ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویندوز
اخبار و مقالات

لودینگ سریع‌تر برای بازی‌های پی‌سی در ویندوز امکان‌پذیر شد

DirectStorage یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌های فناوری ایکس باکس سری ایکس، اکنون برای سیستم عامل ویندوز در رایانه‌های شخصی عرضه شده است. The Verge گزارش داد که مایکروسافت در پست جدید وبلاگ خود اعلام کرد که ...

خشایار امامی فرد
نوشته شده توسط خشایار امامی فرد | ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

DirectStorage یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌های فناوری ایکس باکس سری ایکس، اکنون برای سیستم عامل ویندوز در رایانه‌های شخصی عرضه شده است.

The Verge گزارش داد که مایکروسافت در پست جدید وبلاگ خود اعلام کرد که DirectStorage API Xbox اکنون برای رایانه‌های شخصی در دسترس قرار گرفته است اما ممکن است مدتی طول بکشد تا بازیکنان بتوانند بازی‌های پی‌سی را که در واقع از این فناوری استفاده می‌کنند، تجربه کنند.

فناوری DirectStorage مایکروسافت زمان بارگذاری (Loading) بازی را کاهش می‌دهد و به توسعه‌دهندگان این پتانسیل را می‌دهد تا با استریم مستقیم داده‌ها از درایو جامد NVMe به GPU، بدون اینکه CPU ابتدا آن را از حالت فشرده خارج کند، دنیای دقیق‌تری در بازی‌ها بسازند.

در حالی که DirectStorage برای کامپیوتر اولین بار به عنوان یک مزیت برای گیمرهایی که به فکر ارتقاء به ویندوز ۱۱ بودند تبلیغ شد، جدیدترین پست وبلاگ می‌گوید که این قابلیت در واقع با ویندوز ۱۰ نیز سازگار خواهد بود. اگرچه مایکروسافت همچنان جدیدترین نسخه ویندوز را برای علاقه‌مندان توصیه می‌کند.

این وبلاگ حتی می‌گوید که گیمرها برای مشاهده پیشرفت‌های DirectStorage لزوماً نیازی به NVMe SSD ندارند، اما «نصب بازی‌ها در NVMe SSD عملکرد IO شما را به حداکثر می‌رساند و کمک می‌کند تا مزایای DirectStorage را به طور کامل تجربه کنید.»

متأسفانه برای گیمرهایی که به دنبال استفاده از DirectStorage هستند، انتشار API به این معنی است که توسعه‌دهندگان تازه در حال حاضر به این فناوری دست پیدا کرده‌اند، بنابراین مدتی طول می‌کشد تا شاهد اجرای گسترده آن در بازی‌های پی‌سی باشیم. مایکروسافت در پست وبلاگ اضافه کرد که مقدمه‌ای برای DirectStorage در GDC امسال ارائه خواهد کرد، بنابراین ممکن است بسیاری از توسعه‌دهندگان تا قبل از برگزاری این رویداد، کار با فناوری جدید را آغاز نکنند.

اولین بازی رایانه‌ای که از فناوری DirectStorage استفاده می‌کند Forspoken است که به عنوان نمایش فناوری در GDC امسال استفاده خواهد شد. متأسفانه چندی پیش سازندگان بازی اعلام کردند که عرضه این عنوان به تعویق افتاده است و ۱۱ اکتبر ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد.

مطلب پیشنهادی
بهترین سیستم گیمینگ با بودجه پایین
راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ ارزان قیمت | فروردین ۱۴۰۲

فورتنایت اما باید همدیگه رو بندازیم پایین

تماشای ویدیو از کانال یوتیوب ویجیاتو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی