نسل هشتم کنسولها به نظرم نسل خیلی خوبی بود. بازیهای بزرگ زیادی در طی این سالها عرضه شدند که هر کدامشان به نوعی پیشرفت صنعت را رقم زدند. اما در همین نسل جذاب هم یک سری از بازیهای بزرگ بودند که متاسفانه نتوانستند آنطور که باید و شاید از پس انتظارات برآیند. در این مقاله سراغ ۵ مورد از همین بازیهای بزرگ رفتم که واقعا ناامیدمان کردند. با ویجیاتو همراه باشید.
5) Assassin’s Creed: Unity
Assassin’s Creed Unity در دورهای عرضه شد که کنسولهای نسل هشتم تازه از راه رسیده بودند. بازی، اثری به شدت جاهطلبانه بود و انیمیشنها و ویژگیهای منحصر به فردی داشت که حتی همین الان هم نمونهشان را در Assassin’s Creedهای اورجینز یا ادیسه نیز نمیتوانید پیدا کنید. با این حال، یونیتی به قدری با عجله عرضه شد که تیم سازنده حتی فرصت پولیش کردن بازی را هم نداشت. یونیتی آنقدر با مشکلات فنی مختلف دست و پنجه نرم میکرد که اگر در گوگل اسمش را هم سرچ کنید، اولین نتایج در مورد باگهای عجیب و غریب بازی هستند. مشکل از تیم سازنده هم نبود. بلکه عجله یوبیسافت برای عرضه سالانه بازیهای این فرانچایز باعث شد تا یکی از بهترین Assassin’s Creedهای نسل، بیدلیل نابود شود.
4) Fallout 76
تاد هاوارد از مدتها پیش میخواست یک فالوت آنلاین بسازد و بالاخره بتسدا به او اجازه داد که با توسعه Fallout 76 این کار را انجام دهد. Fallout 76 انصافا ایده جذابی داشت. اینکه حالا میتوانستیم در برهوت بیآب و علفی که فقط نمونهشان را در نسخه قبلی فالوت پیدا کنیم، قدم بزنیم و به جای NPCها با آدمها واقعی تعامل داشته باشیم، باعث شد تا طرفداران مجموعه حسابی برای این فالوت آنلاین هایپ شوند و حتی آن را پیش خرید هم بکنند. اما موقعی که بازی عرضه شد و نقدهای آن را خواندیم، فهمیدیم که تاد هاوارد همیشه هم نمیتواند معجزه کند. متاسفانه بازی از مشکلات بسیاری مثل باگهای عجیب و غریب، کمبود محتوا و خیلی چیزهای دیگر رنج میبرد و عملا هیچکس نمیتوانست از تجربه Fallout 76 لذت ببرد.
3) Mass Effect: Andromeda
با اینکه بایوور ۵ سال در حال کار روی Mass Effect: Andromeda بود اما بازی تا ۱۸ ماه آخر، صرفا یک جهان زیبا داشت که کاراکترها فقط میتوانستند در آن قابلیتهای جدیدشان را امتحان کنند. بله، بایوور تا ۱۸ ماه آخر برای کارگردانی و طراحی مراحل بازی هیچ فکری نکرده بود و در نهایت این پروسه به قدری با عجله انجام شد که یکی از مورد انتظارترین بازیهای چند سال اخیر را به نابودی کشاند. Mass Effect: Andromeda هم دچار مشکلات فنی بود و هم به اندازه هیچ کدام از نسخههای اصلی سرگرم کننده و جذاب نبود و نه تنها طرفداران مجموعه، بلکه تمام افرادی را که با دیدن تریلرهای بازی هایپ شده بودند را نیز ناامید کرد.
2) Anthem
اینطور که به نظر میرسد بایوور در چند سال اخیر واقعا با مشکلات مدیریتی جدی رو به رو بوده. چراکه Anthem هم دقیقا بلای اندرومدا سرش آمد و تیم سازنده بیشتر از اینکه روی مکانیکهای گیمپلی و طراحی مراحل بازی وقت بگذارد، برای سالها بیدلیل درگیر مسائل پیش پا افتاده و خلق جهانی متفاوت بودند. سال ۲۰۱۲ پروسه ساخت بازی کلید خورد اما تا سال ۲۰۱۶ بایوور حتی نمیدانست که میخواهد به کاراکترهایش قدرت پرواز بدهد یا نه. این یعنی نمایشی که در E3 2017 دیدیم، تک دمویی بود که بایوور قصد داشت پروژه نهایی را به حد و اندازههای آن برساند. در اصل روی طراحی مراحل انتم دو سال بیشتر وقت گذاشته نشد و اثری که پتانسیل بالایی داشت، دوباره به خاطر عدم مدیریت درست بایوور و الکترونیک آرتز نتوانست انتظارات را برآورده کند.
1) Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
متال گیر سالید ۵ به قدری پروسه ساختش طولانی شده بود که کونامی اعتقاد داشت عرضه دیر هنگام بازی صرفا باعث صرف هزینه بیشتر خواهد شد. سر این موضوع کونامی و هیدئو کوجیما به مشکل خوردند و کارگردان خلاق ژاپنی مجبور شد هر طور که شده بازی را به ددلاین مورد نظر برساند. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain برعکس بسیاری از بازیهای این لیست، در روز عرضه اثری پولیش شده و با کیفیت به نظر میرسید. اما هر کسی که آن را تمام میکرد، میفهمید یک جای کار بازی میلنگد. بله، بخشهای اعظمی از قصه فنتوم پین به خاطر کمبود زمان از بازی حذف شده بودند و ما عملا نتوانستیم داستان یکی از مهمترین بازیهای سری را به طور کامل بشنویم. در کنار این، فنتوم پین برخلاف تمام نسخههای پیشین سری، به هیچ وجه طراحی مرحله خوبی نداشت و برخی مراحلش بیدلیل آنقدر تکرار میشدند که صدا طرفداران پر و پا قرص سری هم درآمد. کوجیما هم بعد از عرضه بازی از کونامی برای همیشه جدا شد و الان در استودیو خودش مشغول به کار است.
بعضی از گیمر ها مثل شما فقط به گیم پلی و از این جور چیزا نگاه میکنند ولی اصل کار داستانه?
از نظر من بازی Avengers marvel هم خیلی نا امید کننده بود.
به جای اون متالگیر باید death stranding رو میذاشتید به نظرم – متالگیر خیلی از اون آشغال بهتر بود
نیما فرشین
kolan fallout76 va metal gear khali az antezarat ro baravrde nakard khode shoma boro marahlo bebin tekrari tar az farcry4 bood
Unity ?????
همین الانشم یونیتی ۲۰۱۴ والهالای ۲۰۲۰ رو میخوره که هیچ قورت میده
میشه الان بعد چند سال با یونیتی کنار اومد در کنار اپدیت و …..
ولی بعد از اون انتقام مسخره و داستان تقریبا توخالیش و گمشدن راه اساسینزکرید بازم میشه قبولش کرد ولی روح اساسینز کرید مرد ایده های سری های اول بازی خیلیخفن و جاه طلبانه بود ولی الان شده تکرار مکرارت انتقام انتقام انتقام به نظرم یوبی باگ بازی این چندسالشو پیشوند اساسینز کرید رو حفظ کنه سنگین تره
من فن اساسینز کرید بودم ولی بعد ازسال ۲۰۱۴ دیگه برام این سری مرد
مطلب خوبی بود.
جالب بود
واقعا لیست جالبی بود
واقعا دمتون گرم
سلام من یه مشکلی دارم تو ایکس باکس مثلا همین کالاف دیروز اپدیت داد ۳۰ گیگ من ایکس باکسو خاموش کردم بعد چند ساعت روشن کردم برم فورت بازی کنم دیدم فورتنایت اپدیت داده ۶۶۰ مگابایت شب بیدار موندم دانلود کنم رفتم فورت رو دان کنم یهو دیدم نوشته ۳۶ گیگ اپدیت
گفتم وات د و.. اعصابم خورد شد رفتم کالاف رو بزنم زدش ۷۸ گیگ اپدیت
چجوری این باگ مزخرف رو رفع کنم همیشه همینجوری میشد ینی فک کن بخاطر ۴ تا اسکین اضافه فورتنایت بجایه ۶۶۰ مگ ۳۰ گیگ دان کنیییی
چیکار کنم دیگه این مشکل برام پیش نیاد
نیما فرشین
اساسین یونیتی خیلی باحال بود که از اوریجینز به بعد خیلی احمق شد
مرسی نیما جان واسه ای مقاله ی عالی تان
با لیست کاملا موافقم مخصوصا فال اوت
برای من ناامیدکننده ترین بازی نسل dmc5بود.داستان و شخصیت پردازی و طراحی مرحله افتضاح و تاریخ مصرف گذشته بود و گیم پلی هم عاری از هرگونه خلاقیت و محافظه کارانه بود.کپکام فکر کرده هنوز نسل شیشه…
لیست واقعا بده و اشتباه سروایو که مزخرف ترین متال گیره نا امید کننده نیست فانتوم پین به اون خوبی نا امید کنندست واقعا درک نمیکنم
فانتوم پین هم خوب بود در کل. حالا تقصیر کونامیه واقعا وقتی ۲ تا IP بزرگ داره و اینطوری داره نابودشون میکنه واقعا مایه تاسفه
متال گیر داد می زد ناقصه اون امتیازشم کلاهبرداری کونامی بود که منتقدا رو برو هتل. ی مدت محدود گذاشت بازی کنند امتیاز بدن
اصلا منتقدا چطوری بازی رو ۱۰۰در ۱۰۰نکرده امتیاز دادن
ببخشید یونیتی فقط مشکل اصلیش باگاش بودا!
