چگونه Alan Wake 2 میتواند یک بازی ترسناک فوقالعاده باشد؟
پس از سالها شایعات و گمانهزنی، بالاخره رمدی آستینها را بالا زد و در جدیدترین مراسم گیم اواردز Alan Wake 2 را معرفی کرد. دنبالهای که مدتها مورد انتظار طرفداران سبک اکشن ماجراجویی بود. لازم ...
پس از سالها شایعات و گمانهزنی، بالاخره رمدی آستینها را بالا زد و در جدیدترین مراسم گیم اواردز Alan Wake 2 را معرفی کرد. دنبالهای که مدتها مورد انتظار طرفداران سبک اکشن ماجراجویی بود. لازم به ذکر است که رمدی قبلا در مورد قصد خود برای بازگشت به شهر Bright Falls و دنیای Alan Wake پس از پایان بازی اصلی با ایجاد تغییری صحبت کرده بود. البته پس از آن که رمدی سرویس Remedy Connected Universe را ایجاد کرد. برای کسانی که نمیدانند، بهتر است توضیح بدهم که این سرویس یک دنیای مشترک به سبک دنیای سینمایی مارول است که تقریباً تمام بازیهای استودیو در حال حاضر در آن تنظیم شدهاند.
جالبترین نکتهای که سم لیک موسس استودیو به اشتراک گذاشته است، این است که Alan Wake 2 اولین بازی ترسناک بقا خواهد بود. در حالی که آثار رمدی هرگز از عنصر ترس دوری نکردهاند. این اولین پروژهای خواهد بود که خود را به عنوان یک بازی ترسناک نشان میدهد. البته طبق گفتهها Alan Wake 2 محتوای بسیار تاریکی را در مقایسه با تمام عناوین رمدی ارائه خواهد کرد. Alan Wake 2 انتخابی عالی برای آغاز دوره جدیدی از بازیهای ترسناک استودیوی رمدی خواهد بود.
تأثیرات ترسناک الن ویک
یکی از نقاط قوت رمدی به عنوان یک توسعهدهنده، همیشه تمایل آن به گرفتن تأثیرات از چیزهای دیگر بوده است. درست مانند زمانی که برخی از اولین دیالوگهای گفتاری در الن ویک اصلی نقل قولی از استیون کینگ است. رمدی مدتهاست که از بازیهای خود الهام گرفته است. مانند سکانسهای زمان شلیک کردن در مکس پین و سبک الهامگرفته از The Matrix.
الن ویک عنوانی است که با درک تأثیرات مختلف به مرور زمان بهبود مییابد. به طوری که بسیاری از بازیکنان در زمان انتشار آن را یکی از قلههای بازیهای ویدیویی مینامیدند. حتی سم لیک در جایگاه نویسنده بازی، بارها الن ویک را به عنوان بازی تأثیرگذار یاد کرده است. با در نظر گرفتن این تاثیر، به نظر میرسد که طرفداران تحول چه نوع تغییراتی را میتوانند از Alan Wake 2 انتظار داشته باشند. ولی احتمالاً Alan Wake 2 از برنامه تلویزیونی Twin Peaks: The Return که محصول سال ۲۰۱۷ است، الهام میگیرد.
Twin Peaks: The Return نمایشی به مراتب تاریکتر از سریال اصلی است که بیشتر به عناصر سورئال دیوید لینچ مانند Eraserhead، Mulholland Drive و Inland Empire میپردازد. از آن جایی که مامور دیل کوپر در پایان Twin Peaks و بیشتر سریال The Return خود را در بلک لج گرفتار میبیند. الن ویک نیز در پایان بازی اصلی و بین بسته الحاقی بازی Control با نام AWE در Dark Place گیر افتاده است. علاوه بر این در حالی که کوپر در دنیای واقعی جای خود را تحویل به یک داپلگانگری میدهد که طرفدارانش آن را با نام Mr. C میشناسند. الن ویک در پایان بازی اول با Mr. Scratch روبرو میشود که رمدی سالها مدعی شده بود که به عنوان بازیکن اصلی در ادامه بازی حضور خواهد داشت.
این شباهتهای روایی تصویری نگرانکننده را برای Alan Wake 2 ترسیم میکنند. زیرا الن احتمالاً با چیزی بدتر به اسم Dark Place و نسخه پیچ خورده آن از Bright Falls میتوانند ایجاد کنند، روبرو خواهد شد. سم لیک قبلاً به تأثیر دیوید لینچ بر این تیم در تولید Alan Wake 2 اشاره کرده است. البته به نقل از کارگردان نامبرده در یک پست بلاگ پلیاستیشن که جزئیات بازی را با این جمله توضیح میدهد: ایدهها مانند ماهی هستند. اگر میخواهید ماهی کوچک بگیرید، میتوانید در آبهای کم عمق بمانید. اما اگر میخواهید ماهی بزرگ را بگیرید، باید عمیقتر بروید.
محصول نهایی رمدی
از زمانی که مشخص شد Alan Wake، Quantum Break و Control همگی در یک جهان هستند. طرفداران این سوال را داشتند که رمدی چه زمانی عنوان بزرگ بعدی خود را خواهد داشت. گسترش بسته الحاقی AWE، داستان Alan Wake 2 را به حرکت درآورد و همچنین اولین رویداد متقاطع جهان را به نمایش گذاشت. اما از بسیاری جهات همچنان احساس میشد که رمدی با به تصویر کشیدن مجموعهای از بازیهای یکپارچه، جایگاه خود را پیدا کرده است. Alan Wake 2 احتمالاً نقطه اوج عناوین این استودیو خواهد بود. به همین دلیل منطقی است که رمدی درنهایت قدمی به سمت ژانر ترسناک بردارد.
