به طور قطع سری بازیهای Grand Theft Auto برای بسیاری از ما، از درخشانترین تجربهها در صنعت بازیهای ویدئویی محسوب میشود. سری Grand Theft Auto برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ برای داس ویندوز و کنسولهای پلی استیشن و گیم بوی کالر معرفی شد. نسخه اول این بازی که قالبی دو بعدی و ژانر اکشن و ماجراجویی داشت، خیلی زود توانست محبوبیت بسیاری در عصر خود کسب کند. از جمله دلایل اصلی محبوبیت این عنوان میتوان به آزادی عمل گیمر در ماموریتها و همچنین خشونت بالای آن اشاره کرد. این بازی در سه شهر وایس سیتی (Vice City)، لیبرتی سیتی (Liberty City) و سان اندریس (San Andreas) که نمایندگان شهرهای بزرگ میامی، نیویورک و سان فرانسیسکوی آمریکا بودند رخ میداد و کاربر قادر بود تا بدون محدودیت خاصی به فعالیتهای خشن در این سه شهر بپردازد؛ کمابیش میتوان گفت که اولین جرقه برای خلق دنیاهای جهان باز و غیرخطی با سری GTA خورد و این جرقه خیلی زود توانست چنان بازخوردی از مخاطبان و همین طور ناشران بزرگ دریافت کند که استودیوی سازنده را مجاب به ادامه دادن این فرنچایز نماید.
طی سالهای بعدی و با خریده شدن استودیوی سازنده توسط Take 2، شاهد عرضهی نسخههای جدید این بازی بودیم. سری در سومین نسخهی خود وارد دنیای سه بعدی شد و در کنار ماموریتهای نسخههای پیشین، روایت و شخصیت پردازی را هم به مجموعه اضافه کرد. پس از این نسخه و در طی سالهای بعد شاهد عرضهی بازیهای درخشان Grand Theft Auto: Vice City در سال ۲۰۰۲ و Grand Theft Auto: San Andreas در سال ۲۰۰۴ بودیم. استودیوی سازنده که حالا به راک استار نورث تغییر نام داده بود، در نسخهی Grand Theft Auto: Vice City با ترکیب کردن المانهای مافیایی دههی هشتاد و طرح روایت جذاب پردراما در کنار شخصی پردازی، این بازی را به موفقیتی فوق العاده برساند؛ به طوری که هنوز هم تامی ورستی (Tommy Vercetti) برای عدهی زیادی از ما یادآور تجربهی فوق العاده در این فرنچایز است.
این استودیو در عنوان Grand Theft Auto: San Andreas با تمرکز ویژه روی دنیای بازی و توسعهی آن خیلی زود توانست موفقیت پیشین خود را تکرار کند. آزادی عمل کاربران در Grand Theft Auto: San Andreas بیش از همیشه بود و المانهایی نظیر شخصی سازی ظاهرا کارکتر، تجهیزات متنوع، قابلیت تعامل پذیری با محیط و کاراکترهای غیرقابل بازی و... تجربهی این عنوان را به شدت لذت بخش مینمود. بازی پیشرفت گرافیکی خارق العادهای نداشت، اما داستان و پرداخت خوب در کنار تمامی این امکانات جدید باعث شد تا Grand Theft Auto: San Andreas در فروش رکورد بیسابقهای را به ثبت برساند و به یکی از پرفروشترین بازیهای پلی استیشن ۲ تبدیل گردد. این بازی در نهایت توانست قریب به ۲۷.۵ میلیون نسخه در تمامی پلتفرمها به فروش برساند که در زمان خودش کاملا بیرقیب بوده است. اما این تازه آغاز موفقیتهای این فرنچایز در ابعاد جهانی بود.
و حالا پس از سالها و عرضهی نسخههای متعدد از فرنچایز Grand Theft Auto و در حالی که قریب به ۹ سال از عرضه آخرین نسخهی این سری یعنی عنوان درخشان Grand Theft Auto V میگذرد، راکستار گیمز تصمیم گرفته است در اقدامی قابل پیش بینی، سه نسخه محبوب و کلاسیک این فرنچایز را در قالب ریمستر مجددا عرضه کند.
استودیو بازیسازی Grove Street Games که پیش از وظیفهی پورت کردن نسخههای GTA را برای iOS، اندروید، ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 برعهده داشته است، طی بیشتر از دو سال اخیر مشغول توسعه ریمستر سه گانهی کلاسیک این فرنچایز یعنی Grand Theft Auto: San Andreas و Grand Theft Auto: Vice City و 3 Grand Theft Auto بوده است. این مجموعه که روز ۲۰ آبان برای پلتفرمهای کامپیوتر، کنسولهای پلی استیشن 4 و 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس و ایکس باکس وان و البته نینتندو سوییچ عرضه شد، تا به این لحظه حواشی و مشکلات فراوانی داشته است. در اولین برخورد، نسخهی کامپیوتر تنها پس از گذشت یک روز به همراه لانچر راکستار از دسترس خارج شد.
