش شهرت بده بعد یکدفعه بیاد حزبش کنم ممکنه اصلا منضور داستان مذکر به پایان می‌رسد برای نقش منفی یا خیر یا بچه ایتن باشه.

  • elia
    elia | ۱۷ تیر ۱۳۹۹

    ولی من شنیدم کریس یه اتفاقه بدی براش میافته احتمالا این اویل 8 قبل از اویل 7 دقیقا مثل اویل 3 و اویل 2 ولی اینو موافقم که لیون باید حذف شه هیچ کاره خاصی به جز خرابکاری نکرده اگه میزاشت ایدا رو بکشه خیلی خوب میشد من خودم از ایدا خوشم نمیاد ولی اون تیکه ی کریس ردفیلد که زد اون سنگرو انداخت رو دیدم مقایسه کردم با اونیکه سنگ کوچیک تر از اون افتاد دنبال لیان مثل ... فرار میکرید XD در هر حال کریس نقشه خیلی مهمی داره ولی لیون نقشه مهمی نداره تاحالا به جز اشلی کسو نجات نداده ولی کریس دنیا رو نجات داد ححتی میشه گفت لیون کله دنیا اگه میزاشت وسکر کارشو بکنه کله دنیا میمردن

    • A.sh
      A.sh | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

      بچه جون یعنی واقعا تا حالا نفهمیدی تو اویل شیش اون زنه کریس رنبالش بود ایدا نبود و اسم واقعیش کارلا بود. از فن های کریس بیشتر از این انتظار نمیره

      • yonesredfield22
        yonesredfield22 | ۲۸ دی ۱۳۹۹

        خو داش
        بیا از اوریجین دو طرف شروع کنیم
        کریس ردفیلد
        از همون سال آغاز فرانچایز ینی 1996 تو اولین گیم حضور داشت
        کریس کی بود؟ جزو افسرای ارشد S.T.A.R.S افسر نمونه پلیس راکون سیتی با کلی مدال و افتخارات
        البته کریس قبل از پلیس شدن خلبان نمونه ارتش بود ولی بدلایل شخصی از ارتش خارج شد
        خب تو وقایع فاجعه بار امارت اسپنسر کریس با گاییدن زامبیا کشته کوسه ها سپس نجات جیل و ربکا چمبرز و کشتن باس های خفنی مثل لیسا ترور و بوآ یاون و اسپنسر و نهایتا تایرنت T_002 ( قدرتمندترین تایرنت انسانی) مانع وسکر و نقشه های آمبرلا شد

        بعدش همراه جیل ولنتاین به روسیه رفت و مقر آمبرلا رو اونجا نابود کردن و کریس تایرنت رباتیک TSS ( قویترین تایرنت تاریخ هم کشت) و سالها عمرشو وقف یافتن مدارک برای نابودی آمبرلا کرد که نهایتا موفق هم شد
        بعد وقایع راکون سیتی که کریس دنبال کلر میگشت و نهایتا تو جزیره راشفورد پیداش کرد
        اونجا با الکس و الکسیا راشفورد رو به رو شد و کشتشون بعدشم آلبرت وسکرو شکست داد و مانع پخش ویروس ورونیکا شد و جهانو نجات داد

        بعدشم وقایع رولیشن و کشتن اون هیولای دریایی عظیم
        بعدشم که کشتن ژنرال مرگان و منهدم کردن کشتی ( نجات دنیا)
        و نهایتا کشتن الکساندر و نابود کردن T_ABYASS

        سپس وقایع اویل 5 کریس با اندام عضلانی و فوق ورزیده و آماده درحدی که حتی یه صخره رو با مشت تکون میداد
        شکست شورش روستا و کشتن جلاد
        نابودی ندیوس غول پیکر
        کشتن پامپیکن ها
        کشتن اولین اوروبورس
        کشتن اوربورس دوم
        کشتن اکسلا که همراه 100 نفر دیگه تبدیل با یک اوروبورس فوق عظیم شده بود
        و نبرد با جیل که کریس راحت میتونست جیلو فیزیکی شکست بده ولی خب بخاطر عشقی که نسبت به جیل داشت اصلا نتونست بهش اسیبی بزنه و از راه منطقی و متافیزیکی باعث شد خاطرات جیل برگرده درنهایت مانع پخش جهانی ویروس اوربورس توسط وسکر شد ( نجات دنیا) و نهایتا کشتن آلبرت وسکر ( برترین و قدرتمندترین ویلن تاریخ رزیدنت اویل و جزو برترین ویلن های تاریخ گیم)
        و سپس دریافت مدال افتخار و منصوب شدن بعنوان کاپیتان BSAA

        اویل 6
        هم که تخریب شخصیت کریس بود چون لیبل گیم لیان ریتارد بود
        اصلا از جیل خبری نبود
        و بعد پیرس نیوانز رو به عنوان پارتنر کریس معرفی کردن
        کریس هم خشمگین تر و احساساتی تر از همیشه و بی منطق:/
        بازم با این وجود روایت داستان کریس رفته رفته بهتر شد و دراماتیک پیش رفت شری و جیک رو نجات داد و مار سیاه آمبرلا رو کشت و یه فایت با لیان هم داشت که خوب دو تا زانو کوبید بهش و نهایتا برابر شدن هرچند کریس بهتر عمل کرد درسته تکنیک لیان بهتره ولی قدرت کریس دلیل برتری شه
        بعدشم که هیولای فوق عظیم BOW رو با کمک پیرز کشت
        و تهشم که پیرز مرد:/

        تو اویل 7 هم که با نیوآمبرلا همکاری کرد و ایتن رو نجات داد بعدشم لوکاس رو کشت و مانع پخش ویروس شد و سپس زوئی هم نجات داد

        و در اویل 8 هم حضور خواهد داشت و تو تریلر سلطان کریس رو متفاوت تر از همیشه دیدیم و اتفاقات جذابی تو راهه

        اینم اضاف کنم تو سری گیمای کپکام vs مارول کریس جزو هیروهاس و تو فایت امثال ونوم و ردهالک و اولتران هم شکست میده

        و رکورد بیشترین فروش فرانچایز هم دست کریسع چون اویل پنج بیش از 10 میلیون نسخه فروش جهانی داشت

        این فقط یه خلاصه خیلی کوتاه از اقدامات کریس بود بخوام فریم به فریم بگم خودش یه کتاب میشه

        خب و اما لیان
        لیان چصکات اوبی زاده کونبچه خوشگل پسر 1/3 این دستاورد هم نداره
        اما دلیل محبوبیت بیشترش چیه؟
        خو واضحه سودجویی کپکام
        و البته جهالت و کسخلیت مردم
        خوب لیان خوشگله و بچه قشنگ همین کافیه تا قشر دخترا کلا فنش شن
        اون سمت پسرای کیری فیس که دنبال این برای جبران کمبود خودشون آیدلشون یه کسی مث لیان وردارن
        و اکثرا هم با دیدن انیمیشن های اویل فنش شدن?
        این نوابین چارتا انیمیشن سوپر کصشر دیدن فاز کوسه گرفتن
        کپکام کصمادر هم که فقط دنبال فروشه چون لیان سودش خوبه میارنش تو انیمیشنا و فیلم هندیش میکنن
        بعد سالها کریسو آوردن تو وندتا اونجاهم برا لیان از جان ویک اسکی رفتن تا شاخ تر نشونش بدن? ولی بازم نقش کریس به اولد اسکولای فرانچایز بیشتر چسبید
        در بعد شخصیتی هم کرکتر لیان کاملا کلیشه ای و تک بعدیه
        ولی کریس لایه های شخصیتی بسیار عمیق و جذابی داره
        درکل من بعنوان فنبوی اویل هردو رو ستایش میکنم
        ولی قطعا بدون شک و مشخصا کریس ردفیلد مرد شماره یک فرانچایز رزیدنت اویله
        تامام

    • A.sh
      A.sh | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

      دوست عزیز همین مشت زدن کریس جونت به سنگم یه مدت شده بود سوژه همه داشتن به این قضیه میخندیدن و تازه نمیفهمم یعنی چی که میگی لیان دنیارو نجات نداده خب دیوونه سطح درکت از رزیدنت پایینه نشین بازی کن اگه تو اویل چهار لیان اشلی رو نجات نمیداد اشلی هم تمام دنیا رو آلوده میکرد. تو انیمه رزیدنت اویل تباهی لیان بود که آخرین بار با ویروس جی و تی مبارزه کرد و کلا این ویروس رو از بین برد یا تو رزیدنت اویل شیش لیان مقصر همه این ماجرا ها یعنی سیمنز رو کشت آخه داری چی میگی تو تازه تو رزیدنت اویل وندتا اگه لیان نبود کریس مرده بود اونوقت تو به من بگو ببینم به جز اویل پنج کریس کی دنیارو نجات داد فقط تو همون اویل پنج بود تازه لیان همه این کار ها رو تکو تنها انجام داد ولی کریس همیشه یکی باهاش بوده که کمکش کنه

    • A.sh
      A.sh | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

      تازه سطح مقایسه کردنتم عین بچه هاست تو واقعا فرق سنگ هول دادن با اومدن یه سنگ بزرگ به سمتت رو چرا باهم مقایسع میکنی تازه اونم درحالی که لیان به اون زیبایی از اون سنگه جاخالی داد اگه راست میگی ضربات یا حرکاتشون رو باهم مقایسه کن