از نظر روایی، ترس عنصری عالی برای Alan Wake 2 است. زیرا الن را بیشتر در کشمکش بین روشنایی و تاریکی فرو میبرد. الن که در تاریکی، مظهر واقعی شرارت به دام افتاده است، باید با شخصیت بدبین خود مبارزه کند تا خود را سرپا نگه دارد و در نهایت فرار خود را بنویسد. این روایت احتمالاً به بسیاری از مشکلاتی که بازیکنان با این شخصیت دارند، می پردازد. شخصیتی که عمداً به عنوان یک قهرمان تا حدی نامطلوب نوشته شده است. در حالی که بیشتر به Control و پروژههای احتمالاً آینده رمدی متصل میشود.
وحشت ژانری است که رمدی برای مدت طولانی دور آن بوده و برای اولین بار اشتیاق خود را به این ژانر در The Twilight Zone و اثر Max Payne با الهام از برنامههای تلویزیونی جهان نشان داد. اینها از آن زمان به بخش اصلی پروژههای رمدی تبدیل شدهاند. الن ویک اولین تلاش اختصاصی استودیو برای بیان داستانی با مضامین ترسناک بود. در حالی که Quantum Break تمرکز بیشتری روی اکشن داشت. Control هم همه چیز را با تاکید بر سوررئالیسم به شدت به حالت اولیه بازگرداند. رمدی نتوانسته است علاقه خود به این ژانر را پنهان کند. البته اگر هم هر استودیویی آماده باشد تا با خواسته خود به طور کامل مقابله کند، باز هم آن استودیو رمدی خواهد بود.
این را با این واقعیت همراه کنید که بازیهای ترسناک موفقتر از همیشه هستند. در سال ۲۰۱۰، زمانی که الن ویک برای اولین بار منتشر شد، ژانر ترسناک رو به زوال بود. زیرا Resident Evil به سمت عناصر اکشن حرکت میکرد و سریهای معروفی مانند Silent Hill درحال فراموش شدن بودند. در آن زمان فقط فرنچایزهای جدیدی مانند Dead Space بودند که این ژانر را حفظ میکردند. اگرچه هنوز فروش کمتری نسبت به عناوین اکشن با عناصر ترسناک داشتند. امروزه فرنچایزهایی مانند Resident Evil، Five Nights at Freddy's، Little Nightmares و The Evil Within ثابت میکنند که ژانر وحشت هنوز نابود نشده است.
بازار به وضوح تشنه عناوین ترسناک، نیازمند بقای بیشتری است. البته با توجه به همپوشانی رمدی با این ژانر در گذشته، سخت است باور کنیم که این موارد به فروش بالقوه Alan Wake 2 لطمه بزند. اکنون که Alan Wake 2 بالاخره معرفی شده است. تغییر کامل رویکرد به سمت عناصر ترسناک فقط یک چیز مثبت به نظر میرسد. توسعه اولیه این عنوان به سال ۲۰۱۱ برمیگردد. آن زمان سم لیک دائماً تکرار میکرد که استودیو عنوان را در زمان مناسب توسعه خواهد داد. به نظر میرسد زمان آن فرا رسیده است. نسخه Alan Wake 2 که رمدی در حال تهیه آن است، احتمالا یکی از تاریکترین عناوین این استودیو خواهد بود. Alan Wake 2 در سال ۲۰۲۳ برای رایانههای شخصی، پلیاستیشن 5 و ایکس باکس سری X/S منتشر خواهد شد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
به راحتی
"مانند سکانسهای زمان شلیک کردن در مکس پین و سبک الهامگرفته از The Matrix."
این بند به کل غلطه چون بولت تایم رو رمدی قبل از عرضه متریکس تو بازی خودش گذاشته بود
اگه داستانو به خاطر پول فدا نکن خیلی میتونه خوب باشه
گرافیکش از ماتریکس هم بهتره
فقط حیف رو پی اس فور نمیاد
سلام
من خیلی وقته که ویجیاتو رو دنبال میکنم
ولی تازه الان اومدم ثبت نام کردم
بانک کشاورزی حقوق شما را میدهد
منم همینطور
با انریل ۵عه؟
فکر کنم
احتمال زیاد آره خدا برسه به دادمون حجمش قراره چقدر باشه
من میگم ۱۰۰ گیگ
خیلی پتانسیل داره اینا تازه چند بخش از پتانسیلاشه
ای کاش واقعا بازی خوب از آب در بیاد صنعت گیم به بازی ترسناک نیاز داره
امید وارم تا موقع انتشار بتونم با ترسناک کنار بیام
واقعا حیفه بازی به این خوبی رو با خاطر اینکه خوشم نمیاد از سبک ترسناک کنار بزارم
اگه همین بنده خدا الن ویک تو ایران بود ته تهش شده بود عباس بوعزار
پ.ن:عکس تیتر واقیعیه یا مال بازیه؟
مال تریلر آلن ویک ۲عه
یا خدا فکر کردم فیلمه گرافیکش خوبه پس کاشکی گرافیک واقعا همون گرافیک بازی باشه