چرا ۲۰۲۱ را میتوان «سال ایکسباکس» نامید؟
۲۰۲۱ از بسیاری جهات سال بسیار خوبی برای بازیهایی ویدیویی بوده، اما برای برند ایکس باکس و کسانی در این اکوسیستم بازی میکنند نیز سال بسیار خوب و موفقی بوده است. چیزی به پایان سال ...
۲۰۲۱ از بسیاری جهات سال بسیار خوبی برای بازیهایی ویدیویی بوده، اما برای برند ایکس باکس و کسانی در این اکوسیستم بازی میکنند نیز سال بسیار خوب و موفقی بوده است.
چیزی به پایان سال ۲۰۲۱ باقی نمانده و از بین تمام ناشران اصلی بازی، امسال سال بسیار خوبی برای ایکس باکس بوده است. مایکروسافت با کنسولهای موفق ایکس باکس سری ایکس و سری اس توانست جایگاه خود را در فضای نسل بعدی تثبیت کند و به حضور خود در بازار پیسی و بازیهای موبایل ادامه داده است. علاوه بر این، سرویس اشتراک ایکسباکس گیم پس نیز بهترین سال خود را سپری کرد و مایکروسافت بازیهای قابل توجهی را توسط این سروی در دسترس کاربران خود قرار داده است.
به دلایل زیادی از جمله موفقیت گیم پس تا عرضه بخش چند نفره Halo Infinite میتوان سال ۲۰۲۱ را «سال ایکس باکس» نامید. در ادامه این مطلب از ویجیاتو، بررسی خواهیم کرد که چرا سال ۲۰۲۱ سال ایکس باکس بوده است.
عملکرد فوقالعاده ایکسباکس گیم پس در در سال ۲۰۲۱
سرویس اشتراکی ایکسباکس گیم پس، احتمالا بهترین سرویسی است که تاکنون توسط شرکتهای حوزه بازی معرفی شده. مشترکین این سرویس با قیمت نسبت پایین به بیش از ۱۰۰ بازی دسترسی دارند و به صورت منظم عناوین جدیدی به آن اضافه میشود.
سال ۲۰۲۱ تاکنون بزرگترین سال برای ایکسباکس گیم پس بوده، زیرا مایکروسافت در این سال بازیهای جدید مهمی از جمله عناوین استودیوهای خود و سایر بازیهای ساخته شده توسط استودیوهای شخص ثالث را روی آن منتشر کرده است.
همچنین بازیهای زیادی در سال ۲۰۲۱ از روز عرضه روی گیم پس منتشر شدند که برخی از آنها بازیهای AAA بودند. از جمله این عناوین میتوان به Outriders در اوایل سال و Back 4 Blood اشاره کرد که در ماه اکتبر به سرویس اشتراکی ایکس باکس اضافه شدند.
از طرفی دیگر خود مایکروسافت نیز با مجموعهای از بازیهای جدید و قابل توجه مانند Psychonauts 2 که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، بازی محبوب Age of Empires 4 که فقط برای پیسی عرضه شد و بازی مسابقهای Forza Horizon 5 که بدون شک از برترین بازیهای سال ۲۰۲۱ محسوب میشود، عناوین موجود در سرویس گیم پس را تقویت کرد.
با توجه به اینکه هنوز یک ماه کامل دیگر تا پایان سال باقی ماند، کار ایکسباکس گیم پس در سال ۲۰۲۱ تمام نشده است. چرا که تا پایان ماه نوامبر نیز بازیهای جدید بیشتری به گیم پس خواهند آمد و چند بازی بزرگ نیز ماه دسامبر در دسترس مشترکین قرار خواهد گرفت.
در آخرین سال ۲۰۲۱ نیز مشترکین گیم پس میتوانند منتظر اضافه شدن بازیهایی مانند بخش داستانی Halo Infinite در ۸ دسامبر (۱۷ آذر)، Among Us در ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر) و The Gunk در ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر) باشند. بنابراین یک ماه هیجان انگیز دیگر در انتظار بازیکنان ایکس باکس است.
بازیهای ایکس باکس در سال ۲۰۲۱ بالاترین امتیازها را داشتند
زمانی که صحبت از بازیهایی جدید باشد که در سال ۲۰۲۱ عرضه شدند، ایکس باکس به وضوح بالاترین امتیازها را دریافت کرده است. برای مثال در بین تمام بازیهایی جدیدی که سال ۲۰۲۱ عرضه شدند، Forza Horizon 5 در کنسول ایکس باکس سری ایکس هم اکنون نمره دست نیافتنی ۹۲ را دارد و مورد تحسین بسیار زیادی طرفداران و منتقدان قرار گرفته است.
Psychonauts 2 از Double Fine نیز هرچند برای چندین پلتفرم مختلف عرضه شد، اما به لطف خرید این استودیو توسعهدهنده توسط مایکروسافت، یکی از بازیهای منتشر شده توسط ایکس باکس محسوب میشود که با ثبت امتیاز ۸۷ باعث چشمگیرتر شدن عملکرد ایکس باکس در سال جاری شده است.
باید توجه داشت که این دو بازی، عناوینی هستند که توسط ایکسباکس منتشر شده. بازیهای چند پلتفرمی بسیار زیاد دیگری نیز در سال ۲۰۲۱ منتشر شدند که اتفاقا مورد پسند منتقدان قرار گرفتند و بازیکنان دو کنسول ایکس باکس وان و سری ایکس/اس نیز به آنها دسترسی داشتند.
بنابراین بازیکنان ایکس باکس در سال ۲۰۲۱ به طیف وسیع و گستردهای از بازیهای فوقالعاده دسترسی داشتند.
عرضه غافلگیرکننده بخش چندنفره Halo Infinite
از طرفی دیگر در سال ۲۰۲۱ کنسول ایکس باکس و سری بازیهای Halo بیست ساله شدند. به همین منظور مایکروسافت تصمیم گرفت بیستمین سالگرد کنسول محبوب خود را با یک سورپرایز بزرگ برای طرفداران جشن بگیرد و بخش چند نفره بازی Halo Infinite را یک ماه زودتر منتشر کرد.
با این وجود کاربران پیسی، ایکس باکس وان و یا کنسول نسل بعدی ایکس باکس، قبل از عرضه رسمی بازی، میتوانند آن را تجربه کنند و از همه مهمتر با دوستان خود ساعتها آن را امتحان کنند.