طبق اطلاعات منتشر شده از سوی کاربران این موضوع مربوط به فایلی بوده است که یکی از کاربران در نسخه کامپیوتر پیدا کرده است. کاربری با نام Vadim M فیلم main.scm در کدهای Definitive Edition هر سه بازی پیدا کرده که «جام مقدس» (holy grail) نام دارند. گفته میشود که این فایل شامل محتوای حذف شده از بازی و پیامهایی از اعضای استودیو میشود و به همین علت هم بود که بازی برای کاربران کامپیوتر از دسترس خارج شد. چندی بعد هم راکستار با انتشار پیامی همین گمان را به نوعی تایید کرد و تنها چندروز بعد، مجددا ریمستر سه گانه به کامپیوتر برگشت. اما این تمام مشکلات این سری نبود! اما پیش از پرداختن به سایر حواشی لازم است بدون پیش فرض ذهنی به ریمستر سه گانه نگاهی داشته باشیم. به طور قطع در این مقاله بازی را از حیث داستان و شخصیت پردازی بررسی نمیکنم چرا که این سه عنوان همان آثار درخشان کلاسیک هستند که احتمالا پیش از این تجربه کردهاید. در این بررسی ما مسائلی که مشمول ریمستر میشوند را بررسی کرده و نسبت به آنها به بازی نمره داده و میسنجیم که آیا ارزش خرید دارد یا نه.
پیش از هر قضاوتی لازم است مفهوم ریمستر (Remaster) را بازگو کنیم. زمانی که اشاره به ریمستر میکنیم، معمولا به بازی با پایهی گرافیک اصلی خود اما با طراحی بهتر، رندر باکیفیتتر و مکانیسم قابل تجربهی مدرنتر برای پلتفرم های جدیدتر اشاره داریم. این مفهوم با بازسازی (Remake) محصول کاملا متفاوت بوده و هزینه به مراتب کمتری دارد. از این رو در ابتدا نبایست انتظارات را از ریمسترها، به ویژه سه گانهی Grand Theft Auto که متعلق به دو دهه قبل است را چندان بالا نگه داشت. اما زمانی که این ریمستر طی دو سال ساخت و با برچسب خرید ۶۰ دلاری عرضه میشود، قطعا انتظارات از آن بالاست و این دقیقا جایی است که راکستار مرتکب اشتباه شده است. هایپ و انتظار طولانی برای عرضهی ریمستر نسخههای کلاسیک GTA، قیمت بالا و استناد به ریمسترهای موفق چند سال گذشته توقعات گیمرها را به شدت بالا برده بود؛ اما خروجی در حد این انتظارات نبود.
اولین نکتهی قابل تامل در سه نسخهی عرضه شده چه روی کنسول و چه روی کامپیوتر، کیفیت جلوههای بصری و تکسچرهای بازی است. هر سه نسخهی ریمستر شده نسبت به ورژن کلاسیک خود شامل تغییرات گستردهای شدهند. بازی به وضوح از حیث کیفیت بصری پیشرفت داشته است. تکسچر و بافت و جزییات محیط به شکل ویژهای نسبت به نسخهی کلاسیک شامل بهبود یافتهند، Draw Distance افزایش یافته و مشکل لود دیر محیط حل شده است همچنین نورپردازی و سایهها به لطف باز طراحی در محیط روشن به مراتب بهتر عمل میکنند و رنگها درخشانتر و زندهترند. با وجود بهبود نسبت به نسخههای پیشین، اما همچنان کیفیت جلوههای بصری نسخه عرضه شده قابل رقابت با بازیهای امروزی نیست.
از طرفی مدل سازی شخصیتهای بازی، به ویژه در نسخهی Grand Theft Auto: Vice City چندان قابل قبول نیست. مدل سازی در نسخه ریمستر سه عنوان موجب شکل گیری کاراکترهایی با ظاهر خمیری شکل و نامتناسب شده است که حتی از ظاهر اصلی شخصیتهای کلاسیک بازی بیار دور هستند. علاوه بر این جزییات صورت، بافت بدن و شخصیتها نیز چندان چنگی به دل نمیزند. مورد دیگر که در سه بازی به شکل قابل توجهی در ذوق میزند، انیمیشن و حرکات کاراکترهاست. ظاهرا استودیوی بازیسازی Grove Street Games چندان در این بخش تغییراتی ایجاد نکرده است چرا که موشن و حرکات بدن و چهرهی کاراکترها چندان تغییر چشم گیری نسبت به نسخههای کلاسیک ندارد و کاراکترها کاملا به شکلی تصنعی و ضعیف حرکت میکنند. این موضوع در حالات چهره و انیمیشنهای صورت نیز بیشتر به چشم میآید که در انتقال احساسات و حالات اصلا موفقیتی ندارند.
