گیم پس بیش از ۲.۵ میلیارد دلار برای سازندگان مستقل درآمدزایی داشته
مایکروسافت به عنوان بخشی از برنامه ابتکار عمل مستقل ID@Xbox به توسعهدهندگان، تاکنون بیش از ۲.۵ میلیارد دلار حق امتیاز پرداخت کرده است. این رقم در یک پست وبلاگ جدید توسط مدیر کل مدیریت محتوا ...
مایکروسافت به عنوان بخشی از برنامه ابتکار عمل مستقل ID@Xbox به توسعهدهندگان، تاکنون بیش از ۲.۵ میلیارد دلار حق امتیاز پرداخت کرده است.
این رقم در یک پست وبلاگ جدید توسط مدیر کل مدیریت محتوا و برنامه های ایکس باکس، کریس چارلا، فاش شد. چارلا نوشت:
از زمان شروع برنامه، توسعهدهندگان مستقل بیش از ۲.۵ میلیارد دلار حق امتیاز به دست آوردهاند و کل درآمد حاصل از شرکای ID@Xbox در ایکس باکس در طول سه سال گذشته تقریباً دو برابر شده است.
او همچنین فاش کرد که ایکس باکس به توسعهدهندگان و ناشران «صدها میلیون دلار هزینه مجوز گیم پس» پرداخت کرده است. در حالی که در پست وبلاگ بیان شده این برنامه طی دو سال گذشته شاهد ثبت بیش از ۱۰۰۰ توسعهدهنده در سیستم ID@Xbox بوده، چارلا اذعان میکند که همکاری ایکس باکس با سازندگان بازیهای مستقل هنوز راه زیادی در پیش دارد. او توضیح داد:
یکی از زمینههایی که ما با توسعهدهندگان و بازیکنان در مورد آن زیاد صحبت میکنیم، قابل کشف شدن است. تیمهای ساخت بازی در مایکروسافت هر روز برای کمک به حل چالشهای اکتشافی کار میکنند تا بازیکنان بتوانند بازیهایی را که دوست دارند پیدا کنند و به نوبه خود اطمینان حاصل کنند که توسعهدهندگان مخاطب بازیهایشان را پیدا میکنند.
هفته گذشته در کنفرانس توسعهدهندگان بازی (Game Developers Conference) مایکروسافت برنامه جدیدی به نام ID@Azure را معرفی کرد که هدف آن سازندگان بازیهای مستقل در تمام پلتفرمهایی است که دوست دارند از فناوری بازیهای ابری مایکروسافت در ساخت عناوین خود استفاده کنند.
در همین رویداد، انتشارات استودیوی بازیسازی ایکس باکس نیز رسما سازمان بازیهای ابری جدید خود را معرفی کرد. به گفته مایکروسافت این بخش «با استودیوها برای توسعه عناوین ابری و آوردن آنها به اکوسیستم ایکس باکس همکاری میکند.»
این بخش توسط کیم سوئیفت رهبری میشود که سال گذشته به عنوان مدیر بازیهای ابری به ایکس باکس پیوسته بود. سوئیفت پیش از این به عنوان طراح و هنرمند در Left 4 Dead و دنباله آن و همچنین به عنوان رهبر پروژه و طراح بازی Portal به شهرت رسیده بود و اخیراً نیز مدیر طراحی بازی در پروژه Stadia بود.
Top 10: بهترین بازیهایی که باید قبل از انتشار GTA 6 بازی کنید
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
خوبه که بازی های مستقل امروزه دیگه بدون استرس کار خودشون رو انجام میدن به واسطه سرویس هایی که اومده
تو سایت همسایه که جنگ شده:)
(من خودم هر وقت خواستم سم ببینم نمیرم تو دیسکورد و کلیپ سم ببینم،میرم سایت همسایه?)