اگر صادق باشیم، نسخه بتا بخش چند نفره Halo Infinite مشکلات خاص خود را داشته است، اما اگر برخی مشکلات آن مانند بتل پس و سیستم پیشرفت را فراموش کنیم، تجربه بسیار سرگرمکنندهای دارد که مورد استقبال بسیار زیاد طرفداران این سری قرار گرفته است. از طرفی دیگر در مقایسه با سایر شوترهایی که در چند وقت اخیر عرضه شدند، Halo Infinite حرف بیشتری برای گفتن دارد.
خرید بتسدا توسط ایکس باکس
در حالی که ایکسباکس قصد خود برای خرید بتسدا را از زمانها قبل اعلام کرده بود، اما این امر تا سال ۲۰۲۱ نهایی نشد. خرید بتسدا توسط ایکس باکس یک اتفاق بسیار بزرگ و مهم در صنعت بازی محسوب میشود، زیرا بازیهای این استودیو را وارد ایکسباکس گیم پس میکند و از همه مهمتر در آینده شاهد انحصاری زیادی برای ایکس باکس خواهیم بود.
از جمله بازیهای انحصاری که در نتیجه این خرید در آینده برای کنسول مایکروسافت عرضه خواهد شد میتوان به Starfield در سال ۲۰۲۲ و همچنین The Elder Scrolls 6 اشاره کرد که بدون شک عناوین بسیار بزرگ سالهای آینده محسوب میشوند که شاید بتوانند موفقیت Forza Horizon 5 را یک بار دیگر تکرار کنند.
آینده ایکس باکس کاملا روشن به نظر میرسد
سال ۲۰۲۱ برای ایکس باکس بسیار بزرگ بوده است، اما میتوان ادعا کرد که آینده این شرکت نیز به همان اندازه روشن خواهد بود.
به عنوان مثال، بازی Deathloop یکی از بازیهای سال ۲۰۲۱ بود که موردپسند جامعه بازیکنان نیز قرار گرفت. هرچند این بازی به صورت انحصاری در اختیار کنسول پلی استیشن قرار دارد، اما به لطف خرید بتسدا توسط مایکروسافت، سال آینده در دسترس سرویس ایکسباکس گیم پس نیز قرار خواهد گرفت.
هرچند بازیکنان پلی استیشن هم اکنون این بازی را تجربه کردهاند، اما طرفداران ایکسباکس نیز میتوانند مطمئن باشند که در سال آینده به یکی از باکیفیتترین بازیهای سال ۲۰۲۱ یعنی Deathloop دسترسی خواهند داشت.
بدون شک در سال ۲۰۲۲ بازیهای زیاد دیگری نیز برای گیم پس عرضه خواهند شد و گفته میشود که ممکن است در سال آینده خریدهای بزرگترین نیز توسط استودیو ایکس باکس انجام شود. بنابراین در حالی که ۲۰۲۱ سال بزرگی برای برند ایکس باکس بوده است، به نظر میرسد موفقیت این شرکت در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.
ویجیموبایل: بهترین سلاح های سیزن ده کالاف دیوتی موبایل و ۵ بازی پلتفرمر برتر موبایل
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
۲۴۳ تا کامنت
۲۴۳۰۰ تاش بحث های فنبوی ها و هیتر ها و نوزاداست
حق
من به خوندن نظرات خیلی علاقه دارم حتی بیشتر از خوندن مقاله ها ول حالا دارم می بینم دوباره سر یه چیز مسخره بحث شده . یعنی مردم هیچ جای دنیا به اندازه ما ایرانی ها تعصبی نیستن یعنی یه جوری از کنسول یا بازی موردعلاقه مون دفاع می کنیم انگار ارث بابا مون حتی سازنده هم اونجوری که ما از محصولش دفاع می کنیم ، دفاع نمی کنه . بس دیگه هر کسی نظر و علاقه ای داره پس به هم احترام بزاریم
خب خوبه
حد اقل اونایی که ایکس باکس دارن حسرت بازی های انحصاری سونی رو کمتر میخورن?
چرا دیس؟
چون شر و ور گفتی
دوستان عزیز
لطفا فنبوی بازی رو بزارین کنار، سطح سایت رو پایین نیارین
کاری نکنید که بقیه، یوزر های ویجیاتو رو با عنوان فنبوی های تعصبی بشناسن
اگه با تیتر مقاله موافق نیستید محترمانه نظرتونو بگین که چرا مخالفید.
یا اگه موافقید، الکی سونی رو هیت نکنید.
خیلی هارو دیدم که میگن کاربرای ویجیاتو فنبوی هستن
زشته به خدا
ایکس باکس بازی در حال ساخت زیاد داره evowed اگه درست نوشتمش
FALLOUT
ELDER
STARFIELD وکلی گیم دیگه
دوستان میدونم اسپم حساب میشه ولی
سر یک بحث منطقی عادی باهم دعوا نیفتید?
والا من شروع نکردم
مگه به شروع کردنه خب؟
خودتون متوجه نیستید تا چه حد این رفتار بچگانست؟
هر کی شروع کرد که کرد.مهم اینه که در جا باید تموم شه
پن:مشابه این تذکر رو پایینتر به طرف مقابلت هم دادم.فکر نکنی فقط مخاطبم شمایی
دقیقا من و تو هم پایین بحث کردیم ولی به هم بی احترامی نکردیم??♂️
من هی بهش هیچی نمی گم باز حرف میزنه
این دفعه حرف بزنه جوابشو میدم
دوست عزیز
چه کسی شروع کرد؟
یکی بهت فحش بده تو جوابشو نمیدی؟
من به تو فحش دادم
؟
دوست گرامی با احترام جوابش و میدادم نه
ابنجور بحث ها در همه سایتا هست و خیلی عادی ولی با منطق برخورد کنید نه برای چوپوندن عقیده تون بی احترامی کنید بحث اعتقادی و منطقیه با احترام باشید
اونیکه دیسلایک کرد خددش و معرفی کنه که سطح هیتر و فن بوی بودنش و میخوام ارتقا بدم
ایکس باکس بازی در حال ساخت زیاد داره
حالا این به کنار سال بعدی هم سال خفنیه
سال بعدی هیچ کدوم بهتر از اون یکی نمی شه سال دیگه هردو هم سونی هم مایکرو به یه اندازه خفن هستن
خب آره چون فورتزا ، گیم پس و... اینا بودن ولی من هیلو رو حساب نمی کنم ( چون از هیلو خوشم نمیاد )
تو خوشت نمیاد نباید حساب کنی؟
باشه به اسپنسر میگم به ۳۴۳ بگه که دیگه به خاطر تو halo نسازن چون خوشت نمیاد
چرا دیس ؟ خب این نظر شخصیه که از هیلو خوشم نمیاد ?
