بزرگترین بازی اکشن ( Hack `n` Slash ) تاریخی و مذهبی جهان اسلام منتشر شد
«سفیر عشق»، سهگانهای در حوزه بازی اکشن و شمشیری سوم شخص است که از آخرین تکنولوژیهای روز بازیسازی در دنیا بهره میگیرد و به عنوان بزرگترین بازی Hack `n` Slash تاریخی و مذهبی جهان اسلام ...
«سفیر عشق»، سهگانهای در حوزه بازی اکشن و شمشیری سوم شخص است که از آخرین تکنولوژیهای روز بازیسازی در دنیا بهره میگیرد و به عنوان بزرگترین بازی Hack `n` Slash تاریخی و مذهبی جهان اسلام منتشر شده است .
این بازی در «مرکز هنری رسانهای منادیان» که پیش از این تجربههای موفقی در تولید آثار فاخر در حوزه بازیهای رایانهای داشته، به کمک نیروهای متخصص بازیسازی، ساخته شده و به مرحله اجرا و انتشار در آمده است؛ فرآیندی که سالها به طول انجامیده تا برای نخستین بار در یک روایت تعاملی، مخاطبهای گسترده بازیهای رایانهای را با فضای تاریخ اسلام از منظری جذاب و تاثیرگذار آشنا سازد و همزمان تجربه هیجانی وصفنشدنی را به آنها القا کند.
روایت یک عشق در هیجان ماجراجویی
قصههای حماسی آمیختهای از عشق، هیجان و احساس است. ترکیب این ویژگیها در یک بازی اکشن و سرگرمکننده که اتفاقات و واقعیتهای تاریخی را بیان میکند، ذهن و حس هر بازیکنی را به خود درگیر کرده و با یک ساخت حرفهای به روایتی جذاب کمک میکند.
استفاده از موسیقی درخور، جذاب و منحصربهفرد برای انتقال این هدف به مخاطب، از مهمترین فاکتورها در مسیر ساخت سفیر عشق بود. پس هیچ چیز نمیتوانست به اندازه صدای جاودان حماسهخوانِ ایران، سالار عقیلی، در همنشینی دو اثر فاخر ایرانی در حوزه موسیقی و بازیهای رایانهای، اثرگذار باشد.
یک شخصیت ایرانی در دل اتفاقات تاریخی
سفیر عشق از نگاهِ «مهران»، شخصیت اصلی بازی، داستانی را از دوران امام حسین (ع) روایت میکند.
شخصیتی ایرانی و غیرواقعی از یاران امام حسن (ع) که پس از خیانت به ایشان، توسط مسلمبنعقیل نجات داده میشود و با حرکت از سمت ری به سوی کوفه، همراه او به خانه مختار میرود تا راوی اتفاقاتی باشد که در سال 61 هجری رخ میدهد.
به گفته «مهدی جعفری جوزانی» تهیهکننده این بازی، نگارش سناریو توسط تیم سازنده سفیر عشق، بیش از دو سال زمان برد و همزمان از مراکز و منابع ذیصلاح مجوزهای لازم را دریافت کرد.
درخشش جلوههای بصری در سفیر عشق
مرکز متنا که سازندگان بازی «سفیر عشق» در آن جمع شدهاند، برای سادهتر کردن شکل روایت، علاوهبر قصهگویی در فضای بازی، از تمام اتفاقات، بهصورت مجزا پروفایل داستانی تهیه کرده و در منو قرار داده است تا کاربران بتوانند به اطلاعات تاریخی نیز دسترسی داشته باشند.
تیم سازنده نه تنها از منظر داستانی، بلکه از نظر بصری نیز روی پلتفرم کامپیوترهای شخصی کاری جسورانه انجام دادهاند؛ به طوری که گرافیک این کار نسبت به تمام بازیهای ایرانی در رتبه بالاتری قرار گرفته است.
موتور "Unreal Engine 4" (UE4) محصول کمپانی «اپیک گیمز» که یکی از تکنولوژیهای به کار رفته در «سفیر عشق» است، یکی از قدرتمندترین ابزارهای روز دنیا در ساخت بازیهای بزرگی مانند "Fortnite"، "Gears5" و نسخه جدید سری بازی «جنگ ستارگان» (Star Wars Jedi: Fallen Order) محسوب میشود.
البته این نخستین باری نیست که یک تیم بازیساز ایرانی از این تکنولوژی استفاده میکند؛«سفیر عشق» یک بازی اکشن ادونچر پُر کاراکتر است که المانها و ویژگیهای مهم گیمپلی در آن به چشم میخورد.
علاوهبر این، طراحی بسیار خوب رابط کاربری (User Interface) باعث شده است تا بازیکن در طول بازی تجربهای متفاوت داشته باشد.
