دنیای بازیهای ویدیویی جایی است که ما معمولا با غیرقابل باورترین چیزهای ممکن رو به رو میشویم. اما چند سالی هست که بازیسازان علاقه به استفاده از المانهای واقعگرایانه پیدا کردهاند و دارند تمام تلاششان را میکنند که مرز بین واقعیت و خیال را در بازیهای ویدیویی کم کنند. با این حال، برخی اوقات در واقعگرایانه کردن بازیهای ویدیویی هم زیادهروی میشود و هر از گاهی شاهد المانهای واقعی بلااستفادهای در بازیها هستیم که عملا وجودشان به هیچ کاری نمیآید. در این مقاله، از همین المانهای بیش از حد واقعگرایانهای برایتان گفتم که بدون آنها هم برای بازیها مشکلی ایجاد نمیشد. با ویجیاتو همراه باشید.
۵) طراحی کامل لولهکشیها – The Division 2
محیط The Division 2 تخریبپذیری خوبی داشت و تقریبا هر المانی را که در محیط میدیدید را میتوانستید با چند شلیک چند گلوله به دهها تکه تقسیم کنید. این وسواسی که روی تخریبپذیری المانهای محیط وجود داشت، حتی به سینکهای دستشویی هم سرایت کرده بود. اما نکته جذاب قضیه فقط به همین جا ختم نمیشد. وسواس تیم طراحی The Division 2 را وقتی متوجه میشدید که به داخل سینکی که با گلوله خردش کرده بودید نگاه میکردید. بله، آنها حتی لولهکشی سینک دستشویی را هم با دقتی بالا و به صورت کاملا واقعی طراحی کرده بودند که فقط با دیدنش نیز هوش از سر آدم میپرید.
۴) طراحی دقیق منظومه شمسی سال ۲۱۸۵ – Mass Effect 2
سری مس افکت همیشه به خاطر قصه پر زرق و برق و اتفاقات جذابی که در جریان گیمپلی نقش آفرینیش میافتاد ستایش شده. اما در بین تمام این نقاط قوت، یک ویژگی جذاب دیگر بازی نیز جا افتاد و خیلیها اصلا متوجهش نشدند؛ طراحی دقیق و محاسباتی منظومه شمسی در سال ۲۱۸۵. بله نقشه منظومه شمسی و اطلاعاتی که از سیارهها در آن میدیدید، براساس محاسبات دقیق نجومی طراحی شده بودند و بایوور منظومه شمسی که انسانها در سال ۲۱۸۵ در آن قرار میگیرند را با نسبت تقریبا دقیقی طراحی کرده بود. حالا چرا میگویم «تقریبا»؟ چون بایوور در مورد پلوتو اشتباهاتی داشت و فاصله آن از خورشید و دیگر سیارات منظومه شمسی را به درستی تعیین نکرده بود. با این حال، همینقدر دقیق طراحی کردن منظومه شمسی نشان از دقت بالای تیم طراحی بایوور دارد. چیزی که متاسفانه این روزها کمتر شاهدش هستیم.
۳) آسمانی با حجم آلودگی واقعی – GTA V
دیگر بر کسی پوشیده نیست که راکستار چه وقتی را صرف جزئیات بازیهایش میکند و قطعا GTA V هم از این قضیه مستثنی نیست. اما جدای از همه جزئیات ریز و درشتی که در طراحی GTA V دیده میشود، آیا دقت کردهاید که آسمان بازی به درستی حجم آلودگی موجود در هوا را نشان میدهد؟ بله، این قضیه جدی است و فقط کافیست از مناطق پر تردد و شلوغ شهری به سمت تپههای بیسر و صدای بازی بروید تا آرام آرام صاف شدن آسمان را ببینید. این قضیه در شب بیشتر هم به چشم میآید. چراکه در آسمان بخشهای شهری نقشه اصلا قادر نیستید در شب ستارههای موجود در آسمان را ببینید. اما کافیست به مناطق بدون سکنه بازی بروید تا غوغای ستارگان زیبای بازی شگفت زدهتان کند.
۲) بالا بردن برگ از درختان توسط مورچهها – Horizon Zero Dawn
در یکی از مقالات برترینهایی که قبلا برایتان نوشتهام، به وجود مورچه در دنیای بزرگ اسکایریم اشاره کردم. اما نکته اینجاست که اسکایریم تنها بازی تاریخ ویدیو گیم نبوده که این حشرات کوچک را در دل جهان بزرگش طراحی کرده. نه، این چیزی است که در سال ۲۰۱۷ و جهان بزرگ Horizon Zero Dawn نیز قابل مشاهده بود. تنها کاری که باید میکردید این بود که کنار یک درخت بروید و ببینید که این موجودات کوچک با چه زحمتی در حال انجام روتین روزانه خود هستند و دارند به صورت دسته جمعی، برگهایی را از سطح زمین جمع کرده و به بالای درختان میبرند.
۱) واقعیترین اسبهای تاریخ ویدیو گیم – Red Dead Redemption 2
اسبهای Red Dead Redemption 2 اصلا معمولی نیستند و آدم فقط با یک نگاه به آنها از حجم رفتار واقعیشان شگفت زده میشود. اما رسیدن به این حجم از واقعگرایی کار سادهای نبوده. در واقع راکستار برای ممکن کردن چنین چیزی به اسکاتلند رفته و از چندین نژاد اسب فیلمبرداری کرده. رفتار تک تک این اسبها در نهایت به طراحی بیش از ۳۰۰۰ انیمیشن برای اسبهای بازی ختم شده تا آنها بتوانند به صورت هوشمند و بسته به شرایط مختلف، رفتاری واقعگرایانه از خود نشان دهند. البته قضیه باز هم به همین جا ختم نمیشود. چراکه رفتار هر یک از ۱۹ نژاد اسب موجود در بازی نیز منحصر به فرد است که آن هم با بررسی شخصیت اسبهای نژاد مختلف طراحی شده.