    • A.sh
      A.sh | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

      نمیمردن اگه بدن مقاومی داشتن همه دنیا مثل وسکر تبدیل به یه ابر انسان میشدن کسانی هم بدنشون ضعیف بود اروبوروس تبدیل به هیولاشون میکرد به نظرم اگه اتفاق میوفتاد چیز جالبی میشد.بعد اینکه واقعا فکر میکنی اگه ویروس پخش میشد لیان زامبی یا هرچی که اسمشو میخوای بزاری میشد معلومه سطح درکت خیلی پایینه

    • مهدی
      مهدی | ۲۰ تیر ۱۳۹۹

      ببینم تو مشکلت با لیان چیه؟ چون لیان خوشتیپ و قوی،. عاقل، شجاع، جذاب، و......... و از کریس مشهور تر مشکل داری چرا میخواین لیان حذف شه بگودیگه

  • elia
    elia | ۱۷ تیر ۱۳۹۹

    خفه شو بابا یعنی چی کریس باید حذف شه ها کریس نقشه اصلیه بازیه لیون میشه گفت 3 نقشو داره بعدشم میگی لیون تو بیشتر از بازیا بوده تا کریس ببینیم کریس تو یکش بوده این 1 // لیون تو 2 بوده که میگن تو دوباره ریمیکش کریس میاد ولی نمیگم به نفع کریس این لیون1/رزدنت اویل 4 اینم لیون 2 / اویل 5 کریس 2/اویل شیش دوتاشون 3 اویل 8 کریس 4 اویل هشتم که میاد کریس 5 الان کریس 5 بار تو سریه رزدنت اویل بوده بعد میگی لیون بیشتر از کریس بوده و نقشه اصلیه؟

    • A.sh
      A.sh | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

      دیدی از اویل هیچی نمیدونی فقط نسخه های اصلی بازی رو میشناسی لیان تو خیلی رزیدنت اویل ها حضور داشته برو داش من برو هروقت اویل رو شناختی اونموقع بیا

    • کاپیتان آمریکا
      کاپیتان آمریکا | ۶ مرداد ۱۳۹۹

      بچه خیلی چرت و پرت درباره لیان میگی مشکلت چیه ها زورت میاد لیان بهتره

  • Samyar
    Samyar | ۱۶ تیر ۱۳۹۹

    ببخشید چند ازحرف هار درست ننوشتم تغییر یعنی تقصیرو ریکا یعنی ربکاو رباتی یعنی ربطی و آنجا در خط آخر پیام طولانی ام نباید دیعنی باید ببرد در جمع شخصیت های قدیمی

  • Samyar
    Samyar | ۱۶ تیر ۱۳۹۹

    لطفا تغییر را نیندازد گردن لیان همه خوب می‌دونیم لیان از کریس بهتره. و طرفطار بیشتری و بازی های بیشتری داره و حقش حذف شدن نیست ولی کریس هم نباید حذف شده باید ایتن حذف شده چون اضافی است.

    • A.sh
      A.sh | ۱۶ تیر ۱۳۹۹

      با نظرتون موافقم دوست عزیز منم نمیخوام کسی حذف شه مخصوصا لیان که بهترین شخصیت رزیدنت اویله

  • Samyar
    Samyar | ۱۶ تیر ۱۳۹۹

    از نظر من رزیدنت ایول 7 را کپکام باید سری 1 یک بازی دیگه مکردو ایتن را با یک داستان بهتر وارد میکرد مثلا باید با ریکا چمبرز که خیلی وقته نیامده آشنا میکرد و رو ند بازی را از رزیدنت های قبلی خارج نمی کرد . بعد اینکه باید دشمنان را در حالت زامبی ویروس زده نگه دارند نه دشمنانی مثل گرگینه ها بعد کپکام با ساختن رزیدنت ایول 7 باعث شد لیان یا کلر یا آیدا یا وسکر داستانشان تمام شد ولی باید برگردونه رزیدنت ایول را زودتر به آن زمان چون چیزی که باعث دوران اوج رزیدنت ایول شد زامبی ها و شخصیت
    های قدیمی بودند و داستان قشنگ آن نه داستان دزدیده شدن همسر ایتن داستان رزیدنت ایول 7 هیچ رباتی به رزیدنت های قبلی
    نداشت نباید سعی کند زود تر ایتن را ببرد توی جمع شخصیت های قدیمی . با تشکر

  • A.sh
    A.sh | ۱۴ تیر ۱۳۹۹

    به نظر من که این سری داستان جالب و مخوفی داشته و خوشحالم که فضای بازی منو یاد رزیدنت اویل چهار میندازه فقط جای لیانش خالیه?

  • Joe
    Joe | ۹ تیر ۱۳۹۹

    یه جورایی اون چیزی ک پیرزنه میلیسه شبیه پای نوزاده. راجب کریس فکر کنم آنتاگونیست نشده باشه. اون وظیفش نابود کردن سلاح های بیولیژیکیه. پس میشه گفت ک بچه ایتن و میا یه جور سلاحه و بخاطر همین کریس میکشتش و البته میتونه تو توهم ایتن باشه

  • Yousef
    Yousef | ۱ تیر ۱۳۹۹

    من نسخه ۷ بازی نکردم آیا ممکنه این قسمت ادامه ای باشه که ایتن بجای میا، زویی انتخاب کرده باشه ؟
    و این انتقام میا باشه ؟

    • Yousef
      Yousef | ۱ تیر ۱۳۹۹

      یا اینکه انتقام نیست و ایتن فهمیده میا زندست و رفته دنبالش

  • SinaFard
    SinaFard | ۲۸ خرداد ۱۳۹۹

    چی میشه کپکام یه سه گانه از رزیدنت ایول بسازه که تمام شخصیت های قدیمی رزیدنت ایول داخلش باشن
    کریس ، لیان ، کلر ، جیل ، ربکا ، آیدا و....

  • SinaFard
    SinaFard | ۲۸ خرداد ۱۳۹۹

    اصلاً امکان نداره کریس شخصیت منفی باشه ، کریس از همون اولین نسخه رزیدنت ایول یه ناجی برای جهان بوده ، از همه شخصیت های رزیدنت ایول قدیمی تره و میشه گفت سمبل سری بازی های رزیدنت ایول بعد میان توی رزیدنت ایول ۸ اونو به عنوان شخصیت منفی اعلام میکنن ، مطمئن باش همه اینا تعوری های خود فن ها هستن کریس همیشه تو هر سری بازی که بوده وظیفه اش همیشه انجام می‌داده شاید توی اون صحنه برای این که بیماری دوباره شیوع پیدا نکنه اون زنه رو کشت ، ‏‎از چهره کریس توی RE8 خیلی خوشم اومد‌ الان دقیقا شبیه نسخه های قدیمیش شده یعنی نسخه های RE5 و RE6 و Remake و Revelation کسایی هم که رزیدنت ایول ۶ بازی کردن می دونن که لباس کریس دقیقا شبیه همون لباسش تو پایان رزیدنت ایول ۶ ولی بگذریم چرا کپکام دوباره برنمی‌گرده به ریشه های بازی دوست داره یه چیز دیگه به عنوان زامبی به مخاطب تحویل بده رزیدنت ایول از زامبی داره می‌ره تو جن و گرگینه آخه این شد رزیدنت ایول بعدش هم یه شخصیت فوق العاده و دوست داشتنی بیان بکنن شخصیت منفی نمیشه به جای این که بیان یه سه گانه از رزیدنت ایول درست کنن که تمام شخصیت های کلاسیک توش باشن

    • Shayan
      Shayan | ۲۹ خرداد ۱۳۹۹

      کریس ردفیلد مگه فرشته است که همش برای مردم بجنگه?اونم یه انسان امکان داره مولد ، توی وجودش بره اتفاقا یه مقدار بازی به واقعیت نزدیک تر میشه و (البته نظر شخصی ) از اون حالت خیالی بودن رزیدنت اویل در میاد(چیه بابا یه بار میزنه زیر یه سنگ یه بار مارکوس فینیکس)

  • بهزاد
    بهزاد | ۲۸ خرداد ۱۳۹۹

    فقط پشت سر هم دارن عناوین مختلف میسازن که یجوری این عدد رومی رو بشه ازش در بیارن.حدس میزنم عنوان ایندشون اسمش این باشه:
    resident evil IX(رزیدنت اویل 9) = Resident Evil : Identification eXtreme

  • hafezehsan
    hafezehsan | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

    سلام خیلی قشنگ و کالبد شکافانه بود برام جالب بود ولی یه چیزی که به نظر اشتباه بود کریس میو های بوری نداشت و تو اویل 7 مو ها ی او بور بودند و نظر اینه که ردفیلد اویل 7 اسمش هانک بوده باشه چون با توجه عنوانی که گفته بودید داستان زویی نیمه تمام نمیماند پس ممکن است داستان هانک در سری های پیشین ناتمام مانده باشد و این هانک مامور شده که خودشو به عنوان کریس جا بزنه تا گندی که آمبرلا خودشون زده رو از وجود مدرک پاک کنه و به نظرم امکان دارد که جو بیکر هم حضوری داشته باشد یا اون زن خون آشام آلکس وسکر باشد با خواهران شبیه سازی شدش باشه چون آلبرت وسکر بارها شاهد مرگش بودیم و مرگ آلکس وسکر به صورت مرموز و رمزی بوده باشه. نویسنده مجوعه رزیدنت اویل گفته آلبرت وسکر شخصیت منفی و محبوب در اویل 9 با هویت و چهره دیگه میاد . با توجه که هانک خودشو تو نسخه هفتم ردفیلد معرفی کرد . در مورد جیک میولر و نوه های وسکر چی وسکر میکنیم آیا امکان دارد که نوادگان وسکر هم تو این ماجرا نقش داشته باشند ؟ از وسکر شده میولر از میولر شود بیکر یا شایدم ویکر یا شایدم چارلز .

