بازی Spider-Man میتوانست انحصاری ایکس باکس باشد
شاید برای خیلی از شماها سوال باشد که چرا بازی مرد عنکبوتی (Spider-Man) در انحصار پلی استیشن قرار دارد؟ و مارول آن را برای کنسولهای ایکس باکس عرضه نمیکند؟ اکنون رئیس بخش بازیهای مارول اعلام ...
شاید برای خیلی از شماها سوال باشد که چرا بازی مرد عنکبوتی (Spider-Man) در انحصار پلی استیشن قرار دارد؟ و مارول آن را برای کنسولهای ایکس باکس عرضه نمیکند؟
اکنون رئیس بخش بازیهای مارول اعلام کرده است که ایکس باکس فرصت ساخت بازیهای لایسنس شده را از دست داد و سپس آنها با سونی برای Spider-Man به توافق رسیدند. رئیس بخش بازی مارول یعنی جی اونگ (Jay Ong) در کتاب The Ultimate History of Video Games Vol 2 نوشته استیون ال کنت (Steven L Kent)، توضیح میدهد که مارول چگونه به قرارداد خود با اکتیویژن پایان داد تا همکار بهتری در صنعت بازیهای ویدئویی پیدا کند.
مارول از کیفیت بازیهای مرد عنکبوتی ساخته شده توسط اکتیویژن راضی نبود و به همین خاطر دو طرف برای اتمام قرارداد به توافق رسیدند. مارول سپس به سراغ پلی استیشن و ایکس باکس رفت و به آنها گفت که در حال حاضر هیچ گونه قرارداد انحصاریِ خاصی امضا نکردهاند. با این وجود مایکروسافت قصد تمرکز روی آیپیهای خودش را داشت و پیشنهاد مارول را رد کرد.
سونی پیشنهاد ساخت یک بازی AAA انحصاری را به مارول داد و استودیو Insomniac توسعه آن را برعهده گرفت. نکته جالب این است که در آن زمان Insomniac یک استودیو مستقل بود و سالها بعد سونی آن را خریداری کرد. جی اونگ در این باره توضیح داد:
من در آگوست ۲۰۱۴ با دو مدیر شخص ثالث پلی استیشن، آدام بویز و جان دریک، در یک اتاق کنفرانس در بربنک ملاقات کردم. من گفتم ما رویایی داریم که دور از دسترس نیست، میخواهیم سری بازی آرکام را شکست دهیم و حداقل یک بازی و شاید چندین بازی داشته باشیم که میتواند باعث پذیرش پلتفرم شما شود.
در نهایت بازی Marvel’s Spider-Man در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شد و توانسته بیش از ۲۰ میلیون نسخه فروش داشته باشد. اسپینآف مایلز مورالز نیز بیش از ۶.۵ میلیون نسخه فروش داشته که این سری را به یکی از موفقترین بازیهای سونی در آمریکا تبدیل میکند. باید اشاره کنیم که استودیو Insomniac در حال حاضر روی دنباله بازی مرد عنکبوتی نیز کار میکند.
ماینکرفت #72 - متفاوتترین چالش ماینکرفت!
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
مایکروسافت نسل 8 لجندی از میان افسانه های بشریت بود :/ لامصب تصمیمات کمر شکن خیلی میگرفت
فردا:سلام عمو فیل رددد ۳ رو میخوای واس خودت؟...مایکرو:نه نیازی نیست...فقط حمایت از تولید ملی?
بخاطر همین اشتباهاتش ، نسل ۸ رو داد به سونی:
۱_دادن ۱۰۰ ها میلیون به اسکوئر اسنیکس برای انحصاری زمانی کردن رایز های تومب رایدر
۲_ مانور دادن بیش از حد رو ایپی های شناخته شده ، مثل هیلو ۵ و گیرز ۵.
۳_ندادن بازی های مال برای گیمپس در نسل ۸
و این یکی و کلی اشتباه دیگه
داداش :
1- ایکس باکس رسما هیچی نداشت ، خالی خالی بود ، کلا مدیریت ایکس باکس قبل از فیل افتضاح داشت پیش می رفت ، این فقط یکیش بود
2- بهتر بود می گفتی عرضه نکردن IP های جدید ، اما حرفت رو قبول دارم
3- داداش تا قبل از فیل که اصلا چیزی به اسم گیم پس نبود !!! اتفاقا بعد حدودا 1 سال از عرضه ی گیم پس بازی های خیلی خوبی داشت
همون طور هم که گفتی خیلی ایرادات قبل از فیل به وجود اومد
سال ۲۰۲۰ گیمپس اومد ولی خیلی بیخود بود
واقعا اینکه اسپایدرمن انحصاری سونیه یه برگ برندست ، خودتون میدونید هیچ کدوم از ابرقهرمانا بازیشون به اندازه اسپایدر من جذاب در نمیاد (البته بنظرم در اینده میشه ولی تا الان که نشده)
بتمن آرکام : نخوندم ?
