۸ المان کلش رویال که فقط بازیکنان قدیمی آنها را به یاد دارند
وقتی در سال ۲۰۱۶ بازی کلش رویال برای اولین بار توسط استودیوی سوپرسل معرفی شد، هیچکس فکرش را هم نمیکرد که روزی این بازی تبدیل به یکی از پرطرفدارترین بازیهای موبایلی شود و حتی با ...
وقتی در سال ۲۰۱۶ بازی کلش رویال برای اولین بار توسط استودیوی سوپرسل معرفی شد، هیچکس فکرش را هم نمیکرد که روزی این بازی تبدیل به یکی از پرطرفدارترین بازیهای موبایلی شود و حتی با گذشت سالها از انتشار بازی، کلش رویال همچنان توانسته است که جذابیت خودش را حفظ کند. جذابیتی که آن را مدیون پشتیبانی و محتوای سرگرمکنندهای است که از طرفی، نقشی کلیدی بر روند پیشرفت بازی داشتهاند.
با اینحال، کلش رویال حالا نزدیک به ۵ سال است که از انتشارش میگذرد و مسیر پر فراز و نشیبی را پشت سرگذاشته است. مسیری که مملو بود از تغییرات و فداکاریهای بزرگی که همگی برای رسیدن به جایگاه کنونی بازی صورت گرفته بودند و حالا کلش رویال تبدیل به عنوانی شده، که به نظر نمیرسد به همین سادگی فراموش شود. اگر علاقهمند به بازیهای سوپرسل هستید، در این مطلب همراه ما باشید تا سری به مهمترین و قدیمیترین المانهای کلش رویال بزنیم که تنها قدیمیهای این بازی آنها را به یاد دارند.
ایرادات سافت لانچ بازی
اگرچه کلش رویال یکی از بهترین بازیهای موبایلی است، اما شرایط همیشه اینطور نبوده و استودیوی سوپرسل با دردسرهای بزرگی رو به رو بوده است. وقتی بازی در سال ۲۰۱۶ عرضه شد، سوپرسل تصمیمات سفت و سختی، برای برنامه لانچ و انتشار بازی گرفته بود. تصمیماتی که سبب شد تا بازیکنان به شدت از عملکرد اولیه بازی ناراضی باشند و برای همین؛ کمتر کسی به کلش رویال توجه میکرد. از طرفی، کلش آف کلنز همچنان در اوج خودش بود و هیچ دلیلی برای تجربه کلش رویال؛ آن هم با محدودیتهای سختگیرانهاش وجود نداشت.
یکی از ایرادات بزرگ لانچ بازی، مربوط به سیستم عاملی بود که سوپرسل تصمیم به انتشار بازی روی آن گرفته بود. کلش رویال در سال ۲۰۱۶ ابتدا برای کاربران سیستم عامل iOS انتشار پیدا کرد و نهایتا چندماه بعد، دردسترس کاربران اندرویدی نیز قرار گرفت. همین بهانه کافی بود تا کاربران اندرویدی پلتفرم موبایل، نقدهای بسیاری را به سمت سوپرسل و کلش رویال روانه کنند. یکی دیگر از ایرادات بزرگ سافت لانچ بازی؛ حول محور کشورهای محدودی جریان داشت که بازی در منطقه آنها دردسترس قرار گرفته بود. این موضوع، به آن معنا بود که بسیاری از کاربران موبایلی نمیتوانستند بازی را تجربه کنند. درکل، تمامی این دلایلی سبب شد تا روزهای اولیه انتشار بازی آنطوری که سوپرسل قصد داشت پیش نرود و برنامه سافت لانچ کلش رویال با نقدهای بسیاری رو به رو شد.
افکتهای صوتی قدیمی ایموتها
اگر از کاربران قدیمی کلش رویال باشید، حتما جلوههای صوتی قدیمی ایموتهای بازی را به یاد دارید. اگرچه که ما هنوز هم میتوانیم از این ایموتها استفاده کنیم، اما افکتهای صوتی این ایموتها حالا دیگر بطور کلی تغییر کردهاند. در نسخههای اولیه بازی، هر ایموت چندین افکت صوتی مختلف داشت که کاربران میتوانستند از آنها استفاده کنند. هرچند که این افکتها کاملا به صورت تصادفی اجرا میشدند، اما شنیدنشان چندان هم خالی از لطف نبود و گیمپلی کلش رویال را بامزهتر نیز کرده بود.