    در کل خیلی ممنون از بابت مقاله شما آقا نیمای گل

  • عرفان سکاکی
    عرفان سکاکی | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

    عالی بود نیما جان، کلی کیف کردم از این مقاله :)

    والا از کار کپکام نمیشه سر در آورد. با اون تغییر چهره کریس در نسخه هفتم و دوباره برگردوندنش به نسخه ششم، چیزی که در وهله اول به ذهن من رسید این بود که کریس RE7 کریس اصلی نبود. شاید یه شخصیت دیگه رو آوردن خودش رو کریس ردفیلد معرفی کرده یا پای یه کلون در میونه و ممکنه کریس RE8 کریس اصلی باشه همون آدمی که خودش رو اول داستان نسخه ششم بخاطر از دست دادن نیروهاش باخته بود. اینکه چرا میا رو کشت هم جای صحبت داره شاید میا در رزیدنت اویل 7 زنده مونده باشه ولی جوری به ما نشون دادن که فکر کنیم کشته شده یا پس از مرگش یه جهش ژنتیکی دیگه داشته یا ذهنش به تسخیر یه چیز دیگه درومده!

    به هر حال فعلا نمی تونیم به طور حتم بگیم قضیه از چه قراره اما امیدوارم این نسخه پایان شخصیت محبوب من کریس ردفیلد نباشه. لیون گزینه بهتری برای حذف شدن از بازیه بنظرم :))))

    به هر حال امیدوارم کپکام هر تصمیمی که میگیره به نحوی باشه که خاطرات خوبی در ذهن طرفداران رزیدنت اویل بذاره و اگه قراره کریس رو از دور خارج کنه، لیون هم در ریمیک RE4 حذفش کنه راحت شیم :دی

    • Morteza0935
      Morteza0935 | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

      لیون داخل اویل 4 حذف نمیشه چون داخل اویل6 هم هست.

      • elia
        elia | ۱۷ تیر ۱۳۹۹

        کی گفته توی 4 حذف میشه؟؟؟؟؟؟؟

    • یه طرفدار قدیمی
      یه طرفدار قدیمی | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

      عرفان جان عزیزم مگه میشه لیان با اون مو های بلند و قشنگش حذف بشه، حالا درسته کریس از اول بوده ولی خب کپکام انقدر روی این کریس بدبخت تغیر اعمال کرده که دیگه اصلا وجودش رو نمی تونم یا بهتر بگم نمی تونیم تحمل کنیم . (حالا نه به این شدت ولی خداییش گند زدن به یکی از بهترین اسطوره های دنیای گیم. )
      در ضمن با بقیه حرفات (به جز تیکه آخر) موافقم.
      اها راستی به عمو استاتیون(نیما هاشمی) هم سلام منو برسون و بگو راجع به شخصیت مورد علاقش چی گفتی.

      • عرفان سکاکی
        عرفان سکاکی | ۲۸ خرداد ۱۳۹۹

        لیون هم از اول بوده، رزیدنت اویل 1 و 2 جفتشون نقش مهمی در شخصیت پردازی کاراکترهای بازی داشتن. لیون هم شخصیت خیلی خفنی داره من به نیما فرشین عزیز هم گفتم اگه بخونی. من سر رزیدنت اویل 6 و انیمیشن وندتا یکم دیدم نسبت بهش تغییر کرد وگرنه در بقیه نسخه ها خصوصا RE4 خفن درخشید

        • elia
          elia | ۱۷ تیر ۱۳۹۹

          نمیدونم توی رزدنت اویل 2 چیکار کرده یا در رزدنت اویل 6؟ فقط اویل 4 یه اشلی نجات داد ولی کریس توی همه نسخه هاش نقش خیلی مهمی داشته مخصوصا 5 که دنیا رو نجات داد

          • A.sh
            A.sh | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

            تو اویل چهار ماموریتش نجات دختر رئیس جمهور بود که این کار رو هم کرد ماموریتش رو انجام داد مشکلیه تو اویل شیش هم مقصر اصلیه اتفاقات سیمنز بود که لیان کشتش تو اویل دو هم میتونست همون اول که به شهر رسید برگرده ولی موند تا بازمانده ای پیدا کنه . خب کریس تو اویل شیش یا هفت چه نقشی داشت واقعا

      • elia
        elia | ۱۷ تیر ۱۳۹۹

        لیون باید حذف شه گندشو دروارد اینقدر با دخترا میگرده هیچ نقشی توی بازی نداشه جز نجات اشلی ولی کریس چی کریس دنیا رو نجات داد

        • A.sh
          A.sh | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

          چی داری میگی واقعا سطح درکت خیلی پایینه دوست عزیز به نظرم یه بار دیگه بشین و رزیدنت اویل رو بازی کن یا اگه نمیکشی بازی کنی کسی مجبورت نکرده بیای اینجا حرف چرتوپرت بزنی اعصاب چهارنفر دیگه هم خراب کنی

        • Shayan
          Shayan | ۲۲ تیر ۱۳۹۹

          ????اینو خوب اومدی

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۲۸ خرداد ۱۳۹۹

      مخلصیم عرفان جان. آره اینم ایده جالبیه و به نظرم میتونه خط داستانی بازی رو خیلی باحال کنه. ولی حالا لئونم نمیره دیگه :))))

      • عرفان سکاکی
        عرفان سکاکی | ۲۸ خرداد ۱۳۹۹

        باشه بخاطر شما با کپکام صحبت می کنم لیون رو حذفش نکنن :))
        جالبه من سر رزیدنت اویل 6 و انیمیشن وندتا از لیون قطع امید کردم. بنظرم در هر دوی اینا لیون یه Failure به تمام اعیار بود وگرنه شاهکار RE4، من رو خیلی به شخصیتش علاقمند کرد. امیدوارم ریمیکش دوباره اون حس رو بهم برگردونه. دمت گرم

        • مهدی
          مهدی | ۲۰ تیر ۱۳۹۹

          لینا نباید حذف شه

        • مهدی
          مهدی | ۲۰ تیر ۱۳۹۹

          عرفان لیان واقعا خیلی طرفدار داره و نباید حذف شه به هیچ عنوان وگرنه خیلی از طرفدار ها ار کپکام خوششون نمیاد

      • مهدی
        مهدی | ۲۰ تیر ۱۳۹۹

        نیما ما نمی خوایم لیان حذف شه چون خیلی طرفدار داره

    • HusseinDTS
      HusseinDTS | ۲۸ خرداد ۱۳۹۹

      من نظرم اینکه که لیان کریس رو بکشه راحت شیم دی :)))) . چیه این کریس یه بازوش اندازه ی ده تای منه! ولی امید وارم که این بازی یکم معما داشته باشه کنار ترسش.

      • عرفان سکاکی
        عرفان سکاکی | ۲۸ خرداد ۱۳۹۹

        It's not gonna happen
        هر دوشون به اندازه کافی کشیدن از این دنیا، اول رزیدنت اویل 6 کریس ردفیلد عرق نعنا میخورد، اول انیمیشن وندتا لیون عرق بیدمشک، جفتشونم بخاطر از دست دادن نیروهاشون :))))

        • HusseinDTS
          HusseinDTS | ۳۱ خرداد ۱۳۹۹

          ولی جدا از شوخی ، راست میگی لیون برای حذف شدن بهتره ، اگه لیون نمیزاشت ایدا ویروس رو برداره یا از بین میبردش (که از دستش افتاد) هیچ رزیدنت اویلی شکل نمیگرفت عرفان جــــــــان :))))))))))))))))))))))! :( .

          • Mah
            Mah | ۱۴ تیر ۱۳۹۹

            :)
            چرا شکل نمی‌گرفت؟
            اصلا بوجود اومدن اویل هیچ ارتباطی با لیون نداشت.
            مسخره نیست واقعا؟ این دلیل تکراری، احمقانه و مسخره برای شیوع ویروس؟
            بعد وسکر چی بود؟

          • A.sh
            A.sh | ۱۵ تیر ۱۳۹۹

            اصلا اینی که میگی ربطی نداره تازه ایدا تو رزیدنت اویل چهار نمونه رو به وسکر نداد??

          • elia
            elia | ۱۷ تیر ۱۳۹۹

            موافقم کاری کرد که دنیا تموم بشه که کریس جلوشو گرفت لیون سوتیه

      • elia
        elia | ۱۷ تیر ۱۳۹۹

        لیون کریسو بکشه؟ کریس برگشته به خوده اویل 5 سریع غیرتی قوی لیون تنها قدرتش اینه که دختر بیاره سمتش

        • A.sh
          A.sh | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

          عمم بود پس کرازرو کشت همون کرازر میومد سمت کریس کریس پاره بود . اگه الانم میخوای بگی وسکرو کشتو این چرتو پرتا والا من تو اویل پنج همش دیدم کریس از وسکر کتک خورد حالا از شانس بد وسکر هواپیما سقوت کرد تو آتشفشان این کریسو جیل دوتا آرپی جی خالی کردن تو مغز اون بدبخت الکی الکی شدن قهرمان

      • Shayan
        Shayan | ۲۲ تیر ۱۳۹۹

        بابا چرا هرچی بدبختیه رو سر کریس اخه?

