ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

بازی‌های Star Wars از این به بعد تحت برند لوکاس‌فیلم گیمز عرضه خواهند شد

روز گذشته، دیزنی در یک خبر سورپرایزکننده اعلام کرد که از این به بعد بازی‌های Star Wars تحت برند زنده شده لوکاس‌فیلم گیمز عرضه خواهند شد. دیزنی در اکتبر ۲۰۱۲ لوکاس‌فیلم و حقوق فرنچایز جنگ ...

رایان زجاجی
نوشته شده توسط رایان زجاجی | ۲۳ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۸

روز گذشته، دیزنی در یک خبر سورپرایزکننده اعلام کرد که از این به بعد بازی‌های Star Wars تحت برند زنده شده لوکاس‌فیلم گیمز عرضه خواهند شد.

دیزنی در اکتبر ۲۰۱۲ لوکاس‌فیلم و حقوق فرنچایز جنگ ستارگان را با قیمت تقریبی ۴ میلیارد دلار خریداری کرد. تنها شش ماه بعد، دیزنی بخش نشر و توسعه بازی‌های لوکاس‌فیلم یعنی لوکاس‌آرتز را تعطیل کرد، که منجر به کنسل شدن بازی‌هایی همچون Star Wars 1313 شد. همان سال یک قرارداد با الکترونیک آرتز برای توسعه انحصاری بازی‌های این فرنچایز بسته شد که تا الان، از بسیاری از جنبه‌ها چندان خوب پیش نرفته است.

با این که در یکی دو سال اخیر شاهد عرضه بازی‌های بسیار خوبی همچون Jedi: Fallen Order و Squadrons بودیم و Battlefront 2 هم در حال حاضر به بازی محبوبی تبدیل شده، اما تا قبل از آن همه چیز برای الکترونیک آرتز و جنگ ستارگان اشتباه پیش می‌رفت. اولین Battlefront به واسطه کمبود محتوا چندان مورد استقبال قرار نگرفت و دنباله‌اش هم با حواشی لوت‌باکس‌هایش یکی از بزرگترین جنجال‌های تاریخ بازی‌ها را رقم زد. در این بین هم چندین پروژه دیگر در دست ساخت بودند که یکی پس از دیگری کنسل شدند.

حالا معلوم نیست که این خبر جدید دقیقا چه معنایی برای الکترونیک آرتز داشته باشد. در اعلامیه رسمی دیزنی صحبتی از این نشده که آیا لوکاس‌فیلم گیمز به عنوان یک زیرمجموعه دیزنی قرار است توسعه و انتشار بازی‌های Star Wars را بر عهده بگیرد، یا صرفا یک برند است برای بازی‌هایی که همچنان توسط الکترونیک آرتز ساخته و منتشر می‌شوند. نکته‌ای که اینجا وجود دارد این است که قرارداد بین الکترونیک آرتز و دیزنی به سال‌های آخر خود نزدیک شده و شاید دیزنی بخواهد پس از آن کنترل بازی‌هایش را در دستان خودش بگیرد.

لازم به ذکر است که لوکاس‌آرتز قبل از تعطیلی به عنوان یکی از کمپانی‌های خوش‌نام صنعت گیم شناخته می‌شد. آن‌ها نه تنها بازی‌‌های بسیاری از جنگ ستارگان ساختند که خیلی‌هایشان همچنان محبوب باقی مانده‌اند، بلکه خانه بهترین و به یاد ماندنی‌ترین بازی‌های ماجراجویی کلاسیک هم بودند. بازی‌هایی همچون Grim Fandango، فرنچایزهای Monkey Island و Sam and Max، و بازی‌های دیگری مانند Full Throttle و Day of the Tentacle همگی از عناوینی هستند که لوکاس‌آرتس توسعه و یا انتشارشان را بر عهده داشته است.

بیشتر بخوانید:


در یوتیوب تماشا کنید: چرا دیگه بازی از روی فیلم‌های سینمایی نمی‌سازن؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MrNemesis
    MrNemesis | ۲۳ دی ۱۳۹۹

    نه میخواد ایندیانا جونز معرفی کنه !

مطالب پیشنهادی