همان طور که گفتیم نورپردازی سه عنوان شامل تغییرات بسیاری شده است و بازی در روز جلوهای به شدت بهتر از نسخههای قبل دارد. از طرفی دیگر خبری از مه یا نورپردازیهای سنگین برای پوشاندن ضعف لود محیط نیست. اما هرچقدر که ریمستر در نورپردازی و سایه زنی محیط روز موفق بوده است، در محیط شب، سه بازی وضعیت جذابی ندارند. این موضوع در کنار بارانهای متوالی و شدید به خصوص در نسخهی Grand Theft Auto: San Andreas چنان بد است که در برخی محیطها عملا دید کاربر مختل میشود و بازی قابل تحمل نیست. از طرف دیگر در نسخهی ریمستر حالاتی با نام fidelity و performance تعبیه شده است که به شما اجازهی تجربهی بازی در رزولوشن فورکی و تا ۶۰ فریم بر ثانیه را میدهد که برای عنوانی با این کیفیت چندان ضروری به نظر نمیرسد. این موضوع باعث شده تا بازی در کنسولهای قدرتمند نسل نهمی نیز دچار افت فریم شود و تجربهی نامناسبی را منتقل کند.
از جلوههای بصری که بگذریم، مورد قابل بررسی دیگر در نسخههای ریمستر مسئلهی مکانیک و گیم پلی بازی است. همان طور که گفتیم بازی از حیث مراحل و گیم پلی کمابیش همان تجربهی نسخههای کلاسیک را ارئه میدهد و تغییری را در مراحل شاهد نیستیم (حتی مراحل هلی کوپتر Vice City هم سرجایش است!). اما مکانیک بازی دستخوش تغییرات قابل توجهی شده است. شاید اساسیترین تغییر آن را بتوان سیستم نشانه گیری و شوتینگ بازی دانست. اگر پیش از این نسخههای GTA 3 و Vice City را تجربه کرده باشید متوجه مکانیک شوتینگ دشوار و غیربهینه شدهاید؛ این بخش در نسخههای ریمستر کاملا تغییر کرده و مانند سایر نسخهها به Aim Assist مجهز شدهند. علاوه بر این سیستم کنترل وسایل نقلیه نیز تغییر کرده و بهبودهایی جزیی داشتهاند. دو نسخهی قدیمیتر نیز به سیستم چک پوینت مجهز شدهاند تا پیشبرد بازی تسهیل گردد.
با وجود تمامی این تغییرات، متاسفانه سیستم گیمپلی دو بازی قدیمیتر به ویژه GTA 3 کاملا منسوخ شده است؛ در نتیجه اگر از طرفداران پروپاقرص سری نباشید احتمالا تجربهی این عنوان چندان برایتان لذت بخش نخواهد بود. از طرفی طراحی مراحل و پازیهای بازی بدون کوچکترین تغییری اعمال شده است که بعضا طی آن برای مخاطب طاقت فرسا و خسته کننده خواهد بود. موضوع قابل تامل دیگر ضعفهای شدید فنی بازی است. تعداد باگهای بازی چنان زیاد است که به تجربهی بازی آسیب میزند. این مشکلات شامل در هم فرو رفتن تکسچرها، فیزیک غلط وسایل نقلیه و محیط، افت شدید فریم و... هستند. این موضوع باعث شده تا بسیاری از خریداران این سه گانه، درخواست بازگشت پول خود را کردهاند. این نارضایتی تا جایی پیش رفته که مخاطبان در مجموع به این بازی امتیاز متاکریتیک ۰.۵ دادند که یک فاجعه برای راکستار محسوب میشود.