    • mah
      mah | ۳۰ خرداد ۱۳۹۹

      وایییییییی
      بالاخره یکی نظر قشنگ داد
      دقیقا که لیون گزینه بهتری برای حذف شدنه
      آخه از نسخه 2 و 4 و 6 داره هی میگه ایدا... تهشم میذاره ویروسو برداره ببره یه جا دیگه رو آلوده کنه.
      کریس کاش باهاش این کارو نکنن. خیلی خیلی کاراکتر بهتر و جذاب تریه نسبت به لیون.

      • عرفان سکاکی
        عرفان سکاکی | ۳۱ خرداد ۱۳۹۹

        چاکریم، طرز فکرت قشنگه :)
        البته من هیتر لیون نیستم اما شخصیت های دیگه برام جذابیت بیشتری دارن و لیون در رده 7-8 عه واسم.

        • عجب
          عجب | ۱ تیر ۱۳۹۹

          آقا اصلا ن لیون و ن کریس اسم یکی دیگه بگین این دوتا بیچاره چ گناهی کردن??
          از نظر بدردنخور ترین شخصیت کل رزیدنت اویل
          اشلی بود?? میخوردی بهش میمرد هرچی بدبختی بود سر اون کشیدیم?

          • Mah
            Mah | ۸ تیر ۱۳۹۹

            وای با اون صدای جیغش :))

          • elia
            elia | ۱۷ تیر ۱۳۹۹

            ای خدااااا یادم نیاررررر فهمیدم تو اویل 6 هست خواستم خود کشی کنم ولی فهمیدم بهتر شده خوبه جنگجو شده ولی تو 4 ... ولی کریس بهتره

          • HusseinDTS
            HusseinDTS | ۲۲ تیر ۱۳۹۹

            داداش اشلی با شری خیلی فرق داره :) تنها شباهتشون هم موی بلوندشونه

        • Mah
          Mah | ۸ تیر ۱۳۹۹

          مچکرم :)
          من راستشو بگم هیترش بودم اما وقتی یکی از انیمیشن ها رو دیدم(شایدم بهتره بگم انیمه) دیگه اون حسو بهش نداشتم.
          ولی واسه منم کریس، جیل و یه سری دیگه از کاراکترها جالب تره تا لیون

      • A.sh
        A.sh | ۱۵ تیر ۱۳۹۹

        اصلا یعنی چی خب اگه اینطور باشه کریسم گزینه بهتری چه خبرشه از رزیدنت اول ۱ .۵.۶.۷.۸ همینطوری داره پشت سر هم میاد هیچ کاری هم نمیکنه . تازه کارای ایدا هیچوقت باعث نابودی نشده نمیفهمم چرا چرتوپرت میگین

        • elia
          elia | ۱۷ تیر ۱۳۹۹

          چی میگی خاک تو سر کریس نبود لیونت میمرد کریس تو 5 دنیا رو نجات داد میفهمی ولی لیونه تو چیکار کرده رفته یه دختر رو نجات بده که جیغجیغوعه همیشه به دخترا میچسبه

          • A.sh
            A.sh | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

            داش این اراجیف چیه داری میگی وای خدا اینا چرا منقرض نمیشن الان مثلا خب میخوای چی بگی چون تو بگی کریس خوبه کریس خوب میشه نه دوست عزیز واقعیت تغییر نمیکنه حتی ign هم تایید کرده تو نظر سنجی بین شخصیت خای رزیدنت اویل لیان اول بود ولی کریستو حتی به سوم هم نمیرسه شده نفر پنجم . برو یکم تحقیقی پیگیری چیزی بکن بعد بیا حرف بزن

      • elia
        elia | ۱۷ تیر ۱۳۹۹

        پس چی میخوای لیون جذاب باشه ایدا گفتن لیون شماردمشوشن شده 345

        • Mah
          Mah | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

          چقد تند میری شما؟؟؟ :/
          یه جور میگین انگار اینا آدم واقعین.
          ول کنین بابا
          این چیزا ام مگه دعوا داره؟ :/

    • A.sh
      A.sh | ۱۴ تیر ۱۳۹۹

      دوست عزیز اول اینکه لیان جز پر طرفدار ترین و بهترین شخصیت های رزیدنت اویله و اینکه تو میگی لیان حذف بشه معلومه از رو عصبانیتت نسبت به شایعه حذف کریسه . دوم اینکه دلیلی برا گزینه بهتر بودنش برای حذف نیاوردی و اینکه لیان از کریس از هر لحاظ برتری داره

      • Mah
        Mah | ۱۴ تیر ۱۳۹۹

        ???
        یعنی انقدر چیزای مهم هست که عصبانیت از لیون جکه.
        ببینید، شخصیت لئون برای اونایی جذابه که سن پایین تری دارن، یعنی اویل رو اکثرا از نسخه ۴ شروع کردن. فکرمیکنم شما ام جزو اون دسته باشین، من احتیاجی نیست دلیلی بیارم که چرا لیون باید به جای کریس حذف بشه، شما یه دلیل بیار که اصلا چرا باید کسی حذف بشه و اون کریس، اولین پروتاگونیست سری باشه؟

        • A.sh
          A.sh | ۱۵ تیر ۱۳۹۹

          بنده هم نگفتم کریس حذف بشه و دوستم ندارم همچین اتفاقی برای هیچ یک از شخصیت های این سری بیفته گفتم توهم سر شایعه ها نرو شخصیت دیگه ای رو خراب کن??

          • Mah
            Mah | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

            بابا چه خبره؟ :|
            جواب همه پیامایی که برای من بود و شما نوشته بودین و همین جا میگم.
            من که دعوا ندارم. چرا گارد میگیرین؟
            اینا ام که مینویسم هیچکدوم به کنایه یا چیز دیگه ای نیست فقط خیلی عادی دارم حرفمو میزنم.
            من سر هیچ شایعه ای نرفتم و شخصیتی رو خراب نکردم.
            همون قدر که بقیه نظرشونه و دوست دارن بگن کریس حذف بشه خب منم نظر خودمو میگم. من که نیومدم زیر نظر کسی که گفته لیون خوبه بگم نه خیلی بده باید بره.یه نفر یه نظر داده من نسبت به نظر ایشون حرفمو زدم.
            بعدم اینکه من نگفتم بچه. گفتم سن پایین تری دارن نگفتم بچه سال هستن.
            خب جوابتونو که خودتون دادین، شما بازی رو از سری 2 شروع کردین پس خیلی عادیه که شخصیت لیون براتون خاطره ساز تر باشه. چون بعدشم که تا نسخه 5 ما کریسو نمیبینیم و نسخه 5 ام که متاسفانه قوی ظاهر نشد. خب پس شما بایدم از لیون بیشتر خوشت بیاد هم توی 2 بود و هم 4.
            ولی من با اویل 1 بیشتر خاطره دارم.مخصوصا ریمسترش محشر بود. راستشو بگم واقعا خوشحالم که کپ کام اویل 0 و 1 رو فقط ریمستر کرد و برنداشت ریمیک کنه.
            بهرحال شخصیت لیون برای شما جذابه و بدتون نیاد، برای من نه.

          • Mah
            Mah | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

            برای من کریس جذاب تره، اون چیزی که از شخصیتش میبینم برای من قشنگ تره تا لیون و اتفاقاتی که براش میفته.حالا هرچی ام که طرفدارای لیون بیشتر باشن و هرچی ام که منفی بدن، نظر من همینه که هست.
            واقعا کل این پاراگراف برام بی معنی اومد. "فن یک شخصیت بودن کجاش نشون دهنده یه بچه بودنه و این نتیجه افکار بچه گانه خودتون هست و اگر هم اینطور باشه که تو میگی توهم بچه ای که طرفدار کریسی چون مثلا اویل رو از پنجش شروع کردی چون کریس قبل از اون عضله ای نداشت"
            من نگفتم فن یک شخصیت بودن نشانه بچه بودنشه.همین الانم باز توضیح دادم این بحثو و دیگه تکرارش نمیکنم.
            اگر شما فقط یکی دوتا از نظرات منو نمیخوندین و فوری عکس العمل نشون نمیدادین، متوجه میشدین که من اولین جمله از اولین نظرم این بود که اویل رو در سری کلاسیکش میبینم که میشه 0و1و2و3
            کلی خندیدم به این که گفتین اویل رو از 5 شروع کردم و کریس قبلش غضله نداشت :))) . الان معیار عضله است؟ :")) خوبه دارم میگم کاراکتر. من کجا به ویژگی های ظاهری اشاره کردم؟ شما اصلا اویل 1 رو بازی کردی؟ الان حتی اگه ام بازی کنی تاثیری نداره اما کریس واقعا شخصیت جذابی داره.

          • A.sh
            A.sh | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

            نه بنده خواستم همین نظر تو که گفتی سن پایینا طرفدار لیانن توجیح کنم و با این نظرم مثلا بگم نظر دادن تو هم در همون هد بی اساس بود ولی من اویل یکم بازی کردم همون زمانا رو ps1 ولی اولش اویل دو کلاسیک رو شروع کردم بعد کنجکاو شدم بدونم نسخه قبلش چجوریه و اونم بازی کردم در کل بگم طرفدار شخصیتی بودن به سنو سال ربطی نداره

        • elia
          elia | ۱۷ تیر ۱۳۹۹

          نه واقعا لیون شورشو در اورده هی به دخترا میچسبه . من رزدنت اویلو از 5 شروع کردم بعد 6 بعد 4 بعدش 3 بعد 2 بعدش 1 هفت چون شخصیت اول بود بازی نکردم

          • A.sh
            A.sh | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

            چی میگی تو ها اومدی اینجا به شخصیت محبوب دیگران توهین میکنی منم میتونم توهین کنم کریسم خیلی ویژگی های بدی داره که نمیشه به رو آورد بعدشم لیان کی به دخترا چسبیده همین کلر خواهر کریس رو لیان کراش داره ولشم نمیکنه

          • A.sh
            A.sh | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

            دیگه خودت داری میگی از پنجم شروع کردم وقتی اعتراف میکنی معلومه دیگه از پنج شروع کردی تو بازی اولین کسی که دیدی کریس بوده گفتی بشم طرفدارش حالا کاری ندارم طرفدار کی هستی چرا حرف مفت میزنی اینقد خدایی زورت اومده چرتو پرت به هم نباف حرفی بزن که یه دلیل محکم داشته باشی

          • Samyar
            Samyar | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

            eliaیعنی چی لیان هی به دخترا میچسبه کریس جون خودت تو رزیدنت 1 با جیب بو تو رزیدنت 5 با شوا تو کد ورونیکا با کلر .

