ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

چرا توسعه دهندگان نمی‌توانند با چیت و تقلب در بازی‌ها مقابله کنند؟

در دنیا، عدالت و مساوات جز اصلی‌ترین مواردی است که هر پلیر و بازیکنی آن را برای بازی آنلاین خود آرزو می‌کند (البته در ایران اینترنت، پینگ، پلی‌استیشن پلاس، اکس باکس گلد، سخت افزار مناسب ...

محمد سرپناه
نوشته شده توسط محمد سرپناه | ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۲:۰۰

در دنیا، عدالت و مساوات جز اصلی‌ترین مواردی است که هر پلیر و بازیکنی آن را برای بازی آنلاین خود آرزو می‌کند (البته در ایران اینترنت، پینگ، پلی‌استیشن پلاس، اکس باکس گلد، سخت افزار مناسب و موارد دیگر را هم اضافه کنید!). برای همین است که همیشه دوست داریم راجع به سختی‌هایمان در بازی‌های آنلاین صحبت کنیم و غر بزنیم.

فرض کنید مشغول بازی بخش آنلاین یکی از نسخه‌های Call of Duty یا Battlefield هستید، دشمن را در یک فضای ایده آل گیر می‌آورید و خشابتان را روی او خالی می‌کنید. سپس پس از چند ثانیه کشته می‌شوید و در Kill Cam پس از مردنتان متوجه می‌شوید همان بازیکنی که خشابتان را روی او خالی کرده‌اید با خیال راحت بازگشته، سر راه یک لیوان چای هم برای خود ریخته و دوباره بر روی صندلی‌اش نشسته و شما را هدشات کرده است. شما هم در واقع در لحظاتی که آن دشمن شما را بی حرکت می‌دیده، مثلا در حال تیر اندازی بودید! این صحنه‌ای است که همه‌مان، تکرار می‌کنم همه‌مان در هر نوعی از بازی‌های آنلاین تجربه کرده‌ایم و حسابی حال‌مان هم بابتش گرفته شده است. خب حقیقتا این انصاف نیست. به شخصه حاضرم اگر قرار است ببازم یا ببرم انصاف برای همه رعایت شود. بردن در مسابقه‌ای که افراد حاضر در آن بخاطر لگ بازی و پینگ بالا بالجبار ضعیف شده‌اند هم اصلا بدرد نمی‌خورد. افراد دیگری هم که باعث خراب شدن عدالت در بازی‌ها می‌شوند کسانی هستند که بسیار در بازی حرفه‌ای بوده اما با ساختن یک حساب کاربری جدید سعی می‌کنند با بازیکنان ضعیف‌تر مسابقه داده و آن‌ها را به بدترین شکل ممکن سلاخی کنند. از این دست موارد زیاد است و خیلی به مشکلاتی که شما بیشتر از بنده از آن آگاه هستید نمی‌پردازم.



و اما می‌رسیم به اصل مطلب. موارد گفته شده در بالا همگی از چیزهایی بود که لذت بازی را کم می‌کنند اما آن چه موردی است که بازی را برایمان به زهر مار تبدیل می‌کند؟ بله، درست حدس زدید (البته شرلوک از کلمه حدس خوشش نمی‌آید، استنتاج کردید!) چیترها و متقلبان را می‌گویم. افرادی که به دلایلی کلمه انصاف در بازی‌ها را به یک جوک تبدیل می‌کنند. متاسفانه هر چه تعداد بازیکنان یک بازی بیشتر باشد تعداد چیترهای آن بازی هم بیشتر شده و بسیار بیشتر به زهرمار کردن تجربه بقیه می‌پردازند.

