ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Resident Evil Village
اخبار و مقالات

بسته الحاقی بازی Resident Evil Village در چه وضعیتی قرار دارد؟

در سال ۲۰۱۷ و پس از انتشار نسخه هفتم سری Resident Evil می‌توان گفت که این سری یک شروع دوباره داشت. پس از ناموفق بودن نسخه‌های ششم و Revelations 2 بود که کپکام به فکر ...

علیرضا طالقانی
نوشته شده توسط علیرضا طالقانی | ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۲:۰۰

در سال ۲۰۱۷ و پس از انتشار نسخه هفتم سری Resident Evil می‌توان گفت که این سری یک شروع دوباره داشت. پس از ناموفق بودن نسخه‌های ششم و Revelations 2 بود که کپکام به فکر افتاد تا این سری را وارد یک مسیر تازه‌ای کند. مسیری که به تغییر زاویه دوربین، ورود کاراکترهای ایثن و میا و اِولین به داستان بازی موجب شد و طرفداران هم استقبال خوبی از این تغییرات داشتند. موفقیت‌های نسخه هفتم کاری کرد تا کپکام این فرمول را توسعه دهد و در نهایت Resident Evil Village شکل گرفت. عنوانی که به شدت میان طرفداران محبوب شد و بسیاری آن را عنوانی جاه‌طلبانه دانستند.

در رویداد E3 سال گذشته بود که کپکام اعلام کرد بازی Resident Evil Village یک بسته الحاقی دریافت خواهد کرد. این خبر تنها یک ماه پس از انتشار بازی منتشر شد اما در حال حاضر نزدیک به یک سال است که در سکوت خبری قرار دارد. شایعات پیرامون سری رزیدنت ایول همواره زیاد بوده و با توجه به وضعیت سری در سال‌های گذشته، این شایعات بیشتر هم شده‌ است.

اما به واسطه بسته الحاقی معرفی شده، بعید است که بزودی خبری رسمی از نسخه بعدی رزیدنت ایول منتشر شود. کپکام یک برنامه طولانی مدت برای نسخه هفتم رزیدنت ایول در نظر گرفته بود و برای این بازی دو بسته الحاقی رایگان و چهار محتوای داستانی کوتاه را عرضه کرد. این پشتیبانی با استقبال بازیکنان روبرو شد و بسیاری اقدامات کپکام را تحسین کردند. کیفیت محتواهای اضافه شده نیز قابل قبول بود و از نظر داستانی هم اتفاقات مهمی برای داستان سری رخ داد؛ به طوری که در آخرین بسته الحاقی، بازیکنان در نقش کریس ردفیلد، کاراکتر قدیمی و محبوب سری قرار می‌گرفتند.

با توجه به اتفاقات اخیر به نظر می‌رسد که کپکام چندان برنامه مشخصی برای Resident Evil Village ندارد. در رویداد E3 سال گذشته اعلام شد که به دنبال استقبال بی‌نظیر طرفداران از بازی، آن‌ها قصد دارند تا توسعه یک بسته الحاقی را آغاز کنند. حتی در آن رویداد هم هیچ تصویری از این بسته الحاقی منتشر نشد و هیچ اطلاعاتی هم از داستان این محتوا داده نشد. حدود یک ماه دیگر، اولین سالگرد انتشار Resident Evil Village است و هنوز هیچ خبری از بسته الحاقی معرفی شده نیست.

نامه‌ای رسمی از طرف سازندگان بازی به طرفداران که اعلام می‌کند پروسه ساخت بسته الحاقی تازه آغاز شده است

چندی پیش بود که موریماسا ساتو (Morimasa Sato) کارگردان نسخه هشتم اعلام کرد که قبل از انتشار بازی، هیچ برنامه‌ای برای بسته الحاقی و یا محتواهای داستانی برای آینده نداشته است. نکته‌ای که کاملا با توسعه نسخه هفتم متفاوت بود. این اقدام کپکام ممکن است که تاثیراتی در کیفیت بسته الحاقی معرفی شده داشته باشد. بدین معنا که به نظر می‌رسد که تیم توسعه‌دهنده بازی، هیچ خط داستانی مشخصی را برای یک بسته الحاقی بازی در نظر نداشتند.