برعکس تو من خیلی حیوان آزارم (البته تو گیم) مخصوصا گوربه
نمیدونم چرا هیچکس به این اشاره نمیکنه
تو gta 3 اگه یه ماشین بهت میخورد و تو زمین نمیخوردی
کلاود انگشتشو به یارو نشون میداد?
واقع گرائی فقط San andreas ??
خیلی جالب بود
ممنون
اسب رو هرکی می خواد بکشه شکل خر در میاد اون وقت راک استار تونست اسب رو از واقعیش واقعی تر بسازه
??
رد دد ۲ به قدری جزئیات داره که فقط توضیح در مورد جزئیات اسب ها به طور کامل ، دست کم ۳ تا مقاله می خواد
از جزئیات فوق العاد۶ ی انقباضات و انبساطات عضلاتشون متناسب با حالات پاهاشون گرفته( که تو لست ۲ هم در این حد نبود) تا دفع فضولات و حالات و رفتارشون و عکس العمل هاشون در روبرویی با حیوانات مختلف و جزئیات طراحی اندام ها و انعکاس چشم هاشون و و و و…..
خیلی خوبه که اهمیت میدی دکتر
ولی یه فکت تلخ برات بگم،بهترین اسب های لجند رو می تونستی بدون پول گیر بیاری و اتفاقا ضعیف ترین لجند اون شمالیه به حساب میاد?
جال بود
این حرفم هیچ ربطی به مقاله نداره ولی باورم نمیشه راکستار از بازسازی جی تی ای ۳_ وایس سیتی_سن آندریاس رسما رونمایی کرد
لیست خوبی بود
فکر کنم تا پارت۱۰۹۴۵ ادامه پیدا کنه
آهای تو این کامنت رو نخون اگه اسپویل دوست نداری!
.
.
.
.
.
.
.
من تو رد دد اصلا اسب نخریدم با آرتور همون اول رفتم دنبال همون اسب لجندریه بعد که آرتور مرد با جان هم رفتم اسبه اونجا بود??
.
درضمن چیزی عجیبی نیست اسبتو سوار شدن یه سوت میزنی دزد رو میندازه پایین میاد پیشت
لیست خوبی بود ممنون. fallout 4 هم میتونست یه گزینه داشته باشه اگه رو گردن synthهای داخل institude زوم کنید میتونید یه کد باینری یا همون صفر و یک ببینید و نکته جالبش اینجاست اکثرا مال هر کدوم با بقیه فرق داره و منحصر به فرده!
استاد الودگی نوری رو دیگه نمیتونن پیاده کنن . اصلا نیازی نیست .
اصلا بسازنش هم کسی نمیفهمه چون ……. اصلا معلوم نیست .
مورد اخرو کامل نگفتید ! اندامه …. خصوصی اسب !???????
این غرق شدن بیش از حد در واقع گرایی نیست این احترام و ارزش قاعل شدن برای شعور گیمره که متاسفانه خیلی از بازی ها ندارنش
من تو کل بازی ها به حیوان هام اهمیت میدم
وقتی سگم تو مایکرافت مرد دیگه ماینکرافت سابق برام نشد
من یه دونه سگ داشتم بعد
داداشم یه لشکر ۲۰ تایی سگ داشت و سگاش میمردن خوشحال بود یه بار پرسیدم چرا خندید گفت اینا دیگه باز نشسته شده بودن
به نظرم باید پارت چهار هم بدید
جالب بود
درد و خستگی-prince of persia warroir within
وقتی جون از ۲۵٪ کمتر میشد چند ثانیه وای میسادی پرنس خم میشد بازو شو میگرفت و ناامیدانه تو همون حالت منتظر میماند
تمرکز برای شلیک-اسپلینترسل
من یه سوتی بگم از ردد ۲:وقتی هوا بارونیه بعد روی کمپ میزنی آتیش روشن میمونه در صورتی که باید خاموش بشه?
خب همیشه همین جزئیات خست که کار رو خاص میکنه
میگم عکسی که برای اسبه گذاشتین برای مقاله قبل نبو؟؟؟؟؟
gang for rockstar
جزئیات ردد رو بخوایم تعریف کنیم کلی طو میکشه
پنجمی خیلی باحال بود?
فقط وقتی که تو RDR2 سوار اسبی و از کنار یه مار رد میشی. واکنش اسب دیدنیه
من فقط تونستم یه سوتی از رد دد بگیرم که اصلا باورم نشد این بازی سوتی داشته باشه اونم اینه که وقتی یه جا کنار آتیش گوشت بپزید همه گوشت ها چه گوزن چه آهو همش شکل سوسیسه?
قبلا در مورد اسب توضیع داده بودید ??یک بازی دیگه لیاقت حضور داشت به نظرم یا حداقل یک جزئیات دیگه از ردد میگفتین
واقعا خیلی حوصله داشتن انقدر با جزئیات درست کردن?
مخصوصا مورد ۵ و ۴??