      • Mah
        Mah | ۱۴ تیر ۱۳۹۹

        و لطفا اون همه لحاظ برتری لیون نسبت به کریس رو فقط یه موردشو بگین ما ام بدونیم :))

        • A.sh
          A.sh | ۱۵ تیر ۱۳۹۹

          تو گفتی یکی بگو من چند تا میگم اول اینکه لیان خوشتیپ تر و جذاب تره بعد اینکه توی هر مبارزه ای نسبت به کریس برتریش رو نشون داده مخصوصا سلاح سرد در ضمن تو میگی معلومه بچه اول اینکه بهت بگم بنده رزیدنت اویل رو از نسخه دوم کلاسیک شروع کردم و بعدشم اینکه فن یک شخصیت بودن کجاش نشون دهنده یه بچه بودنه و این نتیجه افکار بچه گانه خودتون هست و اگر هم اینطور باشه که تو میگی توهم بچه ای که طرفدار کریسی چون مثلا اویل رو از پنجش شروع کردی چون کریس قبل از اون عضله ای نداشت.

          • elia
            elia | ۱۷ تیر ۱۳۹۹

            خوشتیئ شدن شد دلیل؟؟؟ تو میگی لیون با سلاح سرد یارورو میکشه کریس با مشت یه نفر که تفنگ داره رو میکشه . کریسم خیلی خوشتیئه بعدشم که لیونو دوست داره پاین 18 سال سن داره بعد تو به خوشتیپی میگی کار؟اگه کریس نبود لیون تس میشد کریس دنیارو نجات داد ولی کریس چی؟؟؟ 2 نفرو تاحالا نجات داده یکیش ایدا یکیش اشللی شورشو دراورده اینقدر به دخترا میچسبه اه

          • A.sh
            A.sh | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

            فقط همینو بلدی کریس کی با مشت کسیو کشته اگه اون گیم پلی بازی رو میگی که لیانم تاحالا هزار نفرو با لگد کشته تازه ضرباتشم خیلی خفن تر از کریسه

          • A.sh
            A.sh | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

            آخه من میگم با چاقو با یکی مثل کرازر جنگیدن مرد میخواد کریستو نمیتونست با تفنگم حریف کرازر شه یا تاحالا کریس تو اویل با مستر ایکسی چیزی روبه رو شده . نمیدونم چرا حرف بیخود میزنی طرفدار شی باش میومدی نظرت رو عین آدم میگفتی میرفتی منم باتو حرفی نزدم که جوابمو دادی اگه هم دادی باید عفت کلام رو رعایت میکردی که متاسفانه چیزی ندیدم

          • A.sh
            A.sh | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

            من گفتم از هر لحاظ نسبت به کریس برتری داره خب از هر لحاظ یعنی شامل تیپو قیافه طرفم میشه

          • A.sh
            A.sh | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

            در ضمن ببخشید کریس کی رو با مشت کشت چرا بنده یادم نمیاد?? تازه تو اویل پنج همون اول بازی اگه اون هلیکوبتره نمیومد اون زامبی جلاد رو با آر پی جی بزنه که کریس مرده بود

          • Mah
            Mah | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

            واقعا خوشتیپ تر بودن و جذاب تر بودن دلیل نمیشه حتی اگم بخواد بشه یه چیز کاملا سلیقه ایه و برای من که کاملا برعکسه، همون قدری که لیون برای شما جذابه من از کریس خوشم میاد.
            تو هر مبارزه ای برتریشو ثابت کرده؟ :/
            مگه این دوتا باهم مبارزه کردن که لیون برتری هاش ثابت بشه؟ :/
            اینا که دلیل نبود و لی به هرحال که قرار نیست کسی حذف بشه نه کریس و نه لیون
            پس جدی نگیرین زیاد :)

          • A.sh
            A.sh | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

            به صلیغه شما احترام میزارم ولی میشه بگین کریس کجا و تو چه مبارزه ای خودشو ثابت کرده??

        • A.sh
          A.sh | ۱۵ تیر ۱۳۹۹

          و درضمن دیدی صحبت کردنت کشکه آدم برای هر حرفی که میزنه دلیل داره غیر از اون کسی حتی خداهم حرفشو قبول نمیکنه . تو میگی دلیل نداره چون تو میخوای خواستن تو واقعیت رو تغیر نمیده??

        • A.sh
          A.sh | ۱۵ تیر ۱۳۹۹

          تازه توی نظر سنجی تو همین سایت درمورد شخصیت های رزیدنت اویل لیان اول شده نه فقط تو این سایت تو هر سابتی بری اینو به وضوح میبینی حتی سایت های خارجی??

          • elia
            elia | ۱۷ تیر ۱۳۹۹

            برو بابا توی خارجی همه میگن کریس لیون هیچ افتخاری نداره

          • A.sh
            A.sh | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

            هه من دیگه حرفی ندارم ثابت کردی هیچی نمیدونی

        • A.sh
          A.sh | ۱۵ تیر ۱۳۹۹

          تازه اگه لیان تو رزیدنت اویل وندتا نبود که کریستون تا الان مرده بود. به من بگو بببنم تو رریدنت اویل وندتا کربس کجای ماموریتشو خودش انجام داد؟؟ نه خداوکیلی به من بگو کامیون های حامل ویروس رو که لیان ترکوند.سگ زامبی ها هم که لیان کشت .زامبی های تو اون راهرو هم که کریس رفت همشو لیان کشت. اون ریاسم که همش ازش کتک خورد آخرشم لیان اومد کمکش کریس در رفت. تازه همه این کارا هم لیان با یه تفنگ ساده( کلت) انجام داد کافیه یا بازم بگم☺☺

          • elia
            elia | ۱۷ تیر ۱۳۹۹

            تو داری میری فیلمی که توسط کپکام ساخته نشده رو تعریف میکنی واس ما؟؟؟؟؟؟؟؟؟ برو بازیشو یا فیلمشو ببین تو فیلمش لیون اصلا نیست تو بازیشم هیچ افتخاری نداره بعدشم میگی با صلاح ساده میزنه کریس با مشت میزنه

          • A.sh
            A.sh | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

            دیدی زورت گرفته داش کی گفته انیمه رو کپکام نساخته پس اون آرم اول فیلم که نمایش میده چرا نمیبینی بعدشم لیان تو فیلماش هست و درسته که نقد های منفی زیادی به فیلم های رزیدنت اویل شد و به داستان بازیاشم هیچ ربطی نداره ولی تو اونجاهم لیان بود دیدی داری حرف الکی میزنی تازه تو فیلماشم کریس هی داشت کتک میخورد شرت میبندم حتی نمیدونی لیان تو کدوم قسمت فیلمش حضور داشته یا اسم انیمه هاسم نمیدونی

          • Mah
            Mah | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

            اون انیمیشنه و واقعا انیمیشنای این سری فوق العاده ضعیف دراومده.
            و اگه درست تو ذهنم باشه که اولش کریس رفت سراغ لیون که اونجوری که دیدیم همچین خیلی ام حالش خوب نبود.
            ولی به هرحال اینا مطرح نیستن، حالا هرکی توش هرجور بوده و هرچی شده

          • A.sh
            A.sh | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

            اولا چرا وقتی کریستون سیگار میکشه مشروب میخوره حق داره اونوقت لیان هم بخاطر از دست دادن نیروهاش اونم به خاطر اینکه یکی جاشون رو لو داد مقصر میشه تازه بعدشم همون فردی که جاشونو لو داد از لیان درخواست کمک کرد وقتی مرد لیان تصمیم گرفت حتی به اونم کمک کنه

          • A.sh
            A.sh | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

            درضمن جایی ندیدم بگن انیمه هاش بد بوده یا ضعیف عمل کرده همش تعریف تمجید دیدمو شنیدم

        • elia
          elia | ۱۷ تیر ۱۳۹۹

          واقعا نمیدونم چی شد اینو گف کریس بینهایت برابر لیون برتری داره فقط کریس تونست جون کله دنیارو نجات بده ولی لیون تاحالا 2 نفر گزاشته نمیرن یکی ایدا یکی اشلی

          • A.sh
            A.sh | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

            دیدی داری فقط همینو میگی چون چیز دیگه ای بلد نیستی بعدشم تو حرف بیخود میزنی منم میخوام مثل خودت بشم پس کریس فقط زورش به زنا میرسه از اون ایدا تقلبیه تو اویل شیش بگیر تا میا زن ایتن بدبخت

      • elia
        elia | ۱۷ تیر ۱۳۹۹

        چه برتری داره من نفهمیدم لیون ضعیف کریس با بازو . لیون سریع . کریس سریع . نجات دنیا کریس . نجات اشلی لیون چه برتری داره؟

