۸ بازی پر سر و صدای سال ۲۰۲۱ که فروش کمی داشتند
تبلیغاتهای رنگارنگ و پر زرق و برق نمیتوانند فروش و کیفیت بازی را تضمین کنند. این اتفاق بارها و بارها تکرار شده و حتی بازیهای بسیار محبوب نیز دچار آن شدهاند. سال گذشته، سال فراز ...
تبلیغاتهای رنگارنگ و پر زرق و برق نمیتوانند فروش و کیفیت بازی را تضمین کنند. این اتفاق بارها و بارها تکرار شده و حتی بازیهای بسیار محبوب نیز دچار آن شدهاند.
سال گذشته، سال فراز و فرودهای بسیاری بود. عرضه برخی از بازیهای بسیار مورد انتظار تاخیر خورد، بعضیها هم مثل Biomutant با وجود شروعی نه چندان جالب، موفقیت خوبی کسب کردند و هزینه توسعه خود را به دست آوردند و چند بازی بزرگ هم ضعیفتر از آن چه که از آنها انتظار میرفت عمل کردند. در ادامه نگاهی داریم به ۸ تا از چنین بازیهایی که در سال گذشته عرضه شدهاند.
Dungeons and Dragons: Dark Alliance
در مورد این بازی حرف زیاد است. از مبارزات و داستانی ابتدایی تا کلکسیونی از باگهای مختلف. با وجود این که تبلیغات بازی زیاد گسترده نبود، ولی باز هم سطح انتظارات از آن بالا بود. متاسفانه فروش بازی اصلا خوب نبود. بازی در رتبه بیست و سوم فروش انگلستان قرار گرفته ولی در گزارش ماه ژوئن گروه NPD حتی به ۲۰ عنوان برتر هم راه پیدا نکرده. البته عرضه در گیم پس ممکن است کمی از مشکلات آنها بکاهد ولی ناشر بازی تاکنون اطلاعاتی از میزان فروش آن را اعلام نکرده که احتمالا بدین معناست که آنها هم میخواهند هر چه زودتر این فاجعه را فراموش کنند.
Balan Wonderworld
همه میدانند که Balan Wonderworld بازی بدی است یا اگر کمی کوتاه بیاییم یک بازی است که هزاران ایده جالب را فدا کرده و مشکلات و باگهای فراوانی دارد. از همان ابتدا هم معلوم بود که بازی قرار است فاجعه بیافریند. در هفته اول انتشار در ژاپن، بازی کمتر از ۲۱۰۰ نسخه فروخته. توجه داشته باشید که ناشر بازی همان اسکوئر انیکسی است که سونیک را در چنته دارد. خود بازی که حرفی برای گفتن نداشت، اما نام ناشر پشت سر آن باعث تعجب بسیاری شد. در نهایت بعد از عرضه بازی، Naka از اسکوئر انیکس کناره گرفته و احتمالا بازنشست شده است.
Deathloop
بازی Deathloop محصول Arkane Lyon مورد جالب این لیست است. این بازی در گزارش ماه سپتامبر گروه NPD رتبه ششم را کسب و به همراه Tales of Arise رکوردی را در زمینه هزینه خریداران در ماه را ثبت کرده است. در طرف دیگر هم در جدول فروش انگلستان رتبه یک را در اختیار داشته اما کریستوفر درنگ (Christopher Drang) اشاره کرده که این آمار برای یک بازی ساخته Arkane تا به حال پایینترین میزان فروش را داشته و اندکی قبل از Prey قرار دارد.
البته وی گفته که ممکن است در رقم دانلودها فروش خوبی را داشته باشد، اما اطلاعات آن در دسترس نیست. با نگاه به Steam متوجه میشویم که بازی بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار بازیکن دارد و رقم دقیق آن مشخص نیست. Deathloop شاید به اندازه دیگر بازیهای لیست فاجعه بار نباشد، اما با انتظاراتی که از آن میرفت و زمان توسعهای که صرف آن شده، مشخصا ضعیف عمل کرده است.
No More Heroes 3
Grasshopper و Suda 51 در حرکتی عجیب با در نظر گرفتن فروش Travis Strikes Again بازی No More Heroes 3 را عرضه کردند. علاوه بر این به خاطر کرونا روند توسعه بازی دچار مشکل شده و عرضه از ۲۰۲۰ به آگوست ۲۰۲۱ منتقل شده بود. متاسفانه به دلایل مختلفی هم چون علاقه کم به این عنوان، مشکلات فنی بر روی سوئیچ بازی فروش خوبی نداشت. در جدول فروش فیزیکی انگلستان رتبه شانزدهم و فروش ۷۹۰۰ نسخهای در هفته اول انتشار در ژاپن چیزی نبود که توسعهدهندگان میخواستند. در نتیجه این ماجرا، Suda 51 مجموعه Travis Story را پایان داد و خود شرکت به تملک NetEase در آمد.
