پادکست بازیباز: داستان بازی The Last of Us Part 2
داستانی آلوده به انتقام
قسمت دوم سری The Last of Us به جرات یکی از بهترین بازیهای ویدیویی امسال و البته احتمالا پرحاشیهترین آنها هم بود. The Last of Us 2 به خوبی توانست نظر منتقدین بازی را به خود جلب کند و فروش بسیار بالای بازی هم خبر از موفقیت آن در نزد گیمرها میدهد اما داستان بازی یکی از آن دست مواردی بود که فریاد شکایت و گلایه بسیاری را بلند کرد.
اما قضاوت کامل داستان The Last of Us 2 بدون تحلیل کامل آن و آشنا شدن با تمامی ریزهکاریهایش، غیر ممکن است. برای همین در این قسمت از پادکست بازیباز تصمیم گرفتیم به سراغ این انحصاری مهم سونی در نسل هشتم بازیهای ویدیویی برویم و داستان آن را از سیر تا پیاز به کاملترین شکل ممکن روایت کنیم. راستی از این به بعد تمامی پادکستهای بازیباز روی سایت و شبکههای اجتماعی ویجیاتو منتشر میشوند، پس آنها را به هیچ وجه از دست ندهید.
برای شنیدن این پادکست میتوانید به صفحه آن در سایت و اپلیکیشن کستباکس مرجعه کنید.
سلام بچه ها میدونستید تو دنیا هیچ بازی به جز لست اف اس ۲ ساخته نشده
میدونستید اگه لست اف اس نبود نصف مقالات ویجیاتو از بین میرفت
میدونستید اسم دوم این سایت چیه؟؟
the last of vigiato
ممنون از آقای اختیاری و پادکست بازی باز? و ویجیاتو…
اینترنت دارند میدند دست سپاه بعد اینجا نشستیم داریم در مورد بازی صحبت می کنیم، تا چند سال دیگه این بازی ها خاطرست
دوستان مجله دنیای تصویر ( مجله تخصصی سینما) نقد داستان لست ۲ رو منتشر کرده. میتونید بخونید
کلام آخر
یه بار تیتر یکی از نقد هاتون حرف قشنگی زد “یا عاشق بازی می شوید یا از آن متنفر خواهید شد”
من جزو اون کسایی بودم که عاشق بازی شدم با اینکه ناراحتم کرد با اینکه چیزایی رو که دوست نداشتم ببینم دیدم ولی این بازی رو دوست دارم چون تمام احساساتم رو بهم نشون داد و به زیبایی با یه احساس پوچی تمومش کرد
من خودم الی رو دوست دارم ابی رو هم دوست دارم من طی تجربه ام از این بازی هیچ احساس تنفری نسبت به هیچکدوم از کاراکتر ها پیدا نکردم ( البته به جز اون گروه آخر بازی “رتلر ها” اگه اشتباه نکنم)
و برخلاف بسیاری از دوستان که نظرشون محترمه این یکی از بهترین بازی های این نسل بود.
ممنونم از دراکمن و کل تیم سازنده که این بازی رو ساختن و ببخشید اگه ظرفیت یک زدم (رو TLOU3 جبران میکنم)
این داستان انتقام نیست، این داستان رستگاریه (نقل از نیل دراکمن)
اسکارفیس عزیز اگه ابی توسط الی کشته میشد جمله بالا بی معنی بود.
