ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

چرا حماسه نورس God of War با Ragnarok به پایان می‌‌رسد؟

کوری بارلوگ کارگردان و نویسنده سری بازی‌های God of War در مصاحبه اخیر خود درباره پایان یافتن حماسه نورس پس از Ragnarok توضیح می‌دهد. تریلر بازی God of War Ragnarok که در رویداد اخیر پلی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۳:۰۰

کوری بارلوگ کارگردان و نویسنده سری بازی‌های God of War در مصاحبه اخیر خود درباره پایان یافتن حماسه نورس پس از Ragnarok توضیح می‌دهد.

تریلر بازی God of War Ragnarok که در رویداد اخیر پلی استیشن 5 سونی به نمایش گذاشته شده بود، با استقبال بسیار خوب کاربران مواجه شد اما اطلاعات زیادی از بازی به اشتراک نگذاشت. اما نکته قابل توجه این است که Ragnarok پایان حماسه نورس بازی God of War خواهد بود و این فصل از داستان کریتوس و آتریوس را به پایان می‌رساند. فصل جدید بسیار متفاوت از بازی‌های اصلی بود که کریتوس در آن‌ها با خدایان و تایتان‌های باستان مبارزه می‌کرد.

God of War

کوری بارلوگ کارگردان و نویسنده اصلی بازی در مصاحبه اخیر خود درباره پایان یافتن این فصل گفت:

یکی از مهم‌ترین دلایل این است که ساخت اولین بازی پنج سال طول کشید. بازی دوم نیز در تقریبا زمان مشابهی ساخته شد و سومی چگونه خواهد بود؟ با این وجود [اگر بازی سوم ساخته شود] ما حدود ۱۵ سال در مورد یک داستان صحبت کرده‌ایم و من احساس می‌کنم این زمان بسیار زیادی است.

بارلوگ در ادامه توضیح می‌دهد که اصل داستان درباره کریتوس و آتریوس است و آن‌ها احساس می‌کنند که می‌توانند این داستان را دو بازی به پایان برسانند.

این موضوع نشان می‌دهد که توسعه بازی از نظر بودجه و سال‌های سرمایه‌گذاری در مقایسه با گذشته تغییر زیادی کرده است. اولین بازی God‌ of War سال ۲۰۰۵ عرضه شد و تا سال ۲۰۱۳ بازی‌های God‌ of War 2 و 3، Chains of Olympus، Ghost‌ of Sparta و Ascension نیز منتشر شده بودند. اکنون به جای ساخت و فروش دنباله یا اسپین آف جدیدی، استودیو سنتا مونیکا ده سال برای ساخت دو بازی اصلی سرمایه‌گذاری می‌کند.

البته اکنون قرار نیست که سری God of War برای همیشه به پایان برسد. این فرانچایز به خصوص پس از ساخت نسخه‌های جدید، یکی از ارزشمندترین IP های پلی استیشن محسوب می‌شود. با این وجود احتمالا پس از Ragnarok داستان کریتوس در مکان‌های دیگری ادامه پیدا خواهد کرد. در اخبار اخیر بازی همچنین مشخص شده بود که کوری بارلوگ کارگردانی God‌ of War Ragnarok را برعهده ندارد و اریک ویلیامز (Eric Williams) این کار را انجام خواهد داد.

God of War Ragnarok قرار است جایی در سال ۲۰۲۲ برای پلی استیشن ۵ و پلی استیشن ۴ منتشر شود.