در نهایت لازم است ذکر کنیم که این ریمستر با وجود تمام ضعفهایش هرگز نمیتواند به جایگاه پرارزش این سه عنوان در صنعت ویدئو گیم لطمه بزند. تاثیری که سری بازیهای Grand Theft Auto بر صنعت بازی گذاشتند غیر قابل انکار است و انتظار میرفت پس از بیست سال، خروجی بهتری ازین سه اثر داشته باشیم. بازی از نظر بصری و گرافیک دچار بهبودهای قابل توجهی شده است اما همچنان نسبت به باقی عناوین ریمستر شده قابل توجه نیست. بافت و مدلسازی به خصوص در کاراکترها به بدترین شکل صورت گرفته و موجب آسیب خوردن به هویت کاراکترهای دوست داشتنیمان شده است. مکانیک و گیم پلی آن طور که انتظار میرفت بهبود چشم گیری نداشتهاند و به عنوان یک سبک گیم پلی منسوخ شناخته میشوند که برای مخاطب امروزی کسل کننده خواهند بود. و در انتها تمام این پکیج با وجود برچسب قیمت ۶۰ دلاری کاملا نامتناسب به نظر میرسد. انتظار میرفت که راکستار پس از دو دهه ادای دین بهتری به این عنوان مینمود.
مجموعهی Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition ریمستر سه اثر درخشان سری است که پس از بیست سال و به منظور پاس داشت این سه عنوان باارزش توسط راکستار و به دست استودیوی بازی سازی Grove Street Gam ساخته شده است. بازی هیچ تغییر محتوایی نداشته و تنها تفاوت با نسخههای کلاسیک تغییرات بصری، نورپردازی، تکسچر و مکانیک و فیزیک بازی است.
اگر از طرفدارن دو آتشهی سری کلاسیک Grand Theft Auto: هستید، احتمالا تهیهی مجموعهی Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition فرصت مناسبی باشد تا به وسیهی آن سری به نوستالژیهای کودکی و نوجوانی خود بزنید. با این تفاوت که این بار نورپردازی، رنگ و جلوههای بصری با کیفیت به مراتب بهتری عرضه میشود و مکانیک بازی با وجود منسوخ شدن گیم پلی، بهبود یافته است.
در نهایت مجموعهی Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition به هیچ عنوان آن اثری که انتظارش را داشتیم، نیست. بازی با مشکلات فنی فراوان، مدلسازی ضعیف، مکانیک ضعیف و گیم پلی منسوخ شده و با برچسب قیمت ۶۰ دلاری عرضه شده است که از آن عنوانی با ارزش خرید بسیار پایین میسازد.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
واقعا این در حد ریمستر خوبه چرا نقد منفی میکنین آخه (با احترام به راکستار و بازی هاش) شما الان میاین نسخه های اصلی سه گانه جی تی ای انصافا سه و وایس سیتی رو الان بازی کنید که وضعیت کنترل و گرافیک شون افتضاحه واقعا گروه ویجیاتو درک کنند این ریمستر خوبیه و نمره کمی بهش ندین الان دیگه دیر شده چون تقریبا دو سال از انتشار اون میگذره
خب این جا که کسی کامنت رو نمیبینه ولی این رو بدونید دیفینیتی ادیشن ترکیبی از ریمستر و ریمیکه
تغییرات بزرگی هم که صورت گرفته عوض کردن گان و رادیوست:))))
من حدود 5تا مقاله س که دارم براتون توضیح میدم چرا بعنوان ریمستر بازی خوبیه .. :/ خودتون برید این ویدیو رو تا (اخر) ببینید
https://www.aparat.com/v/OAaQ7/
آره گرافیک خوب شده ولی باگ ها و قیمتش....
با قیافه cjاصلا حال نکردم. آخه 20 سال پیش امکانات درست حسابی نبود حالا چی؟حالا چه بهانه ای داری راکستار چرا قیافه cj اینطوری ؟?
و اینکه نقد خوبی بود خسته نباشید فقط خانم منظری من چشام کوره یا واقعا جز انیمیشن های مردن هیچی تغیر نکرده:/
قهوه داغم که توش جا مونده:)))رسما جدیدا شرکتا نمیان ببینن خودشون چی ساختن فقط یچی عرضه میکنن اون از کونامی اینم راکستار هعب?
gtatttdeمخفف شده اش هم طولانیه?
فقط به من بگین
این تامی لعنتی یاد گرفت شنا کنه؟! ??
نچ
بزرگوار ۲۰ سال چه غلطی میکرد فقط این ۲۰ سال به دریا نگاه میکرد الان اوستا شنا بود
خاکبرسرش?
نه
چرا باید اصن شنا یاد بگیره :/// خداااااااااا نصف مردمی که میان نظر میدن هنوز نمیدونن ریمستر چیه
داداش قبل قضاوت یکم فکر کن
خوب میدونم ریمستر چیه
داشتم شوخی میکردم ?
هر وقت آقای افشین پیروزی توی زومجی این ریمستر رو بررسی کرد و بهش نمره کمی داد من قبول میکنم که بازی ضعیفیه
باشه فن بوی?