Chicory: A Colorful Tale
متاسفانه گاهی اوقات بازیهای خوب و احساسی بسیاری، چه از سمت شرکتهای بزرگ و چه مستقل، با استقبالی که لیاقت آن را دارند، مواجه نمیشوند. در مورد بازی Chicory: A Colorful Tale که با مرتبط کردن گیمپلی به وضعیت سلامت روانی یک تجربه عالی را خلق کرده بود، این قضیه همان قدر ناراحتکننده است. آمار فروش بازی روی پلی استیشنها نامعلوم است ولی روی استیم آمار حدودی ۲۰ هزار نفری ثبت شده که ممکن است کمی کمتر از آن باشد. شاید نمایشگاه E3 سال ۲۰۲۱ و عرضه بازیهای بزرگی هم چون Guilty Gear Strive، Final Fantasy 7 Remake Intergrade و Scarlet Nexus از دلایل شکست بازی باشند.
NEO: The World Ends with You
چند سال پیش ساخت یک ریمیک برای فاینال فانتزی ۷ و یا عرضه ادامه برای The World Ends with You رویایی غیر ممکن به نظر میرسید. اما در سال ۲۰۲۱ NEO: The World End with You عرضه شد که هم بزرگتر بود و هم به صورت کاملا سه بعدی طراحی شده بود و موسیقی عالی و سیستم مبارزات جدیدی داشت. اما باز هم در اینجا فروش بازی کمتر از انتظار بود. فروش هفته اول بازی در ژاپن تنها ۲۸ هزار نسخه بود و در گزارش ماه جولای گروه NPD رتبه ۱۶ نصیب آن شد. رئیس Square Enix بدون انتشار آمار فروش، اعلام کرد که انتظارات آنها برآورده نشده.
Scarlet Nexus
باز هم ژاپن و باز هم عدم تمایل خریداران به بازیهای جدید. این بار محصول جدید باندای نامکو یعنی Scarlet Nexus قربانی این روند شد. در گزارش ماه ژوئن NPD، بازی رتبه پنجم فروش در آمریکا را داشته، اما در هفته اول عرضه در ژاپن تنها ۳۱ هزار نسخه فروخته شده. در انگلستان هم در هفته اول ردیف هشتم فروش در اختیار بازی بوده، اما با سقوط ۶۲ درصدی در هفته دوم به رتبه ۲۷ رسیده. باندای نامکو در گزارش ۳ ماهه خود بدون اعلام آمار فروش، اعلام کرده که انتظار میرود تا آخر مارس ۲۰۲۲، بازی به فروش یک میلیونی برسد. اما این که با وجود تبلیغات فراوان (حتی ساخت یک فصل انیمه برای آن) آیا این آمار رضایتبخش است یا خیر، معلوم نیست.
COD: Vanguard
شاه مهره این لیست، COD: Vanguard است. هر ساله بازیهایی هم چون فیفا، NBA 2K و کال آو دیوتی برای هفتهها بعد از عرضه خود یکهتاز جداول فروش هستند، اما برای آخرین نسخه Call of Duty این قضیه برقرار نبود. بازی به محض عرضه در رتبه اول جدول فروش انگلستان قرار گرفت و تبدیل به دومین عرضه موفق سال شد، اما در مقایسه با نسخه قبلی خود، در فروش نسخه فیزیکی و دیجیتال، کاهشی ۲۶ و ۴۴ درصدی داشت. برخی منابع گفتهاند که ونگارد بدترین عرضه برای Call of Duty در انگلستان بوده و با این حساب حتی از Ghosts و Infinite Warfare هم بدتر عمل کرده است.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
اسکارلت نکسوس بازی خیلی خوبی بود من خیلی باهاش حال کردم اصلا انتظار نداشتم اینجا باشه
پرفروش ترین بازی های ژآپن چی بودن ؟
هر جا میرفتی دث لوپ بود بیشتر از تعداد پخش جومونگ تو تلویزیون
تیتر: بازی های پر سرو صدا
متن: تبلیغات بازی زیاد گسترده نبود
خیلی سعی کردن مفهوم رو برسونن:/
نقد فیلم عنکبوت رو گذاشتین؟
اگه نذاشتین لطفا بذارید
ونگارد کلا گ.ن.د زد
اما لیست خوبی بود ممنون از شما ?
جی ریترنال تو لیست خالیه
Deathloop واقعا حقش نبود
وقتی توی لیست دیدم تعجب کردم این که بازی خوبی بود
خدایی این حق دث لوپ نبود با اون همه نامزدی ای که توی جشنواره های مختلف داشت
دثلوپ ضعیف بود ?