به گفته «عماد رحمانی» نویسنده و کارگردان «سفیر عشق»، افزون بر تعداد زیادNon-Player Character، NPC (کاراکترهای غیرقابل بازی)، تعداد 36 کاراکتر نیز برای این بازی طراحی شده است.
یک اکشن قصهگو
در کنار گرافیک چشمنواز که به لطف Unreal Engine 4 و دانش تیم فنی میسر شده، گیم پلی بازی نیز در بین نمونههای داخلی بیهمتا است. برای این کار، تیم تولید از تعدادی بازی مهم بینالمللی الهام گرفته است که در بین آنها میتوان به دو بازیAssassin's Creed Origins و نسخه 2018 مجموعه God of War اشاره کرد.
از جمله مکانیکهای مهم گیم پلی، مبارزات سریع، مخفیکاری، قابلیت اسبسواری، قابلیت ارتقای شخصیت و سلاحها، استفاده از تیر و کمان، مکانیک کاورگیری و پارکور بوده و جالبتر آنکه هر سلاح، دارای فنون مشخصی است که با پیشروی در بازی میتوان آنها را آزاد کرد.
یکی از واقعیتهای جذاب در تولید این بازی آن است که طراحی و ادیت انیمیشنهای اسب، بیش از 5 ماه به طول انجامید و تیم سازنده را با چالشهای فراوانی مواجه کرد.
بازیگر نقش مسلمبنعقیل، مهمان بازی "سفیر عشق"
در ادامه اقدامات و فعالیتهای تیم سازنده بازی سفیر عشق در راستای انتشار این بازی، «امین زندگانی»، بازیگر نقش مسلمبنعقیل در سریال تاریخی مختارنامه، به عنوان مهمان این تیم، از نزدیک با روند آمادهسازی این پروژه عظیم آشنا شد.
هدف از این دیدار، برقراری ارتباط دو سویه میان جامعه هنری و عرصه بازی بود تا تیم تولید اثر با توجه به شناخت درست، راحتتر بتوانند کاراکتر مسلمبنعقیل را در بازی، به شخصیت او در سریال نزدیک کنند تا به این شیوه بازیکن، ارتباط بهتری را با بازی برقرار کند.
این داستان ادامه دارد...
فصل اول بازی «سفیر عشق» در تاریخ 30 آذر 1399 با حضور فرماندهان ارشد نظامی و مسئولین عالیرتبه لشکری و کشوری، بهصورت انحصاری روی پلتفرم کامپیوترهای شخصی عرضه گردید. فصل دوم در تابستان 1400 و فصل سوم نیز در محرم سال آینده روانه بازار خواهد شد.
مرکز هنری رسانهای منادیان قصد دارد تا در سال آینده نسخه بینالمللی این بازی را در فروشگاه استیم و اپیک گیمز منتشر کند؛ عرضه این بازی برای پلیاستیشن 4 و ایکسباکس 1 در طی 12 ماه آینده از دیگر اهداف مرکز هنری رسانهای منادیان است.
علاقمندان میتوانند با مراجعه به صفحه اصلی سایت «سفیر عشق»، اقدام به دریافت این بازی کنند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
قانون بازی های ایرانی:
بازی ها در گرافیک و موضوع و ژانر و مذهبی بودن و... تغییر چندانی نمیکنند و فقط از اسمی به اسمی دیگر و از شکلی به شکل دیگر تغییر میکنند...
وضعیت درک و شعور کاربر های اینجا خیلی بهتر از بقیه سایت ها هست(مخصوصا دیجیاتو)
خیلی خوشحالم که ایران داره وارد صنعت گیم میشه
به شخصه از بازی های ایرانی اخیر حمایت کردم و از حق نگذریم پشیمون نشدم واقعا از بعضی عنوان ها مثل عملیات انهدام و حصر آبادان و از این دست بازی ها لذت بردم
این بازی رو میخرم به امید موفقیت روافزون کشور عزیزمون و نشر اسلام به وسیله رسانه
ولی یه مورد منفی داره اونم اینکه خیلی
اسکی میرم در ساخت بازی مثل زولا
داداش رولت که اسکی بود از اون کانتر قدیمی که خیلی ها باهاش خاطره دارن اون بازی به حساب نمیاد
چطوری میتونی ستاره شی؟تولید اثر سفارشی
آقا من خودم یاس رو قبول دارم مثل همه طرفداراش عاشقشم. ولی اگه بازی در مورد ایران باستان بود چه طور یه اثر سفارشی نم شد خوبه بازی برای زمان امام حسین (ع) هستش
ساختن یه بازی راجب تاریخ کشور با چپوندن یه ایدئولوژی چه درست یا غلظ تو بازی خیلی فرق می کنه. اگر یه نفر می خواست راجب تاریخ ایران بسازه پ.شمم کف دستش نمیزاشتن
بابا ایدئو لوژی چیه دوست نداری بازی نکن. بازی درمورد ایران باستان هم می سازن. دیگه وقتی بعضی از مسئول ها سنگ می اندازند جلو بازی ساز ها معلوم با این این نوع موضوع ها بایدبرن بازی بسازن که شاید حمایت بشن برای ساخت بازی در مورد ایران باستان هم بستری فراهم بشه
بازی پترا مرتبط با زرتشت هستش که رسانا شکوه کویر در آینده منتشر خواهد کرد. من با حرف شما نه مخالفم نه موافق. حتی اگه شما با حرف من مخالف باشی. به نظر دیگران باید احترام گذاشت حتی اگه مخالف با نظر خود آدم باشه.