یکی از ایراداتی که به Resident Evil Village وارد بود در این مسئله بود که آنتاگونیست‌های بازی آن‌طور که باید پرداخته نمی‌شوند و پتانسیل‌های آن‌ها به راحتی از بین می‌رود. به طور مثال پیش‌زمینه داستانی کاراکتر Beneviento بسیار عمیق است اما مرحله داستانی او بسیار کوتاه است و سریع به پایان می‌رسد. این نکته متوجه دیگر آنتاگونیست‌ها نیز می‌شود. حتی کاراکتر Lady Dimitrescu هم که مارکتینگ گسترده‌ای برایش صورت گرفت آن طور که باید در بازی نقش پررنگی ندارد. می‌توان گفت که هر پنج آنتاگونیست داستان، شایسته دریافت یک بسته الحاقی هستند و عجیب است که کپکام قصد نداشته تا داستانی برای این کاراکترها تعریف کند.

از طرفی باید شرایط توسعه بازی را نیز در نظر گرفت. توسعه Resident Evil Village از سال ۲۰۱۸ آغاز شده و باید در نظر بگیریم که سال پایانی توسعه بازی با پاندمی کرونا همراه شده است. دیگر بر همه آشکار شده که کرونا چه تاثیر مخربی در توسعه بازی‌ها داشته است و در سال گذشته، اخبار تاخیر بازی‌ها هم بسیار زیاد بوده است. شاید همین پاندمی باعث شد تا کپکام برنامه‌ای برای توسعه یک بسته الحاقی در نظر نداشته باشد.

Resident Evil Village
سازندگان به برخی از آنتاگونیست‌های بازی آن‌طور که باید توجه نمی‌کنند و پتانسیل آن‌ها از بین می‌رود

البته این نکته را هم در نظر بگیرید که سری رزیدنت ایول با برنامه عرضه سالیانه روبرو شده است. در سال ۲۰۱۹ عنوان تحسین برانگیز Resident Evil 2 Remake منتشر شد. در سال ۲۰۲۰ نیز نسخه Resident Evil Remake 3 منتشر شد و در کمتر از یک سال نسخه Village عرضه شد. با توجه به این برنامه سالیانه می‌توان در نظر گرفت که نسخه‌های دیگری هم از این بازی در دست توسعه قرار داشته است. نسخه‌هایی که هنوز هم معرفی نشده‌اند اما شایعاتی از آن‌ها به بیرون درز پیدا کرده است.

ساختار بازی Village هم تفاوت‌هایی با نسخه هفتم دارد. نسخه هفتم بازی، داستانی تازه را آغاز کرد و همان داستان در نسخه هشتم به پایان مشخصی رسید. با توجه به پایان‌بندی‌هایی هم که در Village صورت گرفت، بعید است که کپکام بخواهد ادامه داستان را در قالب یک DLC تعریف کند. این نسخه داستان کاراکتر ایثن را به یک سرانجامی رساند و نقش کاراکترهای دیگر هم در وضعیت مطلوبی قرار می‌دهد. انتخاب یک خط داستانی برای یک بسته الحاقی، کار سختی برای کپکام بوده است. 

اما این که توسعه بسته الحاقی تقریبا یک سال به طول انجامیده جای نگرانی ندارد. با ارائه چند مثال نقض می‌توان این نگرانی‌ها را رفع کرد. عنوان Assassins Creed Valhalla را در نظر بگیرید. این بازی در سال ۲۰۲۰ منتشر شد اما آخرین DLC آن با نام Dawn of Ragnarok در ماه گذشته منتشر شد. این فاصله ۱۷ ماهه آسیبی به روند بازی وارد نکرد و بسته الحاقی نیز با استقبال بازیکنان روبرو شد. برای عنوان Village این فاصله زمانی هنوز به یک سال هم نرسیده و با در نظر گرفتن پاندمی و توسعه بازی‌ها، می‌توان درک کرد که چرا این بسته الحاقی در سکوت به سر می‌برد. انتظار می‌رود که در تاریخ هفتم ماه مِی، که سالگرد انتشار بازی است، خبرهایی از این بسته الحاقی منتشر شود. لازم به ذکر است که این بسته الحاقی به گفته کپکام، رایگان خواهد بود.

