۱۰ بازی که ابتدا خراب کردند و در ادامه تبدیل به شاهکار شدند
قرار نیست تمام بازیها از همان روز اول بدرخشند. بسیاری از مواقع همه چیز مطابق آنچه انتظار داریم پیش نمیرود. از این رو بازیهای زیادی وجود دارند که با موجی از انتقادها مواجه میشوند. برخی ...
قرار نیست تمام بازیها از همان روز اول بدرخشند. بسیاری از مواقع همه چیز مطابق آنچه انتظار داریم پیش نمیرود. از این رو بازیهای زیادی وجود دارند که با موجی از انتقادها مواجه میشوند. برخی از این بازیها به دست فراموشی سپرده میشوند و برخی دیگر با تلاش و زحمت استودیو سازنده احیا میشوند. مانند ققنوسی که از خاکستر بلند میشود و توجه همگان را به خود جلب میکند! با ویجیاتو همراه باشید تا بیشتر با این ققنوسهای صنعت بازیهای ویدیویی آشنا شویم.
Rainbow Six Siege
زمانی که Rainbow Six Siege وارد بازار شد بازخورد مثبتی از طرف مخاطبین و منتقدین کسب نکرد. پس از سالها انتظار و چند نسخه کنسل شده شاهد انتشار عنوانی بودیم با دیگر بازیهای موجود متفاوت بود. Rainbow Six Siege رقابتی میان دو تیم با کارکترهای مختلف است که از شما دقت، زمانبندی و همکاری تیمی میخواهد. نکتهای که در ابتدا وجود داشت این بود که هیچکس متوجه نشد Rainbow Six Siege قرار چیزی فراتر از یک بازی ساده باشد که به سرعت فراموش میشود. آپدیتهای مستمر و اضافه شده محتوای بیشتر موجب شدند این روزها از Rainbow Six Siege به عنوان یکی از موفقترین بازیهای آنلاین یاد شود.
Diablo 3
Diablo 3 از آن دسته بازیهایی بود که بخاطر برخی سیاستگذاریهای غلط در ابتدای کار وارد بیراهه شد. سیستم لوت بازی به نسبت قسمتهای قبلی تغییر کرده بود. درواقع بیشتر تمرکز این قسمت از بازی روی Auction House گذاشته شده بود. جایی که پلیرها لوتهای مورد نظرشان را میخریدند یا آیتمهای اضافهشان را برای فروش میگذاشتند. کاربران چندان از این تغییر و این مسئله که نمیتوانند لوتهایشان را از طریق بازی کردن کسب کنند ناراضی بودند. درنهایت طی آپدیتهای متعدد این مسئله حل شد و کاربران به Diablo 3 روی خوش نشان دادند.
Fallout 76
خیلیها معتقدند بتسدا با ساخت Fallout 76 تیشه محکمی به ریشه سری بازیهای فالوت زد. البته ایده این پروژه فوقالعاده جذاب بود. اینکه بتوانید در دنیای آخرالزمانی فالوت با دوستانتان به گشت و گذار مشغول شوید عالی بود. اما دنیایی خالی، مجموعهای از باگها و گلیچهای مختلف و جذابیتی که در بطن گیمپلی Fallout 76 وجود نداشت موجب شدند کاربران به شدت از بازی انتقاد کنند. طی ماههای گذشته آپدیتهای زیادی برای بازی منتشر شدهاند که تاحدودی تجربه آن را سرگرمکنندهتر کردهاند. البته Fallout 76 هنوز مسیر زیادی برای رسیدن به کیفیت مورد انتظار کاربران در پیش دارد. اما حداقل به نظر میرسد مسیر درست را پیدا کرده.
Final Fantasy XIV
برخی مواقع انتشار آپدیت نمیتواند مشکلات را برطرف کند. نیاز است بازی دوباره «منتشر» شود تا بتواند انتظارات را برآورده کند. این همان اتفاقی است که درخصوص Final Fantasy XIV افتاد. Final Fantasy XIV از یک فاجعه که هیچکس نمیتوانست درکش کند تبدیل به یکی از بهترین MMOهای حال حاضر شد. نسخه دوم بازی با تغییرات زیادی وارد بازار شد تا بتواند انتقادات را برطرف کند. کاربران نیز به شدت از آن استقبال کردند طوری که گفته شده بیش از ۲۰ میلیون نفر مشغول تجربه آن هستند.