نه داداش جان نظر شخصیت هیچ اشکالی نداره
مشکل اینه که نظر شخصی رو میشه گفت، ولی از روش نمیشه گفت "حساب نمی کنم". چون به سلیقت نمی خوره نمی تونی فاکتور بگیریش
چرا سر کنسول دعوا میکنید اصلاً مگه یک نفر رو راضی کنی کنسول مورد علاقه ات بهتر از کنسول مورد علاقه اونه چی میشه ؟ از بازی کردن روی کنسولی که دوست داری لذت ببر
(بی طرف)
چطوری ابر سوپر فن بوی پرومکس پلاس آلترا ؟?
حتی جیم رایان هم بیاد بگه xbox بهترین بوده اینا میان میگن جیم رایان چرت میگه
تو حتی اگر حق ترین کامنت ویجیاتورو هم بنویسی من بازم دیس می دم بهت ?
منم همینطور
از حق ترین مقالات در ایران
خیلیا بخاطر نسل هشتم، ایکس باکس رو قبول ندارن
مشکلی نداره وقتی xbox این نسل ترکوند می فهمن چه اشتباهی کردن
فن بوی عزیز فعلا یه ساله که نسل نه اومده تایتل هم بخونی نوشته چرا امسال را باید سال ایکس باکس نامید ننوشته نسل نه ?????????
اننقد حق نگو اثر منفیو پروف میکنما
پ.ن=یکی از دلیلاش اینه مایکروسافت خوش نام تر عمل کرده تخفیفات بیشتری داشته گیم پس داشته فلان چیزب را فلان مراسم هدیه داده ولی سونی حتی برای انتثال نسلی از این گیم تا اون گیم ۷۰ دلیر مجبوری بدی:/
اها ممنونم برو خونتون لطفا و یاد بگیر یکی دوست داره سونی بخره هفتاد دلار پول گیم بده یکب ایکس باکس فهمیدی؟?❤️
کلا همه ی سایت های خارجی به سونی هیت می دن به ایکس باکس می گن بهترین !! حالا اینا هم اونارو دیدن تهدید شدن کلا اوضا خیلی خیته من خودم این مقاله رو تقریبا قبول دارم (با توجه به اون چیز خلایی که به من می گن فن بوی ?)
سید بحث گیم نیست بحثه اینه ده اخه چرا برای یک ارتقای نسلی ساده گرافیک ۷۰ دلار ادم باید پول بده
اون که صد درصد سلیقه ایه من از منظر اقتصادی میگم
داداش سلیقست
متوجهی؟
شاید یکی دلش می خواد همون ۷۰ دلار رو بده و پلی ۵ داشته باشه به جاش
قربون دهنت فن بوی نبودنت رو ثابت کردی البته لازم نیست ۷۰ دلار حتما پول بدی می تونی بدی بیرون برات بازی بریزن خیلی ارزون در میاد (خودم به شخصه می دم بیرون برام بازی بریزن ) ولی خب بعضی هاهم بازی ۷۰ دلاری می خرن دیگه
سلامت باشی داداش
آره بعضی ها هم مثل شما میریزن
ولی خب بعضی ها می خوان آنلاین هم بازی کنن(البته هنوز به روند کپی خوری و هکی شدن و... پلی استیشن واقف نیستم.ممکنه اونطوری هم بشه آنلاین زد)
داش صد درصد درست میفرمایی ولی من منظورم گیم نیست ببین سونی برای گیمیکه یک انتقال نسلی ساده بوده گرفته این اصلا تو ایران که وضعیت اینه قابل قبول نیستش شما بد متوجه شدین
آهان
خب داداش منظورت کدوم گیمه؟
اگه فقط یک ارتقا ساده میان نسلی باشه که به نظرم سونی اشتباه کرده
ولی اگر فرض رو بر این اشتباه سونی هم بگیریم، باز هم بعضیا می پذیرنش و دوست دارن پلی ۵ داشته باشن.من و شما نمی تونیم بگیم اینکار رو نکنن.سلیقشونه
اوخی فوق فوق سوپر پرومکش اولترو فن بوی
گوگولی مگولی ???
دیگ به دیگ میگه روت سیاههه
خوبه بچه همین یک کلمه رو از من یاد گرفتی
خدایی املا رو چند شدی
پرو مکش؟
اولترو؟
واقعا اینقدر سنت کمه؟
اسکل اشتباه تایپی چه ربطی به سن کم داره ؟
اسکل خودتی بی تربیت
حیف که اینجا جاش نیست مگر نه بد جور جوابتو میدادم
نمی خواستم اینجوری حرف بزنم ولی چاره ای برام نزاشتی
منم می خواستم خیلی حرفا بهت بزنم ولی نمی خواستم سطح شعورمو مثل تو بیارم پایین و یا بن بشم
منم سر دعوا با تو بن شدم?
تو کلا ترول بودی بخاطر همین بن شدی
تو سر دعوا و ترول بن شدی تقصیر کسی ننداز بخشیدیم اما یادمون نرفته ?
سطح شعورت پایین هست از این پایین تر اصلا هست؟
حداقل از سطح شعور تو کمتر نیست
شعور من هر چی که هست از تو بیشتره
معلومه ??
اون که واقعا معلومه??
کسی شعورش بالا تره که ادب داشته باشه و فحش نده
اسکل فحشه به جنبه ؟ بعدشم تو کدوم کامنتم بی ادبی دیدی ؟
نگاه کن منم ازش زیاد خوشم نمیاد ولی نباید دعوارو ادامه داد
هر چی که به دهنش میاد که نباید بگه باید قبلش فکر بکنه البته اگر بتونه
اولترا فن بوی
امسال رو بدون شک اکس باکس برنده شده ولی چرا جمع میبندی،نهایتا تا ۲۰۲۲ جلو باشید بعدش گاد و هورایزن و اسپایدرمن یه پیام دارن برای مایکروی عزیز.فشار بخور
تو فشار بخور فن بوی
حتی اسمت هم فن بویانه هست
تو همونی نبودی که توی مقاله کنسول مایکرو رو هیت می کرد؟
چرا داری (جو) رو خراب تر میکنی؟
جو رو خراب نکردم
فقط جوابشو دادم
سونی هیتر بد بخت ??
