مروری بر گزارش تازه بلومبرگ: آینده پلی استیشن همچنان پر از بازیهای بزرگ است
ظهر امروز جیسون شرایر نویسنده سایت بلومبرگ گزارش تازهای منتشر کرد که جزییات تازهای بازیهای جدید برند پلی استیشن را برای طرفداران مشخص میکرد. مهمترین نکته در مورد این گزارش این است که سونی قصد ...
ظهر امروز جیسون شرایر نویسنده سایت بلومبرگ گزارش تازهای منتشر کرد که جزییات تازهای بازیهای جدید برند پلی استیشن را برای طرفداران مشخص میکرد. مهمترین نکته در مورد این گزارش این است که سونی قصد دارد همچنان به ساخت بازیهای بلاکباستر برای افزایش محبوبیت برند پلی استیشن و فروش بیشتر کنسول پلی استیشن 5 ادامه دهد. نکتهای مهم در کنار دیگر موضوعات مهم این گزارش که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
بخش سرگرمیهای تعاملی سونی همواره به پشتیبانی خوب از استودیوهای پلی استیشن برای ساخت بازیهای بهتر برای کنسولهای این برند ژاپنی شناخته شده است. پیش از این آنها نقشی مکمل در ساخت انحصاریهای مهمی مثل اسپایدرمن و آنچارتد داشتند و حالا آنها میخواهند مهمترین نقش و جایگاه اصلی را در ساخت این بازیها به دست آورند.
به همین خاطر تیمی توسط سونی شکل گرفته بود که قصد داشت ریمیکی از بازی The Last of Us را برای پلی استیشن 5 عرضه کند. البته این افراد در نهایت دارای یک استودیو با نام مشخص نشدند و سونی مسئولیت ساخت این ریمیک را به استودیو ناتی داگ که خالق همین بازی هم بود سپرد.
سونی همواره برای بعضی از استودیوهای شناخته شده خود اولویتهایی قائل شده است. استودیوهایی مانند سانتا مانیکا، ناتی داگ و گوریلا گیمز به راحتی دهها میلیون دلار برای ساخت بازیهای جدید خود هزینه میکنند. با این انتظار که سرمایهگذاریهای بزرگی که سونی روی آنها انجام داده به نتیجه خواهد رسید. موفقیت بازیهایی مثل The Last of Us Part 2 و God of War در نهایت کمک کرد تا سونی بتواند پلی استیشن 4 را بیشتر از ۱۱۴ میلیون واحد در سرتاسر جهان به فروش برساند.
از سوی دیگر در حال مایکروسافت روش متفاوتی را پیش گرفته که در آن سعی میکند دسترسی گیمرها را به تعداد زیادی بازی با تهیه یک اشتراک ماهیانه ممکن کند. سیاستهای سونی همواره بر این قضیه استوار است که برخلاف مایکروسافت انتخابهای کمتری را به گیمرها برای بازی کردن بدهد و در عوض عناوین باکیفیتتر و از نظر مالی موفق و بزرگتری را در بازار عرضه کند. براساس گزارش تازه بلومبرگ سونی به کارمندان خود اطلاع داده که دیگر نمیخواهد بازیهای کوچکی را تولید کند که در ژاپن موفق باشند و به فکر برنامههای جهانی است.
این رویه جدید باعث ایجاد چالشهایی در استودیوهای بازیسازی تحت مالکیت سونی شده است. برای مثال سونی تصمیم گرفت تا توسعه نسخه جدید بازی Days Gone که پیش از این به موفقیت مالی رسیده بود اما نظر زمان ساخت و کسب نظر منتقدان مشکلاتی را تجربه میکرد را لغو کند.
برای مثال به جای ادامه دادن این پروژه سونی با ناتی داگ روی قسمت جدیدی از آنچارتد متمرکز شده که تیمی مخصوصا برای بخش چند نفره روی آن در حال کار است. این کمپانی ژاپنی در حال حاضر در تلاش است تا بازیهای قدیمی محبوب برند پلی استیشن را برای پلی استیشن 5 بازسازی کند. بازسازیها از این نظر یک سرمایهگذاری امن محسوب میشوند که ساخت آنها نسبت به یک آیپی جدید آسانتر و ارزانتر است. برای مثال ناتی داگ در ابتدا قصد داشت روی بازسازی آنچارتد 1 کار کند اما این ایده به خاطر هزینه بالا و طراحی مجدد زیادی که به آن نیاز بود سریعا کنار گذاشته شد.