جای need for speed payback خیییلییی خالیه
هدفشون از این خط داستانی چی بود ؟؟؟؟
/ :
وای چقدر برای یک و سه منتظرم بودم آخر سر هم هر دوتا آشغال بودن??
یونیتی مشکلش بیشتر از باگاش بود.
به نظر من یونیتی یونیتی حتی اگر در وضعیت بدون باگ الانشم عرضه میشد بیشتر از ۸۰ نمیشد.
باگاش باعث شدن که مشکلاتش درست و حسابی پیدا نشن.
فانتوم پین خیلی عجیب بود. مردم دوست نداشتنش
ولی متای بالای ۹۵ گرفت
Unity که الان خیلی خوبه . فانتوم پین هم ناقصه ، نا امید کننده نیست .
ولی بقیه واقعا داغونن .
سلام آقا نیما ممنون موافقم بدجور البته الان خیلیاشون بهتر شدن مورد ۴و۳ که دیگه میشه از پروسه ساختشون یه فیلم مثل دیزاستر آرتیست ساخت ۲ رو بازی نکردم اما ۱ مشکل اصلیش پسرفت بود (یا شاید پیشرفت نکردن) ولی به عنوان طرفدار سری مس افکت دلم از آندرومدا خونه.
عالی نیما مثل همیشه با این اکانتم برگشتم پسوردم یادم اومد. انتم که الفاتحه.
سلام اقا نیما خسته نباشید مثل همیشه عالی بود فقط نمره ۵ و ۴ اساسین به خاط عجله نابود شد
فانتوم نا امید کننده نبود.
جزو بهترین های گیم آواردز بود. متای ۹۵ چیه این نا امیدیه.
خیلی مقاله خوبی بود.
واقعا شرکت کونامی چندتا ای پی خفن داره که دیگه سمتشون نمیره و کلی از خاطرات قدیم پلیر ها رو خراب میکنه الان واقعا تو این بازار ریمیک کردن بازی ها میتونه متال گیر ۳ رو ریمیک کنه که واقعا بازی شاهکاری بود و واقعا بعد اون فاجعه شماره ۵ فقط چنین ریمیکی میتونه دوباره به این سری جون بده
امیدوارم کونامی مثل کپکام سیاست هاشو عوض کنه و دوباره به اوج برگرده
اصلا نمیتونم با فانتوم پین موافقت کنم
فانتوم رو قبول دارم یکم مشکل داشت ولی نامید کننده نبود…
یونیتی رو واقعا خیلی دوس دارم ? هر چند روز عرضه فاجعه بود باگ هاش
با متال گیر سالید باهاتون هم موافقم هم مخالف
موافق از این نظر که بازی واقعه خسته کننده بود و من تا اپیزود ۲۰ رفتم ولش کردم چون واقعا طراحی مراحل و گیمپلی بازی افتضاح زود و داستان هم ناقص بود
مخالف از این نظر که بازی گرافیک بسیار خوب و موسیقی شنیدنی داشت و همچنین از نظر منتقدا و فروش یه اثر واقعا خوب بود
خسته نباشی نیما
اویل ۳ ریمیک جا انداختی
متال گیر؟!!من الان دارم پلی میدم بازی بسیار خوبیه بنظرم نباید تو این لیست میبود.
اگه ویچر نبود قطعا گوتی شده بود.طراحی مراحلش که خیلی خوبه.
نابودی ایستگاه فضایی شماره ۵ و ۱۰ نزدیک است. ???
بعله دیگه کرک دان ۳ استید اف دیکید ۲ هیلو ۵ اینا چون انحصاری ماکرو سافته مقدسن در حالی که همون هیلو ۵هم مثل متال گیر از مشکلات داستانی رنج میبرد کرک دان که ماشاله باگ ها در حد لالیگا استید اف دیکید ۲هم که رسما خالی کردن جیب مردم
فانتوم پین کاش منتشر نمیشد ??
این بازیه که من بیشتز از همه بازی های نسل ۸ بازیش کردم
درسته بازی کامل نیست ولی کم چیزی هم نیست از نظر من بین ۵ بازی برتر ۲۰۱۵ تو رتبه دوم قرار میگیره
با اون گیمپلی بی نقصش «یعنی کامل ترین گیمپلی یه بازی مخفی کاری که شما میتونید تو یه بازی ببنید»