ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

برد سمز از دلایل توقف توسعه ایکس باکس لاکهارت می‌گوید

تمامی شایعاتی که درباره برنامه‌های مایکروسافت برای نسل منتشر شدند، روی ساخت دو کنسول تاکید داشتند. مدل ضعیف‌تر و ارزان‌تر با نام ایکس باکس لاکهارت و مدل قوی‌تر و گران‌تر ایکس باکس آناکوندا با نام ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۲۰:۲۳

تمامی شایعاتی که درباره برنامه‌های مایکروسافت برای نسل منتشر شدند، روی ساخت دو کنسول تاکید داشتند. مدل ضعیف‌تر و ارزان‌تر با نام ایکس باکس لاکهارت و مدل قوی‌تر و گران‌تر ایکس باکس آناکوندا با نام شناخته می‌شد. در نتیجه، کارشناسان حوزه گیم و صد البته طرفداران انتظار داشتند تا در کنفرانس مایکروسافت در E3 2019 دو کنسول متفاوت ببینید اما اتفاقی که افتاد برخلاف انتظار بود.

مایکروسافت در جریان کنفرانس خود تنها اطلاعات اولیه از یک کنسول را به اشتراک گذاشت که در حال حاضر با نام پروژه اسکارلت شناخته می‌شود. این اتفاق گمانه زنی‌هایی را درباره توقف توسعه مدل ارزان قیمت‌تر به وجود آورد. برد سمز که در گذشته اطلاعات درستی را از مایکروسافت فاش کرده بود، در گزارش جدید خود شایعه توقف توسعه ایکس باکس لاکهارت را تایید کرده است.

ایکس باکس لاکهارت

طبق نوشته‌های برد سمز، دلایل مختلفی برای چنین تصمیمی وجود دارد. اول از همه اینکه سازندگان باید مطمئن می‌شدند بازی‌شان روی هر دو کنسول اجرا می‌شود. از آن‌جایی که لاکهارت سخت افزار ضعیف‌تری داشت، سازندگان ترجیح می‌دادند تا بازی را برای آن طراحی کرده و وضوح تصویر را برای اجرای روی آناکوندا افزایش می‌دادند. این اتفاق باعث می‌شد تا نسخه ایکس باکس، حتی روی مدل قوی‌تر، از لحاظ فنی و بصری عملکرد ضعیف‌تری نسبت به نسخه پلی استیشن 5 داشته باشد.

مایکروسافت قصد داشت تا ایکس باکس لاکهارت را به عنوان جایگزین ارزان قیمت‌ آناکوندا به بازار عرضه کند. بدین ترتیب، آن دسته از گیمرهایی که می‌خواستند کنسول جدید داشته باشند اما بحث مالی نیز برایشان اهمیتی بالایی داشته به مشکل برنمی‌خوردند. حال که ایکس کلاود (xCloud) به خوبی مراحل توسعه را پشت سر می‌گذارد، مایکروسافت تصمیم گرفته تا لاکهارت را از برنامه خود کنار گذاشته و تمرکز بیشتری روی سرویس استریمش داشته باشد. به خصوص اینکه بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد اجرای بازی‌ها به واسطه این سرویس بسیار روان صورت می‌گیرد.

جدا از این دو مورد، سیاست‌های تجاری مایکروسافت نیز در اتخاذ چنین تصمیمی موثر بوده است. ردموندی‌ها همانند گذشته روی میزان فروش کنسول‌های خود تمرکز چندانی ندارند و ترجیح می‌دهند بازی‌های بیشتری بفروشند. با در نظر گرفتن این موضوع، کاملاً منطقی است که نگران فروش پروژه اسکارلت نباشند. در پایان، تاکید می‌کنیم این اطلاعات در قالب یک گزارش منتشر شده‌ و نمی‌توان آن‌ها را تایید شده در نظر گرفت. بنابراین توصیه می‌کنیم تا انتشار بیانیه‌ای رسمی در این مورد صبر کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • EldenSouls
    EldenSouls | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

    دروغ میگه

مطالب پیشنهادی