حدس و گمان‌ها پیرامون خط داستانی این DLC


Resident Evil Village DLC

گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد حاکی از آن که حجم این بسته الحاقی بزرگ‌تر از آن چیزی شده که کپکام در نظر داشته است. به مانند اتفاقی که برای سری Uncharted و عنوان Lost Legacy اتفاق افتاد. در ابتدا قرار بود تا «لاست لگسی» یک بسته الحاقی برای نسخه چهارم آنچارتد باشد اما در ادامه این بسته الحاقی تبدیل به یک بازی کوتاه کامل شد. البته که باز هم پاندمی کرونا می‌تواند تاثیر زیادی در حجم این DLC داشته باشد. البته که کپکام هم وعده یک DLC بزرگ را نداده است. در ادامه قصد داریم تا خط داستانی‌هایی که ممکن است در این DLC شاهد باشیم را بررسی کنیم.

در ساعات پایانی Resident Evil Village تا حدودی چگونگی شکل‌گیری ویلن‌های بازی مشخص شد. همچنین ارتباط این اشخاص با سری رزیدنت ایول نیز تا حدی آشکار شد و کاراکتر Mother Miranda نقش مهمی در این مسئله داشت. اما باز هم  آنتاگونیست‌ها پتانسیل زیادی برای یک داستان مجزا دارند. در بازی نیز نوشته‌ها و کاراکترهایی وجود داشتند که ویژگی‌های ویلن‌ها را مطرح می‌کردند.

به طور مثال در قلعه دیمیتریس، یک کارگری حضور داشت که نزد لیدی دیمیتریس و دخترانش خدمت می‌کرد. پس از مدتی این کارگر متوجه تغییراتی در این قلعه و ساکنان آن می‌شود اما در نهایت به قتل می‌رسد. تئوری‌هایی وجود دارد که این کارگر همان فردی است که در دموی قابل بازی Maiden حضور داشت. همان فردی که توسط لیدی دیمیتریس به قتل رسید. این خط داستانی شباهت‌هایی با دمو نسخه هفتم و بسته‌های الحاقی آن نیز خواهد داشت. در دمو نسخه هفتم هم بازیکنان در نقش فردی به نام Clancy قرار می‌گرفتند و در بسته‌های الحاقی نیز خط داستانی او را دنبال می‌کردیم.

البته که افراد دیگری هم در داستان بازی حضور داشتند. شایعاتی وجود دارد حاکی از آن که این DLC پیرامون کاراکتر النا (Elena) خواهد بود. کاراکتری که نقش کوتاهی در داستان بازی داشت. البته که کارگردان بازی نیز اشاره کرد که در طرح ابتدایی داستان، او نقش پررنگی را ایفا می‌کرد و کاراکتر او اهمیت بالایی در بازی داشت؛ اما با ایجاد تغییرات در داستان بازی، نقش پررنگ او نیز از بازی حذف شد. از طرفی این کاراکتر آشنایی کامل با آنتاگونیست‌های بازی داشت و ایثن پس از اتفاقی ناگوار با او روبرو می‌شود. این کاراکتر نیز پتانسیل بالایی برای یک داستان مستقل دارد.

Resident Evil Village
کاراکتر Elena با فضای دهکده و افراد حاضر در آن آشنایی کامل دارد و درگیر رستاخیز مردگان نیز می‌شود

پس از انتشار بازی، کانسپت آرت‌هایی از بازی منتشر شد. طرح‌هایی که قرار بود تا بخشی از بازی باشند اما بنا به دلایلی از اثر نهایی حذف می‌شود. یکی از طرح‌ها ما را با یک کاراکتر آشنا روبرو می‌کند. کاراکتری که همواره نقش پررنگی در سری Resident Evil  دارد. در این طرح ایدا وانگ (Ada Wong) با ظاهری متفاوت دیده می‌شود. بعدها سازندگان اعلام کردند که قصد داشتند تا در ساعات ابتدایی بازی، او را وارد داستان Resident Evil Village کنند اما این ایده هم به سرانجامی نمی‌رسد.