کجاش ضعیف بود؟؟؟؟؟
نور پردازی بینظیر
گرافیک فنی و تکنیکی و هنری جذاب و قوی
نبود هیچ باگ و افت فریم
تنوع بینظیر باس ها و بالانس بودن سختی باس ها
هوش مصنوعی دشمنا
تنوع بینظیر سلاح ها
گان پلی بشدت هیجان انگیز
بازم بگم
دوست من خودم فن ارکینم میگم چرا تو متن نوشته ضعیف عمل کرده که الان دیدم از نظر فروش
من عذر می خواهم از اون مه
دانجز و دراگونز جدید افتضاح به تمام معنا بود
دث اوپ واقعا حقش نبود انقد کم بفروشه
باورم نمیشه دث لوپ به اون خوبی از ونگارد چرت کمتر فروش کرده
خب ونگارد و دثلوپ طرفداراشون متفاوته
یکی آنلاین پلیرن
یکی آفلاین پلیر
اینا فرق دارن
داداش آنلاین ونگارد فری بود
هردو هم شوترن
کجاش فری بود هیچ کدوم از کاد ها از اول تا الان چه بخش داستانی چه مولتی و چه زامبی هیچ وقت رایگان نبودن فقط بعضی وقتا به مدت یک هفته رایگان میشدن
اولش اومد رایگان شد دیگه خبر ندارم
نه داداش اون وارزونه رایگانه
ونگارد فروش کمی نداشت ها !!
فروشش از قبلی ها کمتر بود
وگرنه چند وقت مدام پر فروش ترین بازی پلی استیشن بود
حالا بماند که ارزش کیفی بازی چطور بود
حالا دیگه جی تی ای دیفینیتیو میفروشه
هعی
بابا اون ریمستر بدی نبود
گرافیک از نو طراحی شد
گیم پلی استاندارد تر شد
دیگه چی کار می کرد ؟
نمی شد ریمیک کرد آقا نمی شد
راکستار نورث «سازنده اصلی جی تی ای» سرش شلوغه
پ.ن : البته من هنوز قیمت 60 دلاریش رو درک نکردم
[البته من هنوز قیمت ۶۰ دلاریش رو درک نکردم]
قیمت بخش آنلاین ۲۰ دلاره
کل بازی ۳۰ دلار
مشکل اینجاست که خیلی ها مثل من با همون گرافیک و مدل سازی حال نکردن.
قبلا این بازی ها یه فضای خاصی داشتن که الان ندارن تو این ریمستر.
مدل سازیم که انگار خمیربازیه.
کلی هم باگ داره و بعضی از جزئیاتش نسبت به بازی قبل افت کرده. ارجاعت می دم به کانال ENXGMA
1- این بازی ریمستره ، پس اگه حال نکردن ربطی به این بازی نداره . بازی ریمستر یعنی رزولوشن بره بالا تر و فریم بیشتر شه
که این بازی نه تنها این دوتا مورد بلکه اومده کلا گرافیک رو از نو طراحی کرده . پس مشکل از بازی نبوده
2- این ریمستر مال 20 سال پیشه . خودت هم خوب می دونی چرا گرافیک بازی اینجوریه
اگه می خواستن گرافیک رو واقعا خوب کنن باید بازی رو ریمیک می کردن که گفتم راکستار نورث «سازنده جی تی ای ها» سرش شلوغه و تازه ریمیک کردن 3 تا از بزرگ ترین ، پرجزییات ترین و پیچیده ترین بازی های نسل ششم خیلی زمان بره
فکر کردی چرا دادن یه استودیو ی بازی موبایلی ساز ؟
3- «یه فضای خاصی داشتن که الان ندارن تو این ریمستر» من مطمعنم اگه بازی همون فضاسازی رو اجرا می کرد می گفتید چرا بازی پیشرفتی نسبت به بازی اصلی نداره اون موقع نسل 6 بود مه بود الان نسل 9 هست چرا مه هستش ؟
4- باگ ها رو قبول دارم اما الان چند تا آپدیت بزرگ گرفته من خودم آپدیت آخر بازی کردم و می تونم بگم تو اون بیش از 12 ساعت تجربه بیشتر از 3 تا باگ ندیدم . تازه باگ هاش اکثرا خنده دار بود مثلا ماشین NPC پرواز می کرد یا مثلا یهو پلیس تو ماشین غیب می شد
شنیدم تو این آپدیت باقی این باگ هایی هم که گفتم رفع شده «من 1یا 2 ماه پیش بازی کردم»
جزییات رو قبول دارم تو چند تا استثنا «زیاد نیستن مهم هاش» که توی نسخه واقعا اصلی بهتر بود ، ولی باقی موارد واقعا تو ریمستر پیشرفت کرده
منم موافقم به نظرم باید ویژگی های مثبت قبلی رو تو این ریمستر شاهد می بودیم اما این دلیل نمی شه که بگیم بازی بدی بود
دث لوپ واقعا تکراری میشد بعد یک مدت
فکر کنم بدترین کال آو دیوتی ها از جمله ونگارد هم حداقل ۱۰ میلیون نسخه می فروشن !