        • A.sh
          A.sh | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

          با سرچ ساده خودت میفهمی داش نیازی نیست بگم ولی حالا میخوام روت رو کم کنم میگم. اولا اینکه اون بازو های کریس هیچی به جز جو گیری سازنده هاش نبود وتا قبل از رزیدنت اویل پنج و حتی رزیدنت اویل های بعدش کریس اون عضله ها رو نداره و در ضمن عضله ای که ازش استفاده نشه چه فایده ای داره بعدشم کریس تو کل رزیدنت اویل یه پشتک هم نزده. اینا به کنار لیان تو هر نوع مبارزه ای اینو ثابت کرده چه تن به تن چه سلاح سرد و چه با سلاح گرم و اینا تمامش تو رزیدنت هست میتونی ببینی تو فقط به من بگو همین جیل که داشت کریستونو مثل اسب میزد کریستون از دختر کتک خورده بیچاره دلم برات میسوزه از وقتی اومدی فقط میگی لیان اشلی نجات داده خب چشا کورت رو باز کن ببین چی کرده نیا اینجا عصاب مردم رو بیخودی خورد کن معلومه زورت گرفته حاجی اصلا میدونی چیه خوشحال میشم به لیان بد میگی چون میفهمم خوب سوزوندتت. اگه راست میگی در کمال احترام نظرت رو بیان کن بعدم جوابشو خیلی محترمانه بگیر اومدی توهین میکنی پس انتظار شنیدن توهین رو داشته باش

    • elia
      elia | ۱۷ تیر ۱۳۹۹

      دقیقا منم فک میکنم re7 هانک بود کریسش ولی عکسی که توی رزدنت اویل 8 درباره ی کریس دیدم دقیقا موهاش بلند شده بود ولی چهرش کامل شبیه re 5 و re6 سهت موش یه زره از re 5 بلند شده بود به نظره منم لیون باید حذف شه

      • Mah
        Mah | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

        چه ربطی داره؟ :|

        • A.sh
          A.sh | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

          چی چه ربطی داره

    • Shayan
      Shayan | ۲۲ تیر ۱۳۹۹

      بابا اصلا کله پدر همشون ???

    • مهدی
      مهدی | ۴ مرداد ۱۳۹۹

      برو بابا چی میگی واسه خودت لیان بهترینه

  • Hosein
    Hosein | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

    تو تریلر دقیقه ۲:۳ زامبی هم نشون میده که یعنی تو بازی هم زامبی هست هم گرگینه
    و اون دزدای سیاه پوش هم یه نفر روبروی در وایساده که اورکتش شبیه اورکت کریسه موهاشم شبیه شه پس میشه گفت دزیدن کار کریسه

    • AMZ
      AMZ | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

      ولی فک نکنم زامبی باشه
      همون گرگینه ایه که تو چندثانیه بعد هست ها!

    • بهزاد
      بهزاد | ۲۸ خرداد ۱۳۹۹

      فقط مونده که زامبیا به منوی رستوران راه پیدا کنن.وگرنه همه جا و در هر سبکی هستن

    • elia
      elia | ۱۷ تیر ۱۳۹۹

      برو بابا کریس تو هر شمارش موش یه جوره تو 1 اش مو هاش خیلی بلند بود تو 5 یزره کوتا میکنه تو 6 شبیه کچل میشه تو 7 موهاش نارنجی میشه

  • مبین
    مبین | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

    بعد هم اگر بیشتر دقت کنید متوجه میشید شکم میا در انتهای تریلر برجسته‌ست!

    • بهزاد
      بهزاد | ۲۸ خرداد ۱۳۹۹

      نفخ کرده دوست عزیز.بخاطر استرسه.شما ندیده بگیر.

  • Hosein
    Hosein | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

    اگه بتونن یه تاریخچه از ایتن درست کنن و ربطش بدن و کاراکتر های قدیمی مثل لیان اتفاقا جزو شخصیت های جالب و دوست داشتنی میشه این از این
    و مثل همیشه دوست دارم سیف روم جذابی داشته باشه هم موسیقی هم مکانش مث نسخه های ۲و۳و۴و۷
    و ب نظرم خوبه که چیزای زیاد اضافه کردن به بازی پایپند بودن زیاد بازی به ویژگی ها گذشته هم خوب نیست باید جیزای جدید اضافه بشن مثل خوناشام ها ولی باید کار بشه روش که مثل نسخه چهار که ایدهای جدیدی به اویل اضافه کرد.
    و دوست دارم خیلی بازی سختی باشه خیلی.سخت و طولانی

    و در مورد اون مردان مشکی پوش که مثل دزد در تریلر بودن فکر کنم همونایی باشن که به خونه ایتن میان و بچشو میدزدن و ایتن میفهمه چشم یکیشون ابیه و تنها نشانیشه شاید اینطوری باشه

    در کل تریلر خیلی جذابی بود امیدوارم بازی بهتر باشه.

    • AMZ
      AMZ | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

      آخه میدونی چیه
      این لینکم در مورد RE8 هست
      و من به این خاطر گفتم چشم آبیه کیه چون واقعا خوشحال میشم که لیان تو بازی باشه
      http://vigiato.net/p/93583

      • Hosein
        Hosein | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

        من عاشق لیانم ولی مطمئنا لیان تو این قسمت نیست ولی دوست دارم ایتن یه تاریخچه ایی با لیان داشته باشه مثلا دوستش...
        و تریلر رو ببینی اون دزدا و اون سکانس اخر کریس تقریبا یجا هستن و نشون میده کاره کیرسه که میاد تو خونه ایتن

  • مبین
    مبین | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

    حدث می زنم گرگینه‌ای که در تریلر نمایش داده شد در واقع یک جهش یافته یا سلاح زیستی باشه
    و در ضمن شما فرضیه ای در مورد اون پیرزن در انتهای تریلر ارائه نکردید

  • AMZ
    AMZ | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

    سلام و درود به همه
    آقا من موندم که اون دو نفر که تو تریلر با ماسک مشکی نشون داده شدن کین؟
    مخصوصا اونی که چشمای آبی داره؟
    یا اینکه اصلا کسی نیستن?

  • Kıvanç
    Kıvanç | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

    قیمت احتمالی ps 5

  • Kıvanç
    Kıvanç | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

    برای پی اس فور هم میاد

    • Morteza0935
      Morteza0935 | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

      احتمالش خیلی کمه.

    • reza
      reza | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

      نخیر فقط برای کنسول های نسل جدید میاد

  • Kıvanç
    Kıvanç | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

    اخ از الان منتظرشم عشقم فقط رزیدنت اویل هر چه ترسناک تر بهتر .جونم فقط کریس و لیون

  • Kıvanç
    Kıvanç | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

    جیک چطور بود. تو رزیدنت اول6

    • Morteza0935
      Morteza0935 | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

      یه جورایی شبیه یه ورژن کچل از دانته ریبوت بود.ولی حضورش با جو خاص رزیدنت اویل 7 و 8 هماهنگ در نمیومد و چیز جالبی نمیشد.

  • مسعود
    مسعود | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

    میشه یه ویدئو از همین بسازید؟

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

      ایشالا.

      • Abolfazlcr
        Abolfazlcr | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

        امیوارم

        • Abolfazlcr
          Abolfazlcr | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

          امیدوارم

  • Abolfazlcr
    Abolfazlcr | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

    سلام ممنون نیما جان . خب مقاله جالبی بود . در مورد کریس راستش امیدوارم شخصیتش منفی نباشه . ما با کریس ردفیلد بزرگ شدیم و همیشه تو قالب یه قهرمان دیدیمش . خیلی از سوالاتمون رو جواب نداده کپکام . تو تریلر یک پیر مرد به ایتن شلیک می‌کنه که هیچ اتفاقی نمی‌افتد و ایتن آسیب نمی‌بینه . ممکنه اینا همش توهم باشه حتی کریس . اگه به تریلر دقت کنید اون کسایی که ماسک زدن و به نظر تو خونه ایتن هستند دارم باهاش صحبت میکنن . یک مرد جلوی در ایستاده که نمی‌دونم کیه ولی کریس نیست چون موهاش سفیده و اینکه به بیرون این خونه اگه توجه کنید برفیه و یک ماشین جلوی دره که نشون میده خود ایتن هم تو اروپا زندگی می‌کنه . چهره کریس بعد از شلیک به میا خیلی بی روح بود و این منو نگران می‌کنه . یک پیرمرد تو تریلر بود که چهره اش کثیف بود و مثل اینکه آلوده بوده . یک حیواناتی که شبیه میمون بودند و زبون درازی به نظر داشتند ولی ایتن رو با زبونشون میگیرن و به پایین می‌برند همینطور پیرمردی که به ایتن شلیک کرده رو .
    یک شخصی بود که عینکشو برمیداره و می‌خنده این به چهره اش میخوره که مرچنت یا همون فروشنده باشه . ممنون از اینکه خوندید

    • Shayan
      Shayan | ۲۲ تیر ۱۳۹۹

      اره اره منم حس کردم طرفی که عینکشو ور میداره خرید و فروش باشه

  • وحید
    وحید | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

    من واقعا موندم شخصیت ایتن یهویی از کجا پیداش شد، هر طور فکر میکنم این کاراکتر به رزیدنت اویل نمیخوره!‌ ، باید داستان این ایتن در همون رزیدنت اویل ۷ تموم میشد.
    به نظرم بهتر بود داستان رزیدنت اویل 8 جدا از نسخه هفتم بود و شخصیت های قدیمی و خاطره انگیز سری رزیدنت اویل رو در نسخه هشتم رزیدنت اویل قرار میدادن، کاراکترهایی که اگر در رزیدنت اویل ۸ بودن عالی میشد این نسخه:
    لیان اس. کندی - ایدا وانگ - ربکا چمبرز - بری بارتون - جیک مولر پسر البرت وسکر - هانک - شری برکین و...

