۵ بازی قدیمی معرکهای که بهتر بود بازسازی نمیشدند
در طی چند سال اخیر، بازار بازسازی بازیهای قدیمی و بزرگ حسابی داغ بوده. با این حال، بازسازی یا به اصطلاح ریمیک کردن بازیها، پدیده جدیدی نبوده که فقط ما در چهار یا پنج سال ...
در طی چند سال اخیر، بازار بازسازی بازیهای قدیمی و بزرگ حسابی داغ بوده. با این حال، بازسازی یا به اصطلاح ریمیک کردن بازیها، پدیده جدیدی نبوده که فقط ما در چهار یا پنج سال اخیر شاهدش باشیم. نه، اگر تاریخچه ویدیو گیم را مرور کنید، میبینید که از همان روزهای ابتدایی شکل گیری این صنعت نیز، پروسه بازسازی بازیها یک امر عادی بوده و تقریبا همه استودیوها آن را برای بازیهای بزرگشان انجام میدادند. اما سوال اینجاست که تمام این ریمیکها، بازیهای خوبی بودند؟ طبیعتا نه. به همین خاطر در این مقاله سراغ همین ریمیکهای بد تاریخ ویدیو گیم رفتم و از بازیهای بزرگی برایتان گفتم که بهتر بود هیچ وقت بازسازی نمیشدند.
5) Metal Gear Solid: The Twin Snakes
Metal Gear Solid: The Twin Snakes در اصل بازسازی نسخه اول این مجموعه بود که بعد از موفقیت بازی روی پلی استیشن برای گیمکیوب عرضه شد. با این حال، طرفداران بازی آنطور که باید و شاید از نسخه بازسازی شده رضایت نداشتند و بر این باور بودند که اکثر تغییرات اعمال شده نه چشمگیرند و نه خوب. برای همین هم هست که کمتر کسی میداند نسخه اول متال گیر سالید، سالها پیش بازسازی شده و میتوان همین الان هم آن را با گرافیکی بهتر تجربه کرد.
4) MediEvil: Resurrection
MediEvil از آن بازیهای قدیمی و جالبی است که خیلیها با آن خاطره دارند. اما دلیل نمیشود که بازیسازان از هر چیزی که مردم با آن خاطره دارند، استفاده کنند و به قول معروف از ماست، کره بگیرند. این اتفاقی است که دو بار برای MediEvil رخ داد. بازی به زمان خودش تعلق دارد و عملا با هیچ ریمیکی نمیتوان آن را با استانداردهای امروزی بهروز کرد. با این حال، بازی دو بار ریمیک شد؛ یک بار برای PSP و بار دیگر برای پلی استیشن 4. هر دو ریمیک هم عملا یک شکست تمام عیار بودند و آنقدر تجربه بدی ارائه میکردند که دلمان میخواست روی مغزمان اسید بریزیم و خاطراتمان را پاک کنیم.
3) GoldenEye 007: Reloaded
GoldenEye 007 یکی از تاثیرگذارترین بازیهای تاریخ است و قطعا اگر ساخته نمیشد، ژانر شوترهای اول شخص هیچ وقت به پختگی امروزش نمیرسید. بازی نه تنها در زمان خودش، بلکه هنوز هم طرفدار خاص خودش را دارد و هنوز هم بسیاری از گیمرهای قدیمی وقتی حوصلهشان سر میرود، برای بار هزارم پای تجربه GoldenEye 007 مینشینند. به خاطر همین جامعه طرفداری بزرگ، اکتیویژن تصمیم گرفت که این بازی را با متر و معیارهای جدید برای نسل هفتم کنسولها بازسازی کند. اما تجربه نسخه بازسازی شده GoldenEye 007 به خاطر هوش مصنوعی ضعیف دشمنان و عدم پیادهسازی درست مکانیکهای مخفیکاری گیمپلی، به قدری بد بود که طرفداران مجموعه ترجیح میدادند صد بار دیگر همان بازی قدیمی را تجربه کنند، اما سراغ نسخه جدید نروند.