Among Us
چرا هیچکس Among Us را از سال ۲۰۱۸ بخاطر ندارد؟ چرا هیچکس در آن زمان سراغ بازی نرفت؟ Among Us را میتوان یکی از آن دسته بازیهایی دانست که مانند ققنوس از خاکستر بلند شد. پس از دو سال و زمانی که هیچکس حتی نام این بازی را نشنیده بود، ناگهان از طریق استریمرها و توییچ به شهرت جهانی رسید. میلیونها نفر آن را تجربه کردند و نسخههای مختلفی از آن برای نینتندو سوییچ و ایکس باکس سری ایکس آماده انتشار شد. Among Us از یک مرگ قطعی برگشت و توانست پاندمی ویروس کرونا را برای همه قابل تحملتر کند.
فورتنایت
همانطور که میدانید فورتنایت از همان ابتدا یک بازی بتل رویال نبود. فورتنایت ابتدا با حالت بازی Save the World معرفی شد. پس از انتشار پابجی و محبوبیت فوقالعاده آن اپیک گیمز با خود فکر کرد چرا آنها از این بستر موجود استفاده نکنند؟ درنتیجه Save the World را برداشتند و لباسی جدید تنش کردند که درنهایت تبدیل شد به فورتنایت امروزی. عنوانی که به نظر نمیرسد به زودی فراموش شود و همچنان با آپدیتها و محتوای جدید خود بیش از پیش ما را سرگرم نگه میدارد.
Sea of Thieves
نمیتوانیم از Sea of Thieves به عنوان یک بازی شکست خورده اسم ببریم. از همان ابتدا Sea of Thieves توانست کاربران زیادی را جذب کند. اما مشکل اینجا بود که پس از مدتی بازی خسته کننده میشد و عملا کار خاصی برای انجام دادن باقی نمیماند. استودیو Rare برای جلب توجه کاربران ابتدا کار را از آپدیتهای کوچک شروع کرد. محتواهای کوچک و سرگرمکنندهای که موجب شدند کاربران سراغ بازی بیایند و سپس نوبت به آپدیتهای بزرگ داستانی و حتی اضافه شدند بخش PVP رسید. این روزها Sea of Thieves فوقالعاده در توییچ محبوب است و اگر پشتیبانی Rare نبود هیچوقت این اتفاق رخ نمیداد.
Destiny
انتظارات از Destiny بالا بود و بهترین توصیف درخصوص بازی این است که بگوییم در ابتدا نتوانست آنطور که باید و شاید انتظارات را پاسخ دهد. اما همه چیز به مرور زمان تغییر کرد. استودیو بانجی از Destiny دست نکشید و شروع کرد به انتشار آپدیتهای بیشتر. هرچیزی که کاربران میخواستند به مرور زمان وارد Destiny شد تا بازی به محبوبیت و استانداردی برسد که این روزها میبینید. Destiny نماد بارز صبر و حوصله کاربران و البته تلاش استودیو بانجی است که توانست خود را از یک شکست حتمی نجات دهد.
Battlefront 2
کاربران هیچوقت از بازیهای EA دل خوشی ندارند. گرچه این بازیها کیفیت فوقالعادهای دارند و میتوانند ساعتها شما را سرگرم کنند، اما سیاستهای جاهطلبانه EA و تلاش مداوم برای تیغ زدن کاربران همیشه این تجربه ویژه را خراب کرده. درخصوص Battlefront 2 این مسئله به نقطه اوج خود رسید. مایکروترنسکشنها در Battlefront 2 آنقدر مخرب بودند که از همان ابتدا صدای کاربران را درآوردند و همه بازی را رها کردند. اخبار به شدت سیاستهای EA را کوبید تا جایی که این کمپانی مجبور شد بسیاری از سیاستهای خود را درخصوص Battlefront 2 و سیستم مایکروترنسکشنش تغییر دهد.
