مایکروسافت احتمالا عرضه سالانه Call of Duty را متوقف کند
در حالی که خیلی از جنبههای قرارداد میان مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد در هالهای از ابهام قرار دارد، یک چیز قطعی است: اینکه تغییرات بزرگی در راه خواهد بود. و ظاهرا سری محبوب کال آو ...
در حالی که خیلی از جنبههای قرارداد میان مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد در هالهای از ابهام قرار دارد، یک چیز قطعی است: اینکه تغییرات بزرگی در راه خواهد بود. و ظاهرا سری محبوب کال آو دیوتی (Call of Duty)، یکی از مهمترین چیزهایی است که مایکروسافت باید درباره آن تصمیم بگیرد.
امروز فیل اسپنسر در توییتر اعلام کرد «تمایل دارد سری کال آو دیوتی را روی پلی استیشن نگه دارد» تا بحث انحصاری شدن یا نشدن این فرانچایز برای ایکس باکس داغتر شود.
مورد دیگری که اکنون مایکروسافت مورد بررسی قرار میدهد، عرضه سالانه کال آو دیوتی محسوب میشود. از زمان عرضه نسخه دوم کال آو دیوتی، این سری به شکل سالانه روانه بازار شده است. گرچه این مورد میتواند دستخوش تغییر شود.
طبق گزارش جدیدی از سوی بلومبرگ، مایکروسافت احتمال توقف عرضه سالانه Call of Duty را مورد بررسی قرار میدهد. هرچه باشد، کمتر ناشری میتواند با این برنامه فشرده و دشوار همگام باشد و همزمان کیفیت را فدای کمیت نکند.
در اخبار مرتبط جیسون شرایر روز گذشته گفت در شرکت اکتیویژن بلیزارد اتفاقات جالبی رخ داده که شامل موارد زیر است:
- مثبتاندیشی کارمندان بهخاطر پیوستن به مایکروسافت و کنار رفتن بابی کوتیک
- هیجان برای آزادی و خلاقیت بیشتر تحت مدیریت ایکس باکس
- ترس از تعدیل نیرو
نهایتا باید گفت عرضه سالانه کال آو دیوتی از مدتها پیش مورد انتقاد بوده و این سری وارد یک چرخه تکراری و بیپایان شده است. انتظار میرود ایکس باکس با سیاستگذاری متناسبتر فرانچایز را از این چرخه نامطلوب خارج کند تا نتایج بهتری بگیرد.
ویجیموبایل: هفت نکته مهم پابجی موبایل و ۵ بازی کارتی برتر موبایل
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
مهم ترین مزیتش اینه که شرکت های زیر مجموعه اکتیویژن بلیزارد میتونن رو توسعه بازیهای جدید کار کنن
موافقم کسی که عاشق ما نیست الان نشستن میگن چجوری پول در بیاریم
عزیز اگه به فکر این کار بود که سر هیلو هم همین بلا رو می آورد 1 سال تمام تاخیر نمی زد مهم ترین لانچ گیم کنسولش رو
این خیلی خوبه...
آخی
هرسال کلی نت و پول می خواست و فضا اشغال میکرد برای یه استوری ۵ ساعته که بگیر نگیر داشت با تقریبا تقریبا مولتی پلیر یکسان
واقعا عالیه واقعا عالیه
همیشه منتظر این تعغیر بودم اگه اتفاق بیوفته
اینجوری بهتره چون هرسال یه داستان الکی و بی سر و ته رو عرضه نمیکنن و یکم روش کار میکنن
یکی نیست عرضه ی سالانه ی فیفا رو متوقف کنه ?
نه دیگه اونو کسی زورش نمی رسه ?
امیدوارم امیدوارم امیدوارم
مایکروسافت از همون روندی که برای ماینکرفت استفاده کرد بازم استفاده نه
هم مولتی پلتفرم باشه . هم بازی رو پخته کنه
امیدوارم حوس نکنه به ایران حمله کنه تو قسمت های بعدی کاد :)
#))))
واقعا خدا کنه
با این کار بیشتر وقت دارن رو داستان و جزییات و گیم پلی کار کنن خدا کنه دوباره بازی های بخوبیه سگانه مودرن وارفیر و بلک آپس ببینیم
خیلیم عالی !
از این به بعد دیگه یه چیزو هی با اسمای مختلف تجربه نمیکنیم !
