پلیاستیشن، رقیب اکسباکس یا تهدیدی بزرگتر؟
سونی در روزهای اخیر آمارهای تجاری خود در سالی که گذشت را با سرمایهگذارها به اشتراک گذاشت. این آمار از چند نظر با سالهای گذشته متفاوت ظاهر میشوند و دلیل اصلی، رقابت چراغخاموش اما جذابی ...
سونی در روزهای اخیر آمارهای تجاری خود در سالی که گذشت را با سرمایهگذارها به اشتراک گذاشت. این آمار از چند نظر با سالهای گذشته متفاوت ظاهر میشوند و دلیل اصلی، رقابت چراغخاموش اما جذابی است که پلیاستیشن اخیرا با اکسباکس دنبال کرده است. اگر از فرم جدید پلیاستیشن پلاس برای یکپارچه کردن سرویسهای اشتراکی پلاس و ناو بگذریم، مواردی مثل فیلم و سریالهای در دست ساخت، آمار فروش درخشان بازیهای پلیاستیشن روی پیسی و حرکت جدید پلیاستیشن در زمینه هدستهای واقعیت مجازی، کارتهای برنده پلیاستیشن در سال پیش رو هستند.
بازی بیشتر، مخاطب بیشتر
هویت استودیوهای پلیاستیشن همواره با بازیهای داستانی و اکشن ادونچرهای جذاب گره خورده است. بازیهایی که فقط روی کنسولهای سونی در دسترس بودهاند و در میان آنها استودیوهایی مثل ناتی داگ، سونی سانتا مانیکا و گوریلا گیمز میدرخشند. اما نسل جدید ثابت میکند که هدف پلیاستیشن حالا داشتن سهمی بزرگتر از بازار است. به جز همکاریهای بزرگ سونی با بخش بازیسازی مارول، سونی حالا روی استودیوهای تازهتاسیسی مانور میدهد که سلیقههای جدیدی را پوشش میدهند.
تا دندان مسلح
همانطور که اکسباکس در سالهای اخیر با خریدهایی مثل مجموعه بزرگ استودیوهای بتزدا و استودیوهای خاصی مثل آبسیدین و نینجا تئوری به دنبال گسترش کاتالوگ بازیهایش بوده، پلیاستیشن هم سعی دارد تا ضعفهای همیشگی خودش را با خریدهای اخیر پوشش میدهد. بخشی از خلأ بازیهای چندنفره برای کنسول نسل نهمی سونی یا PS5 را حالا خرید ۳.۶ میلیارد دلاری استودیو بانجی پر میکند.
از طرفی سونی استودیوی بلوپوینت را در سال گذشته تصاحب کرد که با ریمیکهای شاهکاری مثل Shadow of the Colossus و Demon's Souls، تعدادی از بهترین انحصاریهای پلیاستیشن را در چند سال اخیر احیا کرده است. تمام اینها بدون در نظر گرفتن استودیوهای تازهتاسیس پلیاستیشن مثل Haven با مدیریت جید ریموند یا Deviation هستند که هر دو روی شوترهایی تکنفره و چندنفره کار میکنند؛ سبکی که بعد از غیبت طولانیمدت کیلزون، خیلی وقت است که در بین انحصاریهای پلیاستیشن کمرنگ شده است.
بازیهای لایوسرویس
بخش مهمی از چیزی که هویت پلیاستیشن را در سالهای آتی تحت تاثیر قرار میدهد، بازیهای لایوسرویس هستند. پس از خرید بانجی که یکی از قدیمیترین سازندهها در زمینه بازیهای لایوسرویس با تجربه ده ساله از بازیهای Destiny است، حالا استودیوهای دیگری هم قرار است بازیهای لایوسرویس برای پلیاستیشن تولید کنند. سونی در کنفرانس اخیر خود اعلام کرد که در حال حاضر یک فرنچایز لایوسرویس یعنی MLB را دارد و تا سال مالی ۲۰۲۵ این تعداد را به ۱۲ خواهد رساند که رقم ترسناکی است. دو تا از این بازیها تا آخر همین سال معرفی میشوند.
بازیهای پلیاستیشن روی موبایل
در حالی که اکسباکس با xCloud پای بازیهای گیمپس را فراتر از پیسی و کنسول، به گوشیهای موبایل هم باز کرده، سونی حرکتهای جدیدی برای موبایل گیمینگ دارد. سال پیش بود که پلیاستیشن، مدیر سابق محتوای اپل آرکید یا سرویس موفق موبایل گیمینگ را استخدام کرد تا برنامههای جدیدی را از پیش ببرد. طبق اعلام پلیاستیشن، آنها قرار است تعداد زیادی بازی فرستپارتی و تردپارتی برای موبایل تولید کنند، به طوری که تا سال مالی ۲۰۲۵، یک پنجم آیپیهای پلیاستیشن روی موبایل هم در دسترس باشند.
پلیاستیشن پلاس جدید، تنها رقیب آیندهدار گیمپس
در حالی که گیمپس با اضافه کردن بازیهای بتزدا، سرویس EA Play و پیشنهادهای جذابی که یک ماه سرویس را با یک دلار به مخاطبهای جدید میدهد، سونی مشغول لانچ فرم جدید پلیاستیشن پلاس است. این سرویس تا پیش از این فقط شامل دسترسیهای لازم برای انجام بازیهای چندنفره و گرفتن دو یا سه بازی رایگان برای هر ماه بود. حالا با ترکیب این سرویس با PS Now، پلیاستیشن نتیجه را طور دیگری برمیگرداند. این سرویس جدید در سه سطح مختلف در دسترس قرار دارد و با این که قیمتهای بالاتری برای دسترسی به سطوح بالاتر آن در نظر گرفته شده، حالا کاتالوگ بهروزشدهای از بازیهای کلاسیک پلیاستیشن یعنی بازیهای PS1، PS2 و PSP در این سرویس قرار خواهند گرفت و بازیهای بزرگی هم به لیست عناوین PS4 و PS5 اضافه شدهاند.