بدبخت تویی فن بوی هیتر مایکروسافت
قشنگ معلومه داری از حرص می ترکی اینکارو با خودت نکن حاجی ??
ترکیدن؟
تو داری می ترکی که فحش از دهنت در میاد بدبخت
ادب و رعایت کنید دوستان بحث دونستاته اس لطفا شعور داشته باشید یک بحث منطقی سادست
من فحش دادم یا اون؟
من که شعور دارم کسی که فحش میده شعور نداره
لطفا ادامه نده دوست عزیز
باشه داداش
من به خاطر شعورم ادامه نمی دم
من برای حفظ شعورم تمومش می کنم
اولا که بدبخت خودتی دوما اسکل فحش نیست اسم یه پرنده یی هست که وقتی غذاشو قایم می کنه یادش رفته غذاش کجاس دقیقا توهم دقیقا شعورتو قایم کردی ولی نمی دونی کجاس سوما وقتی با آرامش باهاتون صحبت می کنم نمی فهمین
بدبخت بیچاره
من به خاطر اینکه واسه شعورم ارزش قائلم ادامه نمیدم
خب پس ادامه نده
هی میگن و ادامه میدن
پس دنیلا هم با توجه به پروفایلش مثل تربچه فن بوی اسپایدرمنه??
زور بزن شاید تونستی خودتو راضی کنی و به فورتزا و هیلو قانع بشی
فعلا که مایکروسافت به زور چهار تا انحصاری داده جو گرفتت،فعلا برو با استارفیلدت خوش باش که هنوز سبکشم نمیدونی??
تو خودت رو راضی کن و زور بزن قانع بشی
وقتی انحصاری های مایکرو اومد می فهمی
مایکرو ۲۰۰۰ تا انحصاری درجه یک هم بده فن بوی ها بازم حرف الکی میزنن
بجز الدر و استارفیلد که هنوز چیزی ازشون نمیدونیم دیگه چی دارید؟؟
فقط هیلو-سایکوناتز_فورتزا؟؟
برو حرص انحصاری بخور
گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده
این بچه بازیا چیه؟؟!!
اگه می تونید درست و منطقی و با حفظ ادب بحث کنید بسم الله
اگه نمی تونید لا اقل بحث نکنید که این همه پیام فح.اشی و بی ربط تو سایت راه نیوفته
یا هر جفت شما عزیزان هستم.نه فقط با شما
پس لینک باقالی هم فن بوی زلداست
دوست عزیز مایکروسافت فلایت سیمیولیتر کشکه ؟
نسل ۶ مال سونی بود(ps2)
نسل ۷ مال ایکس باکس بود(xbox360)
نسال ۸ مال سونی بود(ps4)
به نظرتون این نسل طبق الگو پیش میره یا نه؟
خیر
فن بوی
خب نظرش بوده فن بوی .چیه دایی سوال بپرسیده یکی گفته اره یکی گفته نه?
استاد شما چرا بن نمیشید؟
وقت زنگ تفریحه سرمون باید از تدریسات گهروارتون کمی استراحت کنه
بلی،بلی،بلییی
فوق سوپر اولترا پرومکس فن بوی ??
خوبه بچه جون این کلمه رو از من یاد گرفتی ?
اصلا تو سن منو می دونی ؟ بعدشم من نهایت ۲ ، ۳ سال باهات اختلاف سنی دارم بخاطر همین داری برام شاخ می شی ؟
با کمال احترام:این رفتارت اصلا درست نیست داداش
تحقیر و تمسخر رو تو کامنت هات رو کمتر کن
رقابت خیلی تنگاتنگه ولی به نظر من این نسل مال xboxهست
بیشین بینیم باو
نمیشه بدون شک گفت
رقابت سنگینیه
ولی احتمال اینکه نسل ۷ام تو این نسل تکرار بشه خیلی بالاست
گیم پس و بتسدا با بازی هاش به تنهایی برای تکرار موفقیت ۳۶۰ کفایت می کنن.بقیه مولفه ها بماند دیگه
من انصافا استادیو آرکین رو دوست دارم و اینکه بازی هایی در سمت ایکس باکس هست که بازی مورد علاقمه ولی بازی های مورد علاقم تو سمت سونی بیشتره با اکوسیستم سونی حال می کنم برای چی می خواین حتما یه کاری کنین که ما ایکس باکس بخریم و حسرت انحصاری های سونی رو بخوریم ؟
WTH?
من می خوام کاری کنم کسی حتما ایکس باکس بخره؟؟!!
الان از کدوم کامنت من این رو برداشت کردی داداش؟
تو هر چی عشقت می کشه بخر عزیز من.اصلا ربطی به من و بقیه نداره!
نمی دونم این سوال رو از خودت بپرس داداش گلم ?
پرسیدم.و واقعا جوابی براش نبود?
من هیچ وقت ترغیب نکردم کسی رو به خرید کنسول خاصی
تنها کارم جواب دادن به تئوری ها و حرف های نادرست بعضی فن های گرامیه.همین
نمیدونم
فعلا نمی تونیم قضاوت کنیم که این نسل برای کی می شه ولی من می گم بازم پلی استیشن می بره (کسایی عقده ای هستن که به این کامنتی که نظر شخصیه دیس بدن)
به نظر من
خیر
بله
امسال خدایی سال xbox بود
امسال آره ولی سالای دیگه نه
اگه انحصاری هاتون واقعن خوبن چرا میرید فورتنایت بازی میکنید خخخ یه لیستی منتشر شد از محبوب ترین بازی های اخیر روی PS5 که فقط دوتاش انحصاری بود ??
از دست فنبوی های متعصب
امسال به غیر از فورزا هوایی ۵ که بهترین بازی سال شد هیلو هم بود و از طرفی سلیکوناتس هم بود
بعد از طرفی فروش ایکس باکس درسته کمتر بوده اونم چرا؟ چون مخاطبان ایکس باکس فقط روی کنسول های خلاصه نمیشه (بر خلاف پلی استیشن )
با اینکه حتی الان فروشی که ایکس باکس داره فوق العادست
من فنبوی نيستم و فقط چند تا حقیقت رو گفتم که متاسفانه یک عده فنبوی نمیخوان بفهمن
ادیت: فورزا هورایزن
حتی اگرم نامزد نشده باشه
همه میدونن که چقدر پر طرفدار شده
ممنون مطلب خوبی بود
تموم شد؟؟؟ خیلی تاثیر گذار بود ?
داداش مگه مجبوری حرف بزنی??
۱.دیمن سولز مال پارسال بود
۲.مایلز مورالز هم مال پارسال بود
۳.دث لوپ هم ناشرش ایکس باکسه ?
یعنی کارت به کجا رسیده که مجبوری بازی ای که ایکس باکس منتشرش کرده رو به عنوان بازی موفق سونی بنویسی ?
سخن حق
این کاملا طبیعیه که نظر افراد با هم متفاوت باشه. برای شما سونی و پلی استیشن بهترینه؛ برای یکی دیگه مایکروسافت و ایکس باکس؛ حتی یه سری از افراد ممکنه بگن سوییچ بهترینه. مهم اینه که نمیتونم نظرات خودمون رو «درست» بدونیم، صرفا نظر ماست.
.
یک توضیح کلی هم به عنوان «نویسنده ساده» مقاله بدم. خودِ من اصلا بازیکن ایکس باکس (و پلی استیشن) نیستم، پس دلیلی نداره که فنِ یکی از کنسولهای خاص باشم و بخوام ازش طرفداری کنم. نکته اینه که اخبار صنعت بازی رو با علاقه دنبال میکنم و حتی قبل نوشتن مقاله با تمام موارد داخلش موافق بودم و تا حدی مواردی که توی مقاله خوندین نظراتِ شخصی خودمم هست.
.
هیچ نیازی نیست که نسبت به هر مسئلهای «گارد» داشته باشیم. :)
??
ولی سال ۲۰۲۰ با وجود کرونا سال خوبی واسه بازی ها بود
مافیا ۱ ریمیک
لست آف اس ۲
دوم اترنال
گوست آف سوشیما
دیمنز سولز
اسپایدرمن ایلز ورایلز هم بود البته کسایی که توی این سال اکس باکس داشتن فقط دوم و مافیا رو داشتن
اینم حرفیه
(با وجود کرونا)
وجود کرونا یک مشکل براشون نبود بلکه یک نکته مثبت بود
چون بخاطر قرنطینه همه تو خونه ها بودن
و برای سرگرمی دنبال چیزی بودن که بازی های ویدیویی شکوفا شد
تاریخ انتشار گیم های لیستو برو نگاه کن ببین چندتاشون 2020 ? رو دث لوپ هم خیلی مانور نده چند ماه دیگه رو گیمپس مجانی میتونی پلی بدی همین الانم برا PC هست? Playroom هم حساب کردی بعد هیلو نیست واقعا خیلی خوب مقایسه میکنی فروش گیم پس هم شما نگرانش نباش با وجود هیلو و فورتزا بالاتر از این میره برا مقایسه فروش هم عجله نکن هنوز زوده?
اولا دیمنز سولز و مایلز مورالز مال پارسال بودن
دوما دث لوپ هم مالکش ایکس باکسه هم بعد یک سال واسه ایکس باکس هم میاد
سوما هیلو اینفینیت ۱۱ روز دیگه میاد که همین الان هم با بخش چند نفرش انتظارات پلیر هارو برآورده کرده.
با شما موافقم - حتی بازی گادفال هم بود که گرافیک و اتمسفر داستانی جالبی داشت - به نظر من اصلا سال خوبی برای ایکس باکس نبود - مگر اینکه سال خوب را در چنین کیفیتی برای ایکس باکس، تعریف کنیم
بخاطر متای 61 فک کنم تو لیست ننوشت با اینکه اونم 2020 و برای PS4 امسال امده
سال های خوب ایکس باکس هنوز نرسیده ولی امسال هم خوب عمل کرد همجا خبر فورتزا و هیلو هست
مایکروسافت این سال از نظر ساخت ویندوز جدید هم خوب بود windows 11 یک شاهکار واقعی بود
استودیو های ایکس باکس امسال ۲ بازی خوب را روان.ه باز.ار کردن اما اولی.ن بازی ان.ها یعنی فورزا هورای.زن ۵ زمانی اومد که س.ونی ۳ بازی داد.ه بود و هنوز هم کس.ی از کی.فیت هی.لو اینف.ینیت چیزی نمیدونه . همچنین نی.نت.ندو هم بازی های خوبی مثل مانستر هان.تر رایز و متروید درید را داده پس امسال هم مثل بیشتر سال های دیگه . سال ایکس باکس نی.ست
تموم شد؟؟؟خیلی تاثیر گذار بود ?
فکر کنم اسم سایکو ناتس نامزد بهترین بازی سال به گوشت نخورده
شما که فنبوی ابر متعصب هستی بهتره اصلا نیای تو این سایت خواهشن
???
ویجیاتو بن کنید arad-rafiyanرو
توی هر مقاله میاد xbox رو هیت میکنه و جو سایت رو بهم می ریزه.منم فن xbox هستم ولی فن بوی نیستم و هیچ وقت نمی گم gow و horizon خراب میکنن چون میدونم که خوب از کار در میان
ولی arad-rafiyan هر چیزی که مربوط به xbox هم نیست ربط میده به xbox
اصلا کار درستی نیست
امید وارم ویجیاتو هر دوتونو بن کنه
آرزوی حق
اونی که باید بن بشه تویی فن بوی جان
خسته شدیم همش فن بوی و هیتر دیدیم
خودتم قبلا ترول نبودی داش؟
? تو خودت قبلا... استغرالله
یکی باید معنی فن بوی رو به تو حالی کنه بچه جون
کاملا بر عکث
???تو برو املا یاد بگیر
آراد رفیعیان: استاد فنبوی و ترول بودن هستم با عمیق ترین شر و ور گویی ممکن.این کامنت هم نمونه کارم
برای ثبت نام در کلاس ها به سایت fanboy.foghemoteasseb.com مراجعه کنید
خیلی ممنون
قربون شما استاد
درست نبود انقدر گمنام تو سایت فعالیت کنید
امری بود در خدمتم??
fanboy.foghemoteasseb.com/Terol/login
من نیستم که باید دیسلایکش کنید نویسنده این مقاله بدون اینکه توجه داشته باشه چندتا بازی خوب دیگر هم امال اومد که مال شرکت های رغیب بود ولی این مقاله کاملا بر اساس تعصب بیجا نوشته شده
اینکه امسال سال ایکس باکس بوده اصلا به این معنی نیست که تمام بازی های خوب برای ایکس باکس بوده!