متاسفانه سوپرسل در ژوئن سال ۲۰۱۸ با انتشار آپدیتی افکتهای صوتی قدیمی ایموتها را از بازی حذف کرد و حالا دیگر تنها یک افکت صوتی برای هر ایموت دردسترس و قابل شنیدن بود. البته این آپدیت بازی چندان هم بد نبود و سوپرسل به بهانه این آن؛ ایموتهای جدیدتری را نیز به بازی اضافه کرد. اما بازهم افکتهای قدیمی از جمله چیزهایی هستند که حتما دلمان برایشان تنگ خواهد شد.
لزوم استفاده از جم برای خریدن گلدن چست و مجیکال چست
سوپرسل استاد تصمیمات عجیب است و کلش رویال نیز از این قاعده چندان مستثنی نبود. ماههای اولیه سافت لانچ بازی یکی از عجیبترین دوران کلش رویال بود و سوپرسل برنامههای بزرگی برای این بازی داشت. یکی از المانهای جالب توجه بازی در آن دروان، مربوط به لزوم استفاده از جم برای خریدن گلدن چست و مجیکال چست بود. المانی که اصلا با فاکتورهای امروزی کلش رویال جور در نمیآیند و به دست آوردن چستهای کمیاب، امروزه واقعا راحتتر شده.
به هرحال این المان نیز باگذشت زمان از بازی حذف شد و سوپرسل تصمیم گرفت که با خارج شدن بازی از حالت سافت لانچ و انتشار نسخه جهانی آن، این موضوع را نیز برطرف کند و بنابراین آنها با انتشار آپدیتی چستهای مختلف و کمیابتری را نیز به بازی اضافه کردند و همین موضوع بهانهای خوب برای حذف کردن این المان از بازی و جایگزین کردن آن بود. حداقل حالا دیگر شما مجبور نبودید که برای به دست آوردن گلدن چست از جم استفاده کنید!
خروج ناگهانی بازیکنان از مسابقه
بیرون انداخته شدن از بازی و یا از دست دادن اتصالتان به دلیل مشکلات اینترنت، یکی از پیش پا افتادهترین مشکلاتی است که شما ممکن است با آن در بازیهای آنلاین رو به رو شوید و طبعا، کلش رویال نیز مشکلات این چنینی مشابه بسیاری دارد. وقتی که بازی تازه انتشار پیدا کرده بود، یکی از مشکلات قدیمی بازی این بود که اگر شما در حین نبرد با دیگر بازیکنان، اتصالتان را به سرورهای بازی از دست میدادید و بازیتان کرش میکرد؛ دیگر هیچ راهی نبود که بتوانید به مسابقه برگردید و عملا بازی شما را تسلیم میکرد حریفتان خیلی راحت میتوانست برنده بازی شود.
این مشکل خیلی زود برطرف شد، زیرا بازیکنان بسیاری بخاطر کرش کردن بازیشان تروفیهای خودشان را از دست میدادند. از طرفی حریف شما نیز خیلی راحت میتوانست از این موقعیت استفاده کند و برنده بازی شود. سوپرسل تصمیم گرفت که به بازیکنان اجازه دهد، که حتی پس از کرش کردن بازیشان نیز بتوانند خیلی راحت به نبردشان برگردند.
اطلاعات ناقص کارتها
یکی از بزرگترین برتریهای کلش رویال نسبت به دیگر بازیهای موبایلی، مکانیزمهای گیمپلی جذابی است که سوپرسل آنها را برای اولین بار معرفی کرد. کارتها یکی از مهمترین المانهایی هستند که گیمپلی بازی را جذابتر کردهاند. اما یکی از ایرادات بزرگی که درباره سیستم رنکبندی و اطلاعات کارتهای بازی وجود داشت، این بود که شما نمیتوانستید متوجه شوید که در هر آرنا چه نوع کارتهایی انتظارتان را میکشد. شما مجبور بودید تا به آن آرنا برسید تا اطلاعات کارتها را به صورت دقیق ببینید و در غیراین صورت، بازی اجازه نمیداد که پیش از رسیدن به آرنای مدنظر، به آنها دسترسی داشته باشید. خوشبختانه این مشکل قدیمی چندان در بازی دوام نیاورد و سوپرسل فورا دست به کار شد و این موضوع را حل کرد.