بدون شک حضور ایدا وانگ در این بسته الحاقی می‌تواند تاثیرگذار و هیجان‌انگیز باشد. او کاراکتری مرموز است و همیشه داستان مستقل خودش را در بازی‌ها داشته است. همچنین حضور این کاراکتر می‌تواند بعضی از حفره‌های داستانی نسخه‌های هفتم و هشتم را پر کند.

یکی دیگر از احتمالات هم مربوط به کریس ردفیلد و گروهش یعنی The Hound Wolf Squad است. نقش کریس ردفیلد در دو نسخه اخیر رزیدنت ایول هنوز به طور کامل مشخص نشده و هنوز نیازمند تمرکز بیشتری است. در بخش‌هایی از نسخه هشتم، مشخص شد که کریس ردفیلد و تیمش، ماموریت‌های سنگین و حساس بسیاری را گذرانده‌اند. نکته‌ای که برای یک بسته الحاقی می‌تواند جذاب باشد.

گاهی اوقات پروسه تولید محتواهای بازی‌ها طبق اصول و برنامه پیش نمی‌رود. گاهی اوقات هم تیم سازنده تمرکز زیادی برای محتواها می‌گذارد و کیفیت اثر را اولویت خود قرار می‌دهد. هنوز مشخص نیست که برای بسته الحاقی Resident Evil Village چه اتفاقی افتاده است. تیم کپکام علاوه بر این بسته الحاقی، مشغول توسعه نسخه بعدی و احتمالا ریمیک نسخه چهارم هم نیز است. به هر حال این سکوت تقریبا یک ساله، انتظارات را از این محتوا بالا برده و منتظریم تا ببینیم که کپکام چه برنامه‌ای برای این روستای مرموز دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • leonskenedy
    leonskenedy | ۱۶ فروردین ۱۴۰۱

    امیدوارم DLC ای برای بازی میدن خیلی ترسناک باشه و حس حال نسخه هفتم رو داشته باشه

  • Mio
    Mio | ۱۶ فروردین ۱۴۰۱

    اسپویل رزیدنت ایول 8
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .



    فک کنم اگر در مورد کریس بسازن و یه DLC حجیم بزنن فک کنم میفهمیم ایثن زندست یا نه خودم که خیلی شک دارم چون این بشر خیلی سگ جونه??

    پ.ن رفت تأیید

    پ.ن۲ نرفت تأیید

  • moondragon
    moondragon | ۱۶ فروردین ۱۴۰۱

    اویل 8 میتونست نسخه بهتری باشه اگه از ایده های اولیه تیم سازنده کامل استفاده می شد . ایده هایی که باعث می شد نه تنها لردها رو بیشتر بشناسیم بلکه مبارزات حماسی تری هم باهاشون داشته باشیم . مثلا طبق گفته ها قرار بود تو قلعه شاهد حضور شوالیه ها باشیم که باعث می شد گردش در قلعه خیلی راحت نباشه
    موقع مبارزه با salvatore قرار بود مبارزه بخش های مهمی توی اب داشته باشه و حتی موجوداتی شبیه به پری دریایی تو مبارزه باشن که باعث می شد باس جذاب تری باشه
    در کل بازی کلی ایده خفن داشت که به دلایل نا معلومی کنار گذاشته شد که البته می شه گفت یکی از دلایل اینکه کپکام نمیخواد زمان بازی خیلی طولانی باشه که مشخص نیست چرا
    با این حال برای دی ال سی بنظرم میتونه 2 یا 3 تا دی ال سی داستانی داشته باشه و چندتا مینی گیم مثل اویل 7
    دی ال سی های داستانی میتونه به رز بپردازه اینکه چجوری متوجه قدرت هاش میشه یا بعد از پایان بازی چه اتفاقاتی میوفته
    دی ال سی بعدی میتونه داستان دوک رو روایت بکنه
    و در اخر هم دی ال سی مربوط به کریس بعد از پایان بازی (بخاطر اسپویل داستانی اشاره نمیکنم ولی اگه داستان رو بدونید متوجه میشید)
    نظر شما چیه بنظرتون بازی به چه دی ال سی هایی احتیاج داره و اینکه ایا با بخش های حدف شده بهتر می شد یا نه؟

    • amir-hossein1389
      amir-hossein1389 | ۱۶ فروردین ۱۴۰۱

      وجود این مواردی که شما گفتید واقعا نیاز بود توی بازی.
      مثلا قلعه دیمیتریس خیلی خشک و بی روح بود. مخصوصا بعد از مُردن دختر های دیمیتریس.انگار ادم اومده بود کتاب خونه.
      خیلی راحت میشد توش پرسه زد بدون هیچ نگرانی ای. اگه دیمیتریس سر می رسید ،خیلی راحت میشد از دستش فرار کرد و توی قلعه چرخید. مطمئنا اگه اون شوالیه ها بودن چرخیدن توی قلعه سخت تر میشد.
      در کل قلعه دیمیتریس ، اون خوف و استرس کلبه بیکر رو نداشت.