به جان خودم انقدر سخت نیست موضوع استاد جان
این به این معنیه که روند کلی پیشرفت و موفقیت هرشرکتی رو که بسنجی تو سال ۲۰۲۱، شیبِ این روند برای ایکس باکس بیشتر از دیگر شرکت ها بوده
اگه توابع رو هم بلدی بگو برات فرمول گسسته و پیوسته ی نمودار تابع توان دومش رو هم برات بگم تا بهتر متوجه بشی
جوک سال ???????
تورو دیگه همه میدونن وقتی کامنت میدی هیچی جز هیت نیست
توقع داری بهت لایک بدن؟
می خوای اکانت دیگه بزنم به همه اکانت هات لایک بدم؟??????????????????
ببین قبول دارم که هیتر مایکروعه ولی وقتی با تو هم بحث کردم فهمیدم فن بویی بیش نیستی چون به دیمن سولز گفتی یه ریمیک خشک و خالی در صورتی که ساختن یک بازی ریمیک هیچ فرقی با ساختن یک بازی جدید نداره تو اول برو هیتر بودن خودتو درست کن بعدا بیا به بقیه بگو هیتر هر جفتتون هیچ فرقی باهم ندارین تنها فرقتون اینکه اون هیتر مایکروعه تو هیتر سونی هستی
جوابِ کامل تو تاییده
چرا بن نمیشی؟
میمردی مثل بچه آدم بنویسی
بیا پایین هدمان درد گرفت
استودیو های ایکس باکس امسال 2 بازی خوب را روانه بازار کردن اما اولین بازی انها یعنی فورزا هورایزن 5 زمانی اومد که سونی 3 بازی داده بود و هنوز هم کسی از کیفیت هیلو اینفینیت چیزی نمیدونه . همچنین نینتندو هم بازی های خوبی مثل مانستر هانتر رایز و متروید درید را داده پس امسال هم مثل بیشتر سال های دیگه . سال ایکس باکس نیست
امروز هم مثل تمام روز های دیگه چرت و پرت بلغور نکنی خوابت نمیبره
اشکال نداره بگو.فقط لااقل بعدش بگیر بخواب سرمون یه نفسی بکشه از دستت
والا یک مقدار دور از واقع مقاله نوشتید، اتفاقا سال خیلی قوی نبوده - اگر این سال برای ایکس باکس سال خوبی حساب بشه و هدف در این حد باشه، برای آینده نگران باید باشیم (عرضه نشدن لانچ تایتل مناسب هنگام عرضه کنسول، تاخیر در عرضه بازی های انحصاری، کمبود کنسول، گران بودن حافظه جانبی، ....)
«کمبود کنسول» یا «گران بودن حافظه جانبی» هیچ ارتباطی به مایکروسافت یا ایکس باکس نداره و دلیلش همون مسئله کمبود تراشه هست. در کل سال ۲۰۲۱ نه فقط برای صنعت بازی، در کل سال درخشانی نبوده ولی خب ایکس باکس توی همین سال هم تونسته کارهای مهم زیادی انجام بده که طبیعتا تاثیر زیادی برای آینده داره.
"تاخیر در عرضه بازی های انحصاری"
Just ????
تو عرضه بازی ها، ایکس باکس منظم ترین بوده تو نسل نهم تا الان
قرار بوده هیلو بازی لانچ باشه ولی داره اواخر ۲۰۲۱ میاد شما اینو منظم بودن میدونید؟ یا منظم را با منذم اشتباه گرفتید؟؟
اول لطف کن معنی منذم رو بگو بعد بباف داداش
هیلو تنها بازی تاخیر خورده بود که تاخیرش یک موضوع عماهنگ شده با طرفدار ها، و کاملا به جا بود
نه تاخیری مثل سایبر پانک که هی همینطوری تاخیر می خورد و آخرم هیچی به هیچی
It's good
غیر از kena بقیه اش فکر کنم مال 2020 بود
اگه فروتزا رو تجربه کرده بودی ز.ر مفت نمیزدی حتی یه بازی ریسینگ در حد فروتزا متور اسپورتم ندارین
به نظرم خیلی جهت دارانه این پست هستش
البته که تقصیر نویسنده نیست منبع gamerant هستش
من شخصا 2021 رو برای سونی سال بهتری میدونم چون هم انحصاری های خوبی عرضه کرد و هم کلی تو فروش و دستاورد های جدید رکورد زد
یه نکته دیگه هم که این وسط مطرح هستش اینه که خرید بتسدا متعلق به 2020 بود نه 2021
خرید شرکت «زنیمکس مدیا» که بتسدا زیرمجموعهاش محسوب میشه سال ۲۰۲۱ «نهایی» شده.
جواد جان واقعا ازتون ممنونم که انقدر سریع جواب تمام کامنت های نادرست رو به بهترین وجه ممکن میدید
این یعنی میزان آگاهی کاربر ها براتون ارزشمنده
دمتون گرم??
من کار با نهایی شدن ندارم خرید رسمیش تو همون سال 2020 بود صرفا به خاطر مشکل های اتحادیه اروپا و ضد انحصار نهایی شدنش طول کشید وگرنه اگه نخریده بودن که هیچوقت اعلام نمیکردن ما بتسدا رو تو اون موقعیت خریدیم
چون فن بوی می باشی ?
حتی خود جیم رایان هم بیاد بگه xbox بهترینه
فن بوی هاش میگن نه
نامردم اگر وقتی جیم رایان گفت ایکس باکس بهترینه سونی فن بمونم
کافر همه را به کیش خود پندارد
آره چون حقیقت رو میگم فن بوی سونی هستم ?
عزیزم کل جهان میدونن تو سال اول عرضه کنسول های و 2021 عملکرد سونی بهتر از مایکرو بوده این یه حقیقته
سونی اول نسل 9 چهار تا بازی نسل نهمی داد 3 تاشون متای بالای 85 دارن !
کلی رکورد زد
خودت همین الان داری فن بوی بازی در میاری بعد به من میگی فن بوی ؟ ?
آره جیم رایان گفته Xbox بهترینه ?
خوشم میاد همینطوری برای خودتون یه چیزی میگید تا هر طور شده حرفتون رو ثاب کنید ?