بهجای آن ناتی داگ حالا سراغ بازسازی The Last of Us رفته است. این عنوان یک بازی جدیدتر و مدرنتر نسبت به آنچارتد 1 بوده و نیاز به تغییرات اساسی در گیمپلی ندارد. البته بعد از تغییرات مدیریتی در برند پلی استیشن پروژه بازسازی بازیهای قدیمی با مشکلاتی مواجه شد. هرمن هالست رئیس تازه استودیوهای بازیسازی پلی استیشن اعتقاد داشت که این بازسازیها بسیار پرهزینه هستند و سونی را مجبور به استخدام افراد جدید و استفاده از تکنولوژیهای تازه خواهد کرد.
در همین راستا هم تیم جداگانهای که پیش از این به صورت مستقل وظیفه ساخت این بازسازیها را برعهده گرفته بود حال با نظارت سونی و پیوستن تعداد زیادی از اعضای ناتی داگ که پیش از این روی The Last of Us Part 2 کار کرده بودند دیگر اختیار سابق را نداشت. سونی نمیخواست روی آیپیهای شناخته شده خود و استودیو ناتی داگ که برگ برنده این کمپانی در جنگ کنسولی است ریسک کند و به همینخاطر هم مجبور به انجام این کار خواهد شد.
بهطور کلی از این مقاله میتوان نتیجه گرفت که سونی همچنان قصد ساخت بازیهای جدید انحصاری با هزینههای زیاد و کیفیت فنی بالا برای پلی استیشن 5 را دارد و همچنان به دنبال کردن این استراتژی برای فروش بیشتر کنسول جدید خود مانند نسلهای قبلی پلی استیشن ادامه خواهد داد. در این راه بیشتر از همه منتظر بازگشت چه آیپیهایی هستید؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.
بیشتر بخوانید:
- آیا شایعات هیجانانگیز در مورد ایکس باکس گیم پس واقعی هستند؟
- سونی احتمالا ریمیک The Last of Us را برای پلی استیشن ۵ منتشر میکند
- چگونه از EA Play روی گیم پس استفاده کنیم + ویدیو آموزشی
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
بچه ها بنظرتون بازی های ps5 روی ps4پرو اجرا میشن؟؟
(سونی خلاف جهت مایکروسافت حرکت خواهد کرد)
کسی ندونه فکر میکنه مایکروسافت بازی بیخود و میسازه تا ارزون بندازه
پس اون 23 تا استودیو چی میگن.
"سونی خلاف جهت مایکروسافت حرکت خواهد کرد"
دقیقا این متن یعنی چی؟
همین الان هم تعداد بازی های AAA مایکروسافت از سونی بیشتره بعد چطوری نتیجه گرفتید که سونی خلاف مایکروسافت هست؟!
نمیگم مایکروسافت بازی AAA نداره اما مطمئنا از سونی بیشتر نداره
متسفانه اینا بیشتر بجای اینکه ماکروفن باشن هیتر سونی ان. که کار درستی نیست
دقیقا من مشکلی با فن بودن ندارم اما اینکه بخاطر فن بودن بدون هیچ اطلاعاتی بیان هیت کنن بنظرم مسخرست
بیایید بشماریم
گاد
لست
آنچارتد
هورایزن
رچت
اسپایدرمن
دیزگان
بلادبورن
دث استرلینگ
...
ماکروسافت:
هیلو
گرز
فورزا
اوری
الان کسی درباره بازی نسل قبلی حرفی زد؟
بازی های تایید شده دو تا طرف رو ببین و برتری مایکروسافت معلومه
Halo infinite
Perfect dark
Avowed
Hellblade 2
Project Mara
Fable
Forza motorsport
از اون طرف کلا
GOW Ragnarok
Horizon Forbidden West
GT7
داداش یه فال آینده هم برا ما بگیر
من نمیدونم چرا این مسعله جنجالی شده یعنی کسی دوست نداره بازیای خفنی بیشتری مثل لست انچارتد گاد یا هورایزن داشته باشیم. این که میگن خلاقیت رو از بین میبره هم یه سوال پیش میاد اینه که شمایی که خیلی بازی خلاقانه دوست دارید چرا از بازی هایی مثل دریمز یا گراویتی راش یا استروبات یا knack حمایت نکردی یعنی شما انتظار دارید سونی دوباره رو بازیهایی سرمایه گزاری کنه که شکست مالی داشتن که اکثرا هم متای بالایی گرفتن هر شرکتی باشه همین کارو میکنه.
اتفاقا حرکت درستی از سوی سونی بود که تمام تمرکزش رو بلاک باستر باشه و انحصاریهای کوچیکتر رو بده سکند پارتی بسازن
تمام جو منفی بخاطر ریمیک لست 1 بود که من هم شدیدا مخالف این حرکت هستم
شما یه نگاه به بازیهای عرضه شده بنداز
ریمیک دیمن سولز - اسپین اف اسپایدرمن - و حالا خبر ریمیک لست 1
مخالف ریمیک زدن نیستم ولی بازی که 10 سال از عرضه ش نمیگذره رو ریمیک میکنن ؟ اون هم توسط ناتی داگ
سونی هر نسل لیست متنوع و خفنی از انحصاریها داشت
این نسل با ریمیک و ریمستر و اسپین اف شروع کرد
مگه شک داشتین
این حرکت سونی برای دریافت پول بیشتر از یک بازی شاهکاره. ولی انصافا تصور لست ۱ با گرافیک وجزعیات لست ۲ خیلی خفن میشه. یچیز دیگه ای که خیلیا حواسشون نیست این هستش که این ریمیک در بهترین حالت ۲ سال دیگه میاد که فاصله ۱۰ ساله ای میفته بینشون دمون سولز ریمیک هم ۱۱ سال با نسخه اصلیش فاصله داشت و این که این بازی میتونه خیلی سیستم سلر باشه برای ps5.
تاسف باره
بجای ریسک پذیری و ساخت ip جدید به سمت ریمیک کردن روی آوردند، اون هم ریمیک بازی های ده سال گذشته که کار ساده ای باشه.
ریمیک uncharted هزینه و وقت زیادی میخواد و به همین دلیل سونی به سمت tlou میرود و همین کار شرم آور هست
من شخصا حاظرم ریمیک gow 3 رو رو پی اس فایو بازی کنم
او
پ.ن: آقا چرا این آخر هفته چکار میکنیدو این هفته نذاشتین؟
بخش جالبیه ادامش ندین ضرر کردین
بله!!!
و به این صورت با ریمستر مجدد بازیهایی که خودش از PS3 به PS4 ارث رسیده بود و یکبار برای اون کنسول ریمستر شده بود و حالا با استخدام کلی آدم جدید و صرف کلی هزینه مجددا آنها رو برای نسل نهم ریمستر میکنند و به اسم تولید بازی انحصاری جدید برای PS5 تقدیم حضورتون میکنند. بعدش هم ملت رو پاره میکنند که ببینید چه انحصارهایی داریم...
کی میشه این جفنگیات انحصاری انحصاری از دنیای کنسولها حذف بشه و همه شرکتهای بازی سازی همت کنند بجای شاخ و شونه کشیدن الکی، یه مقداری با دقت بیشتری بازی تولید کنند
نمیدونم شما اصلا تو نسل هشتم بودید یا خیر؟
شما فقط خوبه به ای پی های جدید تو نسل هشتم نگاه کنید و بعد نظر بدید
در رابطه با ریمیک ها هم در حال حاظر در صنعت گیم چنین چیزی به وجود اومده و طرفدار ها هم به خوبی از این ریمیک ها استقبال میکنن به شخصه خودم خیلی دوست دارم که خدای جنگ رو با گرافیک های امروزی تجربه کنم
از طرفی سونی تنها برای شروع نسل جدیدش و تو سال اول عرضه کنسول نسل نهمی خودش چندین بازی جدید روانه بازار کرد و همینطور چند دنباله از مجموعه های خودش ساخت