      یا باس salvatore .
      بعد از بستن و تخلیه اب، مبارزه باهاش خیلی خشک و بی استرس بود. کافی بود چند متر ازش فاصله بگیری و تیر بزنی بهش.
      به نظرم ویلیج به 2-3 تا دی ال سی نیاز داره .
      یکیش در مورد کاراکتر النا و سرگذشت خودش و پدرش( اینطوری از روستا هم اطلاعات بیشتری فاش میشه)
      یکی هم در مورد دوک
      و آخری هم در مورد همون اتفاقات آخر بازی که مربوط به کریس و همراه هاش بود

  • amir-hossein1389
    amir-hossein1389 | ۱۶ فروردین ۱۴۰۱

    واقعا عالی بود
    خسته نباشید?

    واقعا حق با شماست. اون جوری که باید و شاید به آنتاگونیست ها پرداخته نشد.
    هر کدوم از این لرد ها واقعا پتانسیل بالایی داشتن که هر کدوم یه داستان طولانی تر و مجزا داشته باشن .
    واقعا مدت حضورشون توی بازی خیلی کم بود .
    شاید توی قلعه دیمیتریس وقت بیشتری درگیر بودیم و هی میومد بالا سرمون، ولی بقیه لرد ها مراحل شون خیلی سریع به پایان می رسید( یعنی همون اول می رفتیم میکشتیم شون و رسما مرحله تموم میشه)
    در کل پتانسیل های این بازی سرکوب شد یه جورایی.
    انگار دست کپکام برای سناریو خالی بود
    .
    در مورد دی ال سی هم باهاتون موافقم.
    کاراکتر النا پتانسیل بالایی برای حضور در دی ال سی داره . میشه داستان زندگیش توی روستا رو فهمید و میشه در این بین به اتفاقاتی که قبل از حضور ایتن توی اونجا افتاده پی برد( یه جورایی فلش بک میشه به گذشته)
    یا میشه یه دی ال سی در مورد سرگذشت لرد ها درست کرد.
    اما به نظر من در کنار النا، دو تا سوژه دیگه هم مناسب این دی ال سی هستن.
    اولیش، کاراکتر دوک هست(همون فروشنده بازی)
    میشه از توش یه دی ال سی خوب در آورد؛ چون خودش توی بازی زیاد راهنمایی مون میکرد و به نظرم اطلاعات زیادی در مورد روستا و لرد ها داره و واقعا مرموزه. میشه یه دی ال سی در مورد چگونگی حضورش توی روستا و سر گذشتش درست کرد.

    و اما سوژه بعدی!


    ❌اسپویل رزیدنت ایول 8❌
    .
    .
    .
    .
    .
    .

    .
    .
    آخر بازی که سوار هلیکوپتر میشیم و روستا نابود میشه ، شاهد جر و بحث های کریس و میا هستیم درباره ایتن( که میا میگفت شوهرم رو میخوام و از این حرفا)
    در همین حین ، یکی از همراه های کریس بهش میگه که سرباز های ارسالی از طرف B.S.A.A ،همه شون سلاح های بیوارگانیک(که شامل تایرنت ها و هانتر ها و لیکر ها و.. میشن) بودن!!!
    کریس هم میره بالا سرش و یه جنازه رو می بینه توی یونیفرمB.S.A.A که شخصِ داخل یونیفرم انسان نبود.
    ممکنه قضیه مهمی در کار باشه.

    به نظرم این سوژه هم میتونه داستان خوبی بسازه با محوریت کریس( یعنی با کریس ردفیلد نفوذ کنیم به سازمان B.S.A.A )

مطالب پیشنهادی