باشه ترول
میسه کلا از سایت بری؟هر کی اندازه تو دیس میخورد الان از سایت ک هیچی از کشور رفته بود بیرون??
تو خودت یک ماه نیست اومدی تو سایت من از ۹ ماه پیش حضور فعالی دارم
من حدود ۱ سال هست سایت رو دنبال میکنم.قبلا هم اکانت داشتم ولی فعالیت نمیکردم
من اصلا سر افشین پیروزی از زومجی رفتم :)
اسم نیار ❌⛔
برای کسی که تا حالا نسخه اصلی رو تجربه نکرده خوبه، ولی برای کسی که نسخه اصلی رو بازی کرده هیچ جذابیتی نداره و خسته کنندست چون تغییری نداره
چرا باید اصن تغییر داشته باشه :// همین که دوباره اومدن فیس ساختن برا تامی و کلاد و نور پردازی جدید گذاشتن خودش خیلیه
باید فقط رزلوشن رو میبردن 4k بعنوان ریمستر میدادن بازی کنید :/
بازی ای که تغییری نداره اسمش ریمستر نیست، اونطوری فقط به کنسول های جدید پورت میشه، جالبه شما حالا که دیدید اینطوریه راضی شدید میگید چرا باید تغییر داشته باشه!!
خسته نباشید نقد خیلی خوبی بود?
دیالوگ های کلاود هنوزم منو به گریه میندازه?
وقتی که بازی عرضه نشده بود، کاربرا میومدن میگفتن اصلاً این بازی شاهکار میشه (حالا یخورده پایین تر) الان که عرضه شده خیلی از کاربرایی که همچین حرفی میزدن الان خیلی بازی رو هیت می کنن؛ اصلاً تعادلی توی کاربرا ها وجود نداره (در مورد همه بازی ها هم صدق می کنه، سایبرپانک (البته در این مورد حق دارن) لست 2 و غیره)
خیلی ح رفت حقه ولی من از اول به اینباز امید نداشتم قشنک معلوم بود از سر باز منیه این بازی میخواستن دهن طرفدارارو ببندن انقدر نگن GTA6 که موفق نشد راکستار
منم خودم به نظرم فقط شیردوشی به روش جدید بود (حتی انیمیشن ها رو هم عوض نکردن) و سر این اکثرا کاربرا ریختن سرم
مطمئن درسته فکر کنم
http://vigiato.net/wp-content/uploads/2021/11/FD1Gz6xXIAMCPga-1-1024x573.jpeg
اکه به بالا سمت راست تصویر دقت کنید مشخصه که این اسکیرین شات مال استریم یکی دیگه بوده
کاشکی این بازی رو نیما فرشین یا محسن وفانژاد بررسی میکرد که انقدر بررسی ضعیف نباشه
چقدر فن تعصبی هستین
راکستار با این که صبح شنبخ متوجه شده بازی ریلیز شده ولی خودش اومده عذرخواهی کرده
بعد هنوز فن های تعصبی مثل شما نمیخواین شل کنین
این که یکی از شاتهام رو از جای دیگه دانلود کردم یعنی بررسیم ضعیفه؟ :))
نه بررسی ماله شما که عالیه ولی اون داداشمون فن بوی هستند خانم منظری
نه
یعنی انقدر کم بازی کردید که حتی فرصت نکردید اسکیرین شات بگیرید
من یک هفتهی تمام از زمان عرضه دارم این بازی رو روی کنسول نسل نهمی بازی میکنم و نسخههای کلاسیک رو هم همین چندماه قبل که با نیما براتون ویدئوهای داستان بازی رو تهیه کردیم، مجددا بازی کرده بودم! برای تنوع بیشتر از شاتهای بقیه استفاده کردم
به خدا اگه راکستار تو رو به عنوان مدیر بازاریابی استخدام بکنه دیگه غم نداره؛ اینقدر راحت به خاطر یه شرکت به همه توهین می کنی ؟!
تو خیلی داداش فن بوی هستی
خب که چییییی یه عکسه دیگهه
ایشون چون از نقد بهشون زور اومده دنبال حتا یه نقطه اضافه هست تا گقد رو زیر سوال ببره
# فن بوی نباشیم
ادیت نقد نه گقد
شما انقد بی شعور و بی ادب هستید که میاید نقد و برسی به این خوبی به نویسنده توهین میکنید و اسم نویسنده های دیگه همین سایت رو میاری، خداوندا لطفا به ما کمک کن
کرونا چقد آدمارو فشاری کرده
الان فقط یه gta6 میخوایم
دکتر حق گو شده باطل گو
به نظرم نسخه اورجینال رو با ماد بازی کنیم بهتره اینجور که میگن سیستم ردد2 میخواد؛ پس بهینه نیست و باگ دادن بیرون?