فراتر از بازیهای ویدیویی
سریال هیلو در ۲ ماه گذشته سر و صدای زیادی به پا کرد. به جز این که مسترچیف و داستان هیلو را حالا افراد بیشتری در سطح اینترنت شناختند، اکسباکس بزرگترین نماد خود را در یک فرم تصویری جدید ارائه کرد. پلیاستیشن پروداکشنز سال ۲۰۱۹ با چنین هدفی تاسیس شد و حالا اولین پروژه مهمی که همین امسال تیک انجام را دریافت میکند، اقتباس تلویزیونی The Last of Us روی HBO خواهد بود، آن هم درست وقتی که فیلم Uncharted با بازی تام هالند بالاخره پس از سالها رنگ روشنایی را به خود دید. جالبتر اینجاست که سونی برای این که محصولات تلویزیونی و سینمایی ساختهشده از روی بازیهایش را با همکاری شبکههای مختلف میسازد و خودش را محدود به یک نام نکرده است. در حال حاضر فیلم God of War با همکاری آمازون، سریال Twisted Metal با همکاری Peacock، فیلم Horizon با همکاری نتفلیکس و موارد دیگری مثل فیلم Ghost of Tsushima و سریال Gran Turismo در لیست همکاریهای جدی پلیاستیشن برای سالهای آتی هستند.
چشمانداز آینده با واقعیت مجازی
سونی در نسل گذشته، یکی از جذابترین پلتفرمها برای تجربه بازیهای واقعیت مجازی بود. در حالی که بازیهای واقعیت مجازی هنوز آنقدری به مخاطبها دلیل کافی را برای خرید یک هدست VR را ندادهاند، سونی در اولین قدم با PSVR توانست یک پیشنهاد نسبتا اقتصادیتر را به گیمرها بدهد. حالا با عرضه PSVR2 که برای اواخر امسال یا اوایل ۲۰۲۳ در نظر گرفته شده نزدیک به ۲۰ بازی توسط استودیوهای فرستپارتی و تردپارتی در دست تولید هستند که در زمان لانچ و پس از آن در دسترس قرار میگیرند. در حالی که مفاهیمی مثل متاورس و آینده مجازی واقعیتر از همیشه هستند، این نسل هم سونی با هدست واقعیت مجازی خود یکی از رقبای جدی حاضر در صحنه خواهد بود.
بیشتر بخوانید:
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
بابا بس کنید دیگههه
فک میکنید اون شرکتا(سونی و مایکرو)به این بحثا اهمیتی میدن؟؟؟اونا فقط و فقط فکر پولن
و منی که نه مقاله رو خوندم نه هیچی اومدم از کل کل مردم لذت ببرم
من که نه ایکس باکس دارم نه پی اس فن هیچکدومشونم نیستم.پی سی دارم بازی های انحصاری پی اس بعد مدتی میان رو پیسی، هالو و گرز که رو کامپیوتر هستن.شبیه ساز هم ریختم maro odesay و zelda botw پلی میذم.درکل اهمیت نمیدم
تو خیلی خنگی ..چون پی سی ک داری یعنی فن مایکروسافتی داش..مایکروسافت ایکس باکس و پی سی رو پوشش میده..گیج میزنی چرا ???
واقعا منطق اونایی که فکر میکنن پیسی گیمر ها با ایکس باکس گیمر ها یکین قابل درک نیست
ویندوز یه پلتفرم اوپن سورس هست و هرکسی میتونه فروشگاه خودشو اونجا راه بندازه
درآمد مایکروسافت از پیسی فقط درحد آفیس ، مایکروسافت استور و فروختن ویندوزه
خوب دیس خوردی؟
کلا مقاله این دو برند با هم اشتباهه
من خودم ایکس باکس فنم
ولی خب نباید از حق گذشت پلستیشن یه سری برتری از ایکس باکس داره ایکس باکس هم یه سری برتری از پلستیشن داره ???
من فقط امیدوارم این رقابتا تنگاتنگ تر شه چون هرچه رقابتا سخت تر و نزدیکتر شه ما بیشتر سود میکنیم
فکت
با این فن بوی بازیا و دعوا ها فقط وقتتون رو هدر میدید و به هیچیم نمیرسید
تا فکت مفید دیگر شوخیر?♂️
یه چیزی بگم مراسم مایکروسافت قراره برگزار بشه ولی یه هدفی داره مایکروسافت یه چیزی تو آستین داره رو کنه وگرنه چه اصراریه بیاد یه مراسم بگیره که توش بازی جدید نداشته باشه
منم موافقم حس میکنم مایکروسافت یه جیزی میخواد معرفی کنه بمب که همه دنیا تو شوک فرو برن? فردا: مایکروسافت در رابطه با ایکس باکس برنامه جدیدی ندارد
مایکروسافت تو زمینه انحصاری ضعف زیاد داره ولی هدف مایکروسافت تو این نسل با این حرف های اسپانسر پوله چون گفت بعضی بازی های اکتیویژن انحصاری نمیشه که پول زیادی به جیب میزنه اینطوری مثه ماینکرفت که واسه رقیب منتشر شد و سود رسانی کرد(از خودم در اوردم چرت و پرت محض)ولی اگه بخوام انحصاری بگم که مایکروسافت بیاد مثه سونی با استودیو همکاری کنه نیاد مستقیم بخرشون مثلاً پول هنگفتی بده به وارنر بگه واسه من یه بازی ابرقهرمانی بساز (البته اگه پولی واسش باقی مونده)
نمیدونم چرا الان کراس اوور هیلو با کالاف اومده تو ذهنم?
هنوز مقاله رو نخوندم با کامنتا ولی میدون متخصصین صنعت ویدیو گیم تو کامنتا جنگ داخلی راه انداختن
اکس باکس هر کاری ام کنه به پلی استیشن نمیرسه. چون اصلی ترین چیزی که PS داره اینه که قدیمی تره..
ماه پیش فروش ایکس باکس سری اس از ps5 بیشتر بود سید
این حرفت مثل اینه چون پراید از لامبورگینی بیشتر میفروشه پس پراید بهتره
این حرفت مثل اینه که بگیم پیکان چون قدیمی تره از دنا پلاس بهتره
منطق تو منو محو کرد
پراید هم از تسلا بهتره چون قدیمی تره نه؟
فکر کنم منظورمو نتونستم خوب برسونم. حرفم این بود که چون پلی استیشن چندین سال سابقه ش از اکس باکس بیشتره اون کسی که اولین بار پلی استیشن 1 یا 2 داشته و بازی میکرده از این به بعد هم پلی استیشن میخره و کمتر به سراغ اکس باکس میره
فکر می کنی؟ مطمئن باش که منظورت رو نتونستی خوب برسونی
زمان پلی ۲ هم ایکس باکس بود/
یه سریا بهش میگن ایکس باکس اورجینال یه سریا ایکس باکس کلاسیک نمیدونم دقیقا کدومه اسمش
یه نسله دیه
منتق به معنای حرف تو ?
تو اصلا گیمر نیستی ..چون گیمر باشی کنسول رو بخاطر قدیمی بودن میخری یا بخاطر عنوانین و سرویس هاش؟؟اینجوری ک تو میگی بخوایم حساب کنیم پ باید بریم آتاری و سگا بخریم ..ک از همشون قدیمی تر هستن..درضمن مایکروسافت از اول بوده..پی سی جز مایکروسافت هستش.و بازیها اونجا بودن اول..درضمن مایکروسافت پی سی رو داشت و کنسول ایکس باکس رو برای علاقمندان ب کنسول گیمینگ ساخت.
مایکروسافت :لا.. به قدرت به قدمت نی
منی که هنوز درست نمیدونم سرویساشون چی هستن و انحصاریشون چی هس
این نسل عجب رقابت تنگاتنگی بشه شانس آوردم صبر کردم پول سیستم جور شد
یه نسل رو بدون قمار کردن و حرص خوردن سر میکنم(:
یکی تو گیم نت فیفا با ps4 بازی کرده میگه بهترینه
اون یکی راهی نداشته جز خرید سری اس ، میگه ایکس باکس بهترینه
یه جماعت هم بدون اطلاع دیس و دیسلایک میدن
تنها چیزی که از این مقاله میشه نتیجه گرفت اینه که فن های ایکس باکس زیاد شدن چون هر کامنتی که گفته پلی استیشن حداقل ۲۰ تا منفی خورده
اتفاقا از این دعوا ها خوشم میاد
به دانستنی هام اضافه میشه
دعوا دوست داری نه؟
دعوا نه
همدیگه رو دیس کنن من تخمه بشکنم
باید بگی فن بوی ها زیاد شدن
چون حرفای منطقی رو دیسلایک زدن، کار افراد سالم نیست
به نظر من?ماکروسافت و سونی تهدیدی بر جهان ? تا چند سال بعد این دوتا جهان رو هم میخرن
"تا دندان مسلح"
مایکروسافت : ? am i joke to u
کلا همیشه فنبوی بازیت گل میکنه وقتی اخبار مثبت از سونی میاد چه اینور چه اونور ?
آقا بزارید راحت بگم
نمیدونم یه سریا از پشت کدوم کوه اومدن
ولی هر فنبوی بازی که در میارن اصلا ربطی به نویسنده نداره
الان هر مطلبی نویسنده بزاره
چون چنتا فنبوی که گوشی دستشونه میان نظر میدن جو سایت خراب میشه
فقط باید از کامنتتون رد شد
چون هرچی بگی که یه بچه سال نمیفهمه
مثه اینکه بخوای به یه کلاس اولی توان یاد بدی خب نمیفهمه
تا دندان مسلح
اگه سونی با یه خرید ۳ میلیارد دلاری تا دندون مسلح شده
ماکرو که یه خرید ۱۸ میلیارد دلاری و یه خرید ۷۰ میلیارد دلاری داشته حتما تا اتم مسلح هست??
18 میلیاردی؟؟؟ داپش چی زدی کلا 7.5 میلیارد زد بتسدا و خرید
راس میگی سید
اشتباه کردم اینو راس میگی
ماکروساف اکتیویژن رو ۷۰ میلیارد خرید بعد رفت انحصار سونی شد????
چی انحصار سونی شد؟جز یه سری dlc برای مدرن وارفار ۲ که میاد
که اونم از قبل برنامه ریزی شده بود دیگه چی؟یه dlc انحصاری میشه و عوضش ماکرو میاد خود شرکت و ناشرش رو باهم میخره میاره تو گیم پس
انحصاری میده و بوم??
داش من نه فنه تعصبیه ایکس باکسم نه فنه تعصبیه پلی استیشن ولی با پلی بیشتر حال میکنم چرا چون کلی گیم خفن داره بعد شما میای میگی خرید 70 میلیاردی کرده مایکروسافت. مگه به خریده به اون مخاطبیه که جذب میکنه آره مایکروسافت اکتیویژن خریده ولی واسه سال 2022 هیچ بازی AAAخفنی هم نداره در حالی که سونی نه تنها کلی بازی واسه امسال داره بلکه کلیم واسه ساله دیگه داره. شما تنها چیزی که از خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت میبینی بازیاشه که میوفته دست مایکروسافت ولی من یا هر کس دیگه ای که اخبارو دنبال کنه میدونه مشکلات اکتیویژن مثه آزار جنسی کارمنداش در محل کار که رسانه هارو پر کرده بودم میفته روی گردنش و اسم خودشو خدشه دار میکنه درحالی که سونی حاظر نیس با همچین کاری مشکل واسه خودش درست کنه
سونی اولن که پولش رو نداره که همچین شرکتی رو بخره
خب امسال بازی نداده سال قبل برعکس بود
اینده هم که پیش بینی نمیشه کرد
اگه سونی فنی،خب باش
هرکی سلیقه داره
ولی اینو بدون تو هر شرکتی نارضایتی وجود داره همین فرامسافتور حقوق کم میده یا خود شرکتهای سونی هم ممکنه یا حتی خود ماکروسافت
تو یه چیزی رو میبینی ولی هزار تا چیز رو نمیبینی
بعداز مدت ها یه جا جز گپ تایم 100 تا کامنت گرفت
من یه پیام دارم برای هر دو کمپانی عزیز چرا بازی های انحصاری رو ساختین که یک مشت فنبوی بیان اینجا
با این روندی که سونی در پیش گرفته انحصار طلبی به نظرم کمتر بشه .