داداش نظرته بتمن رو آدم حساب کنی ؟ اون گجت های خفن ، سیستم مبارزاتی که هنوز هم ازش استفاده می شه ؟ اون داستان ابر قهرمانی محشر ؟ و ... ؟
البته اگر منظورت دنیای ماروله ، تا الان نه این اتفاق نیافتاده و راست می گی ، باید ببینیم بازیساز ها کی بیخیال اسپایدی می شن ?
اون از جی تی ای این از اسپایدی
نتیجه گیری :
مایکروسافت فرصت هاش رو نمی سوزونه ، کلا آتیشش می زنه ?
نتیجه گیری :
از وقتی فیل اسپنسر اومده از این اشتباها ندیدیم
داداش این کامنت بیشتر جنبه ی طنز داشت ، امیدوارم متوجه شده باشی
درضمن اگر مثال های من رو دیده باشی ، متوجه می شی همشون مال قبل از اسپنسرن ، پس نیازی به گفتنت نبود
شانس از کف پرید یعنی این واایییی عجب اشتباهی
قشنگ ایکس باکس با دوپا لگد زد به بخت خودش
به نظرم اینسامنیاک گیمز بازی خوبی تحویلمون داد و خوشحالم که دست سونی افتاد حالا کیفیت احتمالیش روی ایکس باکس قضاوت نمی کنم ولی اسپایدر من ۲۰۱۸ اثری بود که هم داستان خیلی خوبی داشت در حد اسپایدرمن دو بود هم گیم پلی هیجانی و به شدت لذت بخش داشت در کل از نتیجه کار راضی ام
خیلی برام جالبه که چرا ماکروسافت این کار رو نکرد وقتی میتونست!
.
.
دیر جنبیدی مرغ از قفس پرید....
اسپایدرمن میخواد دست هرکسی که میخواد ولی فقط دست اکتیویژن نباشه
خلایق هرچه لایق
ای خدااااااااااااا
یه لحظه قلبم تیر کشید
چرا ایکس باکس قرارداد نبست
ولی خب البته ایکس باکس توی این فاز این نیست که بازی های ابر قهرمانی و سوپر هیرویی بسازه
البته نمیشه گفت "می توانست انحصاری ایکس باکس باشد"
اینجا فقط بحث آی پی مطرحه. اگر ایکس باکس همکاری رو قبول می کرد "اجازه داشت" بازی های اسپایدر من رو بسازه
ولی گیمی که الان ساخته شده محصول دسترنج اینسامینیاکه
پس یعنی اگر هم ایکس باکس همکاری می کرد ، با اسپایدرمن متفاوتی رو به رو بودیم
(در مورد کیفیت احتمالی این اسپایدرمن جدید قضاوتی نمی کنم)
به هر حال موقعیت بزرگی رو از دست داده با توجه به محبوبیت فراگیر این فرنچایز و دیگر شخصیت های مارول
ایکس باکس کلا تو فاز بازی ابر قیرمانی نیست
و به بازی ابر قهرمانی ساختن علاقه نداره
جالبه!
من خودم از انحصاری بودن خیلی خوشم نمیاد چون باعث اخلاف خیلی زیادی بین طرفدارا میشه در نهایت این به ضرر خود بازیه.توی ایران هم که متاسفانه خودتون قضیه بین"بعضی" ایکس باکس فنا و پلی استیشن فنا رو میدونید(خودم هنوز نتونستم درکش کنم!)
خیلی دوست داشتم بازی انحصاری نباشه تا همه بتونن تجربش کنن و فروش بالاتری هم داشته باشه.
.
یکی از کار های خوبی که مارول کرد و در مقاله هم بهش اشاره شد این بود که قراردادش با اکتیویژن رو به هم زد.اون موقع اکتیویژن فهمیده بود مردعنکبوتی چقدر پولسازه و قصد شیر دوشی ازش رو داشت که خداروشکر مارول یبار تو عمرش درست عمل کرد.