یه سوال: شایعه شده که ریمستر توسط خوش مصنوعی درست و غلط املایی داره.
این شایعه صحت داره؟
ادیت: هوش*
فعلا مدارک بیشتری برای هوش مصنوعی هست تا انسان
نمونش غلط های املایی در متن های موجود در مغازه ها
ولی فکر نکنم
بازی یسری ایستراگ جدید داره بخاطر همین گفتم فکر نکنم توسط هوش مصنوعی ساخته شده باشه
به نظرم ویجیاتو توی بررسی بازی خیلی عقبه، لطفا یکم زودتر بررسی ها رو بذارید
تعدادمون کمه و بازیها زیاد ?
چرا فورتنایت رو فقط کراس اور هاشو میزارید؟ این همه موضوع داره لطفا در این مورد قوی تر کار کنید
چون فورت ارزششو نداره کل سایت پر مقاله های فورت کنیم یه مشت فورت باز بیان سایتو نابود کنن
ای کاش یاد بگیری به نظر همه احترام بزاری
درسته صد درصد قبول دارم فورتنایت شاید از نظر کسایی که بازی های افلاین دوست دارن جذاب نباشه ولی در کل به فورتنایت تو سایت های ایرانی خیلی ظلم شده کلا فقط کراس اور هارو پوشش میدن و این باعث میشه کسایی که فورتنایت بازی میکنن فکر کنن فورتنایت پلیرا یکسره کریتوس و ونومو بر میدارن و باهاشون دنس میرن در صورتی که فورتنایت 1300 تا اسکین داره(تقریبا) که کلا نود تاش کراس اورن ولی سایتای گیم ایرانی فقط کراس اور هارو پوشش میدن که تو کامنتا بحث بشه و در ضمن پوشش دادنشون کاری نداره و برای خودشون هم راحته در صورتی که فورتنایت کلی اسکین جذاب و ایموت ها و دنس های اورجینال یا به صورت ایسترگ داره و 5 تا استوری لاین مختلف داره و هر هفته اپدیت میشه و لوکیشن های جدید و گان های جدید اضافه میشن. اینو گفتم که در نهایت به اینجا برسیم که فورتنایت پلیرا هیچکاری با شما ندارن ولی شما به خودتون اجازه میدید به هر دلیلی زیر هر مقاله ای فورتنایت رو هیت کنید در صورتی کامیونیتی فورتنایت هیچکاری به کسی نداره تا حالا چند تا فورتنایت پلیر دیدید که مثلا بیان وارزون یا ایپکس رو هیت کنن؟ ولی الان هر سایت ایرانی مربوط به گیمی که میرم یه نفر اومده بی دلیل هیت کرده، ایشون هم فقط گفتن علاوه بر کراس اور ها حداقل یکی از استوری لاین های فورتنایت رو هم مقاله کنید که افرادی مثل شما کمتر بشن!
سلیقت قابل احترامه
ولی همینطوری هم مقاله های فورتنایت خیلی بیش از اندازه ایه که باید باشه
به نظر من حتی باید نصف شه تعدادشون
باور کن منم دوست دارم کراس اور هارو اصلا پوشش ندن ولی به جای اینکه روی کوچکترین همکاری های فورتنایت زوم کنن، فقط یه مقاله در مورد یکی از استوری لاین های فورتنایت بنویسن تا کسایی که فورتنایت بازی نمی کنن حداقل اینقدر منفی فکر نکنن باور کنید تو کامیونیتی خود فورتنایت کراس اور ها در نود درصد مواقع اصلا بهشون اهمیت داده نمیشه (به جز یکی دو مورد مثل مارشملو و تراویس اسکات) و کریتوس هم که اینقدر بهش گیر دادن من تو تقریبا دو سال و نیمی که فورتنایت بازی می کنم حتی یک بار هم ندیدم کسی اسکین کریتوسو تو فورتنایت برداره و در ضمن اگه بعضی ها ناراحتن که چرا شخصیت های مورد علاقشون ابهتشون از بین رفته! خب چرا به فورتنایت گیر میدن؟ فورتنایت فقط پیشنهاد همکاری میده شرکتا میتونن قبول نکنن. فکر کردی خود vجیاتو کراس اور هارو دوست نداره؟ هم مقاله های خیلی اسونین هم خوب ویو میخورن هم کلی تو کامنتا بحثای تکراری به وجود میاد در اصل ما میگیم به جای اینکه این همه کراس اور بزارید که خیلیاشون ارزش ندارن (مثل فیلمای مارول که نمی دونم دیگه کاراکتری مونده که مارول قراردادشو امضا نکرده باشه) یکم در مورد قسمت ها و گیمپلی و ترکیب متعادل فان و کامپتتیو مقاله بنویسن
من که فورتنایت پلیر نبستم قبلا بودم اما میگم وقتی یه اقایی همچین توهینی میکنه به طرفداراش بر میخوره و کاش یادبگیره که حد عقل با احتزام بگه
حق با توئه
حتی اگر یک بازی واقعا هم بی ارزش باشه، باز هم نباید به طرفدارهاش توهین بشه
هر کسی نظر خودشو داره
هممم...
