ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

مایکروسافت پیش از عرضه ایکس باکس سری ایکس هم درآمدزایی فوق‌العاده‌ای دارد

کمپانی بزرگ مایکروسافت همچنان که به تاریخ عرضه ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس نزدیک می‌شود اعلام کرده انتظار دارد این دو کنسول فروش بسیار بالایی داشته باشند و درآمد آن از ...

محمدجواد مبین‌زاده
نوشته شده توسط محمدجواد مبین‌زاده | ۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۸

کمپانی بزرگ مایکروسافت همچنان که به تاریخ عرضه ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس نزدیک می‌شود اعلام کرده انتظار دارد این دو کنسول فروش بسیار بالایی داشته باشند و درآمد آن از فروش سخت‌افزار طی یک سال آتی ۴۰ درصد افزایش یابد.

به نقل از گیم رنت، مایکروسافت در نسل نهم رویکرد متفاوتی نسبت به نینتندو و سونی در پیش گرفته است. آن‌ها به جای عرضه یک کنسول قدرتمند مخصوص نسل جدید، دو کنسول متفاوت روانه بازار می‌کنند: غولی به نام سری ایکس و کنسولی ارزان و به‌صرفه به نام سری اس.

با اینکه بسیاری از افراد نسبت به عرضه یک کنسول ضعیف‌تر مثل سری اس در نسل جدید ابراز نگرانی کرده‌اند، در هر حال نمی‌شود این گزینه جذاب و اقتصادی برای مخاطبان را نادیده گرفت. دارندگان ایکس باکس سری اس با اینکه کنسول ضعیف‌تری دارند اما با وجود سرویس گیم پس به کتابخانه عظیمی از بازی‌ها دسترسی خواهند داشت و مهم‌تر از آن، تجربه اصلی و هسته نسل بعدی را از دست نمی‌دهند.



اخیرا چندین تن از مدیران اجرایی مایکروسافت اعلام کرده‌اند عرضه کنسول‌های جدید می‌تواند درآمد این ابرکمپانی را در حوزه گیم و سخت‌افزار به شکل چشم‌گیری افزایش دهد. گرچه این مسئله اصلا غیر معقول یا دور از انتظار نیست چراکه پیش‌فروش کنسول‌های مایکروسافت هم بدون شک کم‌نظیر و موفقیت‌آمیز بود.

در کنار این‌ها مایکروسافت توانسته مالکیت زنیمکس مدیا و بتسدا را به ‌دست آورد و اینگونه میلیون‌ها گیمر پراشتیاق را به سمت خود خواهد کشید.

مدیران مایکروسافت در اظهار نظری عجیب عنوان داشتند این شرکت روی هم دستگاه کنسولی که می‌فروشد کمی ضرر می‌دهد. این مسئله به خودی خود عجیب نیست و چنین چیزهایی در صنعت گیم سابقه‌ای طولانی دارد. اما جالب است که مدیران مایکروسافت علی رغم دانستن این مسئله همچنان انتظار سودهای کلانی در یک سال آینده دارند.

ایکس باکس سری ایکس

این سیاست معمولا با عرضه بازی‌های انحصاری قدرتمند که فروش بسیاری هم دارند جبران می‌شود. حال اگر گیمرها بخواهند از گیم پس استفاده کنند، در آنجا هم با قیمت‌های به‌شدت نازلی مواجه خواهند شد و این سوال پیش می‌آید که بالاخره مایکروسافت قرار است از کجا درآمدزایی کند؟

بازی Halo Infinite در ابتدا قرار بود به عنوان لانچ تایتل در کنار سری ایکس راهی بازار شود اما حالا تا سال ۲۰۲۱ تاخیر خورده است. در حال حاضر کنسول‌های نسل بعدی مایکروسافت لانچ تایتل‌های آنچنانی ندارند و احتمالا هواداران نتوانند تا چند ماه طعم انحصاری‌های AAA ایکس باکس را بچشند.

به همین جهت بسیاری از افراد نگران کمبود عناوین انحصاری درجه یک هنگام عرضه سری ایکس هستند و این در حالی است که پلی استیشن 5 با بازی‌های فوق‌العاده‌ای چون Spider-Man: Miles Morales عرضه می‌شود.



اما خب باید بدانید مایکروسافت همین حالا و پیش از عرضه کنسول‌های جدیدش هم درآمدزایی فوق‌العاده‌ای از بخش ایکس باکس خود دارد. طبق گزارشی که گیم اسپات تهیه کرده، درآمد گیمینگ این کمپانی در عرض یک سال ۵۵۰ میلیون دلار (۲۲ درصد) افزایش داشته و دلیل اصلی این مسئله افزایش تعداد مخاطبین گیم پس و فروش بازی‌ها است.

بخش محتوا و سرویس‌های ایکس باکس به شکلی ویژه ۳۰ درصد افزایش سود داشته و به ۶۴۹ میلیون دلار رسیده است. طبق آنچه مایکروسافت اعلام کرده مهم‌ترین عامل در اینجا بازی‌های تردپارتی بوده‌اند؛ البته آن‌ها نام خاصی ذکر نکرده‌اند.

