مارک سرنی درباره اسرار پلی استیشن 5 صحبت میکند
توسعه بازی در پلی استیشن 5 چه مشکلاتی دارد؟
مارک سرنی، معمار سیستم اصلی پلی استیشن 5 در مصاحبه جدید خود روند ساخت این کنسول را توضیح داد و برخی رازهای آن را برای توسعه بازیهای جدید عنوان کرده است.
مارک سرنی، توسعهدهنده افسانهای که از آثار او میتوان Marble Madness، Crash Bandicoot و البته Marvel’s Spider-Man اشاره کرد، در مصاحبه با مجله Wired درباره نقش خود در ساخت کنسول پلی استیشن 5 و ساخت سیستمهای آن صحبت کرده است.
او در این ویدیو درباره روند پیشتولید کنسول نسل جدید سونی و همچنین بازخوردهایی که از جامعه توسعهدهندگان صنعت بازی دریافت کردهاند، صحبت کرده است. سرنی فاش کرد:
ما از زمان کنسول پلی استیشن 4، درخواست زیادی برای پشتیبانی از SSD دریافت کردیم. به ویژه تیم سوئینی بنیانگذار اپیک گیمز که عقیده داشت هارد دیسکها باعث عقب ماندن این صنعت میشوند.
او در ادامه سخنان خود توضیح میدهد که یکی از اولویتهای اصلی پلی استیشن 5 بهبود چیزی است که سرنی از آن با اصطلاح «سفر سریع» یاد میکند.
در پلی استیشن 4، ویژگی سفر سریع میتواند هر چیزی را بسته به بازی، از ۱۵ ثانیه تا یک دقیقه دریافت کند. در پلی استیشن 5 این ویژگی بسیار سریعتر و در کسری از ثانیه کار میکند. همین امر باعث میشود که دیگر در Marvel’s Spider-Man خبری از سوار مترو شدن نباشد که واقعا ناراحت کننده است، زیرا من از مترو سواری بازی لذت میبردم.
سرنی همچنین در مورد ملاحظاتی که باید هنگام قرار دادن کتابخانه بازیهای پلی استیشن 4 در کنسول نسل جدید رعایت شود نیز صحبت کرد.
استفاده از ویژگی سازگاری به عقب بسیار دشوار است، زیرا صدها ویژگی ضروری پردازشگرهای گرافیکی در پلی استیشن 4 وجود دارند که توسعهدهندگان به آنها متکی هستند و برای این بازیهای آنها بی عیب و نقش روی پلی استیشن 5 اجرا شوند، هر یک از این ویژگیها باید به درستی گنجانده شوند.
ما همچنین باید بازیها را از قابلیتهای جدید پلی استیشن 5 جدا کنیم. در اوایل موردی وجود داشت که ما یک بازی چند میلیونی پلی استیشن 4 را روی پلی استیشن 5 اجرا کردیم و متوجه شدیم که شخصیت اصلی به طور ناگهانی و با سرعت خیلی سریعی حرکت میکند.
چیزی که در حال رخ دادن بود این است که قدرت پلی استیشن 5 به نرخ فریم بالاتری تبدیل شد و این موضوع باعث خراب شدن گیم پلی شد. برای برطرف شدن این مشکل، باید از ویژگی استفاده میکردیم که به ما نشان میداد هر بازی تا چه میزان عملکرد را میتواند مدیریت کند.
سرنی در انتها مصاحبه خود از ویژگیهای لمسی جدیدی که برای کنترلرهای دوالسنس استفاده شده و تاثیر آن روی بازیها تمجید کرد. لحظه مورد علاقه او در بازی Ghost of Tsushima زمانی است که بازیکن سوار بر اسب خود وارد خاک یا گل یا سنگ میشود و از طریق کنترلر میتوان تفاوت آن را به خوبی احساس کرد.
ماینکرفت #۵۰ – رفتیم سراغ قایم موشک تو ماینکرفت!
تماشای ویدیو از یوتوب ویجیاتو
به نظرم اینکه انقدر تکنولوژی پلی استیشن پیشرفت کرده خیلی خوبه اینکه مثلاً ۳۰ تا یک دقیقه باید می نشستیم پای لودینگ خیلی خسته کننده بود و به نظرم بهتره که لودینگ ها نهایتش ۹ تا ۱۰ ثانیه باشن یا مثل دیمنز سولز ریمیک یک ثانیه یه صفحه مه دار بیاد فوراً بازی بیاد و این باعث میشه دیگه حوصله مون سر نره سر لودینگ ها.
فقط الان مشکل ps5 اینه که خیلی گرونه و دهنمون سرویسه که بتونیم بخریم??
اسپم:چرا من کامنت طولانی میدم پاک میشه؟
دوست نوبم خریده
من هنوز ندارم:اردیبهشت
واقعا برای این کنسول فکر شده که بتونه با کیفیت بازی هارا اجرا کنه و قابلیت های عالی داشته باشه و مثل کنسول رقیب نباشه که دستش هیچ فرقی با نسل قبلش نداشته باشه
بنظرم انچنان چیزی نگفت که ندونیم و بنظرم تیتر با متن همخوانی نداره
همچنین لطفا لو رفتن بازیگر نقش جوکر تو فیلم بتمن هم پوشش بدید