حجم بازیهای ایکس باکس سری اس ۳۰ درصد کمتر از سری ایکس خواهد بود
یکی از تفاوتهای اساسی میان ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس ظرفیت حافظه SSD آنها است. سری اس تقریبا نصف سری ایکس حافظه داخلی دارد و این مسئله مورد انتقاد خیلیها بوده، ...
یکی از تفاوتهای اساسی میان ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس ظرفیت حافظه SSD آنها است. سری اس تقریبا نصف سری ایکس حافظه داخلی دارد و این مسئله مورد انتقاد خیلیها بوده، چراکه بازیهای امروز اغلب پرحجم و جاگیرتر از گذشته هستند.
ایکس باکس سری اس تنها ۵۱۲ گیگابایت حافظه اس اس دی دارد و شامل درایور نوری دیسک هم نمیشود؛ در نتیجه بسیاری از افراد معتقد بودند این نقص بزرگ برای کنسول ارزان قیمت مایکروسافت است چراکه چنین حافظهای نمیتواند پاسخگوی نیاز گیمرهای امروز باشد.
وبسایت گیم اسپات اخیرا مصاحبهای با جیسون رونالد، یکی از مدیران ایکس باکس، انجام داده و موضوعات متنوع تکنیکی از جمله بحث نگرانی در رابطه با SSD را مطرح کرده است. رونالد هم در پاسخ از راهکار جالب مایکروسافت برای پایین نگه داشتن حجم بازیها گفته است:
وقتی به حجم یک بازی معمولی دقت کنید، بیشترین چیزی که حجم حافظه را اشغال کرده تکسچرهای آن است. در نتیجه وقتی سری اس رزولوشن 1440p را هدف قرار داده، توسعهدهندگان دیگر نیازی نیست تکسچرها را با بالاترین کیفیت ممکن داخل بازی قرار دهند.
ایکس باکس سری اس هم Gears 5 را ۱۲۰ فریم بر ثانیه اجرا میکند [تماشا کنید]
در کنار این امر، ظاهرا ایکس باکس سری اس فرآیندهای دیگری نیز روی فایل بازیها پیاده میکند تا حجم نهایی آنها روی حافظه SSD کمتر هم بشود. رونالد در ادامه درصد حدودی کم شدن حجم بازیها را نیز تخمین زد:
باتوجه به اطلاعاتی که از کنسولهای نسل حاضر بهدست آوردهایم، بر این باور هستیم که حجم بازیهای ایکس باکس سری اس - به طور میانگین - ۳۰ درصد کمتر از بازیهای ایکس باکس سری ایکس خواهد بود.
وقتی مصاحبهکننده بحث بازیهای سنگینی مثل Call of Duty: Modern Warfare و Warzone و بحث تمام دیجیتال بودن سری اس را پیش کشید، رونالد پاسخ داد:
بله خب مشخصا یک سری عناوین مثل کال آو دیوتی آن بیرون هستند؛ حتی میشود به بازیهای حجیم دیگری اشاره کرد. اما خب باید در نظر بگیرید که کلی بازی دیگر وجود دارد که چنین حجمهای عجیب و غریبی ندارند. ما میبایست کل اکوسیستم دیجیتال و گیم پس را در نظر میگرفتیم.
شما یک کاربر گیم پس را در نظر بگیرید که همزمان کلی بازی متنوع با حجمها و ژانرهای مختلف تجربه میکند. ما هم واقعا تلاش کردیم نقطه تعادل میان عملکرد و هزینه را برای سری اس پیدا کنیم. و اینگونه بود که به نتیجه رسیدیم یک SSD پانصد گیگابایتی در آن قرار دهیم.
در هر حال بر کسی پوشیده نیست که اس اس دیهای فوقسریع NVMe ابدا ارزان نیستند. حتی با اینکه چنین اس اس دیهایی از مدتها قبل وارد بازار پی سی شده اما همچنان این قطعات قیمت بالایی دارند.
مقایسه سخت افزار ایکس باکس سری ایکس با ایکس باکس سری اس
اما خب حضور این SSDهای جدید در کارکرد و معماری کنسولهای نسل بعد اهمیت فوقالعادهای دارد و نمیشود آنها را با یک هارد معمولی - که حافظه بیشتری دارد - تعویض کرد. رونالد در پایان حرفهایش افزود:
یکی از نوآوریهای بزرگ این نسل، بازنگردی کامل در نحوه عملکرد زیرسیستمهای ورودی و خروجی است و این مسئله میتواند یک زمینه خلاقیت بزرگ برای توسعهدهندگان ایجاد نماید.
ما هم روی اس اس دیهای NVMe سرمایهگذاری کردیم. مشخصا عملکرد خوب یک هزینهای دارد، و وقتی شما در حال طراحی یک کنسول هستید که محدودیت قیمت دارد، نگه داشتن تعادل بسیار مهم است.
با مشخص شدن قیمت و تاریخ عرضه تمام کنسولهای نسل بعدی توسط مایکروسافت و سونی، حالا دیگر بازار رقابت کنسول داغتر از همیشه بهنظر میرسد و باید منتظر ماند و دید برنده نهایی این میدان مایکروسافت و دو کنسول متنوعش خواهند بود و یا سونی و پلی اسیتشن 5.
پیش از این کنسول ایکس باکس سری اس کم حاشیه نداشته و رمدی نسبت به عرضه آن ابزار نگرانی کرده است. از سوی دیگر خود مایکروسافت ضمن تکذیب این نوع نگرانیها، طی یک اظهار نظر جنجالی اعلام کرد پردازنده سری اس از پلی استیشن 5 سریعتر است.
کنسول ایکس باکس سری اس که نسخه ضعیفتر و ارزانتر سری ایکس است، از تاریخ ۱ مهر قابلیت پیش خرید دارد و نهایتا روز ۲۰ آبان با قیمت ۲۹۹ دلار راهی بازار جهانی خواهد شد.
ویجیلاگ: ایکس باکس سری اس چیه؟ کدوم رو بخریم؟
تماشا از یوتیوب ویجیاتو با کیفیت بالا
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
۵۱۲ گیگ واقعا کمه من انتظار ۲ ترا رو داشتم یا اینکه حداقل اکسترنال بخوره???
هارد اکسترنال میخوره عزیزم
وارزون با سی درصد و بی سی درصد همه چی رو با خاک یکسان میکنه
بیچاره توسعه دهنده های ایکس باکس، دو کنسول با دو قدرت گرافیکی و پردازشی مختلف کم بود حالا میگه دو گروه تکسچر مختلف هم برای هر گروه باید درست کنن.
یک حالت لاک هارت مد رو داخل کیت های توسعه گذاشتن تا کار بازیسازها راحت بشه....
??????
بدبخت اون سازنده ای که مجبوره برای نسل هشتم هم تا 4 الی 5 سال بازی بسازه،اونم با گرافیک 1.8 ترافلاپس و سیپیو و رمی که نگم براتون?خدا صبرتون بده، اگه سری اس تا دوسال بعد نسل 9 رو خراب کرده باشه، بدبخت ps5 که از همون اول توسط ps4 نابود شده و پرونده نسل 9 رو بسته?
اینم از حافظه
دکل های ترولا یکی یکی داره میریزه.