ای باریکلا
(با لحن نورالدین)
ای درود بر شرفت
بهترین کار ممکن هست زیرا اگر بخواهم از خودم مثال بزنم بازی کال آف دیوتی مدرن وارفر ۲ را سه بار تموم کردم ولی بازی کالاف دیوتی اودنسد وارفر را یکبار
اسپم: اکثر کسایی که اینجان نمیتونن بازی های بروز رو بازی کنن چون سیستم ندارن و مشکلات قطعات بسیار گرون و میان با هم درباره صنعت گیم بحث میکنن
یکیش خود من?
بله مثل خودم
هعب???
اصلا ربطی به عرضه سالانه نداره
2007 MW1
2008 WW
2009 MW2
2010 BO1
2011 MW3
همه اینا عرضه سالانه بودن
بجا کمپین های کم و داستان های تخیلی و بی محتوا یه چنتا داستان خوب پیدا کنن خوب میشه کیفیت کار
مثلا بتلفیلد چند سال یبار عرضه میشه فرق میکنه؟
باید چنتا ایده نابی پیدا کنن و نه فقط برن سراغ چنتا بازیگر برا افزایش کیفیت کار(کوین اسپیسی و کیت هرینگتون)
یه مثال بزنم ، به شما میگن مسابقه داری ۴ روز بهت وقت میدن و شما همه ۴ روزو تمرین می کنی خودتو اماده می کنی و یا بهت میگن ۱۲ روز وقت داری تا شروع مسابقه و ۱۲ روز تمرین می کنی ، خب از نظرت ۱۲ روز بهتره یا ۴ روز ؟
در ضمن وقتی بتلفیلد اولین بار عرضه شد خیلی داغون بود اصلا به گرد پای کاد نمی رسید تا اینکه خودشو کشید بالا و نسخه های محشری مثل بتلفیلد ۴ رو عرضه کرد. تا قبل از بتلفیلد V بتلفیلد هایی که عرضه میشدن خوب بودن خود بتلفیلد V همچی بدک نبود .
دادا بتلفیلد 4 محشره؟ حالت خوبه؟
بتلفیلد 4 (داستان کلیشه ای و یه کاراکتر لال و خیلی خیلی کلیشه ای بود)
دوما دقت کنی هر استودیو 2 یا 3 سال وقت داره
COD MW 2019 : Infinity Ward
COD Black Ops Cold War 2020 : Treyarch
COD Vanguard 2021 : Sledgehammer Games
برو یکم اینارو یاد بگیر بعد بیا?
خو دایی ایده نابی نیاز به وقت داره
اولا چرا مثلا کالاف های قدیمی بهتر بود با همون یه سال انتشار
دوما: دوما دقت کنی هر استودیو ۲ یا ۳ سال وقت داره
COD MW 2019 : Infinity Ward
COD Black Ops Cold War 2020 : Treyarch
COD Vanguard 2021 : Sledgehammer Games
چون اول هرچیزی قشنگ براش برنامه ریخته شده
مثلا همین لتس پلی بچه ها :تا قسمت 12 رو برنامه ریزی کردن و خوب میاد ولی گفتن که باید از چپتر 12 به بعد داستان بنویسیم و ممکنه طول بکشه
دوست عزیز اگه بازی فقط به چند تا داستان خوبه که ما به جای بازی کردن بریم کتاب بخونیم .
عرضه ی سالیانه مثلا mw3 اصلا آیا به کیفیت نسخه ها ی قبل بود ؟ نه
اما اگه هر چند سال عرضه کنن می تونن قشنگ روش کار کنن .
بتلفیلد هم بعد 5 اوضاعش بی ریخت شد اما قبلی ها رو ببین . بتلفیلد 4 و 1 که عالی بودند .
یک چیزی بده استوری در حد بلک اپس یک و سری مدرن وارفر مولتی در حد بلک اپس چهار با همون نرمی و سرعت ، آپدیت خفن و ایونت های جذاب سلاح های بالانس تر مپ های جدید هی بر ندار raid و یا هر مپ دیگه رو هر قسمت بذار انتی چیت قوی داشته باش
همین از کالاف همین انتظار هارو داریم
به نظرم این خبر خوبی نیست. COD داره هر سال بخش داستانی عالی عرضه میکنه. این باعث میشه بی بازی بمونیم
بخش داستانی عالی ??
وقتی مدرن وارفیر رو بازی نکردی معلومه همینو میگی
بله عالیه،داستانش ۵ ساعتم نمیشه?