برای هر حرف بی اساسی جواب دندان شکنی هست
سونی امسال هم مثل تمام سال های پیشین، کارش خیلی خوی بوده و مثل همیشه گیم های شدیدا جذاب و شاهکاری داده. و من اصلا هیت نمی کنم تو این کامنت.فقط جواب حرفای نادرست رو میدم.پس فکر نکنید در حال انتقاد از عملکرد سونی، یا حتی تعریف از عملکرد مایکرو ام
۱.بازیایی که گفتی از سونی اکثرا عالی بودن ولی خیلی هاشون اصلا برای امسال نبودن(!) ، از اونایی که برای امسال بودن هم هیچ کدوم لااقل از لحاظ متا به بازی های ایکس باکس نرسیدن
۲.تنها بازی مهم ایکس باکس فورزا بود؟سایکوناتز هم بدجور مورد استقبال منتقدین قرار گرفت و هیلو هم که احتمال زیاد در بدترین حالت هم "خیلی خوب" رو میشه.ثانیا اگر مثل شما بازی های سال های قبل رو هم بگیم نیشه به فلایت سیمولیتور اشاره کرد که بدون شک یکی از بزرگترین شاهکار هاییه که تا به حال تولید شده به عنوان "گیم"
۳.فروش این کنسول ها رو اصلا با هم نمی سنجن.پی اس با سابقه بیشترش تو ساخت کنسول و اعتبار بلند مدتش، قطعا فروش بیشتری خواهد داشت.به عنوان مثال هم تو نسل هفتم هم با اینکه بدون شک ۳۶۰ پیروز میدان بود، ولی باز پلی ۳ یه مقدار کمی فروشش بیشتر بود.مایکرو وقتی از لحاظ فروش حتی نزدیک پلی استیشن هم بشه، یعنی نسل به نفع ایکس باکس بوده
۵.هیچ ربطی نداره به اینکه از گیم پس چی انتظار داشتن.۲ تا چیزه که مطرحه، یکی عملکرد مطلقه، و دیگری عملکرد نسبی.تو عملکرد نسبی، گیم پس نسبت به پی اس ناو بدون شک پیروز بوده.تو عملکرد مطلق هم واقعا بی نظیر بوده و کارش از هیچ نظر حرف نداشته
پن: واقعا آرزومندم سونی فن های عزیزی که به کامنت تو لایک دادن هم، مثل سونی فن های دیگه و عاقل سایت بشن
پن ۲: خیلی سعی کردم طوری بنویسم که تخریبگر، تحقیر آمیز یا دلخور کننده نباشه.بعید می دونم کسانی که فنبوی نباشن به این کامنت دیس بدن.ولی به هر صورت اگر موافق حرفام نیستید لطفا آگاهم کنید.ممنون
یاد اینا افتادم تو توییتر وقتی طرف مقابل تو تایپ اشباه می کنه خودشونو برنده بحث میدونن?
امسال سونی مثل همیشه قدرتمند بود ولی دلیل اینکه میگن امسال سال ایکس باکسه اینه کهنسبت به همیشه بهتر عمل کرده و سال خوبی براش بوده
باز دمت گرم حق رو می پذیری
فقط عزیز من.سایکوناتز از بارز ترین انحصاری های ایکس باکسه.بیشتر مطالعه کن
??
ایشالا بهتر باشی
والا با این وضعیت درب و داغون که همه روانپزشک می خوایم
ولی مشخصا شما اگه روانپزشک سراغ داشتی اول خودتو در مان می کردی عزیزم!
من گفتم بهتر باشی.نگفتم برای پلی ۴ نیومده!
ای بابا نگو دیگه این چیزا رو مگه نمیدونی فقط باید از مایکروسافت تعریف کرد نه سونی ریترنال رچت کینا که بازی های بی ارزشین در مقابل فورتزا ولی تا شایعه اومدنشون رو پیسی میاد ملت یقه ج.ر میدن البته کینا همزمان اومد سک بوی و استرو که کلا فاقد ارزشن خخخخخخ کلا سایت دوسداره انگار اینجور مقاله های زرد کارکنه بیخیال این چیزا ارزش نداره من دیگه کلا کم کامنت میدم مثل شما
میدونی به چی فکر میکنم،به این فکر میکنم که فیل اسپنسر از دسته PS5 و انحصاریاش کلی تعریف کرده،کارگردان گاد آف وار هم ایکس باکس سری ایکس خریده از اون کنسول کم و بیش تعریف کرده،بعد یه سریا مثل تو میان به شکل بچگانه ای فن بوی بازی در میارید
حالا این حرفا به کنار،،یه نگاه به نظرات این لینک بکن،یه سری فن بوی ایکس باکس مثل تو فکر کردن سایت واقعا اینقدر بیکاره که بیاد یه کنسول رو هیت بده،البته فکر نکنم از رو بری
http://vigiato.net/p/149611
دقیقا حق ترین حرف ممکن
بیشتر از اینکه تایپ کنی عقلت رو به کار بنداز که متوجه عمق چرت گوییت بشی
مثل اینکه بازم فشاری شدی خیلی جالبه سونیو هیت میدن نیستی ولی تا از مایکروسافت انتقاد میشه میای خخخخخخخخخ داداش تموم کن منطقی بازی مسخرتو
نمی بینم سونی رو هیت بدن مگر اینکه قبلش امثال تو حرف بی خود زده باشن به مایکرو
اگه حتی یکبار هم سونی هیت شد بدون اینکه قبلش بحثی بوده باشه بین فن ها و منم با دیدن اون کامنت دهن مبارک نویسندش رو گل نگرفتم، اون موقع بیا بهم بگو خودم از سایت میرم
چقدم بامزه ای خدایی.هر دفعه از خنده روده بر میشم خخخخخخخخ
پایین تر یکی که بیش از ۳۰ تا دیس خورده یه سونی فنی رو بی خود فنبوی خطاب کرد و منم باهاش وارد بحث شدم.اونو ندیدی؟چشماتو باز کن
داش حرفات حقه
ولی یه چیزایی رو در نظر بگیر:
۱. دیمنز سولز یه عنوان جدید نبود. ریمیک بود. تازه مال پارسال هم بود?♂️
۲. همینطور مایلز مورالز
۳. هیلو رو فراموش کردی
گرچه من خودم بی طرفم
فقط به ایکس باکس که رسیدی خیلی خشک و بیصدا شدی
دادا من خودم به شخصه ریمیک دیمن سولز رو به عنوان ریمیک قبول ندارم(اونجا گفتم ریمیک چون همه میگن)
خب اره رزیرنت ۲ زمین تا آسمون فرق کرده
انگار که یه چیز جدید بود
ولی دیمن سولز
گرافیکش بهبود یافته بود
مدل سازی هاش از اول انجام شده بود
در واقع چون مدل هاشو از اول درست کردن اسمشو گذاشتن ریمیک ولی چندان فرقی نکرده بود
بیشتر به یه اَبَر ریمستر میخورد
دقیق یادم نیست ولی فکر نکنم دیمن سولز و مایلز مورالس امسال منتشر شده باشه?،حالا اینا به کنار مقاله رو اول کامل بخون بعد نظر بده??،یه نگاه بهع تیتر کردی اومدی نظر دادی?