من خودم اول نسل ایکس باکس رو برنده میدونستم ولی متوجه شدم خیلی زوده واسه این حرفا . من به شخصه طرف هیچکدوم از طرفین نیستم ولی به نظرمعوض اینکه اوقات خودمونو تلخ کنیم بشینیم و از بازی کردن لذت ببریم نه اینکه سر دو تا شرکت که به فکر منفعت خودشونن دعوا کنیم . از نویسنده محترم میخوام راجع به ایکس باکسم بنویسه چنین مقاله ای که اینجوری بحث الکی نشه و بتونیم بهتر قضاوت کنیم (البته بازم زوده برای قضاوت ) . یه چیز دیگه اینکه کلا امسال بازی انحصاری بزرگی از هیچکدوم ندیدیم و به شخصه منتظر سال بعد هستم . البته من بگم که با انحصاری های سونی بزرگ شدم و میتونم بگم به جز سری فورزا و هیلو و چند آیپی متفرقه ، ایکس باکس بازی انحصاری فوق العاده ای نداره . امیدوارم با گذشت زمان و اومدن بازی هایی مثل استارفیلد بهتر بشه وضع ایکس باکس . ( من خودم پی سی گیمرم و بازی های سونی رو تو گیم نت و اینورو اونور تجربه کردم . )
داش حرفت کاملا قبول ولی انحصاری بزرگ از سونی دیگه بیشتر از گاد آف وار که قراره بیاد
داشتم کامنت ها رو می خواندم و واقعا نمی دونم چی بگم. ببینید خیلی رک بگم
شما ها همه آدم های با شعور و فهمیده ای هستید با اینحال برام سوال که چرا هنوز بعضی از شما ها ( تاکید می کنم بعضی نه همه) جنبه این جور مقاله ها رو نداره . چرا سر XBOX یا PS یکی باید تعصب داشته باشه اصلا با عقل جور در نمیاد شما خودتون یه لحظه به دلیل تعصب تون فکر کنید . از طرفی گیریم شما ها فن سرسخت یک کنسول هستید این دلیل نمیشه که برتری دو کنسول نسبت به هم رو انکار کنید . چرا نمی توانید تو یک فضایه دوستانه و بدون تعصب تو طرف در مورد کنسول موردعلاقه شون گفت و گو کنند.
زشت به خدا این قدر میگیم گیمفا اون گیمفا این خودمون هم داریم مثل اونجا میشیم.
۹۰درصد کسایی که اینجا فنبوی بازی و ترول می کنن ، تو زندگی شون دست به پی اس فایو ایکس باکس سری اس\ایکس نزدن
بعضی ها که اصلا کنسول نداشتن میان نظر میدن . که باز هم فنبوی PS هستن چون یا رفتن گیم نت با psبازی کردن یا دوست 8سالشون ps4داشته میان اینجا میگن ps بهتر هست
متاسفانه همین جوریه
دقیقا همینه
خیلی ها هم به خاطر شرایط مالی سری اس خریدن همشونم فن ایکس باکس شدن
کامنتا رو که میخونی فقط میخوای فحش بدی?
آقا جان میگید ایکس باکس برنده س
قبول
میگید سونی برنده س
قبول
ولی یه دو هزار دلیل درست و حسابی بیارید حداقل?
شرط میبندن بیشتر از نصف کسایی که دارن فن بوی بازی در میارن اصلا از دو متری یه کنسول نسل نهمی هم رد نشدن
والا?♂️
چرا ایکس باکس و اول گفتی؟?
?
قضیه ما شده عین خر ملا نصرالدین،هر جوری سوارش بشیم ملت بهمون گیر میدن
پ.ن:البته میدونم شوخی میکنی
شوخی کردم سه تا دیس?
از بعد انحصاری «که یه بحث کاملا اشتباه است»
2021 : ایکس باکس
دلیل : تاخیر بازی های سونی
2022 : پلی استیشن
دلیل : تاخیر بازی های ایکس باکس
حق سید
من که پیسی دارم تو دعوای این دو تا هم دخالت نمیکنم از هر دوتای ایتا سودش به ما رسید هم فورزا هم گاد اف وار
فن بوی شدید نباشید بنده خدا راست میگه از بغل کنسول نسل نه هم رد نشدن دارن خودشون رو جر میدن
هنوز بهمن از بالای کوه پایین نیومده که ببینیم چهره کوه چه شکلیه. تازه اول راه این نسل هستیم واقعا مقایسه درست نیست چون هم سونی و هم مایکروسافت کلی برنامه دارن و هنوز اجرا نکردن و اینکه بخوایم از الان مقایسه کنیم کار درستی نیست
الان فقط کافیه یکی بگه سونی برنده ۲۰۲۲ تا صد تا دیسلایک بخوره
بعد پارسال یکی میگفت ایکس باکس برنده ۲۰۲۱ صد تا لایک میخورد
۲۰۲۰ هم که سونی با اختلاف برنده بود بازم کسی میگفت ۲۰۲۰ سال سونیه یسریا دیسلایک میزدن
مثل اینکه بعضیا فقط واقعیتایی که خودشون دوست دارن رو قبول میکنن تا حقیقت اصلی رو :)
داداش خود شما فن سونی هستید چرا به کاربران دیگر توهین می کنی ؟
کافر همه را به کیش خود پندارد
اتفاقا اکثر کاربران سایت بر این واقعیت موافقن «از جمله خود من» که همون طور که به دلیل تاخیر های سونی ، 2021 مال مایکرو بود ، از طرف دیگه بخاطر تاخیرات ایکس باکس ، 2022 مال سونی بود
من فن پلتفرم خاصی نیستم
گفتم یه پلتفرم خاص نسبت به یه پلتفرم دیگه، فن بوی بیشتر داره که کاملا مشهوده
یه توصیه برات دارم داداش جان
دست از فنبوی بازی بردار ، به جاش از کنسولت وبازیاش لذت ببر
نمیدونم تو این فنبوی بازی چی دیدین که لذت بخشه
یعنی واقعا باید همیشه مقاله های سایت درباره خریده شدن استودیو ها باشه یا کراس اور فورتنایت؟؟ واقعا براتون متاسفم به جای اینکه خوشحال باشید و خدا روشکر کنین؟ سر یه بحث علکی و همیشه به جایی نمیرسه
من خیلی هم خوشحالم این دوتا ناشر بزرگ رقابت جذاب و نزدیکی دارن به طوری که تنها و تنها به نفع ماعه برای مثال سونی بازا دیگه قرار نیست بازی 60 دلار بخرن و یا برای بازی کپی خور کنن کنسولشونو فقط با پرداخت پول اندکی قراره رو سرویس جدید سونی بازی کنن .