هر چقدر فکر کردم باز نفهمیدم که یه ذره فاصله تو بررسی چه تاثیری میتونه داشته باشه...
بازی فرار که نمیکنه?
میگم یکم زودتر بزارن، خیلی نسبت به انتشار دیرتر میدن، البته خب از طرفی راست میگن ...
منم دقیقا همین فکرو میکنم
خب عزیزم باید یه فاصله ای بین بررسی ها باشه
شما ناراحتیت برید سایت های همسایه اینجا دارن با کلی زحمت و افراد کم اینهمه تلاش میکنن شما میاد این حرف رو میزنید برای یک نقد و برسی خب باید حداقل بازی رو تجربه کرده باشند اونم یا کامل یا نصفه و بیشتر برای اینجور ریمستر ها شما که چیزی از نقد و بررسی چیزی نمیدونید لطفا نظر ندهید خواهشا
شما برو ببین کجا با این دقت بازی رو برسی میکنه بعد نظر بده، خیلی واضح مشخصه اومدی ویجیاتو رو خراب کنی
میتونی بری نگاه کنی
https://www.metacritic.com/game/pc/grand-theft-auto-the-trilogy---the-definitive-edition
خوشم میاد رکورد واکرفت 3 ریفورجد رو شکوند
این نمره ی کاربرا هست نه میانگین نمرات منتقدین
نمره متا در ps5 شده 63
خانوم منظری میدونم مربوط به مقاله شما نیست ولی لیست نامزهای game awards 2021 یه ساعت پیش منتشر شد. کی پوشش میدین
از فردا مطالب مرتبط بهش قرار میگیره
توی مانال تلگرام خیلی سریع پوشش میدن تا اینجا ولی اینجا هم نسبتا خوب پوشش میکنند
اگه این باگ ها و مشکلاتش رو برطرف کنن برای کسایی که نسخه اصلی رو
بازی نکردن ارزش گرفتن رو داره
خیلی ها نسخه اصلیشو بازی کردن
من نسخه اصلی vice و 3 رو بازی نکردم
منم
یه چیز تو جی تی ای واقعا باحاله ماجراجویی هست
تحریک شدم دوباره نصبش کنم:)
داداش سیستم رد دد 2 می خواد
من gta 3 رو نصب کردم سیستم داشت میسوخ
من اگه سیستم این بازی رو داشتم میرفتم ردد ۲ نصب میکردم?
نقدی کاملا افراطی ...
فن بوی
اره فن بوی راکستارم
واقعا که
نقد نسبت به کیفیت ریمستره که به شدت ضعیفه وگرنه این سه گانه همون طور که گفتم بسیار ارزشمنده
باسلام
تمام احترامی که برای تیم ویجیاتو قایلم
ولی مقایسه ریمستر با بازی اصلی رو ببینید تو یوتوب
فعلا که من بازیش کردم و من دارم نقد رو مینویسم. با توجه به این که نسخه کلاسیک رو هم بازی کردم و ریمستر باقی عناوین رو هم دیدم نظرم اینه. تو هروقت نقد نوشتی 100 بده بهش محمد رضا جان
پس منتظر هک ویجیاتو باشید ... :|
با اجازه از اساتید محترم ویجیاتو؛
.
.