2) Space Raiders
در کنار تتریس و پکمن، اسپیس اینویدرز یکی از بازیهای کلاسیکی بود که باعث شد دنیای ویدیو گیم متحول شود و افراد بیشتری به تجربه بازیها روی آورند. با این حال، ایدهای که با آن اسپیس اینویدرز را بازسازی کردند به قدری احمقانه بود که خیلیها حاضر بودند پای همان نسخه کلاسیک بنشینند و دست به ریمیک آن نزنند. این ریمیک که با نام Space Raiders منتشر شد، در اصل یک بازی سه بعدی بود که شما فقط میتوانستید کاراکتر تحت کنترلتان را مثل سفینه فضایی اسپیس اینویدرز به شکل افقی حرکت دهید و به سمت بیگانههایی که مدام اسپاون میشدند، شکل کنید. این ایده به قدری مسخره بود که دیگر داستان ضعیف و کاتسینها عجیب بازی به چشم نمیآمدند. چون عملا هیچکس حاضر نبود بیشتر از ده دقیقه پای بازی وقت بگذارد و به اولین کاتسین بازی برسد.
1) Resident Evil 3
رزیدنت ایول ۳ با اینکه حتی در زمان خودش بازی کاملی نبود، اما آنقدر نوآوری و ویژگیهای جالب داشت که طرفداران این سری عاشقش شوند. یکی از دلایل محبوبیت قسمت سوم، بدون شک نمسیس بود. تایرنت قدرتمندی که بسیاری از او به عنوان یکی از بهترین باسهای کل تاریخ ویدیو گیم یاد میکنند و هنوز طراحی بینظیرش را مورد ستایش قرار میدهند. اما متاسفانه گویا این ویژگیهای ارزشمند اصلا برای افرادی که روی نسخه بازسازی رزیدنت ایول ۳ کار میکردند ارزشی نداشت. چراکه آنها نه تنها پتانسیلی که بازی برای ساخت یک ریمیک فوقالعاده در اختیارشان قرار داده بود را نادیده گرفتند، بلکه نمسیس را هم نابود کردند و باعث شدند تا این موجود ترسناک در مقابل نسخه اورجینال، مثل یک جوک بیمزه به نظر برسد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
نیما فرشین میخوام جوابتو در رابطه با ایول 3 که چرا بازسازی شد و چرا ریمیک ایول 4 لازمه رو بدم.اول اینکه ایول 3 بازسازی درستی بود و قرار نیس همون مکانیسم قبلی دقیقا پیاده بشه و بهمون شکلی که بود پیش بره نمسیس هم معقول کار شده بود و هرکارکتری بهرحال باید به شکل امروزی با عقل جور در بیاد و اینکه تو خوشت نمیاد سلیقه تو هستش و چقد خوب که تو کاره ای نبودی در ساخت بازی هرموقع بازی خودت ساختی و موفق شدی اون وقت میتونی ایراد بگیری که تیم سازنده چیکار نکرده.ایده بازی اینطور بوده و نسخه قبلی هم کم ایراده نداشته و صلاح این بوده.ایول4 هم چون دارن داستان رو جوری ترتیب میدن که با نسخه 8 از نظر خط زمانی و داستانی بهم مرتبط باشه دارن کارشو انجام میدن و خیلی درست پیش میره و خیلی تو مقاله ها نظرات شخصیت رو دخیل نکن.
از بازی هایی که به نظر من هیچوقت کهنه نمیشه مکس پینه من هنوز رو لپتاب بازی شو دارم و بازیم میکنم??