یعنی وقتی که میگن تو یه جمله حرف رو بفهمون به تو میگن
خوشم اومد
تو یه جمله، یه دنیا حرف گفتی
درضمن چرا هروقت میای نظرمیدی نظرت همیشه باید منفس باشه یعنی نمیتونی ی کلمه مثل ادم از خوبی تعریف کنی؟؟ خمیشه 10 یا 20 تایی دیس میخوری اگه بن بشی اصلا ناراحت نمیشم
اونایی که بهت مثبت دادن دلیلش این بود چون تو کامنتت از 2 رویی استفاده کردی و اخرش گفتی بازی سفیر عشق عالیه و حرف نداره انتظار دارم بهتر بشه و تو گیم اواردز بیاد و..
داداش این شروع و یک جرقه برای صعنت گیمی مایه که بالاخره بتونیم قدرت واقعیمونو نشون بدیم، نشون بدیم از شرکت های میلیاردر بهتریم.
دمشون گرم با 25 نفر کارمند اصلی با این بودجه کم و سیستم های ضعیف و تحریم ها!!! تونستن یه بازی بسازن هم سطح بازی خارجی پس این خارجیا که الکی به قدرت رسیدن هیچ پشمی نیستن، خداییش حرفت ظلمه
من قبلا گفته بودم اگه میخوایم وارد صنعت گیم بشیم باید با چنگ و دندون خودمونو جا کنیم و یه بازی در حد یوبیسافت بسازیم،،،، دقیقا هم همین شد و اگه این بازیو بخرید و با سر زمین نخوره میتونه یک معجزه ایی بشه توی صنعت گیم ایران و ایرانی، من خودم این بازیو خریدم و واقعیتش بازس نکزدم ولی معلومه عالیه،، من میگم این بازی قابل مقایسه با اساسینه گرافیک پوشش گیاهیشو که نگو از ردد2 هم بهتره((حیف اوپن ورلد نیست)) ولی خدایی ازشون حمایت کنید اگه این حمایت ها صورت بگیره بازی های خودمون از خارج خفن تر میشه، دیگه نیاز نیست خداد تومن پول بازی خارجی بدید،
بله، داره مثل اینکه حرفای سازنده هارو نشنیدی و الکی از بازی بد میگی
ببین من باهات مشکلی ندارم ولی شما درکشو وداری که داری عیب میگیری، این بازی گرافیکش کم نیست، مبارزه هاش چیزی از اساسین کم نداره، مخفی کاری داره، اسب سواری داره، پوشش گیاهی ام داره که از ردد خیلی بهتره چون ردد اوپن ورلده روی پوشش گیاهیش کمتر کار شده نسبت ب یه بازی داستانی ((البته من خودم عاشق ردد ام در مقایسه میگم))
این دوستمون یکم اغراق کرد ولی دیگه لازم نبود این همه کامنت بدی
روی رد دد چندین هزار نفر 8 سال کار کردن با یک بودجه ای که خدا میدونه چقدر بوده روی این بازی به 25، 30 نفر کار کردن با یک بودجه محدود
دوست عزیز من نگفتم بازی از ردد بهتره، میگم پوشش گیاهی که در این بازی ایرانی میبینیم بهتره از ردد. چرا؟ چون این بازی کلا 6 ساعتع و 5 سال روش کار کردن ولی ردد کلی ساعته و من نگفتم گیم پلی این بازی بهتر از ردد من فقط راجع به گوشش گیاهی و زیباییش گفتم فراموش نکنید که این بازی ایرانی با انریل انجین ساخته شده که انریل خیلی فضاسازی جذابی میتونه تولید کنه
لطفاً پاسخ رو بخون عزیز دل و انقدر جر و بحث نکنین بالاخره بازی ایرانی بزرگی هست. سفیر عشق اولین بازی سینماتیک (روایتی) و تعاملی ایران هست ولی اینکه از اساسینز و ردد بهتر این ها اوصولی نیست این که فقط مقایسه می شه با اساسینز باعث افتخار هستش ولی اینکه بگیم بهتر هستش درست نیست خیلی منطقی نیست باید قبول کرد. بعضی ها هم شاید بگن اصلا منطقی نیست. توجه داشته باشین ۲۵ ۳۰ نفر سفیر رو ساختن. و دوست عزیز اون مکانی سرسبز هستش کوفه نیست ری ایرانه که مهران ایرانی در اون جا زندگی می کنه و بعد به کوفه می ره یا رهسپار می شه. البته اگه اشتباه نکنم به احتمال زیاد اون مکانی که سرسبز هست ری ایران هست
بابا سرویسمون کردی بکش بیرون دیگه حاجی! اره ما بد تو عالی داداش چقدر سن داری انقدر گیرمیدی؟ جوابتو یبار دادم هزار تا پیام دادی من دیگه حرفی ندارم برات
، ?
داش الکی دیگه جو گیر نشو پرو بال بهش نده . درسته قبول دارم که باید حمایت جدی بشه و حتی اگه بازی ضعیف باشه ازش حمایت کنیم البته به شرط اینکه گران هم نباشه . ولی یه چیزی بگو بگنجه اخه رد دد ؟؟؟؟!!!!!!!!!! اخه اساسین که غولی مث مایکروسافت پر تجربه پشتشه . رد دد گرافیکش محشر بود بهترین گرافیکی بود که به عمرا دیدم سالها روش کار کردن بودجه خیلی عظیمی پشتش بود رو با یه بازی وطنی که معلوم نیست استدیو سازندش کیه مقایسه میکنی
مدیر طراحی 40 تا کار قبل اینو تموم کرده و الان روی این کار کرده.
داداش هزینه ساخت رددد 2 100 میلیون دلاره. فاز حمایت ورداشتی اکی ولی دیگه یه چیزی نگو بهت بخندن.
یک حرفی زدی که خودت از ?خوردنت راضی شدی ولی خودم بهت لایک دادم و با نظرت موافقم.
مقایسه با بازی مثل اساسین اشتباهه درمورد زمان گیم پلی هم بازی از اویل 3 ریمیک بیشتره
۲ سال پیش تولید تحقیق و جمع آوری اطلاعات ۴ سال ساخت بازی جمعا ۶ سال شده با ۲۵ نفر ۳۰ نفر ساخته شده. و واقعا سخته با تعداد کم نیرو انسانی بازی ساختن.
تا امروز فکر میکردم ایرانیا عُرضه بازی ساختن ندارن ولی واقعا نظرم عوض شد... دمشون گرم.
مگه خودت ایرانی نیستی که درباره عرضه داشتن یا نداشتن ما اینجوری نظر میدی?
خودمم عرضه ندارم
دوست عزیز چرا خود کوچک بینی داری . این بازی که بودجه ، تیم سازنده ، امکاناتش و کلا همه چیزش محدود بوده رو با بازی اساسین که حداقل 300 نفر پوشتشن ویه بودجه کلان داره مقایسه ممیکنید . این بازی برای صنعت بازی ایران یک گام رو به جلو بوده و باید ما از یه جایی شروع کنیم و خودمون رو مسخره نکنیم
خارج از داستان و موضوع به نظر من در کل یک پیشرفت بزرگ برای صنعت گیم ایرانه و به شدت گرافیکش خوبه اما گاهی یه مشکلی توی طراحی بافت داره من به شخصه خوشم اومد و برای اولین بازی ایرانی توی این سبک خیلی قدرتمند وارد شد
وقتی اسمشو خوندم همین به نظرم رسید:
??????
چون خودتم همونی :)
چون یه خود تحقیر وطن فروش غربگرایی :)
امیدوارم نسخه دیجیتالیش هم منتشر بشه،خیلی دوست دارم تجربه اش کنم،امیدوارم این راه رو ادامه بدهند البته با خرید قانونی من و شما این امکان فراهم میشه
هرچی باشه عالیه
خداروشکر که ایران هم بصورت رسمی با یک بازی اسلامی وارد دنیای بازی های رایانه ای شد
داداش این بازی AAA نیست رو چه حساب داری با اساسین مقایسش میکنی
مهراب,اینو وللش کن.اینقدری تا الان #حق گفته که دیگه لازم به توضیحات نیستش.وقتی میاد این رو با اساسینز مقایسه میکنه یعنی بدون چی به چی شده
مث اینکه دلت بازی جرج فلوید میخوادا
همینم برا کشور ما الان حکم طلا رو داره
(البته نه فقط این، عناوین دیگه ای هم بودن که خودمون تحریمشون کردیم)
بازی رو نقد نمیکنید؟
نقد کنن که فروشش کم میشه!