انواع و اقسام چیت‌ها هم در بازی‌ها وجود دارند. از ایم‌بات گرفته (نشانه‌گیری اتوماتیک بر روی فرق سر بازیکنان!)، پرواز کردن، دیدن پشت دیوار و جان بی‌نهایت. در این بین نقش توسعه دهندگان بازی‌ها به خوبی حس می‌شود. آن‌ها باید کاری کنند تا افرادی که بصورت نامحسوس یا حتی آشکارا به استعمال چیت می‌پردازند به سزای اعمال زشت خود برسند و باقی بازیکنان به تجربه متعادلی دست یابند. نرم افزارهای آنتی چیت‌ (مانند آنتی ویروس، اما از نوع ضد تقلبش)، هم اکنون جز لاینفک هر نوع بازی آنلاینی محسوب می‌شوند و مگر ثانیه‌ای بدون آن‌ها می‌توان بازی را اجرا کرد؟

اما مشکل همینجاست. هر چقدر که توسعه‌دهندگان آنتی چیت بهتری را وارد بازار می‌کنند، از آن طرف هم چیترها قوی‌تر می‌شوند. آن‌ها حفره‌ها و باگ‌های این نوع نرم‌افزارها را پیدا کرده و سعی می‌کنند آن‌ها را دور بزنند. سپس توسعه‌دهندگان برای برنامه خود پچ‌ها و آپدیت‌هایی را برای از بین بردن باگ‌ها ارائه می‌کنند و این چرخه به همین شکل ادامه دارد. چیتی که دو روز پیش از آن استفاده می‌شد احتمالا امروز از کار افتاده و آنتی چیتی که هفته پیش نفوذناپذیر بود امروز از بین رفته است. نبرد همچنان ادامه دارد و معلوم نیست در پایان چه اتفاقی خواهد افتاد.

آنتی چیت‌ها چگونه کار می‌کنند؟

رویکرد اساسی برای استفاده از آنتی چیت در بازی‌های آنلاین، استفاده از سرورهای آنلاین یا اجرای بازی به شکلی است که بازیکنان کمترین تاثیر را بر روی وضعیت بازی بگذارند. بجای این که اطلاعات بازیکن مانند سلامت بازیکن، تیر و خشاب و مکان او در نقشه، از کامپیوتر شخص به سرور منتقل شوند، در سرور باشند و از طریق سرور به بازیکن نسبت داده شوند.



در مواقعی که پلیر باید به سرور داده‌هایی مثل حرکت بازیکن، شلیک یا نشانه‌گیری را منتقل کند، سرور مطمئن می‌شود که اطلاعات بازیکن تناقضی با اطلاعات فعلی او در سرور ندارد. هر گونه اختلاف مانند حرکت بسیار سریع بازیکن یا یک تغییر در سلامت بازیکن، آن را به حساب یک تقلب در نظر می‌گیرد. در کل سرور حرف آخر را در مورد چگونگی بازی بر طبق محدودیت‌های تعیین شده توسط توسعه دهنده می‌زند.

البته باید توجه داشت توسعه و اجرای این نوع سرورها بسیار سخت است. لگ و تاخیر در روند بازی یکی از عوارضی است که بازیکنان بخاطر سیستم تشخیص چیت به آن دچار می‌شوند. البته لگ برای بازی‌های Turn Based یا بازی‌هایی که بازیکنان به صورت نوبتی بازی می‌کنند آنچنان هم مهم نیست ولی برای مثال در بازی‌هایی مانند بتلفیلد یا کال آو دیوتی که سرعت حرف اول را می‌زند، وجود لگ می‌تواند تجربه بازیکن را به کل خراب کند.

اقدامات پیشگیرانه

رویکردهای پیشگیرانه در مورد تقلب بازی‌ها آن است که هنگامی که بازیکنان می‌خواهند به تقلب در بازی اقدام کنند، سرور قبل از اعمال شدن تقلب در بازی، آن را شناسایی کرده و از کار بی‌اندازد. پس بهترین آنتی چیت‌ها آنهایی هستند که به موقع اقدام مخرب متقلب را فهمیده و او را از بازی بن کنند. آنتی چیت‌های محبوبی مانند Punkbuster، آنتی چیت شرکت Valve و Battleye به این شکل کار می‌کنند. توسعه‌دهندگان آنتی چیت‌های ذکر شده نیز به طور دائم در حال به روزرسانی و آپدیت نرم افزارهای خود هستند. انتظار می‌رود تا با ترکیب یک آنتی چیت و سرور معتبری که به خوبی طراحی شده باشد، آنتی چیت‌ها راه را بر متقلبان ببندند.