هنوز تازه دو سال از نسل نه گذشته پس الان خیلی زوده برای اینکه بگی PS بهتره یا Xbox
درضمن، هر کدوم از این دو پلتفرم ها تو ی موضوعی موفقن، ایکس باکس با گیم پس
پلی استیشن با انحصاری های کیفیت ( البته که ایکس باکسم انحصاری های با کیفیت زیاد داره و خواهد داشت)
آره ولی برای سونی انحصاری هاش خیلیییی بیشتره
خب بنده خدا راست میگه چرا دیس آخه
درباره ی تعداد صحبت کرد نه خوب یا بد
و از نظر تعداد صد در صد انحصاری های پی اس بیشتره ، حالا چرا دیس خورد باید از فن بوی های عزیز بپرسیم
جدیدا هرکی حرف حساب میزنه دیس میخوره از دست فنبوی ها
همه چیز رو (زمان) مشخص می کنه
پس فن بوی بازی در نیارید و اینجارو با تعصبی فا اشتباه نگیرید
گیم فا با اینجا هیچ فرقی نمیکه باید اینو قبول کرد
گیم فا از هر ۱۰ تا مقالش ۷ تاش راجب سونیه
+به جرات می تونم بگم هیچی هم که نباشه شعو.ر کاربرای اینجا از گیم فا بیشتره
چون تو ویجیاتو خیلی نظرات کنترل میشه و بیشتر ترول های سونی بن میشن و پیامشون پاک میشه ولی چون اینجا همه فن ایکس باکس هستن اصلا اشکالی نداره و پاک نمیشه
چرا یه کم فرق میکنه کامیونیتیش
گیم فا فن بوی سونی ویجیاتو فن بوی ایکس باکس
درسته
فن بوی ها همه جا هستن برادر
ولی من به شخصه می تونم بگم تو ویجیاتو نسبت به گیمفا خیلی خیلی کمترن
وای اسم اونجا هم نبر
زمانی که نوسیندتون اینه اقای وفانژاد از کاربراتون هم انتظاری نداشته باشید
مگه اقای تیموری چشه ، یکی از بهتریم نوسنده های سایته
جناب تیموری از بهترین نویسندگان سایته
این دسته از مقالات هم تخصصی هستن و مشکل خاصی توشون نیست. به هرحال گاهی اوقات بالاجبار مقایسه باید صورت بگیره در برخی زمینه ها
این که بعض از کاربران سطح درک چنین مقالاتی رو ندارن و واکنش هایی که در شان خودشون نیست بروز میدن ارتباطی به نویسنده نداره
داداش زمانی که فقط پتانسیل یک پلتفرم تعریف می شه ، باعث ایجاد فن های عصبی می شه
بحث این نیست که نباید شاهد چنین مقالاتی باشن ، بحث اینه که چرا یک پلتفرم ؟
اگر دو تا پلتفرم بود می گفتیم اوکی ، مثلا می گفتیم آره به هر حال باید مقایسه شن ، درحالی که در این مقاله مقایسه صورت نگرفته ، صرفا تعریفاتی از یک پلتفرم بوده !!!
پ.ن : به قول یکی از کاربر ها به خصوص تیتر مقاله ایراد داره و کلیک بیت کامله !!!
فقط اونایی که پارسال میگفتن سونی نسل نهم خراب کرد?
تو حتی عکس پروفایلت هم بازی هست که ماکرو ناشرش رو خریده
زیاد خوشحال نشو
آقا تو رو خدا از این مقاله ها ننویسید ?
خوشبحال اونایی که تو کشورهای بسیار توسعه یافته زندگی میکنن یه تلویزیون جدید دوتا اکانت تمام بازی ها روی کلود !!! راحت به من و شما هم میخندن که دعوا میکنیم کدوم بهتره !!!
حق به توان هزار
واقعا بحث مسخره ایه .
امسال سونی بهتر از مایکروسافت عمل کرده و احتمالا با انحصاری هایی که ۲۰۲۳ عرضه میشن خیلی پیشرفت کنه
بزارید خلاصه بگم:
برنده ۲۰۲۱ : ایکس باکس
برنده ۲۰۲۲: پلی استیشن
تا تحلیل هایی دیگر بدرود
خدا قوت پهلوان
خیلی تاثیر گذار یود??
آره ولی واقعا بامزه است که رقابت تنگاتنگ نداشتیم
تو 2021 کلی از بازی های سونی تاخیر خوردن و تو 2022 کلی بازی مایکرو
دوست دارم انحصاری های هر دو پلتفرم تو یه سال عرضه شن تا شاهد یه رقابت نفس گیر باشیم ?