خیلی خوب بود ولی من عاشق رزیدنت ایولم کلا تمام قسمتاشو دوست دارم و اصلا فکر نمیکنم حتی یکیشون هم بد باشه نمیدونم شاید چون خیلی دوست دارم اینطوریم هم قدیمیاش عالیه هم جدیداش امیدوارم ولی طراحی و ریمیکاش جوری باشه که همه راضی باشن
انصافا رزیدنا ایول ۳ چیز بدی نبود
فقط تنها بدیش این بود که خیلیییی کوتاه بود و اینکه یه سری جاهای نسخه اصلی حذف شد
ولی اگه اینارو در نظر نگیریم واقعا بازی خوبی بود
نه گرافیکش مشکل داش
نه هوش مصنوعی
طراحی محیطشم اوکی بود
درسته نمسیس شبیه اون قبلی نبود ولی انصافا اینم ترسناک بود
سلام نیما جان مث همیشه عالی بود فقط بنظر تو گوشی a21sبدرد بازی میخوره؟
آره بابا بهتر از هوآوی آنر 5 2016 ئه که
خیلی شبیه قسمت دومش شده بود که اکثر طرفدارها دوستش نداشتن. ولی قبول دارم به اندازه رزیدنت ایول 3 هم بد نبود.
اینارو ول کن... مافیا رو بچسب!!!!!!!
مافیا باز وفادار بود تقریبا. ایراد داشت بازی ولی اینجوری هم نبود که نشه ازش لذت برد.
گلدن آی و متال گیر رو کاملا موافقم
متال گیر سالید تغییراتش خیلی زیاد بود کاملا عین متال گیر سالید ۲ شده بود
گلدن آی رو هم عین کالاف کردن
دقیقا.
نيمي جان براي كسي كه در يك رسانه پرطرفدار فعاليت مي كنه و عضو نويسندگان محسوب ميشه، بسيار ناپسنده كه غلط املايي فاحش داشته باشه.
لطفا اصلاح كنيد.
ترجيح درسته.
شما نوشتيد ترجيه
نيما جان
کاملا درسته. من بعضی موقعها که خستهام یه چیزایی از زیر دستم در میره. دیروزم یکی از اون روزا بود و نقدت کاملا درسته. ممنون که اطلاع دادی.
ممنون از شما واسه مقالات عاليتون
باید warcraft reforged هم میزاشتین
اونم میشد باشه. اگه یه روزی قسمت دومش رو نوشتم حتما میذارمش.
چرت
تو میای تو هرکدوم از مقاله های نیما فرشین یه چرت میذاری میری
نظرشه به هر حال. از من و مطالبم خوشش نمیاد لابد.
مگه میشه کسی از مقاله های شما خوشش نیاد بابا اون یارو بد سلیقه ست
بدی ریمیک اویل توی نمسیس بود ولی بقیش مشکل نداشت به نظرم.?البته اصل نمسیس بود که خراب شد.
ولی گولدن ای رو موافقم توی ریمیک باگ زیاد داشت.
گولدن آی افتضاح بود واقعا. ولی رزیدنت ایول 3 هم بد خراب کرد لعنتی. اصلا از پتانسیلهایی که داشت استفاده نکردن.
بنظرم ریمیک هایی نبود که نباید ساخته میشدن بلکه میتونستن بهتر ساخته بشن این بازی ها فاجعه یا بد نبودن صرفا برای ریمیکشون یه سری انتظارات طرفدار ها داشتن که نتونستن براورده کنند برای همین چنین اسمی روشون میاد به شخصه خودم با اویل 3 حال کردم با اینکه میتونست بهتر باشه اما بازم بنظرم خوب بود و واقعا احساس میکنم دیگه واقعا دارن خیلی میکوبونید بازی رو
ببین من جزو کسایی بودم که قبل از عرضه بازی میگفتم رزیدنت ایول 3 خراب میکنه. همونم شد. کپکام واقعا نمیخواست روی بازی وقت بذاره. واسه همینم به تیم اصلیش پروسه ساخت بازی رو نسپرد. رزیدنت ایول 3 نه تنها کوتاهتر از نسخه اصلیه، بلکه نمسیس رو که یکی از بهترین باسهای تاریخه نابود میکنه. من ترجیح میدام مثل نسخه دوم بازسازی بشه و بهش یه سری چیزای جدید هم اضافه کنن. نه اینکه کلا هر چیز خوبی که نسخه اصلی داشت رو هم فدای چندتا تغییر اشتباه کنن.