گیم پس صنعت گیم رو نابود میکنه
(امیر گیم شو و دیگر فنبوی ها)
جواب من
اره نابود میکنه نابودیشم اینه که استودیو های مستقل بازیشون دیده میشه و در نهایت سود میبرن و اشتیاقشون برای بازیسازی بیشتر میشه
در جواب به اون بخش امیر گیم شو باید بگم ایشون گیم پس رو نجات بازی های ایندی ولی نابودی بازی های AAA میدونه ... قبول کردن یا قبول نکردن این موضوع با خودتون
فکرشو بکن اگه اگه مثلا لست ۲ یا گاد او وار بیان رو اسپارتاکوس
مردم حاضرن هر چقدر پول بدن ماهانه که اونو داشته باشن حالا خودت فکر کن
یه بازی رو ۷۰ دلار میدی میخری تمام
ولی اگه یه کاری بکنی مردم ماهانه بابتش مثلا ۱۵ دلار بدن در امد خیلی بیشتری داره
چون مردم اصن به این فکر نمیکنن که صاحبش نمیشن مهم اینه که بتونن با مقدار پولی که دارن محتوای خوب داشته باشن پس هر چقدر هم باشه میدن فقط کافیه رو سرویس اشتراکی باشه و قیمتش یک سوم قیمت بازی اصلی
( با لحنی متوسط خوانده شود )
لست ۲ در گذشته بر روی PS now بوده و استقبال خیلی خوبی هم ازش شده شاید دوباره به بازی های سرویس جدید ( PS extra و سطح بالاترش ) اضافه بشه
اما گاد آو وار ۲۰۱۸ که در لیست هست ، اگه منظورتون گاد رگناروک هست ، باید بگم که سیاست سونی برای جذب بیشتر پلیر برای بازی در نسل نه برای بعضی بازی های خاص ( مثل کالکشن آنچارتد و هورایزن ) اینگونه هستش : تبلیغ های بازی _ راهی برای با تخفیف خریداری کردن بازی دقیقا در سه یا چهار روز قبل عرضه تا مدتی بعد از عرضه بازی .
با این روش مشتری برای اینکه فکر میکنه ممکنه هر لحظه این تخفیف ممکنه برداشته بشه و سریع اقدام به خرید با اون روش میکنه ! بر همین اساس بخش گیمینگ سونی ضرورتی بر آوردن این بازی ها در سرویس نمیبینه ! خودمان در حال دیدن هستیم با اینکه هورایزن انحصاری بود تا مدت زیادی در رتبه دوم فروش بود ( هر چند که اختلاف خیلی زیادی با الدن رینگ داشت )
واقعا دم ایکس باکس و مایکرو گرم. ایا هنوز می گویید گیم پس صنعت گیم را نابود میکند؟
آیا به ایکس باکس ایمان نمیآورید ؟
جدی ایکس باکس ترکونده این نسل سازنده های مستقل واقعا کارشون خوبه و باید بهشون پرداخته بشه .من خودم کلی بازی مستقل بازی کردم و میتونم بگم که واقعا از تجربه شون لذت بردم
یکی از کار های خوبی که ماکروسافت کرد
id Xbox بود
که میومد بازی های مستقل رو معرفی میکردن و مردم میخریدن و استفاده میکردن
تمرکز ماکروسافت روی بازی های مستقل کار بسیار ارزشمندیه
بهترینشون چی بود؟
ای کسانی که میگفتید گیم پس گیم رو نابود می کند ایا ایمان اوردید؟
ناشر راضی، خود ایکس باکس هم راضی، مشتری هم راضی!
هیترای ناراضی?
گودرت
داداش میدونی که گیمپس قراره صنعت گیمو نابود کنه دیگه ؟?
مشکل اینه نمی دونم این کامنت نظر خودته، یا داری تیکه میندازی به هیتر های بی مخ
اینجاست که بین دیس و لایک مردد میشم
دارم تیکه میندازم ایموجی اخرشو ندیدی؟
پس از طرف تمام کسانی که بهت دیس دادن، لایکت می کنم
چون مطمئنا اونا فکر کردن جدی گفتی:/
اینو باید زد تو دهان مبارک افرادی که میگن گیم پس دشمن صنعت گیمه??
فنبوی های سونی الان بیان ببینم میتونن ایرادی بگیرن؟
درود بر این کار مایکروسافت
این یعنی سود
یعنی یه سود همه جانبه
سود شدیدِ مشتری، سودِ فروشنده، و سود و رشدِ دنیای گیم
ولی متاسفانه هنوز شاهدیم برخی فرهیختگان گرامی، بر این باورند که این سرویس برای ویدیو گیم مضره!
و بعد یه عده میان میگن گیمپس داره صنعت گیمو نابود میکنه
دقیقا میخواستم همینو بگم گل گفتی