ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

درباره Elden Ring، ساخته مشترک میازاکی و جرج آر. آر. مارتین چه می‌دانیم؟

این مطلب در اصل در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ منتشر شده بود که اکنون بازنشر شده است. تریلر رونمایی از بازی جدید فرام سافتور،‌ Elden Ring بالاخره در کنفرانس E3 2019 مایکروسافت به نمایش درآمد. ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱ آذر ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

این مطلب در اصل در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ منتشر شده بود که اکنون بازنشر شده است.

تریلر رونمایی از بازی جدید فرام سافتور،‌ Elden Ring بالاخره در کنفرانس E3 2019 مایکروسافت به نمایش درآمد. با درنظرگیری اینکه Elden Ring یک همکاری میان جرج آر. آر. مارتین (نویسنده سری کتاب‌های نغمه‌ای از آتش و یخ) و هیدتاکا میازاکی است، درکش سخت نخواهد بود که چرا بازی جدید سازندگان دارک سولز، بلادبورن و سکیرو تا این حد میان طرفداران سر و صدا کرده است. مارتین نابغه‌ای در داستان‌سرایی اسطوره‌ای است و از آن‌جایی که مارتین هم با فانتزی دارک بیگانه نیست، قلمش قطعاً خصیصه‌هایی استثنایی را به جهانی می‌آورند که فرام سافتور به ساختش شهرت دارد.

Elden Ring اگرچه گیم‌پلی چالش‌برانگیزی که از بازی‌های فرام سافتور انتظار داریم را حفظ می‌کند، استودیو در حال ساخت یک فانتزی جهان باز جدید است که تمرکز بیشتری بر المان‌های نقش‌آفرینی دارد. تریلری که از بازی به نمایش درآمد، شمایل مرموز بازی‎های فرام سافتور را حفظ کرده بود و در عین حال به نظر می‌رسد به اتفاقی فاجعه بار در این جهان فانتزی غم‌افزا اشاره دارد.

 

در ادامه بیایید نگاهی داشته باشیم به هرآنچه تا به این لحظه درباره Elden Ring می‌دانیم، از گمانه‌ها راجع به تاریخ عرضه احتمالی بازی تا استایل و پس‌زمینه‌های اساطیری آن. با ویجیاتو همراه باشید.

نخستین تریلر، پس زمینه‌ فانتزی دارکی ترسیم می‌کند

بازی Elden Ring

جرج آر. آر. مارتین اگر تنها به خاطر یک چیز شهرت داشته باشد، مهارتش در ساخت جهان‌هایی غم‌افزا و بی‌رحم است که کاراکترهایی پیچیده و پرداخت‌شده دارد، و تریلر بازی هم به وضوح چنین شمایلی از فانتزی را ارائه می‌کند. لحظاتی شدیداً سینماتیک و مرموز را در نمایش بازی شاهد هستیم، از کاراکتری که به خود می‌پیچد و میان دست‌هایی به دام افتاده تا شانه‌ ترک‌خورده آهنگری محزون. و نریتوری مرموز که کلماتی منحوس را طنین می‌اندازد:

آن که ستارگان را فرمان داد، حیات را به فرّه غایی رساند: حلقه کهن. آه، حلقه کهن.

شکسته شده به دست کسی یا چیزی. مگو که قادر به دیدنش نیستی. به آسمان نگاه کن. می‌سوزد.

در یک صحنه، شخصیتی زره‌پوش را زیر آسمانی خونین می‌بینیم و قطعات شکسته شده طلایی رنگی روی تصویر نقش می‌بندند. آیا این همان حلقه کهن شکسته شده است؟ تریلر Elden Ring بیشتر از پاسخ‌هایی که ارائه می‌کند، سوالاتی تازه می‌سازد؛ اما همه شواهد حاکی از این هستند که باید منتظر داستانی غنی باشیم که شدیداً الهام گرفته از سبک اساطیری جرج آر. آر. مارتین است. زره و چکشی که شخصیت در در دست دارد ذهن را به سمت دوران وایکینگ‌ها می‌برد و بعید نیست که پس زمینه داستانی بازی در این دوران باشد. در هر صورت مشخصاً برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره بازی هیجان‌زده‌ایم.

پلتفرم‌ها مشخص است، اما تاریخ عرضه نه

بازی Elden Ring

تریلر بازی اطلاعات زیادی با خود به همراه نمی‌آورد، اما به لطف مصاحبه‌ای که خبرگزاری Xbox Wire با هیدتاکا میازاکی داشته، حداقل می‌دانیم که Elden Ring برای مدتی نسبتاً طولانی در دست توسعه بوده است. در بخشی از این مصاحبه، میازاکی می‌گوید روند توسعه بازی مدت کوتاهی بعد از اتمام کار بسته الحاقی دارک سولز 3 آغاز شده است. این یعنی تیم فرام سافتور حداقل از سال 2017 روی آن کار کرده است.

از آن‌جایی که تازه در E3 امسال نخستین شمایل کلی بازی را دیدیم، به احتمال فراوان باید مدتی نه‌چندان کوتاه و نه‌چندان طولانی منتظر بمانیم تا قادر به تجربه Elden Ring باشیم یا اینکه بخش‌هایی از گیم‌پلی آن را ببینیم. تا این لحظه، صرفاً می‌دانیم بازی روی سه پلتفرم پی سی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 خواهد آمد.