شما آیا اخبار صنعت گیم رو دنبال می کنی ؟
آیا اصلا کال آف ها ی جدید را بازی می کنی ؟
«یاد اون مجریه افتادم تو آگهی بازرگانیه?»
مرد مومن همه دارن ایراد می گیرن از فرمول تکراری و داستان ها ی بد بازی ها . نمونه اش ونگارد ، نمونه اش کلد وار ، همراه با کلی بازی ناموفق دیگه .
بخش داستانی عالی ای که همه به روایت و شخصیت پردازیش ایراد می گیرن از کی تا حالا عالی یاد می شه ؟
کالاف دیوتی همون مسیری رو پیش گرفته که اساسین کرید پیش گرفته بود،نمیدونم یادتونه یا نه یه دوره ای
یوبیسافت هر سال یه اساسین کرید میداد،ولی از سیندیکیت به بعد هر چند سال یه بار یه اساسین کرید منتشر کرد،ولی این کار وضعیت رو خیلی بهتر نکرد چون اساسین کرید دیگه اساسین کرید سابق نبود و خیلی به قبلیا ربط نداشت،امیدورام کالاف دیوتی به این اتفاق دچار نشه
خیلی اتفاق خوبی می افته اگه کالاف سالانه عرضه نشه هم فشار نیست رو استودیو ها و هم استودیو های پشتیبان آزاد میشن و می تونن آی پی های که ول شده رو ادامه بدن
امیدوارم به حرفهاش پایبند بمونه. چون برای بتسدا هم همینو گفت. ولی احساس میکنم این دفعه رو راست میگه و پایبند میمونه
حاجی آدرس مقاله رو اشتب اومدی
خیلی خوبه . امیدوارم مایکروسافت دوباره به سروضع اکتویژن یه سروسامونی بده
مخصوصا اگه مولتی پلتفرم نشه هم خوبه دیگه طرفداران سونی هم میتونن بازی کالاف رو باکیفیت مطلوب بازی کنن
خوبه که خیلی خوبه
کیفیت بالاتر میره پشتیبانی هم طولانی تر میشه
خدا رو شکر، من میترسیدم که ماکروسافت بخواد طمع کنه و کالاف هارو خیلی زودتر از یک سال عرضه کنه؛ ولی این خبر باعث شد تا متوجه بشم میخواد رو کیفیتش تمرکز کنه
وقتی هرسال بازی بسازی مجبوری عمدی کیفیت کار و بیاری پایین چرا چون اگه خیلی خوب بسازی سال بعدش باید خیلی بهتر بسازی اگه این اتفاق رخ نده بازی جدید فروش خوبی نخواهد داشت به همون قبلیه اکتفا میکنن پس در دو صورتش خیلی فشار میاد به سازنده
همچنین پراکندگی کم تر میشه
بنظر من حداقل دوسال یکبار باید نسخه جدید عرضه کنن هم با بخش داستانی مفصل و خوب هم روی گیم پلی و آیتم ها بیشتر کار کنن برای بخش مولتی پلیر.
این دنیا با کسی شوخی نداره نوکیا یاهو بلکبری ال جی سونی و... نمونه های بارز این قضیه هستن که بخای بد تا کنی و توجه نکنی به نیاز های روز و مصرف کننده جوری نابود میشی کأن لم یکن!!!
نه داداش خب دو سال باز هم کم و فشاره .
به اندازه ای که استودیو نیاز داره .
اونا که کشاورز نیستن که درخت هاشون بعد دقیقا دو سال ثمر بده .
فقط می شه گفت به اندازه ی کافی «شاید واقعا دو سال باشه» اما با این حال ما به عنوان مصرف کننده نمی دونیم دقیقا کی
کیفیت اینجوری پیشرفت میکنه
من امیدوارم اجرا شه
بعد از سالها آمدم?
اور این کارو کنه کیفیت کال اف دیوتی ها بالاتر میره البته ممکنه مایکروسافت خیلی چیز های دیگه رو توی سری بازی کال اف دیوتی تغییر بده (شاید با هیلو هم کراس اوور بزنه ?)
رو سر کاپیتان پرایس یه کلاه مستر چیف بزاره
اون وقته که من از کالاف خدافظی میکنم?
نه بابا مثلا کاپیتان پرایس تو وارزون همراه با مستر چیف همراه با کرش بندیکوت ?
