کافه بازار وارد حوزه نشر بازی خواهد شد

با سرمایه‌گذاری ۴ میلیاردی روی آوا گیمز

0

کافه بازار با سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد تومانی روی آوا گیمز وارد بحث نشر بازی می‌شود.

امین امیرشریفی مدیرعامل کافه بازار در گفتگو با ویجیاتو از دلایل انجام این سرمایه‌گذاری گفت: «هر زمان که بازی جدید موفقی به فهرست بازی‌های کافه بازار اضافه شده، هیچ تاثیر منفی خاصی روی دیگر عناوین حاضر نگذاشته است و این نشان می‌دهد که در حال حاضر تقاضای بسیار زیادی برای عرضه عناوین تازه وجود دارد.»

با توجه به این صحبت‌ها می‌توان انتظار داشت که سرمایه گذاری‌های کافه بازار در زمینه نشر بازی به این مورد محدود نخواهد شد. امیرشریفی در مورد چرایی سرمایه‌گذاری روی شرکت شناخته شده‌ای مثل آوا گیمز به جای تمرکز روی تیم‌های کوچک‌تر بازی‌سازی این‌گونه گفت: «از آنجایی که بازی یک صنعت پر ریسک محسوب می‌شود، باید انتخابی می‌کردیم که ریسک کمتری نسبت به بقیه گزینه‌ها دارد و از آنجایی که آوا گیمز در حال حاضر ۲ بازی در بخش پرفروش‌های کافه بازار دارد، آن‌ها بهترین انتخاب بودند. از سوی دیگر کافه بازار سعی می‌کند تا کمتر درگیر جزییات نحوه استفاده از این سرمایه شود و این که چگونه از تیم‌های کوچکتر حمایت خواهد شد به طور کامل بر عهده آوا گیمز است.»

او که پیش از این و در پنل «آیا بازی در ایران صنعت است؟» گفته بود که باید از الگوهای موفق خارجی در زمینه IT استفاده کرد به ویجیاتو توضیحات کامل‌تری از گفته‌های خود داد: «استفاده کردن از الگوهای موفق خارجی به این معنا نیست که طراحی هنری بازی‌های موفق آن‌ها را کپی کرد. ساز و کار کسب درآمد پروژه‌های موفق این حوزه در سطح جهانی الگوهای مشخص و تکراری هستند که می‌توان به خوبی از آن‌ها برای بهره‌وری بیشتر استفاده کرد.»

حسین مزروعی مدیرعامل آوا گیمز هم به ویجیاتو گفت که این شرکت همچنان به طور مستقل به کار خود ادامه خواهد داد اما از ظرفیت‌های کافه بازار نیز استفاده خواهد کرد: «جدا از تامین سرمایه، سعی بر این خواهد بود که از ظرفیت‌های هر دو شرکت برای رسیدن به نتیجه‌ای بهتر استفاده شود.»

آوا گیمز معیارهای گوناگونی برای حمایت از تیم‌ها دارد که خود تیم مهم‌ترین آن‌ها است. مزروعی می‌گوید: «مهم‌تر از خود بازی، پتانسیل تیمی خواهد بود که قرار است با ما همکاری کند. بازی مشکل دار را میتوان اصلاح کرد به شرطی که با تیمی خوبی طرف باشیم‌.»

البته مزروعی در گفتگو با ویجیاتو گفت که با توجه به وارد شدن به بحث نشر از این به بعد کیفیت خود بازی نیز اهمیت پیدا خواهد کرد: «از آنجایی که با بحث نشر طرف هستیم، بازی نیز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و تیم‌ها باید حداقل یک عنوانی داشته باشند که به مرحله سافت لانچ رسیده یا با کمک آوا گیمز به آن برسد.»

مشخص است که بازار ۲۸ میلیون نفری بازی در ایران پتانسیل بسیار زیادی برای عرضه بازی‌های موفق بیشتری دارد و حال باید منتظر ماند و دید که ورود کافه بازار به عنوان بزرگترین مارکت ایرانی به حوزه نشر بازی تا چه اندازه روی بهتر شدن نتیجه کار تاثیر گذار خواهد بود.

نظر تو چیه ؟

avatar
1000
  مشترک شدن  
اطلاع رسانی کن
ورود
بارگذاری...
ثبت نام
بارگذاری...