بیشتر بخوانید:


ویجی‌لاگ: در مورد God of War Ragnarok چی میدونیم؟

تماشا از کانال یوتیوب ویجیاتو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • Daeealireza
    Daeealireza | ۲۷ شهریور ۱۴۰۰

    به نظرم توی نسخه جدید خوب میشد که با یک خدا قویی میجنگید میمرد بعد از کشتن قاتل پدرش لقب گاد اف وارو پس میگرفت

  • Matin-Artorias
    Matin-Artorias | ۲۶ شهریور ۱۴۰۰

    برای ویجیاتو متاسفم،یک کامنت طولانی نوشتم و حذفش کردید

    • Daeealireza
      Daeealireza | ۲۷ شهریور ۱۴۰۰

      برای من عادی شده هفته ای چندبار اتفاق میوفته

  • Matin-Artorias
    Matin-Artorias | ۲۶ شهریور ۱۴۰۰

    مطمئنم میریزید سرم و دیس میدید ولی نظرم تغییر نمیکنه:
    گاد آف وار بازی خوبیه،نمیگم بد هست ولی اینجوری پیش بره کل اساطیر جهان با یک ضربه ی کریتوس به چخ میرن? یعنی چی بعد از تموم شدن کار با اساطیر یونان سازنده به دلیل نداشتن احترام به اساطیر و نبود خلاقیت بیاد بدون ربط به نسخه های قبلی بره اساطیر نورس رو هم به گند بکشه? حتما بعد از اینکه کارشون با نورس تموم شد میرن مصر رو هم نابود می کنن بعدش اساطیر چین و بودا و معبد شائولین و در آخر میان سراغ ایران...

    • Matin-Artorias
      Matin-Artorias | ۲۶ شهریور ۱۴۰۰

      من این بازیو بازی کردم و همینطوری نظر ندادم.
      تازه توی اساطیر نورس نشانه ای از کریتوس نیست

      • amir-hossein1389
        amir-hossein1389 | ۲۶ شهریور ۱۴۰۰

        داداش اصلا توی یونان هم کریتوس خدای جنگ نیست و آرس خدای جنگه. و حتی این شکلی نیست( شخصیتی هست به نام کراتوس که با الهام از اون کریتوس متولد شد و با کریتوس تو بازی زمین تا آسمون فرق داره)
        دیگه وقتی تو اساطیر یونان نیست دیگه از نورس و اسکاندیناوی چه انتظاری داری!

    • amir-hossein1389
      amir-hossein1389 | ۲۶ شهریور ۱۴۰۰

      ببین کاملا سطحی به بازی نگاه کردی

      نبود خلاقیت نیست . سفر و ماجراجویی و پیدا کردن لوکیشن جدید برا زندگیه و کاری باهاشون نداشتیم و اونا با ما کار داشتم?
      و اینکه میگی با یه ضربه به چیز میره کاملا غلطه. اگه بازی کرده باشی می فهمی تو هر نسخه چقدر بدبختی کشیدیم تا بکشیمشون. از آرس تو نسخه اول گرفته تا بالدور تو نسخه 4

  • YOUNES8405
    YOUNES8405 | ۲۶ شهریور ۱۴۰۰

    بنظرتون وارد شاهنامه میشه؟??
    احتمالش زیر یه درصده

    • Matin-Artorias
      Matin-Artorias | ۲۶ شهریور ۱۴۰۰

      اگه بشه سانتامونیکا رو آتیش میزنم

      • amir-hossein1389
        amir-hossein1389 | ۲۶ شهریور ۱۴۰۰

        با نظرت موافقم ولی اساطیر ایران میشن آناهیتا ، اهورامزدا و...
        رستم و زار و... شخصیت های شاهنامه اند