مشکل اینجاست بازی اونقدری گه دلیل میاره برای کشتن ابی اونقدر دلیل نمیاره برای نکشتنش.چطور وقتی ابی از جوئل انتقام گرفت اون موقع دراکمن نگفت انتقام بده ولی تا به مرگ ابی رسید انتقام بد شد.الی جسیو از دست داد
دینا رو از دست داد
JJ رو از دست داد
تامی رو از دست داد
دوتا انگشتش رو از دست داد
توانایی گیتار زدنشو از دست داد و به دنبال اون تنها خاطره ای که از جوئل داشت رو از دست داد
و مهم تر از همه جوئل رو از دست داد
درسته آبی هم دوستاشو از دست داد ولی اگه لو آبی رو ترک میکرد بهتر و منطقی تر میشد. و اینطوری آلی و ابی تنها میشدند
واقعا کارکتر منفور تر از ابی به عمرم ندیدم.برای چی ما باید اول بازی ابی رو هدایت کنیم به سمت کشتن جوئل؟!!برای چی ما باید با الی بجنگیم و تا حد مرگ بزنیمش؟برای چی اصلا جوئل و تامی اینقدر راحت اومدن کسیو که اصلا نمیشناختن نجات دادن؟برای چی اینقدر راحت ریز و درشت زندگی شونو لو دادن به چند تا آدم تا دندون مسلح که نزدیک محل زندگیشون یعنی جکسون پرسه میزنن؟!دراکمن فقط میخواست یه جوری جوئل رو از میون برداره که داستان شکل بگیره فقط به این فکر نکرد که علت شاهکار شدن داستان نسخه اول رابطه جوئل و الی بود.مرگ جوئل به مضحک ترین روش ممکن بود.میخواستین جوئل رو بکشین؟باشه ولی حداقل به مرگ منطقی تر براش میساختین آدم باورش شه این جوئل همون جوئل نسخه اوله که توپ تکونش نمیداد.the last of us part 2 خواست پایان بندیش از بقیه بازیای انتقام محور بهتر باشه و خاص تر باشه که چیز خوبیه ولی متاسفانه این مسائل فمنیسم شدید و اغراق شده تا سر در حد مرگ که بزور دراکمن چپوند تو داستان کار رو خراب کرد.در ضمن اینم بگم اونجا که manny تف کرد رو جسد جوئل در واقع اون دراکمن بود که اینکارو کرد
کفه ترازو کلا سمت ابی هست
کلام آخر این که وقتی توی سالن تئاتر وقتی ابی و الی مبارزه میکردند حاضرم قسم بخورم برای اولین بار دوست داشتم از این باس فاست شکست بخورم و منو تیکه تیکه بکنه
منو جر بده
کتک بزنه
له بکنه
اصلا وقتی قراره الی شکست بخوره لازمه حتما ابی رو کنترل کنیم تا نفرت ما از این شخصیت بیشتر بشه؟
چکار میکنه دراکمن
فکر کرده من خاطرات خودم از الی رو بیخیال میشم و میچسبم به یه شخصیتی که ۸ ساعت نیست تجربه کردم و دوست دارم الی رو باهاش شکست بدم
میشد مثل اوایل گاد دو یا روح سوشیما یا سکیرو، سناریوی شکست تحمیلی از باس فایت رو پیاده سازی بکنند
شرمنده روم کال آف تشکیل شد باید برم چون درکی از تلو ندارم
بیایید فرض کنیم کل پایان همینطور میبود که هست ولی فقط آبی کشته میشد
لطمه ای به پایان زده میشد؟
خب الی که همه چیز رو قراره از دست بده پس حداقل مرگ آبی تنها چیزیه که پلیر باید ببینه
شما الکی از دراکمن بت نسازید
ایشون داستان بدی نوشته خیلی بد
ولی میشد تحملش کرد اگر پایان حداقل الی، رستگار میشد
دینا ترکش نمیکرد یا حداقل انگشتش قطع نمیشد
واقعا این یک طرفه بودن بازی به سمت ابی برای دلیلی که ۲۰ ساعت نسخه قبل رو با الی و جوئل بوده زننده است
چرا که من نمیتونم بپذیریم
همون شیمی و معجون الی و جوئل قراره برای ابی و لو پیاده سازی بشه و بعدش تدریجی هم جوئل و هم الی از بازی حذف بشن
احمقانه است
یه طوری نوشتی کسانی که درک نکردند بخوانند انگار معادله ریاضیه
پایان بازی واضح تر از روزه
الی همه چیز رو از دست میده چون انتقام بده
و ابی هم قراره جای جوئل و لو قراره جای الی رو در نسخه سوم بگیره
در اولین اسپویل ها هم قرار بود کلا ابی ، الی رو بکشه و قهرمان جدید بازی بشه که خدا رو شکر حداقل الی از دست دراکمن جون سالم به در برد
باز هم میگم همین پایان به شرطی که الی ، ابی و لو رو میکشت بسیار قابل قبول بود
به شخصه اگر بفهمم قهرمان نسخه بعد ابی هست که ظاهراً هست ، هرگز اونو بازی نمیکنم
این بازی یه چیز دیگه بود یهو ابی رو از ناکجا آباد اضافه میکنم به داستان و …
ولش کن اصلا
بازم گذر زمان یه چیزایی رو مشخص میکنه
هر چی بگم جوابتون اینه که برو کال افت رو بازی کن
با اجازه اساتید منی که درکی از بازی ندارم میرم سراغ کال آف بلک اپس دو
عزت زیاد