به نظرم زمانی که هر دو پلتفرم کاملا مسلح هستن رقابت واقعیه
نه اینکه 2021 انحصاری های پلی استیشن تاخیر خوردن و 2022 انحصاری های ایکس باکس
امیدوارم دیگه 2023 حداقل شاهد چنین تاخیراتی نباشیم
حق
امسال سونی واقعا عملکردش از مایکرو بهتر بود و با توجه به این آینده ای که برای خودش رسم کرده مثل همین سرمایه گذاریش رو پی سی و عرضه بازی هاش برای موبایل و هدست واقعیت مجازی و متاورس و بازی های سرویس محور ساخت در کنار بازی های داستان محورش قطعا آینده درخشانی در انتظارشه
سال ۲۰۲۲ تا اینجا سونی واقعا بهتر عمل کرده
سال ۲۰۲۱ هم حقیقتا مایکروسافت عالی عمل کرد
هر چند تو این پست متاسفانه اکثر کسانی که موفقیت های یک طرف رو بولد کنن، دستاورد های طرف مقابل رو کلا پوچ انگاری می کنن!
(سال ۲۰۲۲ تا اینجا سونی واقعا بهتر عمل کرده
سال ۲۰۲۱ هم حقیقتا مایکروسافت عالی عمل کرد)
خب الان دقیقا با حرف من چه فرقی داشت ؟
سونی هم برای نیمه دوم گاد و فاینال فانتزی و stray و little devil inside و احتمالا ریمیک و مولتی لست رو داره که بازم به نسبت این همه گیمی که عرضه کرده بیشتر از مایکرو میافته مراسم مایکرو هم هر چی باشه دیگه 100 تا بازی که قرار نیست تو این مدت محدود عرضه بکنه !
حوشم میاد به 2021 که میرسید میگید مایکرو عالی عمل کرد به 2022 که میرسید زورتون میاد بگید سونی عالی عمل کرده الکی بازی با کلمات میکنید
تو این پست هم هیچ بولد شدنی در کار نیست فقط از آینده پلی استیشن و برنامه های سونی بیشتر صحبت شده و چشم اندازش رو تعریف کردن
"حوشم میاد به ۲۰۲۱ که میرسید میگید مایکرو عالی عمل کرد به ۲۰۲۲ که میرسید زورتون میاد بگید سونی عالی عمل کرده"
خوبی داداش گلم؟
اصلا منظور من از بولد شدن مقاله نبود!
انقدر هم متوجه نمیشید؟
منظور من کامنت های کاربرانی بود که همیشه به تمجیداز یک طرف قضیه میپردازن
فکر می کنم جفتمون داریم یک حرف رو می زنیم ولی به این نتیجه نرسیدید هنوز
شما اومدی یه بحثی رو مطرح کردی که اصلا موضوع صحبت من نیست من دارم میگم سونی امسال بهتر بوده شما یهو اومدی درباره یه چیز دیگه صحبت میکنی
الان هم که یه مشت فنبوی فشاری از روی دمیج کنترلشون بهم دیس دادن چون حقیقت واسشون سخت بوده
آینده جوریه که مایکروسافت فقط با هزینه های نجومی و سلاح انحصار میتونه با سونی رقابت کنه چون اگر کنسول سونی رو داشته باشی سرگرم میشی خوب هم سرگرم میشی
و نکته اینکه به نظرم مایکروسافت فقط با انحصار کامل اکتیویژن بلیزارد میتونه تا حدودی با سونی رقابت کنه چطور به دلیل مونوپلی مخالفن نمیدانم با انحصار کامل اکتیویزن بلیزارد تازه تا حدودی رقابت میکنه !!!!
سیاست ها دیگر آن رقابت قدیمی نیست دوست گرامی بنده
کمی باید بیشتر راجع به آینده ی این دو کمپانی تامل کنیم تا به واقعیت پی ببریم
هم شما هم باقی
رقابت ها هیچ وقت تا به امروز انقدر عجیب و غیر قابل پیش بینی نبوده است
کی فکرش را می کرد که مایکروسافت رقابت اصلی با سونی را تا حدود زیادی رها کرده و به ترفند سرویس های اشتراکی روی بیاورد ؟
فعلا باید صبور بود
چقد تعصبیا بهت دیسلایک دادن
داداش تو خودت فن بویی
من خودم پیسی پلیر و سونی پلیرم
نمیدونستم فن بوی محسوب میشم چون قبول دارم ۲۰۲۲ سال سونیه :(
۲۲ که آره سال سونیه
هرچند به نظرم جفتشون سال های بعدی قراره بدرخشن
دوستان با کدوم اینترنت بازی دانلود میکنید؟ یعنی چطوری میتونید ۱۰۰ گیگ دیتا دانلود کنید؟ من ۲ گیگ دانلود میکنم ۴ سال پیر میشم .
داداش جان
سوالتو تو گپ تایم بفرست
اینجا جاش نیست
پاک نمیکنم تا پیاممو ببینی
بسیار خب . ببخشید که وسط بحث تخصصی کدوم کنسول این نسل برنده میشه سوال غیر تخصصی پرسیدم .
من منظورم این نیستش که سوالتون غیر تخصصیه
منظورم اینه که جای سوال شما تو گپ تایمه اینجا بحث سر چیز دیگه هستش
به هرحال امیدوارم ناراحت نشده باشی
بستگی داره به منطقه ای که شما میشینین (سرعت اینترنت)و یا اپرتوری که ازش اینترنت میخرین
نپرسید به چه بستگی داره ها
بنظر من این نسل نسل خوبیه برای رقابت
اما اکس باکس یکم بد شروع کرده ولی خب ایم نسل جذاب هست از نظر رقابت نه مثل نسل پیش که سونی یکه تازی کرد
من خودم طرفدار سونی هستم
خواستم اینو بگم که بخاطر طرفدار بودن جو سایت رو خراب نکنید
در ادامه بنظر این نسل نینتندو هم وارد رقابت بشه
شخصا مخالفم چرا که نینتندو به کل رویه خود را تغییر داده و مسیر خودش را دنبال می کند ، ولی با اینحال عملکردش از نظر فروش و نمره از تمامی پلتفرم های حاضر بهتر بوده است
چرا اینجا همچینه این به اون یکی شرکت طعنه میزنه اون یکی به اون یکی شرکت
بابا مهم لذت بردن از گیمه اینا فقط حاشیست هر کنسولی دارین لذت ببرین
دقیقا همینطوره.
