ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

مایکروسافت چطور از خرید نینتندو منصرف شد؟

چندی پیش از این خبردار شدیم که مایکروسافت در گذشته قصد خرید نینتندو را داشته ولی با پاسخ منفی این شرکت ژاپنی روبه رو شد. بلومبرگ از این خبر داده که مایکروسافت قصد خرید نینتندو ...

اشکان دولتی
نوشته شده توسط اشکان دولتی | ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۱

چندی پیش از این خبردار شدیم که مایکروسافت در گذشته قصد خرید نینتندو را داشته ولی با پاسخ منفی این شرکت ژاپنی روبه رو شد.

بلومبرگ از این خبر داده که مایکروسافت قصد خرید نینتندو را داشته ولی نینتندو به پیشنهاد آن‌ها خندید و پاسخ منفی داد. رابی باخ (Robbie Bach)، رئیس سابق بخش سرگرمی و دستگاه‌ها در مایکروسافت، در این مورد بیشتر توضیح داده است. مایکروسافت به دنبال شریکی برای خود بود و برای این کار همه زاویه‌ها را بررسی کرده بود. از طرف دیگر دفتر نینتندو در آمریکا بسیار نزدیک به دفتر مایکروسافت در واشنگتن بود.

در روزهای ابتدایی ایکس باکس، مایکروسافت نمی‌خواست کار سخت را انجام دهد. ما نمی‌دانستیم که چگونه باید اینکار را انجام دهیم، به همین خاطر به دنبال یک شریک بودیم. ما به همه تولیدکنندگان پی‌سی صحبت کردیم، با سگا صحبت کردیم، به نینتندو پیشنهاد دادیم. آن‌ها یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال بودند و دفترشان آن طرف خیابانِ دفاتر ما بود. به همین خاطر نزدیک شدن به آن‌ها کار چندان سختی نبود.

ما با آن‌ها صحبت کردیم و واکنش آن‌ها تقریبا همان چیزی بود که انتظار داشتیم. مایکروسافت در آن زمان چیز خاصی برای ارائه نداشت. نینتندو همیشه یک شرکت موفق بوده و به کمک دیگران نیاز پیدا نمی‌کند. آن‌ها درصد بسیار زیادی از محتوای خودشان را تولید می‌کنند و باب و تیمش تمام زاویه‌ها را بررسی کرده بودند.

مایکروسافت

او در ادامه گفت که در نهایت تنها انتخاب مایکروسافت ساخت کنسول بود و حالا ایکس باکس به بخش جدانشدنی صنعت ویدئو گیم تبدیل شده است.

در نهایت ما تصمیم گرفتیم به سراغ سخت‌افزار برویم. این تنها انتخاب باقی مانده برای ما بود، ولی ما در آن زمان سابقه تولید سخت‌افزار نداشتیم. به همین خاطر این تصمیم نیاز به تعهد بسیار بزرگی داشت. ما تمام زاویه‌ها را بررسی کردیم تا این کار را انجام ندهیم ولی راه حل دیگری وجود نداشت.

خیلی از استودیوهای ترد پارتی مثل اکتیویژن و الکترونیک آرتز از ما می‌خواستند که وارد بازار سخت‌افزاری شویم. آن‌ها می‌‌خواستند تا شرکتی دیگری با سونی و نینتندو رقابت کند. به همین خاطر یک شرکت سوم در بازار به نفع آن‌ها بود. آن‌ها به دنبال یک کمپانی دیگر مثل 3DO Interactive Multiplayer نبودند که سخت‌افزار خود را برای دیگر شرکت‌ها لایسنس می‌کرد، بلکه به شرکتی نیاز داشتند که در این بازار حضور فعال داشته باشند.

بیشتر بخوانید:


Top 10: بهترین بازی‌های موبایل سال ۲۰۲۰

تماشای ویدیو از یوتیوب ویجیاتو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی