ویژگی تخریبپذیری Battlefield 6 باید بیشتر از یک زرق و برق گرافیکی باشد
طبق شایعات و گمانه زنیها Battlefield 6 دارای محیطهای گسترش یافته و تخریبپذیری ارتقا یافته است. اما باید ببینیم DICE این بار به وعدههای اصلی خود پایبند است یا خیر؟ بازیهای Battlefield همیشه راجع به جنگهای ...
طبق شایعات و گمانه زنیها Battlefield 6 دارای محیطهای گسترش یافته و تخریبپذیری ارتقا یافته است. اما باید ببینیم DICE این بار به وعدههای اصلی خود پایبند است یا خیر؟
بازیهای Battlefield همیشه راجع به جنگهای بزرگ در بالاترین حد از گرافیک و تنظیمات بوده است. این سری دارای مجموعهای متنوع از سلاحها و ابزارها برای همراهی بازیکن در ایجاد تجربه جنگی منحصر به فرد خود است. طبق نقد و بررسیها Battlefield 5 بهترین قسمت از این فرانچایز نیست. ولی احتمالا در Battlefield 6 شاهد نقطه عطف این سری و بازگشت به وضعیت سابق هستیم.
در حال حاضر طرفداران این مجموعه در حال حدس و گمان در مورد احتمالات و چگونگی وضعیت Battlefield 6 هستند. یکی از این شایعات به مکانیکهای بهتر تخریب Battlefield 6 اشاره دارد. این موضوع ظاهراً توسط DICE اشاره ضمنی شده، گرچه هنوز بصورت رسمی تایید نشده. در حالی که باید دید چطور چنین وعدهای در عمل اجرا میشود، DICE باید از این فرصت بدست آمده نهایت بهره را ببرد. این ویژگی پتانسیل تبدیل شدن به بخشی مهمی از سیستم گیمپلی Battlefield را دارد و بهتر است Dice از آن صرفا جهت زرق و برق گرافیکی استفاده نکند.
میزان تخریب پذیری در بازی های قبلی Battlefield
وقتی صحبت از تخریبپذیری محیط میشود Battlefield یکی از درخشانترین نامها در این عرصه است. البته به نظر میرسد که که این ویژگی در این فرانچایز همواره در حال شکوفاتر شدن است. اولین بازی Battlefield یعنی Battlefield 1942 بیشتر به دلیل ویژگی تخریبپذیری خود و نبردهای گسترده جنگی یکی از آثار تأثیرگذار زمان خود بود. عنوانهای بعدی با موتور گرافیکی Frostbite برحول این مکانیک ساخته میشدند که امکان بیشتری برای تخریب بصورت real time فراهم میکرد. اولین باری که این ویژگی را دیدیم Battlefield: Bad Company بود.
همچنین Battlefield 4 دارای یک نقشه محبوب است که در آن بازیکنان میتوانند یک آسمان خراش غول پیکر به نام Seige of Shanghai را در مرکز نقشه منفجر کنند. ممکن است این ویژگی اصلی سری Battlefield باشد که مدتهاست نشان آن را بر سینه حمل می کند. اما به نظر میرسد نسخه بعدی این مجموعه باید این مکانیک را برای محبوبتر کردن این فرانچایز ارتقا دهد.
Battlefield 6 اولین تجربه این فرانچایز در کنسولهای نسل بعد
Battlefield 6 اولین بازی منتشر شده برای ایکس باکس سری ایکس/اس و پلی استیشن ۵ خواهد بود. برخلاف رقبا و حتی نسخههای قبلی Battlefield، ممکن است DICE جهت تمرکز برای ارائه یک بازی نسل نهمی تمام عیار، از ارائه نسخههای بین نسلی چشم پوشی کند. این میتواند به طور بالقوه به سازندگان زمان کافی دهد تا تخریبپذیری را در بازی به حداکثر برسانند و به یک قسمت اساسی از تجربه آن تبدیل کنند. در عین حال میتوانند به فیزیک اجازه دهند تا آنجا که ممکن است دقیقتر و نزدیک به واقعیت باشد.
شایعات پیرامون Battlefield 6 حاکی از وجود بلایای طبیعی مانند سیل، گردباد و طوفان که در نقاط خاصی از بعضی از نقشهها رخ میدهد هستند. این خصوصیات میتوانند با ویژگی محیطهای تخریبپذیر گره بخورد. زیرا چنین حوادثی باعث افزایش سرعت تخریب محیط یا حتی باعث خراب شدن کل ساختمانها میشوند. البته اجرای چنین ویژگیهای بلند پروازانهای ممکن است با چالشهای فراوانی در عمل روبهرو شود. در نهایت ممکن است آنچه تیم سازنده به عنوان یک ویژگی در بازی معرفی کرده بود دردسرهای فراوانی برای تیم فنی ایجاد کند.
صرف نظر از تمام موارد ذکر شده ، Battlefield 6 در نهایت شانس بزرگی برای DICE و EA محسوب میشود. این بازی با مکانیکهای جدید و نوآورانه میتواند توجه بازیکنان را زمانی که سری Call of Duty روند موفق را طی میکند جلب کند. محیطهای تخریبپذیر ظرفیت بالایی دارند که میتوان از آنها استفاده کرد. البته طرفداران سرسختانه منتظرند تا تمام گمانهزنیهای پیرامون این مکانیک به واقعیت تبدیل شود.
Battlefield 6 در حال حاظر برای پلتفرمهای نامعلوم در حال توسعه است.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
سلام و خسته نباشید
ببخشید من اگه بخوام براتون مقاله بنویسم باید چیکار کنم؟