EVE Online به دست موفقیتش خراب میشود!
حدودا مهر ماه بود که بازی رکورد بزرگترین نبرد PvP را زد و اتحادیه Imperium توانست دشمن را شکست داده و گروه PAPI نیز توانست منابع ضروریای را استخراج کند. بهمن ماه پیش نیز، گروهی که ...
حدودا مهر ماه بود که بازی رکورد بزرگترین نبرد PvP را زد و اتحادیه Imperium توانست دشمن را شکست داده و گروه PAPI نیز توانست منابع ضروریای را استخراج کند. بهمن ماه پیش نیز، گروهی که با نام Imperium شناخته میشوند پیروزی بحث برانگیزی را در بازی بدست آوردند. Alex “The Mittani” Gianturco نام مشهورترین بازیکن بازی Eve Online است که همیشه در صحبتها و مصاحبههایش پرانرژی و فعال بوده و در ادامه بیشتر با داستان او آشنا خواهیم شد.
این جا یک مشکلی وجود دارد. در واقع معلوم شد که تجهیزات دشمن نابود نشدهاند. دلیل آن که Gianturco در جنگ M2 پیروز شد آن بود که بسیاری از مردم در اوج بازی حاضر شدند و آن باعث شد تا ایو آنلاین به معنای واقعی کلمه در هم شکسته شود.
نبرد M2 اندازهای بیش از ۲ برابر از بزرگترین نبرد بازی در ۱۸ سال عمر آن داشت. اما مشکلات زیادی نیز در آن وجود و همانها باعث شدند تا Gianturco برنده میدان شود. و همانطور که میبینید، این مشکل واقعی است. هنگامی که بازی در زمان نبرد M2 خراب شد، واقعه گفته شده به طور موثری ناوگان عظیم دشمن را به نصف تقسیم کرد. نصفی از آنها بیرون از میدان نبرد و منتظر دستور بعدی و در همین زمان نصفی دیگر درون میدان نبرد. در حقیقت همه آنها در یکجا قرار داشتند اما نامرئی هستند. بسیاری از بازیکنانی که کنترل پرندگان فضایی را بر عهده داشتند باالاجبار از بازی به بیرون پرت شده بودند.
بیش از ۳۳۰ مورد از ناوگان کلاس تایتان دشمن که بعضی از آنها پرقدرتترین و گرانترینها در بازی بودند نیز ناپدید شده بودند. اگر بازیکنان سعی میکردند تا آنها را کنترل کنند آنها به سرعت از بین میرفتند.
گروه دیگری نیز بودند که متوجه مشکلات جدیای شده بودند و آن هم CCP Games، توسعهدهنده بازی ایو آنلاین است. برای نزدیک به 20 سال بازاریابی بازی این گونه نبردهای عظیم را در بازی ترویج کرد. حال ایو آنلاین به گونهای یک رنسانس را تجربه میکند. آن هم پس از آن که بازی رایگان شد و مردم بسیاری برای جنگیدن ترغیب به انجام بازی شدند.
یکی از اعضای CCP Games میگوید: «در آن روز تقریبا ۳۵ هزار نفر آنلاین بودند.» اگر سرورها از بین نمیرفتند شاید رکورد قبلی شکسته میشد. در پستی که مدتی پیش توسط سازندگان بازی گذاشته شده بود آنها اعلام کردند که نمیتوانند رفتار سرورها را در این مواقع پیشبینی کنند.
برای آن که بیشتر با مشکلی که CCP با آن دست و پنجه نرم میکند باید کمی در مورد کامپیوتر اطلاعات داشته باشید. بیشتر پردازندههای مدرن و امروزی، چند هستهای هستند. کدی که CCP با آن بازی را نوشته 18 سال عمر دارد و به همین راحتیها نمیتواند از هستهای دیگر سیپییو استفاده کند. بازی باید برای اجرا شدن به شکل عالی و روان با هستههای دیگر کار کند.
هیچ کدام از سفینههایی که در بازی بخاطر خراب شدن سرورها از بین رفتند، به صاحبان آنها باز نخواهند گشت. این همیشه یکی از قوانین کمپانی بوده و به همین خاطر است که گیمرهای بازی در بسیاری از فرومها در مورد این سیاست عجیب حرف و حدیثهایی را به وجود آوردهاند.
CCP فکر میکند این همان روشی است که باید با استفاده از آن خود را از منجلاب به بیرون بکشد. یکی دیگر از اعضای رده بالای ساخت بازی گفت: «ما میخواهیم به ماجراجویی خود ادامه دهیم. میخواهیم مطمئن شویم که نبردهایمان دراماتیکتر از همیشه میشوند.»
بازیکنی که در ابتدای مقاله در مورد آن صحبت کردم با شنیدن این جملات برافروخته شد. از نظر او رهبران PAPI هرگز نباید در ابتدا، تصمیم بر آغاز جنگ میگرفتند. سرورهای ایو آنلاین پر شده بودند و این کار مشکلات گفته شده را به وجود میآورد.
Gianturco میگوید: «این به مانند یک دریابُد است که از شکست در یک جنگ دریایی شکایت میکند، چرا که او نتوانسته شرایط دریا را در نظر بگیرد.»
چند ماه پیش بود که نبردی به اسم World War Bee 2 بین دو اتحادیه شکل گرفت و توانست رکورد بزرگترین رقابت PVP تاریخ بازیهای ویدئویی را بدست آورد.
EVE Online بازی شبیه ساز پرواز در فضا بوده و در ژانر MMORPG میباشد که در سال 2003 عرضه شد و هم اکنون روی سیستم عاملهای ویندوز، لینوکس و مک قابل بازی است.
منبع: polygon
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
بازیش فقط از بیرون قشنگه مثل خیلی از بازیای دیگه که رایگان هستن پی تو وین هست
زبانتونم باید خوب باشه
چرا ترجمش اینجوریه؟ ??
اینقدر زغال قلیونش رو زیاد کرد خفه شد?
ای بابا?