ادعای یک تحلیلگر: بعید است مایکروسافت بتواند استودیوهای بزرگ ژاپنی را بخرد
اما سونی از طرف دیگر به زودی یک استودیو ژاپنی را میخرد
یک تحلیلگر ادعا کرده که مایکروسافت برای خرید استودیوهای بزرگ بازیسازی ژاپنی به مشکل برخواهد خورد اگرچه همچنان قصد دارند این امر را محقق کنند.
پیش از این در چندین موقعیت، فیل اسپنسر، رئیس بازیهای مایکروسافت، تمایل خود را برای خرید یک استودی بازیساز آسیایی، «به ویژه یک استودیوی ژاپنی» ابراز کرده بود. دکتر سرکان توتو، مدیرعامل شرکت مشاوره صنعت Kantan Games مستقر در توکیو اظهار کرد: «از برخی جهات، تصاحب یک ناشر بزرگ ژاپنی از سوی مایکروسافت، خبر بزرگتری نسبت به خرید اکتیویژن بلیزارد به مبلغ ۶۸.۷ میلیارد دلار خواهد بود.»
مطلب پیشنهادی:آموزش تنظیم DNS برای کنسولهای ایکس باکسدر حالی که این اقدام کاملا دور از دسترس نیست، خبرگزاری Nathan Brown’s Hit Points اشاره میکند که شانس مایکروسافت برای دستیابی به شرکتهایی همچون سگا، اسکوئر انیکس یا کپکام به دلایل مختلف، عمدتاً فرهنگی، اندک است.
شرکتهای ژاپنی از دیرباز در برابر خریده شدن توسط شرکتهای خارج از کشور بسیار مقاوم بودند و بسیاری از آنها توسط یک سیستم ژاپنی به نام «Keiretsu» محافظت میشوند. Keirestu یک گروه تجاری است که توسط شرکتهای عضو از صنایع مختلف تشکیل شده، به طوری که آنها اساسا میتوانند مراقب هم باشند زیرا دارای بخشهای کوچکی از سهام در مشاغل یکدیگر هستند.
توتو گفت که هرگونه تلاش برای تسلط خصمانه «یک ماموریت انتحاری» خواهد بود چرا که «همه فورا آنجا را ترک میکنند» و افزود «من سر خانه خودم شرط میبندم که هرگز این اتفاق نخواهد افتاد.» او موانع فرهنگی و زبانی و همچنین «سهام تجاری متنوع شرکتهای کلیدی» مانند باشگاههای ورزشی کونامی و استراحتگاههای شرکت سگا را بهعنوان موانع بیشتر برای ورود مایکروسافت در این زمینه برشمرد. او گفت:
در این روزگار نمیتوان هیچ چیز را نادیده گرفت. اما از برخی جهات، تصاحب یک ناشر بزرگ ژاپنی توسط مایکروسافت خبر بزرگتری نسبت به قرارداد اکتیویژن بلیزارد خواهد بود. تاکنون هیچ شرکت بازیسازی خارجی نتوانسته یک استودیو ژاپنی را خریداری کند و میتوانم به شما تضمین دهم که تاکنون تلاشهایی از هر دو سمت غرب و شرق برای این امر انجام شده که محقق نشده است.
بازیسازان ژاپنی در گذشته با یکدیگر ادغام شده بودند از جمله شرکتهای Koei Tecmo، Bandai Namco، Sega Sammy و Square Enix اما این اقدامات به طور کامل در داخل شرکتهای ژاپنی صورت گرفتند. آنطور که Hit Points اشاره کرده، ژاپن در کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل در سال ۲۰۱۹ از نظر میزان سرمایهگذاری مستقیم خارجی، از بین ۱۹۶ کشور در سراسر جهان در رتبه آخر قرار گرفته بود.
مطلب پیشنهادی:۶ اشتباهی که نباید در استارفیلد انجام دهیدحتما به این موارد دقت کنیدویجیلاگ پلاس: خرید سازنده هیلو توسط سونی و تایید ساخت جی تی ای 6
یاد میم اون پیرمرده افتادم
+ اعع نمیتونیم استدیو ژاپنی بخریم
– پس ژاپنو میخریم?
راستش خودخواهیه اما من هم دوست دارم سونی استودیو های ژاپنی رو بخره
من عشاق این استودیو ها هستن و دوست ندارم بازی هاشون انحصاری ایکس باکس شن.
خرید بعدی سونی ممکنه یا کپکام باشه یا یوبیسافت (بنظر خودم یوبیسافت،چون یکی باید بیاد یوبیسافت رو از خواب و خیال NFT بیدار کنه)
غربیها نمیتونن شرقیهارو بخرن
اما شرقیها میتونن غربیهارو بخرن
مثل خرید بانجی یا خرید موتورولا یا خرید سوپرسل
خرید بعدی سونی مشخص شده و طبق گفته چندین منبع مذاکرات به شدت خوب بوده و احتمالا این خرید چند ماه دیگه اعلام میشه ولی به علت بزرگ بودن تا نهایی شدن ممکنه تا اوایل ۲۰۲۳ طول بکشه
خرید انگاری کپکام هست و شینوبی هم تایید کرده
شینوبی منبع معتبری برای اخبار پلی استیشن هست
این فرصت خوبیه برای سونی
خوبه که کونامی رو بخره
کونامی پتانسیل خیلی زیادی بخاطر بازی هایش مثل سایلنت هیل برای رشد داره ولی نمیتونه استفاده کنه
طبق یک قانون ژاپن و البته خود ژاپنی ها علاقه ای به همکاری با خارجی ها ندارن
منم موافقم معمولا ژاپنیا ترجیح میدن توسط سونی خریده بشن ، اکثر استودیوها و ناشرا ژاپنی با سونی بهترن (مثه کونامی ، کوجیما یا اسکوئر انیکس)
اینم بخاطر حمایت از تولید ملیشونه!?
این یه فرصت خوب برای سونی هست که استویدیو ژاپنی بخره
کاری به شرکت ها ندارم ولی مثل اینکه مردم ژاپن چندان از اکس باکس خوششون نمیاد و بیشتر نینتندو دوست دارن
البته ایکس باکس نسبت نسبت به دوران اون مردتیکه ( دان متریک ) رشد قابل توجهی داشته