Horizon Forbidden West برای جلوگیری از کرانچ تاخیر خورده بود
کارگردان بازی از مشکلات توسعه میگوید
ماتیاس دی یونگ (Mathijs De Jonge) کارگردان بازی Horizon Forbidden West درباره تاخیر آن از سال ۲۰۲۱ توضیح داد که این تصمیم برای جلوگیری از کرانچ گرفته شده است. همچنین استودیو گوریلا گیمز در آن زمان با چالشهای اضافی دورکاری مواجه شده بود.
کارگردان بازی در مصاحبه خود با روزنامه هلندی Nu در مورد تاخیر بازی تا سال ۲۰۲۲ که تابستان گذشته اعلام شد، صحبت کرد. به گفته دی یونگ، فرهنگ کاری استودیو به نحوی تعریف شده که از انجام اضافه کاری به قیمت کاهش کیفیت زندگی شخصی کارکنان جلوگیری میکند. او توضیح میدهد:
این اتفاق (کرانچ) به ندرت درباره ما رخ میدهد. ما از ضررهای کرانچ بسیار آگاه هستیم، بنابراین در برنامهریزیهای خود به این موضوع توجه زیادی داریم.
البته کارمندانی که مایل به ادامه کار در روزهای تعطیل هستند، همچنان میتوانند از این فرصت استفاده کنند، اما همیشه این موضع از سوی شرکت کاملا واضح است که هیچ اجباری به انجام اضافه کاری نیست.
کارگردان استودیو گوریلا گیمز همچنین اشاره کرد که بسیاری از بازیها میتوانستند به قیمت رفاه توسعه دهندگان، زودتر عرضه شوند اما او معتقد است که نیازی به انجام این کار نیست.
مطلب پیشنهادی:۱۵ نکته که باید پیش از شروع Red Dead Redemption بدانیدبازگشت جان مارستونForbidden West میتوانست در پایان سال گذشته منتشر شود، اما برای آن مجبور بودیم تا اضافه کاری کنیم. همه افراد همچنین باید بتوانند استراحت کنند و به تعطیلات خود بپردازند و با خانواده و دوستان خود باشند. این موضوع حتی اکنون نیز در تصمیمگیریهای ما برای انتشار بازی در نظر گرفته میشود.
«میشل ون در لیو» مدیر فنی گوریلا همچنین تاکید داشت که کار در دوران شیوع ویروس کرونا یک چالش واقعی بوده، زیرا همهگیری درست در زمانی رخ داده بود که آنها نیز در مرحله اوج توسعه بازی بودهاند. با این وجود، تغییر نحوه کار ظاهرا برای نسخه پلی استیشن 4 بازی خوب بوده است، زیرا این نسخه بیشتر مورد توجه قرار گرفته و به همین دلیل بسیار خیرهکننده به نظر میرسد.
بازی Horizon Forbidden West از امروز برای پلی اسیتشن 4 و 5 منتشر شده است.
بهترین گجتهای موبایل گیمینگ + جایزه ویژه
با تاخیر موافقم و بهشون حق میدم
انگار سونی از گذشته یه درسایی گرفته
کرانچ چیه یکی میگه؟
خوشم میاد سونی از لست ۲ درس عبرت گرفت
دمشون گرم فکر درستی میکنن هم جو داخلی استودیو دوستانه و عالی میمونه هم کارمندا خسته نمیشن و بازی هم به طور عالی جلو میره و توسعه پیدا میکنه حتما نیازی نیست بازی در زمان اعلام شده عرضه بشه
بعضی از افراد حقیر فکر میکنند بازی سازی خیلی راحته و مثل آب خوردنه و فقط وقت هدر میدن بازی سازان
در جواب این نوع افراد فقط فقط سکوت کنید و بگذارید همونجوری چرت و پرت بگن چون هرچی هم براشون بگین حالی نمیشن?
خیلی خوبه . مثل این میمونه تا صبح امتحان فقط درس بخونی و نخوابی ، در اکثر اوقات هم هیچی نمیفهمی و فقط به خودت آسیب وارد میکنی . این هم همینطور هست
خیلی خوبه .
متاسفانه کرانچ باعث نارضایتی کارکنان و استعفاشون میشد که ضربه بزرگی به استودیو میزد .
من از تاخیرش راضی هستم
بعد از کرانچ شدید لست ۲ که باعث استعفا تعدادی از کارمندهای ناتی داگ شد کلا سونی خیلی برای رضایت کارمندهای استدیوها راضی به تاخیر خوردن بازی ها شد و سعی کرد فضای کاری مناسب تری ایجاد بکنه (تاخیرهایی که قبلا میخورد همراه با کرانچ های خیلی شدید بود و حتی قبل از تاخیر خوردن بازی هم کرانچ شدید وجود داشت)
تا امروز چندین بازی انحصاری فرست پارتی که منتشر شدن طبق گفته سازنده ها بدون کرانچ بود (مایلز مورالس – رچت و هورایزن) همچنین طبق گفته های کریستوفر جاج دلیل تاخیر خوردن گاد تا ۲۰۲۲ اون بوده و سانتامونیکا کاملا بهش احترام گذاشت و بهش فشاری نیاورد
کلا بنظرم این رویه خیلی خوبه و باعث میشه هم پلیرها راضی باشن و هم تیم سازنده و امیدوارم در آینده شاهد این باشیم که تمامی بازی ها بدون کرانچ ساخته بشه
خداکنه فقط خراب نکنه