رقابت این دو... پلی استیشن و ایکس باکس روز به روز تنگاتنگ تر و جذابتر میشه
ایکس باکس با انحصاری های خفن و گیم پس
پلی استیشن با سرویس جدیدش و البته بازی های انحصاری
شاید این نسل هم مثل نسل ۷... رقابت خیلی نزدیک به هم باشه
نسل جدید تازه شروع شده و ما نمیتونیم به طور دقیق اعلام کنیم که برنده این نسل کیه چون هر دوتا شرکت بزرگ بازی سازی و کنسول سازی تا دندان مسلح شدن که بر رقیبشون پیروز بشن و در اینده شاهد اتفاقات بزرگی خواهیم بود
پ. ن: عزیزان لطفا به خاطر طرفداری از یه شرکت یا بازی ساز خاصی، کامیونیتی سایت رو خراب نکنید، اگه میخواید نظرتون رو اعلام کنید یا بحث کنید، اصلا ایرادی نداره خیلی هم خوبه، ولی لطفا این بحث هاتون همراه احترام به شرکت مقابل باشه تا موجب رنجش کسی نشوید، با تشکر
برادران و خواهران عزیز لطفا عصبی نشید و بدون توهین به کنسول و انحصاری های اطرافینتون ، حرف بزنید ،لطفا سیاست شرکت ها رو مسخره نکنید ،لطفا با حرف هاتون خودتونو در برابر دیگران خراب نکنید چون ارزششو نداره.
بازی کنید ، لذت ببرید ، از بازی که لذت بردید دفاع کنید ، همین.
دیگه ترول و فنبوی بازی نکنید، چون فقط باعث اتلاف انرژی ، و پایین سطح شدن سایت میشه .
من خودم زیاد تو این پست کامنت نمی ذارم چون هیچکدوم از کنسول هاشون رو ندارم و نباید بدون اینکه در مورد چی حرف می زنم که ندارم.
ببخشید سرتون رو بدرد اوردم
شرکت هارو* ، نه ، شرکت هعرو
حرف ها ، نه ، حرفذ
پایین سطح شدن سایت میشه،نه ،پایین سطح شدن سایت
تقاضای ادیت دارم
حل شد عزیز
بازی کنید*،نه، بایی کنید
چقد تو ویجیاتو فن بوی ایکس باکس زیاد شده? میتونید از تعداد لایکا و دیسلایکا بفهمین
خودت فن بویی سید /:
این حرف حق بود
از هرکی میشنیدم باور میکردم جز شما ??
خودت فن بوی هستی
اها هر کی یعنی بیاد از سونس تعریف کنه لایک بگیره فن بوی نیس ولی ایکس باکس لایک بگیره فن بوی؟ ?
واقعیت رو قبول نمیکنن یسری دوستان
فقط دیسلایک میدن به خیال اینکه واقعیت رو تغییر میدن
خودم فن بوی هیچکدوم نیستم
ولی چرا نویسنده باید همچین مقاله پر حاشیه ای رو بنویسه؟!?
clickbait
«دلیل اصلی، رقابت چراغخاموش اما جذابی است که پلیاستیشن اخیرا با اکسباکس دنبال کرده است.» اتفاقا متن هیچ جهتگیری خاصی نداره و صرفا داره اتفاقات اخیر توی زمین پلیاستیشن رو تعریف میکنه.
برادر برای ایکس باکسم بنویس فردا ترور نشی ??
رقیب درسته ولی تهدید؟؟؟ می دونید پشته ایکس باکس کیه؟؟ می دونید واسه کدوم کشوره؟؟... حتما می دونید بزودی مایکروسافت ی بمب اتم می ندازه سمت سونی و.... مثل جنگ ژاپن و امریکا!
همین حرف رو سر مقاله های ایکس باکس هم میزدن اون موقع ها صداتون در نمیومد الان تازه یادش افتادید ؟!!
"حتما می دونید بزودی مایکروسافت ی بمب اتم می ندازه سمت سونی و…. مثل جنگ ژاپن و امریکا!"
فعلا که سونی شونصد تا بمب انداخته طرف مایکروسافت و داره همینطوری میتازونه
از گیمفا اومدی
داش برو گیمفا
خب واقعا هم پلی استیشن برتر از ایکس باکسه. انحصاری های بهتر دسته فوق العاده سرویس جدیدشم واسه لانچ بی نظیر عمل کرده . الان فن بویا میان میگن نه وایسا سال بعد. هر سال همینید امسالم قرار بود با استارفیلد گوتیو بگیرید هی هرسال نگید سال بعد قبول کنید تو بازی انحصاری به سونی نمیرسید از لحاظ قدرت کنسولم شاید ایکس باکس رو کاغد قوی تر باشه ولی الان من بشینم پر گرافیک ترین بازی دنیا مثل هورایزن فوربیدن وستو بزنم یا هیلو اینفینیت که گرافیکش نسل هفتیه؟ اقلا هی میگین قوی ترین کنسول ایکس باکسه یه گیم داشته باشین بتونه قدرتشو نشون بده
اینکه همچنان در حال حاضر برآیندِ بازی های انحصاری پلی استیشن، کیفیت بیشتری نسبت به ایکس باکس دارن مشخصه
ولی همین که شما میفرمایی گرافیک اینفینیت نسل هفتمیه دو تا چیز رو مشخص می کنه. یکیش اینه احتمال زیاد ندیدید گرافیک نسل هفتم رو یا درست یادتون نیست چجوری بود!