ببین پسر ادب حرف زدن داشته باش، هیچ پ.خی هم نیستی که همچین کاری کنی، تو که خوبی، بزرگ ترات هم نمیتونن این غ..لطا رو بکنن، پس بکش بیرون اگه اینجا بده
هنر کنی بتونی ...... استغفرالله
حیف که اینجا افراد محترمی حضور دارن نمیتونم بهت یه چیزی بگم
شما گفتید که هیچ تغییر خاصی نداشته میتونم بپرسم معیار شما از تغییر چیه؟
معیار اینه که تجربهی گیم پلی برای گیمری که نسخههای کلاسیک رو بازی نکرده لذت بخش باشه. تو این مورد نه تنها بازی جالب نیست بلکه به واسطهی مدلسازی بد و گیم پلی منسوخ شده هیچ جذابیتی نداره و خسته کننده است. سرتاسر باگ و ضعف فیزیکیه و واقعا یه ریمستر بسیار ضعیف محسوب میشه با این قیمت
گیم پلی تغییر خاصی نداشته گرافیک بازی چی؟
جوک سال
گرافیک کم ارزش ترین و آخرین معیار توی نقد یه ریمستر هست
وقتی شما به علت گیم پلی از بازی خسته بشی دیگه گرافیک چه فایده ای داره؟
ولی برعکس بازی هایی که گیم پلی فوق العاده ای دارن مثل مدرن وارفار ۱
شما بعد این همه سال دوباره بشینی تجربه اش بکنی خسته و زده نمیشی از گیم
گرافیک بازی چه اهمیتی داره وقتی بازی تجربهی بدی رو به مخاطب انتقال میده. مثلا این تکسچرای بد و مدلسازی افتضاح با فریم ریت 60 و رزلوشن فورکی چه تاثیری داره؟?
تغییر داشته ولی این ریمستر نسبت به زمان خودش خیلی عقبتر است.
مثلا gta3 که در سال ۲۰۰۱ یک انقلاب بزرگ بود اگر به جای ۲۰۰۱،در سال ۲۰۱۷ منتشر میشد نقد های منفی میگرفت و دارای متای یک رقمی میشد.
برو بازی کن بعد بیا نظر بده..... من بازی کردم کاملا نقد درسته
تو همونی نبودی که از حمله تیک تو به مادسازا حمایت میکرد؟??
بله کاملا موافقم
بازی به این خوبی ساختن دو قورت نیمتونم باقیه
من که دارم تو گیمنت بازیش می کنم gta 3 رو
gta 3 رو کامپیوترم ریختم داش منفجر میشد
Fanboy detected
الان این حرفت چه ربطی داش
ینی چون سیستمت نمیکشه تو میگی بازی خوبیه؟
اصلا جمله اولت کجا
جمله بعدیش کجا
اینو چ را بن نمیکنید ???✊✊
ترول و اسپمر ها بن میشن دلیلی نداره فن بوی ( البته نه از نظر خودم) بن بشه
داش به خدا منم فن بوی راکستارم ولی واقعا قبول کن که یه خوب نشده
ولی بهش میخوره بازی سرگرم کننده ای باشه
اگه از سه گانه اصلی لذت بردی خوبه
تامی میتونه شنا کنه؟
خیر
نه :) اونجوری که در اومده گیم رو خودشون نساختن و توسط a.i ساخته شده(هوش مصنوعی)
همین الان هم تو اینترنت سرچ کنی میتونی غلط املایی هایی رو مشاهده کنی که واضح دارن میگن هیچ انسانی روی ریمستر گیم نظارت حتی نداشته
پس چطور دو سال طول کشیده :| ؟
حتما افکت ها و شروع دوباره مرحله ها هم برنامه ساخته ..
افکت ها که تغییری نکردن نصف گلایه ها از اینه که ساند افکت جدید چرا نداره گیم
فعلا هم مدرک بیشتری بر ساخت این ریمستر توسط هوش مصنوعی هست تا انسان
بیشترش هم مربوط میشه به غلط های املایی
حتی یه جا تو بالای مغازه یه دونات و پیچ ۶ ضلع وجود داره
برنامه چون دیده دونات گرده پیچ بقلیش هم گرد فرض کرده و گرد شده
:|
من باختم
ولی من که از این بازی لذت می برم شما رو نمیدونم
داداش منم الان میتونم یه بازی تو ۱ هفته بسازم بگم ۳ ماه طول کشید
مدرک داری حرفم رو رد کنی؟
دادا شاید باورت نشه ولی من با ماد می خواستم ریمستر بسازم
یه تابستونمو سرش حروم کردم اصلا اسون نبود
بعد زورم میاد وقتی میگین اسونه
مادو تک نفره نمیسازن
یه تیم بزرگ باید پشت ادم باشه
وگرنه کشک نیست یه ریمستر یا ماد رو تو چند ماه بسازی
نه دا تو کار ماد نیستی
تو دو روز می تونی کل ماشینا بازی رو عوض کنی
ماد سازی تک نفره هم میشه
ولی مادای خیلی خفن حداقل 1 ماه طول میکشه
من گفتم نمیشه؟
ماد معمولا چندنفره میسازن تو زمانم صرفه جویی میشه
نچ هیچ تغییری در شنا کردن ندادن کلود هم نمیتونه شنا کنه