باید در نظر داشته باشید که اوضاع به همین راحتی هم که فکر می‌کنید نیست. بسیاری از توسعه دهندگان آنتی چیت‌های خوب و فعال را با یک تردمیل بی‌نهایت مقایسه می‌کنند. چرا که مهم نیست چقدر آن‌ها برنامه‌های خود را آپدیت می‌کنند چون دست روی دست بسیار بوده و چیترها هم بیکار نمی‌نشینند! چیترها به مانند ویروس‌هایی هستند که در جهش‌های خود بهتر و هوشمندتر می‌شوند. آن‌ها در بسیاری از مواقع فایل‌های بازی را به شکلی دستکاری می‌کنند که لانچرها متوجه آن نمی‌شوند و خیال می‌کنند فایل مذکور، جز فایل‌های بازی محسوب می‌شود. از سوی دیگر دولوپرها باید حواسشان باشد که آنتی چیت‌های خود را در سایه قرار دهند، به طوری که مشخص نباشد چگونه آن‌ها از کار خواهند افتاد.

اقدامات رفتاری

بهترین پاسخی که صنعت بازی در دهه گذشته راجع به این موضوع داده و سرمایه‌گذاری به خصوصی را بر روی آن انجام داده، می‌تواند بر اساس اقدامات رفتاری بازیکنان طبقه بندی شود. یعنی بجای آن که از کدها برای شناسایی داده‌ها و ورودی‌های مشکوک استفاده شود، توسعه دهندگان نرم افزاری را بسازند که خود بازیکنان را تجزیه و تحلیل کند.

عملا، آنتی چیت‌های رفتاری سعی می‌کنند تا به چیترها همانند بازیکنان معمولی نگاه کنند و سپس با تحلیل رفتار و نشانه‌های آن‌ها شانس تقلب کردن آن‌ها را بسنجند. مردم هنگامی که به بازی می‌پردازند به خوبی می‌توانند آن‌هایی که چیت‌هایی مانند وال‌هک یا دیدن پشت دیوار را استفاده می‌کنند را بر اساس تجربه‌های خود تشخیص دهند.



به این منظور سعی می‌شود از طریق هر چیزی غیر از گیم پلی بازی، چیت را تشخیص دهند. برای مثال نسبت کشتن به مرگ در بازی، تعداد هدشات‌ها و بسیاری از موارد دیگر، اعداد و ارقامی هستند که می‌توانند نشان دهند آیا نوع بازی یک بازیکن مشکوک است یا خیر؟ همه این کارها هم بدون نصب نرم افزار اضافی آنتی چیت در کامپیوتر بازیکنان انجام می‌شود.

البته این روش هم مشکلات خود را دارد. همانطور که حتما به ذهن شما هم خطور کرده، باید عنوان کرد احتمالا این نوع آنتی چیت، بازیکنان حرفه‌ای را هم در دسته متقلبان جای داده و آن‌ها را بن می‌کنند. پس روش ذکر شده هم آنچنان نمی‌تواند موثر باشد، خصوصا موثرتر از آنتی چیت‌هایی که گیم پلی بازیکنان را تحلیل می‌کنند.

اما داستان به همین جا ختم نمی‌شود و توسعه‌دهندگان این روزها فکر بهتری را برای بازی‌هایشان کرده‌اند و آن هم چیزی نیست جز ماشین لرنینگ یا یادگیری ماشینی. روش کار آن‌ها هم به این شکل است که نرم افزار ساخته شده سعی می‌کند تا طرز تفکری به مانند بازیکنان حرفه‌ای داشته باشد و به این ترتیب بتواند بازیکنان متقلب را تشخیص دهد.

شرکت ولو یکی از طرفداران پر و پا قرص روش ذکر شده بوده و با اعمال این روش در بازی CS:GO سعی می‌کند نشانه‌گیری خودکار را متوجه شود. به این ترتیب ولو به نوع بازی بازیکنان نظارت داشته و سعی می‌کند بازیکنان مشکوک را تشخیص دهد.

بهترین قسمت برنامه‌ای که برپایه ماشین لرنینگ نوشته شده باشد نیز آنجاست که هر چقدر بازیکنان بیشتر بازی می‌کنند، برنامه اطلاعات بیشتری جذب کرده و آن‌ها را تحلیل می‌کند.