میدونیم که انحصاری های پلیستیشن بسیار با کیفیت هستن اما آثار ایکس باکس توی بعضی دسته های برتر هم بودن ولی ایکس باکس این نسل خوب کامبک زد
داش فورزا گرافیکش نسل هفتیه ?
هیلو هم گرافیکش خوب بود
بدون گیم خاص هم میشه متوجه شد تفاوت قدرت دو کنسول رو ؛ خودت برو ویدیو های بنچمارک بازی های مختلف مثل سایبرپانک و … رو ببین و متوجه میشی که روی گرافیک بالا فریم ریت بهتری در ایکس باکس سری اکس نسبت به ps5 دارند
گرافیک نسل هفتی هیلو؟ شما از گیمفا تشریف اوردید؟ایا تموم بازی های ایکس باکس فقط هیلو هست؟ میگید یه بازی داشته باشه تا قدرتش رو ثابت کنه چه ربطی داره شما با بازی های مولتی پلتفرم هم می تونی قدرت رو ثابت کنی بعدشم
پر گرافیکترین بازی دنیا هورایزن هست؟
از شما فن بوی ها چه ایکس باکس فنبوی چه سونی فنبوی متنفرم که باعث میشید فن های یه چیزی بد به نظر بیان دفعه ی بعدی هم اگر نظر به این هوشمندانه داشتید می تونید با اسم شبح گیمفا به گند زدن به گیمفا ادامه بدید
این از نوبفا نیومده
احتمالا از پشت کوه اومده
دیگه خیلی زیاده روی کردی . گرافیکش که فیکس شد هیلو تازه بهترم شد چه نسل هفتمی آخه .
بازی مگه فقط گرافیکه
واقعا چیزی به ذهنم نمیاد بگم فقط میتونم بگم هر وقت سنت بیشتر از ۱۰ سال شد نظر بده یارو تو عمرش پی اس ۵ از نزدیک ندیده میگه گرافیکی ترین گیمه دنیا خدا نکنه یه بار بازی کنه
ببخشید، من میخواستم وارد سایت ویجیاتو بشم ولی فکر کنم اشتباهی از گیمفا سر در اورده باشم!
نه درواقع گیمفا اشتباهی به اینجا آمده
فضای اینجا خیلی شبیه به گیمفا شده
یه لحظه تیترو خوندم فک کردم مال سونیفاس دیدم اشتباه میکردم.
متاسفانه ایرانی ها خیلی احساساتی ان به دل نگیر !
خب امسال برنده قطعا ایکس باکسه ولی اگر درسال دیگه پلی استیشن بتونه کیفیت پلی استیشن پلاس را حفظ کند میتونه برنده بشه البته نباید اینو از یاد برد که بازی های جدید زودتر و بازی های ایکس باکس روز عرضه میان روی گیمپس ولی بیشتر بازی های مهم توی پلی استیشن پلاس به کسی که قبلا پلی استیشن ۴ داشته و بازی هارو انجام داده زیاد جالب نیست درکل بازار کنسول ها و بازی های ارزان در دست ایکس باکسه و در پی سی هم کلا مال ایکس باکسه ولی در بازار پریمیر مال پلی استیشنه در کل میتوان سیاست های پلی استیشن را شبیه اپل گفت یعنی اگر کسی پولداره و کیفیت بازی های بالا میخواهد و از انحصاری های پلی استیشن خوشش میاید قطعا پلی استیشن میخره ولی اگر کسی چیزی ارزانی بخواهد مجبوره ایکس باکس سری اس بخره و کسانی که میخوان هردوتا کنسول رو داشته باشن باز با پلی استیشن یه ایکس باکس سری اس میخره مثل ژاپن در کل سیاست های هردو شرکت برای خودش خوبه و هردوتا بازار های مختلفی را برای خو در نظر گرفتن
قربون ادم چیز فهم
گاد آف وار:آیا من برای تو لطیفه هستم؟
داداش جوک میگی ؟
امسال سونی برنده بود دیگه اینو همه میدونن اون از انحصاری هاش و سرویس جدیدش و غیره مایکرو فعلا تو این چند وقت زیاد خوب نبوده دیگه فنبوی بازی در نیارید خواهشا
امسال به نظرم جفتشون از دست دادن و سال بعد گزینه هاشونو رو میکنن
به نظر خودم پلی استیشن خیلی بهتر از ایکس باکسه
انحصاری های خوب و ...
ولی ایکس باکس گیم پس داره و براقه ?
بنازم منطق ??
????????????
???
اصلا من ملقب هستم به سارا منطقی ?
مرز های منتغ رو جابه جا کردی ?
اصلا من ملقب هستم به سارا منطقی ?
سارا منطقی کمتر حرف منطقی بزن که کمتر دیس بگیری ??
ببین عزیز هیچ کدوم از هیچ کدوم بهتر نیست
یه چیزایی سلیقه ایه
خدایی پی اس انحصاری هاش به کل بازی های دنیا به غیر از یه سری از اونایی که مال ایکس باکسن می ارزه
خیلی ممنون که با این حجم از منطق های عجیب و نه چندان جالب به جو سایت گند می زنید?
من رو مییشناسی یا امروز اومدی برادر ؟
من سارا پارکرم خیلی شوخ با منطق های عجیب
به قول اوا خوب مهربان حاشیه ای
حالا بدبخت نظر خودشو گفت بمبارونش میکنید
نظرش قابل احترامه ولی چرت گفته??
بی ابد ?
اسفنج این شوخیه
پلی استیشن قبلا قدرتش نشون داده ، تو نسل شیشم محبوبیت پلی استیشن دو و ورود اکس باکس باعث شد سگا تولید کنسول هاشو متوقف کنه
گذشته ها گذشته ??
یه زمانی هم ایران جزو بهترین کشو ر ها بود
بنازم به این سخن ??
شما تو هر نسل طرفدار هر کردوم باشی حداقل یه چیز از دست می دی
اگه پولدار باشی و هر دو رو داشته باشی چی ?
اونوقت جات تو ایران نیست سید باید بری کانادا عشق و حال
حقه