        • amir-hossein1389
          amir-hossein1389 | ۲۶ شهریور ۱۴۰۰

          موافقم. اهورامزدا یکم زیادیه

    • amir-hossein1389
      amir-hossein1389 | ۲۶ شهریور ۱۴۰۰

      تاریخ ایران و کتاب های ایرانی(حماسی)خیلی پتانسیل برای ساخت بازی داره ولی کو بازیساز که بیاد ازش شاهکار با کیفیت و گرافیک نسل نهمی بسازه( میدونم به احتمال 100 درصد باهام مخالفید ولی نظرم رو میگم. اگه بازیساز درست حسابی بود که شاهکار و بازی در حد نسل نهم بسازه قول میدم بهتون ویچر و دویل می کری و بازی های اینچنینی رو میذاره جیبش بس که پتانسیلش بالاس ولی کو کسی که همچین چیزی بسازه.
      فقط هفت خان رستم به تنهایی میتونه تبدیل به یه گیم فوق العاده با کلی باس فایت اصلی و معرکه بشه و در کنارش دیو ها و دشمنان دیگه که نگم.
      ولی حداقل "فعلا" کسی نیست چنین چیزی بسازه.)
      امیدوارم در آینده همچین چیزی ساخته شه.
      و در نهایت و آخرین نسخه بازی رستم به حیله برادرش شغاد کشته میشه و توی چاه میفته و زخمی میشه اونجا با یه QTE خفن شغاد رو بکشیم و بازی تموم شه.
      هعیی چی میشه این اتفاق بیفته?

  • saeed393
    saeed393 | ۲۶ شهریور ۱۴۰۰

    درخواست از ویجیاتو لطفا و خواهشا اگه براتون مقدور هست پیگیری کنید:
    البته فقط یه نظر شخصی هست

    با همکاری و اسپانیر شدن افرادی که به ادبیات کهن ایران مسلط هستن لیستی از خدایان و شخصیتهای ایرانی به همراه خلاصه ای از داستنهاشون تهیه کنید یه کار پخته و کامل و در اختیار استدیو سانتامونیکا قرار بدید
    با توجه به اینکه این نسخه اول قرار بود توی مصر جریان داشته باشه ،احتمال داره بعد از اسکاندیناوی برن سراغ مصر ، کار قشنگی میشه که بتونن روی ایران باستان هم فکر کنن

    • Matin-Artorias
      Matin-Artorias | ۲۶ شهریور ۱۴۰۰

      عمرا همچین کاری کنیم،سانتامونیکا یک جوری میسازه کریتوس با یه مشت همشونو می کشه

  • moondragon
    moondragon | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

    بنظرم حرفش منطقی هست البته امیدوارم که بازی جوری نشه که این پایان سریع باعث بشه به اون کیفیت لازم نرسه
    در کل به شدت برای این بازی هایپ وجود داره مخصوصا اینکه طبق گفته اریک ویلیامز تو این نسخه قراره شاهد کلی باس فایت و دشمنان جدید و متنوع باشیم چیزی که تو نسخه قبلی یکی از ضعف های بازی به شمار میرفت اما با تریلری که دیدیم میشه گفت که اریک ویلیامز قراره به حرف های خودش عمل کنه
    پ.ن:یه نکته راجب یک اشتباهی که خیلی افراد میکنن هم بگم بعد از نمایش تریلر بازی سانتامونیکا اعلام کرد که دشمنان اصلی بازی ثور و فریا هست و خیلی از دوستان به اشتباه فکر کردن که تنها دشمنان بازی هستن اما در اصل محوریت اصلی دشمنان بازی روی این دو نفر هست اسپویل(خب یکی از دلایل اصلی این اتفاق اینکه کریتوس فرزند های هر دو رو کشته و اون ها به دنبال انتقام هستن)
    طبق یک سری از شایعه ها ما تو این بازی شاهد جنگ با ثور.فریا.هلا.اودین.هایمدال و تعداد دیگری از باس ها و مینی باس های بازی هستیم اگه نسخه ۲۰۱۸ رو بازی کرده باشید در سرزمین هلهایم شاهد یک عقاب بزرگ هستیم که اینگاری تو این بازی یکی از مینی باس های بازی هست یعنی اون به این بزرگی یک باس هست پس خودتون تعداد زیاد باس ها و مینی باس ها رو در نظر بگیرید

    • ubisuft
      ubisuft | ۲۶ شهریور ۱۴۰۰

      بتسای آرین نسخه خیلی دهنو سرویس میکرد

مطالب پیشنهادی