آینده این نبرد

بهترین نرم افزار آنتی چیت نرم افزاری است که تمام قابلیت‌هایی که در بالا ذکر کردیم را در خود داشته باشد. بصورت پیشگیرانه رفتار بازیکنان را تحلیل کند، چیت‌های متداول را بلاک کند، فایل‌های بازی را به طور مداوم اسکن کند تا مبادا تغییری در آن‌ها به وجود آمده باشد و باقی موارد دیگر.

اما با همه این موارد و پیشرفت‌ها به نظر می‌رسد که دولوپرها و سازندگان بازی‌ها در حال واگذار کردن بازی به چیترها هستند. تجربه شخصی بنده از بازی GTA Online از یک سال گذشته بسیار بد بوده، به این ترتیب که عطایش را به لقایش بخشیدم. امکان نداشت پس از هر بار بازی کردن، آن را با اعصابی خرد و ناسزا گفتن به راکستار ترک کنم. چیترهایی که هر چقدر بهشان تیر می‌زدیم نمی‌مردند یا به دنبال آدم راه می‌‎افتادند و هر جایی از نقشه بودیم همانجا ظاهر می‌شدند. واقعا زهرمار کردن تجربه بازی کردن به دیگران چه لذتی دارد؟ یا مثلا نمردن در بازی چه قدرتی از شخص را می‌خواهد به بقیه نشان دهد؟ دیگر بازی‌ای که این روزها بحث تقلب و چیت در آن بسیار به راه است، بازی Call Of Duty: Warzone است که نه تنها اشک بازیکنان، بلکه اشک سازندگان آن را هم درآورده و ضررهای بسیار زیادی را به اکتیویژن وارد کرده.



دیپ لرنینگ و ماشین لرنینگ با همه فوایدشان آنچنان در صنعت جا نگرفته‌اند و چیت‌هایی مانند وال‌هک همچنان تجربه بازیکنان را مورد آزار خود قرار داده. چیترهای جدید چیت‌های خود را با ظرافت خاصی اعمال می‌کنند و همین کار را برای تشخیص آن‌ها بسیار مشکل کرده است.

هر چه که هست امیدواریم شر چیت و تقلب در بازی‌های آنلاین برچیده شود و مردم با خیال راحت به بازی عادلانه خود بپردازند.

بیشتر بخوانید:

منبع: superjumpmagazine

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (43 مورد)
  • W8T8F
    W8T8F | ۴ تیر ۱۴۰۰

    مرگ بر چیتر ها

  • 8ycleigoyxfyfhc
    8ycleigoyxfyfhc | ۳۰ خرداد ۱۴۰۰

    از نظر من چیت تو بازی آفلاین حال میده ولی تو بازی آنلاین خیلی رو مخه

  • -Hadi-Hshemi
    -Hadi-Hshemi | ۳۰ خرداد ۱۴۰۰

    من مشکلم توی وارزون پینگ نیست چون توی نت شاتل پینگ بین ۵۰ تا ۶۰ (اگر خانوتده نرن تو اینستا) اما خیلی چیتر زیاد هست یه بار توی وارزون سوار هلیکوپتر بودم یارو خیلی راحت با تیر اسنایپ هد منو زد ??

  • reza007
    reza007 | ۳۰ خرداد ۱۴۰۰

    به نظر من چیت تو بازی آفلاین مخصوصا رزیدنت اویل خیلی لذت بخشه ولی برعکس تو بازی آنلاین خیلی خیلی تو مخ هست

  • Galaxyplayer
    Galaxyplayer | ۳۰ خرداد ۱۴۰۰

    چیترا لذت نمیبرن ما گیمرا وقتی چیتر میزنیم خیلی حال میکنیم(نمیشه رو در رو باهاشون جنگید باید با ماشین زیرشون کرد نوب ها رو)

    • W8T8F
      W8T8F | ۴ تیر ۱۴۰۰

      چند نمونه یوتیوبر بگم که رودرو چیتر هارو زدن

  • tamekt
    tamekt | ۳۰ خرداد ۱۴۰۰

    اقا جواب تایتل در یک کلمه
    عرضه ندارن .