داستان Elden Ring درباره چه خواهد بود؟

بازی Elden Ring

یکبار دیگر باید اشاره کرد که به جز آنچه در نمایش Elden Ring دیده و آنچه در مصاحبه Xbox Wire شنیده‌ایم، اطلاعاتی درباره داستان بازی در دست نیست. تا به این لحظه می‌دانیم که «حلقه کهن» شکسته شده و این موضوع تاثیری عمیق بر جهان بازی می‌گذارد. میازاکی درباره این حلقه توضیح می‌دهد:

حلقه کهن نامی است که به مفهومی مرموز که به جهان معنا می‌بخشد داده شده. حلقه کهن حالا شکسته. اهمیت این اتفاق یکی از اصلی‌تری تم‌های بازی خواهد بود.

خالق سری دارک سولز ضمناً می‌گوید که بسیاری از مکالمات خلاقانه خودش با مارتین، فونداسیونی بوده برای داستانی که مارتین می‌نویسد و اساطیری که خلق می‌کند. میازاکی در ادامه توضیح داد که افسانه حلقه کهن پر از شخصیت‌های جالب و وقایع دراماتیک است و با انبوهی از المان‌های مرموز و جادویی مواجه خواهیم بود.

تمرکز بیشتر بر المان‌های نقش‌آفرینی

بازی Elden Ring

فرام سافتور Elden Ring را بیش از هر چیز و مهم‌تر از هر چیز، یک بازی سوم شخص اکشن و نقش‌آفرینی توصیف کرده است. در جریان مصاحبه با Xbox Wire، مشخص شد که بازی تاکید خاصی روی عناصر نقش‌آفرینی خواهد داشت اما هم‌چنان مبارزات چالش‌برانگیز و باس‌فایت‌هایی که فرام سافتور به ساخت‌شان شهرت دارد حفظ می‌شوند. با درنظرگیری این موضوع، چیزهایی مانند افسانه‌های غنی و داستان‌سرایی، در قلب پروژه جا دارند. شخصی سازی کاراکتر هم یکی از المان‌های نقش‌آفرینی خواهد بود و بازی ضمناً میزبان مجموعه‌ای گسترده از سلاح‌ها و استایل‌‌های بازی است. میازاکی می‌گوید:

این بازی شامل مجموعه‌ای گسترده از سلاح‌ها، جادو و راه‌های مختلف برای درگیری با دشمنان است و استایل گیم‌پلی و استراتژی‌های مناسب برای هر بازیکن را فراهم می‌کند. مشابه سری دارک سولز، بازی Elden Ring به بازیکنان اجازه می‌دهد شخصیت منحصر به فرد خود را طراحی و کنترل کنند.

بزرگ‌ترین بازی فرام سافتور تا به امروز

بازی Elden Ring

میازاکی ضمناً درباره اندازه و ابعاد جهانی که مارتین و فرام سافتور به کمک یکدیگر می‌سازند هم صحبت کرده است. بازی Elden Ring جهان-بازتر از هر بازی دیگری که فرام سافتور تا امروز ساخته خواهد بود و آزادی بیشتری برای گشت و گذار نسبت به سری دارک سولز ارائه می‌کند. میازاکی می‌گوید احساس جهان-باز بازی، بزرگ‌ترین وجه تمایز آن است و گرچه تعبیرهای مختلفی از یک جهانِ باز وجود دارد، فرام سافتور در تلاش بوده زمین بازی بزرگی برای Elden Ring تدارک ببیند.

به این خاطر، ابعاد جهان و داستان‌سرایی، و همین‌طور عمق و آزادی عمل در گشت و گذار به شکل چشمگیری افزایش یافته. از منظر اندازه خالص، بدون هیچ تردید بزرگ‌ترین عنوانی است که تابه‎‌حال ساخته‌ایم.

این‌ها بخشی از سخنانی هستند که میازاکی در مصاحبه IGN مطرح کرد و به ارائه توضیحات بیشتر درباره ماهیت جهان-باز پرداخت. او به این مسئله هم اشاره داشته که بازیکنان قادر به اسب‌سواری خواهند بود اما خبری از هیچ شهر یا یا هیچ کاراکتر فرعی نخواهد بود. در عوض، خرابه‌هایی که مشابه‌شان را در دیگر بازی‌های فرام سافتور دیده‌ایم به محیط بازی زیبایی می‌بخشند.

ساختن نوعی تازه از بازی‌های ویدیویی چالشی بزرگ برای ماست. اگر قرار بود شهرهایی را هم به آن اضافه کنیم، بیش از اندازه سنگین می‌شد. بنابراین تصمیم گرفتیم یک بازی با استایل جهان باز بسازیم و روی کاری که در آن مهارت داریم متمرکز باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza
    reza | ۱ آذر ۱۳۹۸

    سه تا بازی فرام سافتورو امسال بازی کردم
    اول bloodborne
    بعد دارک سولز ۳
    چند هفته پیشم sekiro

    سه تا بازی که در عین شباهت به هم دیگه واقعا تفاوت های زیادی تو بطن گیم پلی داشتن

    بازیایی که بهت یاد میدن هیچیو دست کم نگیری
    این elden ring رو هم اگر اینترنت وصل شد تا اون موقه و اصلا وجود داشتیم بازی میکنم:)

مطالب پیشنهادی