    • پریسا
      پریسا | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

      به شدت موافقم و امیدوارم داستان ایتن تو اویل ۸ دیگه تموم بشه و از شخصیت های قدیمی(لیان) استفاده بشه برای سری بعدی

    • ali
      ali | ۳۱ خرداد ۱۳۹۹

      آره واقعا حیف کریس و لیون اگه بخوان حذف شن چون هردو شون اونقدر دستان سازی خوبی دارن که هنوز بشه روشون حساب کرد و در ضمن اگر کاراکتر مرگی هم شاهد باشیم باید در عین شجاعت و فداکاری باشه به خصوص واسه شخصیت های اصلی

  • فرجاد
    فرجاد | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

    البته من ی تئوری هم تو ذهنم نقش بسته زمان پخش تریلر در قسمتی نشون میده که اون زن اشرافی ایستاده و در کنارش 3 زن سیاهپوش دیگه هم هستن اگر بهشون توجه کنید هر کدوم دارای ویژگی ظاهری خاصی هستن که با یه فلش بک به بازی رزیدنت اویل رولوشن 2 میبینید که گردن بند هایی که گردن داره مثل گردنبند مویرا ، کلیر و ناتالیا هست و اون زن اشرافی لباسی مثل لباس الکسیا وسکر به تن داره...

    • Shayan
      Shayan | ۲۲ تیر ۱۳۹۹

      ینی شما میگی احتمال داره این زنهای دور و اطراف اونی که بهش میگیم الکس وسکر کلر و مویرا و ...؟

  • نیما
    نیما | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

    حد اقل قیافه کریس اوکی شد :| ولی خداوکیلی دیه کریس و لیان رو نباید شخصیت بد کرد :| در اون صحنه آخر 2 تا امکان هس 1-کریس بد باشه 2-کریس بخواد ایدن رو نجات بده و میا رو میکشه

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

      آره منم اصلا با قیافه جدیدش تو رزیدنت اویل 7 اصلا حال نمی‌کردم و خوشحالم که تغییرش دادن.

  • Morteza0935
    Morteza0935 | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

    منفی شدن شخصیت کریس ردفیلد یه حرکت رو به جلو برای سری هستش.در دوره ای که امثال the last of usکاراکتر های چند بعدب و واقع گرا رو به نمایش می گذارند،کپکام باید در شخصیت پردازی کاراکتر های بازی های خود،مخصوصا رزیدنت و دویل،تجدید نظر بکنه که انگار داره کم کم سرش به سنگ می خوره.
    از طرفی ما کاراکتر های جذابی مثل کارلوس و بیلی کویین رو داخل سری داریم که اصلا بهشون بها داده نمیشه و شخصیت پردازیشون حداقل از ایتن قوی تره.

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

      کاملا باهات موافقم. شخصیت‌های رزیدنت اویل دیگه خیلی حالت قهرمان‌طور دارن و انگار هیچ صفت بدی توشون پیدا نمیشه. این موضوع به نظرم برای کریس خیلی می‌تونه خوب باشه. حتی اگه کریس کامل هم تبدیل به یه آنتاگونیست بشه خیلی می‌تونه جذاب باشه. واقعا جای یه آلبرت وسکر خالیه تو سری.

  • Aliasghar
    Aliasghar | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

    به نظر من کریس آلوده نشده همونطوری که میدونیم کریس با بایوتروریسم مبارزه میکنه برای آمبرلا و میاد میا رو میکشه سر اینکه ویروس اولین از بین ببره ولی احتمالا دستش به بچه نمیرسه و احتمال میدم که اونو اون نینجا هایی که تو تیزر دیدیم دزدیده باشن و ببرن توی اون روستا احتمالا کریس میاد بچه رو بکشه اون روستایی ها از قدرتش میخوان سو استفاده کنن و ایتن هم میخواد نجاتش بده

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

      اینم میتونه درست باشه حتی.

  • Amin
    Amin | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

    سلام و خسته نباشید و ممنون بابت مقاله مفیدتون. اینکه گفتید اون زنه ممکنه زویی باشه بعید میدونم، چون تو پایان دی ال سی End of Zoe، خود زویی از ایتن تشکر میکنه بابت عمل کردن به قولش و فرستادن تیم نجات. و راجب گرگینه و اون زنایی که تو شایعات میگفتن جادوگرن، احتمال خیلی زیاد توهمات ویروس جدیدی هستش که تو اون روستا پخش شده(البته اینم تو شایعات خونده بودم و احتمال میدم صد در صد درست باشه) و اینکه میگن زنه خون آشام الکس وسکره، قطعا اشتباهه چراکه دیدیم توی بدن ناتالیا دوباره احیا شد و اینکه بخوان بی دلیل به نقش ناتالیا خاتمه بدن به داستان لطمه بزرگی وارد میکنه

  • Aliasghar
    Aliasghar | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

    کپکام قبل از این همه ی کاراکترای کلاسیکو توی این دو سری جدید حذف کرده بود حالا همین کریس هم که مونده اونم میخواد حذف کنه؟
    به نظر من دیگه نسخه های بعد از این دیگه رزیدنت ایول نیستن

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

      نه اتفاقا. به نظرم سری واقعا نیازمند یه تغییر اساسیه. و اینکه چقدر لیان و جیل و کریس رو ببینیم. دیگه یه جورایی هم داستان همشون توی قسمت ششم تموم شد. خوبه که شخصیت‌های جدید اضافه کنن و داستان‌های تازه برامون بگن. بازم این نظر منه.

      • Shayan
        Shayan | ۲۲ تیر ۱۳۹۹

        سلام،دقیقا

  • ehsansh8964
    ehsansh8964 | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

    عاشق این مقالات تحلیل و موشکافی تریلرهان
    مرسی از آقا نیمای عزیز
    خسته نباشین واقعا

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

      خیلی مخلصیم احسان جان.

  • hamed
    hamed | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

    ببخشید منظورم میا بود

  • hamed
    hamed | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

    اول سلام بعد یه تشکر ویژه به اقا نیما فرشین گل واقعا حال کردم به طوری که گفتم نکنه شما نویسنده بازی بودید در رابطه با یک چیز اونم اینه که بازی با توهم کار داره پس دشمنان بازی از جمله گرگینه و جادوگر تو بازی هستند که صد در صد توهم هستند ولی ایا این در رابطه با کریس و مینا هم صدق میکنه یا نه ؟

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

      مخلصیم حامد جان و ممنونم که وقت گذاشتی و کامل خوندی. حقیقتش چون هنوز هیچی از بازی نمی‌دونیم نمی‌تونم نظر قطعی بدم. ولی فکر نمی‌کنم اون صحنه کشته شدن میا توهم باشه. چون به نظر می‌رسه که اولای بازی باشه، هم اینکه خود سازنده‌ها هم گفتن که کریس متفاوته. اما حالا خدا رو چه دیدی شاید کلا این تئوری‌ها اشتباه بود و ایتن همه اینا رو تو خواب دیده.

    • Ashkan
      Ashkan | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

      بعید میدونم گرگینه توهم باشه چون تریلر روش مانور داد و به نظر من در برابر گرگینه قرار گرفتن خیلی عالی میشه خون آشام هم شاید اون صحنه توهم باشه ولی ممکنه اون زن واقعا خون آشام باشه و توهم از واقعیت باشه و مرگ میا هم احتمالا توهمه ولی اگه بمیره کلی داستان میتونه جذاب بشه ولی با این حال من نمیخوام بمیره

  • Edjdps
    Edjdps | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

    فک کنم کسی ک اول تریلر داشت داستان میگفت میا بود،چون صداش خیلی خیلی شبیه صداش توی رزیدنت۷ بود،و اینکه ب نظرتون رابطه همون داستانی ک اول تریلر گفت چ ربطی ب استوری بازی داره؟

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

      یکم بحث سرش زیاده که این زنه کیه. ولی خب از اونجایی که چیزی معلوم نیست، منم حدس خودم رو زدم. ولی آره می‌تونه میا هم باشه. اون داستانی هم که داره تعریف میکنه، طبیعتا یه ربطی به قصه بازی داره ولی خب تا خود کپکام یکم داستان رو توضیح نده نمی‌تونم خیلی دقیق در موردش حرف بزنم.

  • Arman
    Arman | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

    میگن زنه خون آشامه خواهر وسکر است

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

      اینم حرفیه. تو شایعه‌ها هم بهش اشاره شده بود. ولی چون مطمئن نبودم نیاوردمش.