No Man’s Sky
احساس میکنم وقتی تیتر مطلب را خواندید به صورت اتوماتیک نام No Man’s Sky به ذهنتان رسید. No Man’s Sky نماد بارز این است که هایپ و از طرفی بزرگنمایی تا چه حدی میتواند مخرب باشد. البته قرار نیست همه چیز را به این بعد از بازی اختصاص دهیم. بیاید به نیمه خالی لیوان و زحمت فوقالعاده استودیو Hello Games برای بازسازی No Man’s Sky نیز نگاهی بیاندازیم. استودیویی که همچنان آپدیتهای متعددی را برای بازی منتشر میکند تا کاربران همواره با محتوای بیشتری برای تجربه کردن سرگرم شوند. No Man’s Sky این روزها یکی از فوقالعادهترین بازیهایی محسوب میشود که میتوانید همراه با دوستانتان تجربه کنید. اما آیا از ابتدا چنین کیفیتی داشت؟ به هیچ عنوان!
بیشتر بخوانید:
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
از دست بتل فرانت ۲
من دیگه روم نمیشه بگم فن استار وارزم?
به نظر منم درسته سایبرپانک خراب کرده ولی میتونه یه کامبک رویای بزنه
ماینکرافت و آمانگ آس و رینبو سیکس
از نظر من ماینکرفت تو این لیست جای داشت
چون از ابدیت ۱.۱۲ ، ماینکرفت کارش رو تا ۳ سال ادامه نداد تا اینکه ابدیت ۱.۱۳ اومد و ماینکرفت هر ابدیتی که بعد از ۱.۱۳ می داد غوغایی می شد مثل ۱.۱۷ که همه منتظرش هستن که از نظر من از قبل ماینکرفت خیلی پیشرفت کرده
دیابلو گاد بازی های هک اند اسلش،منتظر نسخه ۴ بازی باشید
کاش ویجیاتو No Man's Sky رو روی کنسول های نسل جدید با آپدیت جدیدش بررسی کنه
همون hmd هستی؟
کدوم hmd دقیقا؟
اسمش hmd بود.. تنها.
نمیدونم. من از اول همین بود آی دیم
نمدونم والا
متاسفانه سایبرپانک برعکس بود، اول فکر کردیم شاهکاره ولی خراب کرد
مقاله عالی ???
State of decay 2 هم میتونست باشه
رینبو بد بود.خوب شد.عالی شد.دوباره بد شد?
جی تی ای هم میتونست تولیست باشه چون از نسخه های اولش چیز های خوبی نشنیدم
جی تی ای؟ اون اول اولا بازیه خیلی عالی ای حساب نمیشد ولی من تا حالا نشنیدم که جی تی ای یک با اپدیت شده یه بازی عالی. فک کنم تیترو اشتبا خوندی.
اینی که شما میگی باید این تیتر رو داشته باشه:
10 مجموعه ای که ابتدا خراب کردند و حالا تبدیل به یک شاهکار شدند
حرف شما درسته ولی منظورم مجموعه جی تی ای هست دقت کن عزیز
مجموعه
جی تی ای از همون جی تی ای ۱ که بهترین بود جی تی ای ۲ هم همین طور ۳ هم همینطور جی تی ای وایس سیتی هم همینطور جی تی ای سن آندرس که اصلا بهترینه نیاز به تعریف ندار جی تی ای ای وی هم که عالی بود جی تی ای وی هم همینطور دقیقا کدوم نسخش بد بود متوجه نمیشم
امین خیلی خوب بود، بنظرم تو هم از این به بعد بیا تاپ تن بنویس ولی نیما کووووووووووووووو ؟
این دفعه چی نیاز داشتین نیما رو نفله کردین ؟
RTX 3090
Fallout 76,battlefront 2
شاهکار؟
ight imma head out
اول متن رو کامل بخون بعد نظر بده
شاید یکسال دیگه سایبرپانک هم مثل no mans sky بتونه تو همچین لیستی قرار بگیره