خواهشا فن های عزیز نریزید دعوا کنید اینجا?
حالا کو گوش شنوا؟:/
همه شرکتی که طرفدارش هستن رو بزرگ می کنن و اونایی که رقیبن رو می کوبن و حرف هیچ بشری هم براشون ارزشی نداره?.
ای کاش یکم به علایق هم احترام بزاریم.
واقعا سال ایکس باکس بود خب
همونطور که ۲۰۲۰ کاملا سال سونی بود
انقدر متعصبانه نظر نده.جیم رایان پلی ۵ رایگان نمیده بهت
???
حرف حق
امسال سال ضعیفی در دنیای گیم داشتیم و از اون طرف ایکس باکس د وبازی خیلی مهم داشت به همین دلیل (در جواب به تیتر)
همه اینا به کنار
کل مراسم E3 امسال رو ایکس باکس یدک کشیده بوده/:
جواب به تیتر :بخاطر هیلو و فورتزا
فن بوی
داداش ?
لطفا یکم آرومتر
انقدر زود اتهام نزن به بنده خدا?
۱-اسم کاربریش
۲-لحن صحبت کردنش
معیار قضاوتت درست نیست برادر من
عکس که علایق شخصه و به ما ربطی نداره
لحن هم از روی نوشته مشخص نمیشه
از شما بعید بود
والا بعید نبود
دورانی که کل سایت رو به فنا داد با ف.حش دادن به همه، شما نبودی داداش من
من به شما نبودم به AtlasWesker بودم
می دونم با اون بودی عزیزم
منم گفتم از اون بعید نبود
شما نمیشناسی بچه ترولی که پشت اون پروفایله رو
تشکر ?
رکورد دیس رو شکستی
رکورد رو شکوندی داداش
تبریک میگم بهت
صد درصد به خاطر اون ها هم هست
ولی فک می کنم در درجه اول به خاطر پشتیبانی بی نظیر از گیم پس بوده باشه
گیمپس یادت رفت?
هیلو فورتزا و گیم پس و فیل اسپنسر
من که از هیلو خوشم نمیاد ولی درسته
"۲۰۲۱ از بسیاری جهات سال بسیار خوبی برای بازیهایی ویدیویی بوده"
من وقتی به هرچیزی غیر از مایکروسافت فک میکنم:
????
اتفاقا سال بدی بود همه بازی ها باگ داشت یا تاخیر خورد و در کل بازی خوب کم داشتیم و کمبود کنسول وجود داره قیمت ها رفت بالا و...
مگه من گفتم خوب بود؟??♂️
خداییش ۵ تا دیس؟
ینی لانچ بتلفیلد خیلی خوب بود؟
ونگارد چطور؟
جی تی ای هم که اصلا مشکل نداشت...
ای فوتبالم کشکه؟
از همه مهمتر
همه جا شده بحث نا برابری جنسیتی
خداییش اونی که دیس داده بیاد اعلام حضور کنه
بعضی ها فک کردن داری سونی رو هیت میکنی
خیلی پیش میاد که آدم بی خود دیس میگیره
توجهی نکن بهش
برخی افراد کم هوش فکر کردن داری سونی رو هیت می کنی
چرا منو تو تو یک موقع داری کامنت میدیم
چیز خیلی عجیبیه مگه؟
تصادفیه دیگه
بابا یه مشت بچه سالن الکی دیس میدن.
( حالا نمی خوام بگم خودم الان خیلی بزرگم? )
الان دیگه به جرئت میتونم بگم ایکس باکس یه سر و گردن از پلی استیشن بالاتره.
البته امسال سال،سال بعد کارش خیلی سخت میشه
این چیه نوشتم?♂️،اشتباه املایی شد?
بگیر بخواب ساعت دوازدهه?
من الان در خواب دارم پیام می نویسم ?
اتفاقاً از سال دیگه با بازی های بنیاد تازه برتریش شروع میشه
بنیاد نه بتسدا
سونی:ما دث لوپ رو از بتسدا خریدیم?
مایکروسافت:ما خود بتسدا رو خریدیم??
?
????
من خودم خیلی از این بحث های سونی و مایکرو فن ها سر در نمیارم اما خیلی دوست دارم ببینم سونی با انحصاری هاش چکار میکنه!
و اینکه ایا میتونه بازی های خفن مایکروسافت(مثل فورتزا۵)رو کنار بزنه یا نه
مثلا اون موقع که گاد و لست و انچرایتد اومد مردم گفتن بازی های سونی خیلی خفنه ببینم کی میتونه کنارش بزنه؟?
آنچرایتد....
میدونم اشتب نوشتم دستم خورده خب??
با این کامنتت نیتن دریک از دنیای ویدئو گیم خداحافظی کرد و در افق محو شد...
کامنت درستم رفت تایید گفتم که اشتب یه ی دستم خورده گیری دادینا
پیامام میره تایید اون درسته رفت تایید چیکا کنم خب ادیت نداریم که
شوخی میکنم
کنار زدن نیست که مهمه
این مهمه که هر کدوم هی همدیگه رو کنار بزنن و گیم ها کلا پیشرفت کنن
تا وقتی سونی یکه تاز این رقابت بود، همیشه بازی های عالی میداد، ولی وضعیت صنعت گیم اونطور که باید و شاید پیشرفت نمی کرد.منطورم از صنعت به طور کلیه ها.نه فقط بازی های سونی
ولی اگر با هم رقابت کنن مدام و مدام بهتر و بهتر میشن گیم ها
من کلا منظورم همون رقابت سالم بود.
الان طبیعتا با وجود بازی های خوبی مثل فورتزا۵ انتظارات از سونی به شدت بالا میره
درسته
البته با کار های پیشین سونی، خود به خود انتظارات ازش بالائه همیشه
ولی FH5 و انحصاری های ایکس باکس هم این انتظار رو بالا نگه می دارن