  • aliestiri
    aliestiri | ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

    من جدیدا تو بازی آفلاین هم چیت نمیزنم کلا کار بدی هستش

  • Thunderbolt
    Thunderbolt | ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

    چیت زدن در بازی ای که پولت نمی ده تو هم‌برای سرگرمی‌اومدی داری بازی میکنی سم خالص هست شاید من اگر بخوام امتیاز بیشتری بگیرم اکانت جدید بسازم وارد بازی با امتیاز کم بشم و سلاخی کنم طرفو (البته لذتش کمتر یه پرو یا چیتر هست )ولی چیت زدن دیگه هم باعث از بین رفتن لذت بازی‌ و... میشه ولی هرچقدر هم عدالت برای کمه ولی چیت نزنید بازی خراب میشه آدم حالش گرفته میشه از یه نوب ببازه که چیت می زنه

  • Amirggsain
    Amirggsain | ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

    سلام.اگر یک چیتر ....و ....و ما.....هستید لطفاً مطلب را نخوانید:
    بزرگترین دشمنان زندگی من ( حالا ) چیتر ها و متقلب ها هستند.انسان هوایی که نوب هستند و با یک چیت من پلیر رو میزنند.نمیدونم لذتش کجاس ؟فقط می‌دونم با این کار اعصاب من را خورد میکنند.اتفاقا قبل از خواندن مقاله داشتم به راه هوایی برای جلوگیری از چیتر ها فکر میکردم...
    با اینهال این افراد مریض هستند!درسته شاید بعضی ها بکن نه آقا این حرفو نزن ولی این افراد مریض هستند چون میخوان با خواندن فاتحه اعصاب ما لول خودشونو ببرن بالا ،پس نگین که مریض نیستند !!!???

    • Xray35
      Xray35 | ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

      نمیدونم چرا ولی یه (اخه این درزته؟)ی خاصی تو کامنتت بود خندم گرفت???

      • Amirggsain
        Amirggsain | ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

        دیگه تایپ گوشیم بعضی وقتا اینجور کارا و می‌کنه ببخشید ?

  • SiNass
    SiNass | ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

    خب جدا از اینکه تو cs پینگ خیلی مهمه و پینگ ما هم که دیده*
    تو بخش کژوال چیتر زیاده
    ولی اگه رنکت تو کامپ بره بالای سیلور دیگه چیترا خیلی کمیاب و عملا نایاب میشن
    اینا طبق تجربه یکی از دوستان حرفه ایه و من خودم تو کانتر شدیدا نوبم?

  • iman-generous
    iman-generous | ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

    ضمنا الان بازی بتلفیلد پنج به شدت تحت چیت قرار داره - همچنین بازی فال گایز (یک بازی هم سراغ دارم که با گذشت بیشاز 8 سال هنوز عالیه و چیترها نتونستند به اون نفوذ کنند - The Last of Us

    • witcherpunk
      witcherpunk | ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

      "وقتی شعورت اونقدره که به بقیه بگی چی بگن و نگن ولی نفهمی بازی آفلاین چیت داره نه چیتر..."

      • Amirggsain
        Amirggsain | ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

        نه دیگه اینجوری نگو شاید حواسش نبوده ...خواسته یک چیز بگه .....

    • Amirggsain
      Amirggsain | ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

      داداش چی زدی ؟
      قوی بوده ها ؟
      حقیقتا حواست نبود یا جنس قوی زده بودی ؟گیم آفلاین چیتر داره ؟؟؟؟؟؟؟؟
      مطمئن هستم حواست نبوده ....

      • Xray35
        Xray35 | ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

        ????