  • Mohammad
    Mohammad | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

    سلام، خدا قوت
    به نظرمبخش هایی از مقاله با هم تناقض داره
    اگه قراره بخشی از بازی احتمالا توهمات باشه پس میشه انتظار داشت که ایتن در توهم کریسو دیده باشه که میا (یا هرکس که بود و بهش شلیک شد) رو هدف قرار بده، اینو در نظر نگرفتیا?
    جدا از این حرفا با حرفت در مورد بازنشستگی کریس موافق نیستم
    حتی اگر اتفاق بیفته باز ضربه بدیه که کپکام به سری میزنه و قطعا طرفدارا عصبانی میشن، خصوصا بعد ریمیک متوسط نسخه 3 به نظرم ریسک رو یکیاز شخصیت های اصلی دردسر ساز باشه، اگه کپکام عاقل باشه، بعلاوه با اینکه سری کارکترای خوبی داره اما هنوز پتانسیل هایی هست که همشون نشون بدن و صرف اینکه کپکام نمیتونه این پتانسیل هارو عملی کنه نباید فاتحه کارکترا رو خوند، تازه به نظرم اگه قراره مشابه نسخه 4 باشه این یکی بد نیست با کریس تجربش کرد، شاید مثل اندینگ فیر 3 فرزندی(که شما میگی و به نظرم باشه) رو کریس به فرزند خوندگی بگیره، شاید!
    مورد بعد اینکه زدی منو نسبت به استوری بدبین کردی?
    اگه 4 تا از موارد بالا کنار هم جمع شه یه جمع بندی تلخ به‌همراه داره. خصوصا که بنظرم رزیدنت خیلی راه داره تا بشه تلخ تمومش کرد!

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

      مرسی از کامنت خوبت محمد. متوجه موضوع اولت شدم و منم واسه همین اون تیکه توهم رو آخر متن بهش اشاره کردم. اما در کل اون بخش کریس خیلی بعیده توهم باشه. چون احتمالا اولای بازی اتفاق میفته و اینکه خود کپکام هم یه جورایی تایید کرده که کریس متفاوته اینجا. یه شایعه دیگه هم هست که میگفت بازی سه تا کاراکتر قابل بازی داره. احتمال میدم که اولیش طبیعتا ایتن باشه، بعد امیلی و در آخر هم کریس. حالا این پایان بندی با کریس چی میتونه باشه رو به نظرم میشه در مورد بحث کرد. ولی جدی بدم نمیاد این بار یه پایان خیلی تلخ داشته باشه سری. دیگه یکم داره فیلم هندی میشه حقیقتش :)))

      • Mohammad
        Mohammad | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

        ??
        حقیقتا میدونی پایان تلخ که اسمش میاد یاد deus ex md سال 2016 میفتم که من چقدر ازش انتظار داشتم و ای کاش یه یادداشتی هم در مورد اون بزارین که یه نسخه جدیدی چیزی بیاد بشوره غمشو ببره، چی بود اصن، درکمال ناباوری تموم شد که خودم دو سه بار زدم ببینم نکنه چیزیو جا انداخته باشم، دیدم نه واقعا خودش اونجوری بود.
        میدونی شوخی با بنیاد بازی ها خصوصا تو این برهه که گرافیک ترکونده اما داستان ها داره کم و کمتر میشه خطرناکه، کال او دیوتی رو ببین، چند ساله داستان درستی نداره؟
        من داستان mw 3 شو واقعا با اینکه دردناک بود برام ولی دوستداشتم، اما خب نمیشه عناوین مختلغو کامل مقایسه کرد، یا مثلا همین عناوین انلاین که هی دارن عین قارچ میان بالا و استقبالم میشه اذیتم میکنه چون پوچه و اغلب بی سر و ته، مثلا شما 100 ساعت پابجی بزنی بعدش پاشی اون حس خاصیکه بعد isolation تجربه میکنینداری ممکنه کامنتم منفی بخوره یا هرچی ولی به نظرم اگه بازی مولتی پلتفرم داریم باید فوق العاده روش کار کنن نه اینکه بهش ضربه بزنن

        • نیما فرشین
          نیما فرشین | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

          گفتی دئوس اکس و کبابم کردی. یکی از بهترین بازی‌هایی که من تو عمرم انجام دادم، دئوس اکس هیومن رولوشن بود. عجب بازی بود لعنتی. و اینکه باهات موافقم. متاسفانه بازی‌های داستان محور خیلی دارن کم میشن و شاید دیگه سالی رو نبینیم که توش هم GTA عرضه شه، هم بایوشاک و هم لست آو آس.

          • Mohammad
            Mohammad | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

            منم الان منتظر بود یه خبری چیزی درز کنه از نسخه جدیدش خصوصا بعد mankind divided که منو ترکوند انقد یهویی تموم شد که بشوره ببره این دردو
            Human revolutionکه عالی بود واقعا از ادامشم بهتر بود و این عجیبه، مثل همیم ?
            خیلی ناراحت کنندس که اینقد کمپینا بی ارزش شده

    • Mohammad
      Mohammad | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

      راستی به نظرم کپکام بتونه یه 15 قسمتی از re بزنه، اگه بتونه کارکترارو جمع بندی کنه منهای ریمیک ها و نسخه های فرعی که اونا x تا میتونه اضافه‌کنه
      اینم بگم که الان انتظار طرفدارا (حداقل خودم به نظرم) از سری بالا رفته، چون بالاخره برای اینکه یه عنوان رو بشه زمانی ریمیک زد (?) باید موفق از اب در بیاد و عقب گرد و ترکوندن کارکترای اصلی که گیمرا کلی باهاشون خاطره دارن اشتباه محضه
      شما فرض کن یه جوری سند باکسی سناریو بچینی که بین کریس و ایتن یکی رو پلیر مجبور شه انتخاب کنه، مسلما اون حس خوبی که نسبت به کریس هست و اون پرداختی که نسبت به شخصیتش توی سالها انجام شده در این انتخاب تاثیر گذاره، حالا اگر خراب کاری نکنه کپکام، ولی پرداخت ایتن عمرا در این حد نیست، به نظرم احمقانس که اصلا یه شخص مثبتو منفی کرد(امروز کریس فردا لئون) بعد جلو یه شخصیت نو قرار داد، این یعنی ضعف خلاقیت که نمیذاره یه انتاگونیست درخور مثل وسکرا یا بقیه ساخت یا برگردوند و اینهمون دلیلیه که کپکام به جای ساخت عناوین جدید به بازسازی رو اورده و این میتونه به سرعت دردسر ساز بشه

      • Mohammad
        Mohammad | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

        راستی از بازی گفتیم، از خواسته هامونم بگیم
        کاش موتور گرافیکی بازی هم عوض شه مثلا گلیسیر شاید بد نباشه (نظر شخصی) یا مثلا ایتما و سلاح ها زیاد تر بشه، حقیقتا دلم یه سری ویژگی انقلابی میخواد چون بالاخره برای نسل بعد هم عرضه میشه امیدوارم خوب روش کار بشه طوری که موفقیتش تضمین بشه.

        • نیما فرشین
          نیما فرشین | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

          RE Engine خوبه که. ولی حالا اگه دوست داشتی یه ویدیو هم درست کردیم در مورد انتظاراتمون. خواستی میذارم آخر همین پست برو یه نگاه بهش بنداز.

      • نیما فرشین
        نیما فرشین | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

        کلا به نظرم تصمیماتی که کپکام برای رزیدنت اویل 8 گرفته عجیبه. مثلا همین گرگینه‌ها. اگه واقعا همون گرگینه‌هایی باشن که تو افسانه‌ها بودن و ویروس تو خلقتشون تاثیری نداشته باشه، عملا وصله ناجورن واسه سری. حالا حساب کن چقدر تصمیمات اشتباه‌تر هم مثل چیزایی که خودت اشاره کردی، ممکنه گرفته باشن.

        • Asghar
          Asghar | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

          با سلام اول از همه
          از همه ممنونم
          چون از بحثتون لذت بردم
          برا همین منم دوست داشتم یه مشارکت کوچولو بکنم
          من شرکت کاپکومو دوست دارم چون بازیاش قسمتی از قلب من بودن چون محدوده سنی من طوریه که کاپکوم داخلش درخشیده و منم لذتشو بردم با بازیایی مث اونیموشا رزیدنت اویل دینو کراسیس و حتی مگامن میکرو و یه بازی که کمتر شناخته شدس چون برا میکرو بود یه اردک بود که کارگاه بود اسم بازیشم دارک وینگ داک بود
          اما میخوام بگم کاپکوم یکم ضعیف شده نمیدونم چرا
          من خیلی دوست دارم بازم بازیای خوب بسازه
          با این حال نظرم در مورد اویل اینکه خب خیلی سخته تو یه بازیو ادامه بدی و بتونی همیشه قشنگ نگهش داری
          برا همین من خودم به خاطر خلق رزیدنت اویل ۷ بهشون تبریک میگم چون بعد اون ضعیف شدنای مجموعه واقعا عالی تونستن برگردونن اویلو
          من خودم از هفت لذت بردم و احساس میکنم چون هشت شبیهشه بازم عالی میشه
          بازم ممنون از همتون

          • نیما فرشین
            نیما فرشین | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

            منم حقیقتش RE7 رو دوست داشتم و به بر این باورم که از نظر گیم‌پلی کلاسیک‌ترین رزیدنت اویل چند سال اخیر بود. فقط مشکلش این بود که داستانش خیلی کم به گذشته سری ربط داشت و این یکم توی ذوق می‌زد. ولی اگه RE8 بتونه اون داستان رو تکمیل کنه و به اندازه کافی بهش شاخ و برگ بده، عالی میشه.

          • Shayan
            Shayan | ۲۲ تیر ۱۳۹۹

            دمت گرم یکی پیدا شد مثل ما از اویل ۷ خوشش بیاد?

        • Amin
          Amin | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

          به نظر من بهتر بود کپکام داستانه این دوتا بازی re7 و re8 رو کاملا جدا از سری و با یه اسم جدید و یه سری جدید منتشر میکرد و به رزیدنت اویل ربطش نمیداد اینجوری خیلی بهتر بود

          • Shayan
            Shayan | ۷ مرداد ۱۳۹۹

            بهتر بود کپکام رزیدنت اویل ۵ و ۶ را بکنه رولیشن

مطالب پیشنهادی