شبیه فورت
کاپتان پرایس:مستر چیف کجیی ناحیه پنج پشتیبانی میخوایم
بندیکوت در جواب پرایس:دایی یه ثانیه صبر کن سه تا سیب دیگه بگیرم الان میام????
بی احترامی نیست(خودمم هنوز که هنوزه بندیکوت 1 پلی میدم)
خیلی هم عالی
امیدوارم با این کار کالاف به اوجش برگرده
خیلی کار خوبی میکنه
این جوری هم کیفیت بازی هاش بالاتر از قبل میشه و اون وقت با ی شوتر عالی طرف هستیم ?
اینجوری که فوق العاده میشه و یه بازی با کیفیت میتونیم بازی کنیم
.
.
.
اینجوری که مایکرو پیش میره کاش یوبیسافت هم بخره یه دستی هم به سر اساسینز کرید بکشه
ها موافقم
یوبی داره به فنا میره مخصوصاً با کراس اور فری فایر
عالی
کیفیت نباید فدای پول پرستی بشه
COD با هر کیفیتی هم بیاد همچنان منبع بزرگی از پوله
ولی کیفیت رو فدای جیبشون نکردن و این عالیه
خیلی این اتفاق خوبه.
از یک طرف فشار کاری امکان کم شدن داره
از اون طرف گیمرا بازی با کیفیت تریو بازی میکنن
امیدوارم با اینکار کالاف دوباره به جایگاه و سطح اصلیش برسه چون واقعا توی این چند سال اخیر افت کیفیت داشته
خدا رو شکر ، کاش دوباره کالاف هایی مثل مدرن وارفار ۱،۲،۳ و باک اپس ۱،۲ ببینیم ، از اون طرف هم دوست دارم گیم های شاهکار قدیم رو ریمستر یا ریمیک کنن ( ریمیک باشه چه بهتره )
خداروشکر قراره نسخه با کیفیت و بهتری از کالاف ببینیم مثل قدیم که اصلا آدم حال میومد کالاف بازی میکرد
بنظرم از لحاظ "مالی" کار احمقانه ای هست ، چون با هر کیفیتی که کال آف دیوتی بیاد بازم طرفدار داره ، بازم مردم میخرن. حتی اگه پر باگ باشه فقط غر غر میکنن ولی به بازیشون ادامه بدن و ممکنه ضرر بزرگی به مایکروسافت بخوره. ولی اگه مایکروسافت بخواد "اسمشو" حفظ کنه کار عاقلانه ای هست که هر چند سال یکبار به کیفیت خوب عرضه کنه. ولی اینجا مشکلی که هست اینه که اگه اکتیویژن و مایکروسافت به هر دلیلی نتونن کارشون رو خوب از آب در بیارن میشه ضرر روی ضرر و یک فاجعه که طرفداران زیادی دیگه منتظر آپدیت و سال دیگه نباشن
اینطوری نیست، درسته سری کالاف دیوتی خیلی محبوبه ولی این شیردوشی یه جایی باید تموم شه. یه جایی دیگه گیمرا خسته میشن
بنظرم این تصور اشتباهی که با کم کردن کیفیت فروش و درآمد بیشتر میشه، درسته کالاف دیوتی فروش بالایی داره اما هر نسخه فقط یک یا دو سال فروش داره و مجبورن دوباره هزینه کنن و یک نسخه دیگه بسازن، حالا اگه کامل تمرکز کنن یک نسخه عالی بسازن تا چندین سال میفروشه اسم کالاف دیوتی با نمره بالا باعث میشه خیلیا هم جذبش بشن، من کلی آدم میشناسم که کالاف دیوتی رو بخاطر کیفیت کم رها کردن، بخوام مثال بزنم اوپن ورلد های یوبیسافت رو با اوپن ورلد های راکستار مقایسه کن، مال یوبیسافت درسته فروش میکنه ولی فقط یک سال تهش دیگه دو سال توی پر فروشها هستن ولی مال راکستار با کیفیت و نمرههایی که میگیره بعد سیزده سال هنوز هم توی لیست پر فروشها هستن!
هر دم از این باغ بری میرسد?
دستش درد نکنه ما حاضریم 3 سال صبر کنیم یه کالاف خوب بگیریم تا اینکه یه سال صبر کنیم و یه چیز چرت و پرت بگیریم
چرا 3 سال من حاضرم 20 سال صبر کنم (یکم زیادی ، زیاده روی کردم)