    • W8T8F
      W8T8F | ۴ تیر ۱۴۰۰

      اسکل مگه لست آف اس انلاینه که چیتر داشته باشه

  • iman-generous
    iman-generous | ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

    بسیار ممنون و لعنت بر چیترها - ضمنا لطفا از کلمه "دولوپر Developer" استفاده نفرمایید تو رو خدا استفاده نفرمایید این کلمه به اشتباه در بین رسانه های گیم جا افتاده است و مثلا نشانه سواد است و ناشی از ترجمه لغت به لغت می باشد و کلا غلط و ناهنجار است - بهترین کلمات برای استفاده عبارتند از "بازی ساز - سازنده بازی - خالق بازی - ایجاد کننده بازی - برنامه نویسان بازی" پارسی را پاس بداریم - فرهنگ گیم را هم پاس بداریم

    • SiNass
      SiNass | ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

      زبان اصلی رو پاس بداریم
      فارسی را زاپاس?
      چه خبرتونه میخواد همه چیو معادل سازی کنید؟؟؟؟
      مگه شما حدادعادلی؟؟

      • Xray35
        Xray35 | ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

        خوب جوابشو دادی?????

    • Arthur-72
      Arthur-72 | ۱ تیر ۱۴۰۰

      خودت چرا میگی گیم بگو بازی(:

      • W8T8F
        W8T8F | ۴ تیر ۱۴۰۰

        عه خدا

    • W8T8F
      W8T8F | ۴ تیر ۱۴۰۰

      حداد عادل کی بودی تو

    • Matin-Artorias
      Matin-Artorias | ۵ تیر ۱۴۰۰

      خودت چرا میگی گیم چرا میگی چیتر؟

  • S.Rahimi
    S.Rahimi | ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

    موندم طرف وقتی چیت میکنه چه لذتی میبره از اون بازی
    هدف بازی سرگرمیه نه تخریب

    • Daeealireza
      Daeealireza | ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

      بعضیا فقط میخان ببرن لذت سرشون نمیشه

    • Arthur-72
      Arthur-72 | ۱ تیر ۱۴۰۰

      چیترا آدمای عقده‌ای هستن که نمیتونن ببرن پس به چیت رو میارن

  • XBOX1is1dead
    XBOX1is1dead | ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

    تو پابجی مجبوری مثل بقیه باشی

  • XBOX1is1dead
    XBOX1is1dead | ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

    خب آنتی چیت های ایم بات ک خوبه دیگهههه چی میخاین از پابجی ? مشکل رنکنیک داره زیاد پرو پلیر ها رو با نوبا زیاد میندازه و اون نوب همس منفی میخوره مگر با چیت این نابرابری رو حل کنه ? کیدیش 7 ولی دیاموند با کیدی ۱ میندازه

  • amir-parvar
    amir-parvar | ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

    اگه دیگه هیچ چیتری توی بازی ها نباشه، بازم برای کسی که توی ایرانه عدالت معنایی نداره

    • Xray35
      Xray35 | ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

      ?????

    • Matin-Artorias
      Matin-Artorias | ۵ تیر ۱۴۰۰

      #طنز_تلخ

  • MOSTAFA-COD-M
    MOSTAFA-COD-M | ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

    متاسفانه این چیتر‌های بی وجدان خیلی از بازی‌های عالی انلاین رو دارن خراب میکنن
    از اون پابجی که از سر اینا بدبخت شد و کلی پلیر از دست داد تا فورتنایت و به بازی های موبایل هم رحم نکردن
    خیلی ناراحتم که این شیاطین دارن بازی آنلاین مورد علاقمو‌ خراب میکنن منظورم warzone

  • mohamadi
    mohamadi | ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

    من دلیل چیت را نمی فهم آخه این فقط یه بازی که حتی پولم توش نیست.

  • Daeealireza
    Daeealireza | ۲۸ خرداد ۱۴۰۰

    انشالله بن شدن همه چیتر ها

    • Xray35
      Xray35 | ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

      میرن یه اکانت دیگه میسازن خو?

      • aliestiri
        aliestiri | ۳۰ خرداد ۱۴۰۰

        هرموقع همه انسان ها مردن چیتر ها هم از بین میرن باید باهاش کنار اومد

  • Daeealireza
    Daeealireza | ۲۸ خرداد ۱۴۰۰

    واقعا خیلی بده من چیتر رو دمیج دادم با بد بختی بعد پشت دیوار کاور کردم بعد بیا
    د منو از پشت دیوار بزنه

مطالب پیشنهادی