افزایش تعداد آرناهای بازی
اگر کارتهای بازی را فاکتور بگیریم، آرناهای کلش رویال یکی از بارزترین چیزهایی هستند که بازیکنان؛ کلش رویال را با آن میشناسند. مانند هربازی ویدیویی دیگری، کلش رویال نیز در ابتدا بسیار محدودتر از چیزی بوده که فکرش را بکنید. وقتی بازی در سال ۲۰۱۶ از حالت سافت لانچ خودش خارج شد، تنها ۷ آرنا در بازی وجود داشتند و رسیدن به آرناهای بالاتر کار چندان سختی نبود. برای مثال، برای رسیدن به آخرین آرنای بازی شما چیزی حدود ۱۷۰۰ تروفی نیاز داشتید و عملا هرکسی میتوانست خیلی راحت به این میزان تروفی دست پیدا کند. با اینحال، کلش رویال پیشرفت کرده و حالا دیگر ما حدود ۱۳ آرنا و بیش از ۱۰ لیگ مختلف را در بازی داریم که فضای بازی را رقابتیتر کردهاند.
هیجان پیدا کردن کارتهای کمیاب
اجازه دهید که به سالها پیش بازگردیم! در روزهای اولیه انتشار کلش رویال، کارتهای لجندری و اپیک؛ پادشاه کارتهای بازی بودند و هرکسی که این کارتها را پیدا میکرد واقعا باید به خودش افتخار میکرد. در واقع، به دلیل کمیابی کارتهای لجندری و اپیک؛ پیدا کردن این کارتها ماموریتی غیرممکن بود و پیدا کردنشان واقعا مایه افتخار و خوشحالی میشد. هیجان پیدا کردن این کارتها واقعا حسی جذاب داشت و بازیکنان تلاش میکردند که با به دست آوردن چستهای کمیابتر، هرطوری که شده کارتهای لجندری و اپیک را پیدا کنند. با اینحال، با افزایش کارتهای کمیاب در بازی و بیشتر شدن احتمال پیدا کردنشان؛ دیگر پیدا کردن کارتی لجندری چندان هم هیجان انگیز بنظر نمیرسد. اما سالها پیش، بازیکنان دیوانه پیدا کردن این کارتها بودند.
محدودیتهای چیدمان بتل دکها
قبول دارم، این مورد واقعا عجیب و غیرمنتظره به نظر میرسد، اما زمانی بود که شما هیچ حق انتخابی برای تغییر چیدمان بتل دکها برای بهبود استراتژیتان در بازی نداشتید و همهچیز تنها محدود به یک استراتژی خاص میشد. بازی این قابلیت را به شما نمیداد که چندین بتل دک همزمان داشته باشد و تعداد بتل دکها محدود به یکی شده بود. برای همین، بازیکنان مجبور بودند که برای تغییر استراتژیهای خودشان پس از هر نبرد، کارتهای مورد نظرشان را یکی پس از دیگری جا به جا کنند و این موضوع واقعا کسل کننده و احمقانه به نظر میرسید.
محدودیتهای بتل دکها تنها با همین موضوع به اتمام نمیرسد! بازی حتی این قابلیت را هم نداشت که شما بتواند چیدمان دیگر بازیکنان را کپی کنید و همهچیز باید به صورت دستی پیش میرفت. خوشبختانه سوپرسل فورا به این موضوع رسیدگی کرد و حالا دیگر همهچیز بهتر شده و دست شما در انتخاب چیدمان استراتژیتان واقعا بازتر شده است.
بیشتر بخوانید:
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
من یکی از پلیرا های قدیمی کلش هستم (خیلی وقته بازی نمی کنم حدود ۴ سال) ولی اصلا متوجه اینا نشده بودم
همرو یادمه
صدای ایموجی ها تو لحظات حساس واقعا رو مخ بود
اکثرا رو یادمه ولی شماره یک رو نه
همرو یادمهصدای ایموجی ها توی لحظات حساس رو مخ بود
همرو یادمه
تمام
صدای ایموجی ها توی شرایط حساس خیلی رو مخ بود
همرو یادمه
من همرو یادمه???
ایرادات لانچ بازی مال سال ۲۰۱۶ هستش یعنی وقتی ۷ سالت بود کلش رویال میکردی
من هفت سالم بود تو کل فامیل فقط یکی گوشی لمسی داشت?
کم پیدایی دایی
تو بیشتر
من که گفتم درسا شروع میشه از ویجیاتو میرم الان که درسا شروع شده بازم میام دیگه بیکاریه...
دقیقا از سر بیکاری ಠ_ʖಠ
خب من تو ایپدم یواشکی داشتم??
منم ۵ سال پیش ۷ سالم بود بازی می کردم چه ربطی داره ؟
گفتم تو هفت سالت بود کلش رویال میکردی من ۷ سالم بود تو کل فامیل یکی گوشی لمسی داشت
ایهام داره...
من هفت سالم بود تازه برای خواهرم گوشی خریده بودن?
به غیر اولی همرو یادمه :)
یادش بخیر اولین باری که لجندری گرفتم چقدر خر ذوق شدم?
...