ناشر بازی Cities: Skylines از مزایای فروشگاه اپیک گیمز میگوید
«فردریک وستر»، مدیر ارشد اجرایی شرکت Paradox Interactive که بازی Cities: Skylines را منتشر کرده، از مزایای فروشگاه اپیک گیمز برای توسعهدهندگان گفته. او معتقد است استراتژیهای این فروشگاه، ارزش توسعهدهندگان را درک و آنها ...
«فردریک وستر»، مدیر ارشد اجرایی شرکت Paradox Interactive که بازی Cities: Skylines را منتشر کرده، از مزایای فروشگاه اپیک گیمز برای توسعهدهندگان گفته. او معتقد است استراتژیهای این فروشگاه، ارزش توسعهدهندگان را درک و آنها را به فعالیتهای بیشتر دعوت میکند.
اپیک گیمز، سازنده عنوان محبوب فورتنایت با عرضه فروشگاه بازیهای پیسی خود، این صنعت را دگرگون کرد. فروشگاه اپیک گیمز به توسعهدهندگان و ناشرها ۸۸ درصد از درآمد بازی را اعطا میکند و تنها ۱۲ درصد آن را برای خودش برمیدارد. این موضوع موجب شده ارتباط ناشرها و توسعهدهندگان با فروشگاه بهتر شود. در دیگر عناوین مانند استیم، پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و اپل از درآمد بازی، ۷۰ درصد به توسعهدهنده و ۳۰ درصد به آنها میرسد.
به نقل از گیم اینداستری، فردریک وستر در جریان پنل گیملب بارسلونا اظهار داشت استراتژی ۷۰/۳۰ اهانتآمیز است. او در این باره گفت:
من معتقدم استراتژی ۷۰/۳۰ اهانتآمیز است. من فکر میکنم صاحبان پلتفرم پول زیادی به جیب میزنند. تمام خبرنگاران حاضر این جمله را از من نقل قول کنند.
وستر به این موضوع اشاره کرد که این استراتژی قدیمی است. او ادامه داد:
شاید در زمانی که رسانهها به صورت فیزیکی (مجلات) فعالیت داشتند، این راهبرد منطقی به نظر میرسید، اما الان که بازیها (بهخصوص در پیسی) بیش از پیش دیجیتالی شدهاند، این تقسیم درآمد باید تغییر کند. بنابراین اپیک کار بزرگی برای کل صنعت (بازیهای ویدیویی) انجام داده، چراکه ۸۸ درصد درآمد به توسعهدهندگان میرسد. کار فوقالعادهای کردهاند و از آنها متشکریم.
وستر گفت این استراتژی اپیک گیمز برای توسعهدهندگان جدید و کمتر شناختهشده بهصرفه محسوب میشود، چراکه آنها سهم بیشتری از درآمد را به دست میآورند و اگر از ملاحظات کاری فاکتور بگیریم، دادن پول بیشتر به توسعهدهندگان عملی شایسته است. او ادامه داد:
من معتقدم که این موضوع به شرافت بستگی دارد. منظور من این است که مگر عرضه بازی چقدر خرج دارد؟ وقتی که رقابت کمتر شود، صاحبان پلتفرم سهم زیادی از کل درآمد را میگیرند و هنگامی که رقابت بالا میگیرد، آنها باید سهم خود را کمتر کنند. مگر بازار اینگونه کار نمیکند؟
این موضوع بسیار پیچیده است. توسعهدهندگانی که پول اپیک را میگیرند، معمولا مورد انتقاد واقع میشود، بهخصوص هنگامی که بازی آنها پیشتر قرار بود برای استیم عرضه شود. در همین حال، گرفتن پول میتواند پایداری مالی کمیابی را به صنعت بازیهای ویدیویی ارائه دهد، بهخصوص برای تیمهای کوچکتر. «دن دا روچا»، سازنده بازی Q.U.B.E. در این پنل اظهار داشت استراتژی ۸۸/۱۲ اپیک گیمز، نعمت بزرگی برای توسعهدهندگان است.
اپیک گفته اگر استیم سیاستهای خود را در این زمینه تغییر دهد، آنها هم عناوین کمتری را اختصاصی میکنند. اینکه این عملکرد اپیک روی کنسولها نیز اثر میگذارد یا خیر، مشخص نیست و مایکروسافت و سونی همچنان ۳۰ درصد درآمد را برمیدارند.
تیم سویینی، مؤسس و مدیر اجرایی اپیک گیمز از استراتژی اختصاصیکردن عناوین این شرکت دفاع کرده و اظهار داشته این تنها راه برای تحمیل تغییر و مجابکردن فروشگاهها برای دادن سهم بیشتر به توسعهدهندگان به شمار میرود.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.