بنظرم اینکه بگیم کپکام وقت نذاشت برای بازی بی انصافی چون کپکام کاری که با ریمیک 2 انجام داد رو میخواست با ریمیک 3 هم انجام بده یعنی بازی رو بده به یه استدیوی جدید خودش که تو این کار ریمیک 2 موفق شد و ریمیک 3 انتظارات رو براورده نکرد و تنها دلیل اینکه کپکام بازی رو به دوتا استدیوی تازه کار خودش داد این بود که استدیوی اصلی روی اویل 8 کار میکرد و برای ریمیک های نسخه 2 و 3 باید به دوتا استدیوی متفاوت بازی رو میسپرد
اصن این مقالرو نوشتی که رزیدنت3 رو بدترین ریمیک بزاری???
?????
حتما باید اسمش برده میشد??
ئه فهمیدی؟ :))))
تنها چیزی که تو نسخه رمیکشم که خوب تغییر کرده بود اینه که جیلو داف کرده بودن والا
??
با آب پاش میخوای خودکشی کنی؟؟?
تو گوشی خودم مگنومه
البته میشه دیگه آب میره تو گوشش میرسه به مغزش میمیره (یا شایدم نه)
تو گوشی منم مگنومه?
مگه تو نسخه اورجینال نبود؟
ای ای اقا نیما???
:))))
رزیدنت ایول بدترین ریمیک تاریخ بود بنظرم. مخصوصا بلایی که سر نمسیس اوردن.
دماغ نمیسیس رو دقت کردی
هنوز نمی فهمم این بازی رو ps1 به اون شاهکاری و ترسناکی و هوش مصنوعی خشم ریزون بعد تو نسل 8 که باید عملا پیشرفت می کرد برعکس شد.
خشم ریزون یعنی اگه خشمگین باشی بازی کنی آروم میشی؟؟
خونسرد ریزون
منظورم پ.ش.م.ه
آها wool
کاملا باهات موافقم.
آقا نیما پس کی مقاله های جدید رزیدنت اویل۸ رو میزارید؟
مینویسم حتما. یکم منتظرم اطلاعات بیشتری از بازی بیاد بیرون. بعد شروع میکنم به یادداشت نوشتن.
با دیدن متال گیر سالید واقعا جا خوردم
انصافا بازسازی بدی نبود حتی عالی هم بود
میتونم بگم اوکی بود. بازی رو خیلی شبیه نسخه دوم کرده بودن که طرفدارا معمولا دوستش نداشتن.
این مقاله رو تو بوک مارک هام میزارم که یه وقت اشتباهی نرم سراغ اینا
پ.ن(پی نوشت): ما مقاله ها رو تو سایت ذخیره می کنیم، کجا میرن ؟
خیلی ممنون
الان رفتم تو فعالیت های اخیر اینو دیدم «مجموع مدت زمانی که با ویجیاتو هستید
۱ روز ۸ ساعت ۳۵ دقیقه ۱۷ ثانیه» ???
تا یکی دو ماه دیگه (شاید سه ماه دیگه) یکسال میشه که اکانتم رو ساختم (تقریباً همون وقتایی که وارد سایت شدم اکانت ساختم) هیچ سایتی و یا خبرگذاری برای من ویجیاتو نشد
پ.ن: همین که داشت خاطرات خوب تو سرم رد میشد یهو دیدم نظرم رفت برای تایید و گند زد به همه چیز ???
برا منم نوشته 11ساعت ??
ریمیک نسخه سوم یک شکست بزرگ بود اونقدری که 2 جذاب بود 3 نبود من هردو نسخه را بازی کردم و الان کمکاری سازندگان رزیدنت اویل 3 ریمیک را میگم
1-طراحی چهره نمسیس
2-حذف بسیاری از قسمت های بازی
3-گیم پلی کوتاه
4-بخش آنلاین که دسترسی به سروراش سخت بود
5-هوش مصنوعی
6-معماهای اسان
حالا فهمیدین چرا بده؟
کاملا باهات موافقم.