مایکروسافت از آنجا که صاحب پلتفرم است، ۳۰ درصد از مبلغ فروش هر بازی نصیبش می‌شود. و خب از آنجا که در پاندمی کرونا فروش بازی‌ها افزایش چشم‌گیری داشته، مایکروسافت هم در این میان سود کلانی نصیبش شده است. گرچه در این میان نمی‌شود نقش بازی‌های فرست پارتی و اشتراکات گیم پس را نادیده گرفت.

با این حال همه چیز هم برای مایکروسافت به این خوبی پیش نرفته است؛ طبق اعلام این شرکت فروش سخت‌افزار طی ماه‌های اخیر ۲۷ درصد کاهش داشته. البته این مورد کاملا منطقی به نظر می‌رسد چراکه مدام به زمان عرضه ایکس باکس سری ایکس و سری اس نزدیک می‌شویم و مخاطبان کمتر سراغ کنسول‌های فعلی می‌روند.

در مجموع باید به یاد داشته باشیم که ایکس باکس تنها بخشی از کمپانی بزرگ مایکروسافت است. این ابرکمپانی یک درآمد ۳۷.۲ میلیارد دلاری داشته که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد کرده است.

نهایتا، مشخص است که ایکس باکس همین حالا هم بدون عرضه ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری ایکس عملکرد مالی فوق‌العاده‌ای دارد و اکوسیستم ایکس باکس با مزایای عالی‌اش میلیون‌ها گیمر و مخاطب را به خود جذب کرده است.

در ضمن آن بخش سخت‌افزار در مایکروسافت که طی ماه‌های اخیر کاهش داشته هم قطعا با عرضه کنسول‌های جدید ایکس باکس دوباره به اوج بازخواهد گشت.

کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس (۴۹۹ دلار) و ایکس باکس سری اس (۲۹۹ دلار) قرار است در تاریخ دهم نوامبر (۲۰ آبان ماه) به صورت جهانی عرضه شوند.


ویجی‌لاگ: ایکس باکس سری S چیه؟ کدوم رو بخریم؟

تماشا از یوتیوب ویجیاتو با کیفیت بالا

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • ali
    ali | ۸ آبان ۱۳۹۹

    بخاطر فیل اسپنسر نیس بخاطر پولیه که مایکروسافت داره

    • Pvt-Ryan
      Pvt-Ryan | ۸ آبان ۱۳۹۹

      مگه قبلش پول نداشت؟
      فیل اسپنسر اون موقعی که اومد ایکس باکس داغون بود و یه غول بی شاخ و دمی بود به نام پلی استیشن که اگه ده سال پیش به یکی میگفتی ایکس باکس رقیب پلی استیشنه بهت میخندید
      ولی الانو نگاه کن
      مگه اپل و گوگل پول ندارن؟ مگه سامسونگ و این همه شرکت بزرگ پول ندارن؟
      پس کجان؟
      پول همه چیزو حل نمیکنه. منابع مالی سونی غیر قابل مقایسه با مایکروسافته ولی چرا سونی هنوز یه رقیب خطرناک برای مایکروسافته؟ مگه مایکروسافت پول نداره؟

  • Omid
    Omid | ۷ آبان ۱۳۹۹

    قطعا که درامد بالایی داره چون اگر اینطور نبود بخش گیمش بسته میشد ولی رویه ای که در پیش گرفته میزان درامدزاییش خیلی کمتر از درامدزایی نینتندو و سونی هستش. با وجود ایکس کلاود و امکان بازی حتی روی موبایل، گیمر ها دلیلی برای خرید ایکس باکس نمیبینن. وقتی کنسول فروشش کم باشه، فروش لوازم جانبی مختلف، ادیشن های خاص و انحصاری ها به شدت میاد پایین. سود دهی اصلی این شرکت ها همین چیزهاست. این نسل هم سونی واقعا سنگ تموم گذاشته و کار برای ماکروسافت خیلی سخت تر شده.

    • Hasan
      Hasan | ۷ آبان ۱۳۹۹

      بارها گفتن هدفشون فروش کنسول نیست بلکه رسوندن بازی به دست توده عظیمب از گیمرهاست....

    • یویو
      یویو | ۷ آبان ۱۳۹۹

      درست میگی اما یادت باشه اینها هم دنبال همینن!
      در واقع اون چیزی که سرویس های اشتراکی به اینا میدن بر عکس تصور خیلی از ماها سودش هنگفت تر از این چیزهاست.
      فقط نیازش رسیدن اشتراک گیم پس به تعداد بالای بازی باز.
      و سانیا نادلا گفته اونها هدفشون رو گذاشتند روی ۳۰۰ میلیون گیمر . فکر کنم همچین عددی بود توییت ساتیا نادلا رو بخونید.
      ۳۰۰ تا ۱۰ دلار ۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ دلار در آمد سالانه البته این محاسبه درست نیست چون چیزهای دیگه هم درش دخیله ولی می‌تونه حداقل یه دید کلی راجع به این مدل درآمدی بهمون بده.
      بعلاوه کی گفته لوازم جانبی کم میشه؟
      خود همین کلاود گیمینگ لوازم جانبی نیاز نداره مگه؟

  • h game
    h game | ۷ آبان ۱۳۹۹

    با این پشتیبانی عالی مایکروسافت معلومه که ایکس باکس هر روز بهتر و نسبت به رقیبش هم عملکردش بهتر میشه ولی به این هم باید دقت کنیم که در واقع این رقابت ها همه به نفع گیمر هاست

مطالب پیشنهادی