تریلر پایانی فیلم ترسناک Nope از جردن پیل منتشر شد [تماشا کنید]
جردن پیل، کارگردان فیلم ترسناک Nope از آخرین تریلر آن رونمایی کرده که اطلاعات بیشتری از داستان رازآلود و مبهم آن در اختیار مخاطبان قرار میدهد. این فیلم شامل بازیگرانی چون کیکی پالمر و دنیل ...
جردن پیل، کارگردان فیلم ترسناک Nope از آخرین تریلر آن رونمایی کرده که اطلاعات بیشتری از داستان رازآلود و مبهم آن در اختیار مخاطبان قرار میدهد. این فیلم شامل بازیگرانی چون کیکی پالمر و دنیل کالویا (بازیگر فیلم مشهور Get Out) میشود که به ترتیب در نقشهای جیل و جیمز هیوود – صاحبان یک زمین تمرین اسب ویژه سیاهپوستان – ظاهر شدهاند.
در تریلر قبلی دیدیم که ملک هیوودها مورد تهاجم یک نیروی ناشناخته و خطرناک قرار گرفته و حال آنها در تریلر جدید به همین خاطر پدرشان را از دست دادهاند. به همین منظور جیل و جیمز طرحی محرمانه برای شکار و فروش بشقاب پرندهها ترتیب میدهند. کوین (براندون پرهآ) برای راهاندازی سیستم دوربین جدید تشخیص UFO (بشقاب پرنده) استخدام میشود، در حالی که کریگ (مایکل وینکات) متخصص عکاسی آنها است. اما به زودی متوجه میشوند که بیگانگان به آنها اجازه نمیدهند به این راحتی به آنچه میخواهند دست پیدا کنند. در ادامه تریلر فیلم Nope را مشاهده میکنید:
با توجه به اینکه جردن پیل از ژانر وحشت برای اظهار نظر در مورد مسائل اجتماعی، یعنی نژادپرستی و بیگانههراسی استفاده میکند، چیزهای بیشتری برای کشف در ماجراجویی هیوودها و ماموریت آنها وجود دارد. استیون ین، باربی فریرا، کیث دیوید، دونا میلز و اندرو پاتریک رالستون از دیگر بازیگران فیلم Nope هستند.
پیل کارگردان آثار مشهوری چون Get Out (برو بیرون)، BlacKkKlansman، Us و Candyman محسوب میشود و طرفداران ژانر ترسناک به کارهای او علاقه دارند.
فیلم ترسناک و علمیتخیلی Nope قرار است در تاریخ ۲۲ جولای ۲۰۲۲ (۳۱ تیر ۱۴۰۱) به اکران درآید.
ویجیلاگ پلاس: معرفی بازسازی رزیدنت اویل 4 و اسپایدرمن برای پی سی
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
واقعا از این ایده که فضایی ها تعطیلات پا میشن میان زمین و حمله می کنند بهمون یا همه چیز رو بهم میریزن یا مخفیانه زندگی می کنند یا اهرام ثلاثه و... می سازن متنفرم.
چون خیلی توهین به شعور مخاطبه.
دلیلش هم این نیست که تخیلیه.
چون اصلا آثار فانتزی و یا علمی تخیلی کل جذابیتشون به تخیلی بودنشونه.
دلیلش میزان باگ و لگ و پینگ و حفره های داستانی این ایده ست.
دلایلش به طور کامل هم اینجا جاش نیست. (انشالله برای استارفیلد یا تهاجم مخفی یا...)
ولی به صورت موردی اصل کاری هاش اینهاست:
۱-مشکل امنیت، سوخت و هزینه سفر فضایی
۲-فیلتر بزرگ (https://en.m.wikipedia.org/wiki/Great_Filter)
۳-ارتباط مسافت و زمان
هیچ وقت هم هیچ اثری (باز هم تاکید می کنم "هیچ اثری") نتونسته این مشکلات رو رفع کنه و هر اثری که به سفر فضایی مربوطه به لطف اینها باگ و لگ و پینگ و حفره ی داستانی رو داره. بدون استثناء.
من قبول دارم که هر اثری بالاخره یه چند تا حفره ی داستانی داره و این قضیه اصولا نباید دفوایی داشته باشه؛ ولی این که ایده ی چهار تا فیلم و سریال و... شده باور برخی و کلی فرضیه های مسخره مثل ساخته شدن اهرام ثلاثه به دست فضایی ها، پرواز یوفو ها و... ازش منشعب شده باعث شده اون ایده به چیزی مزخرف و اعصاب خرد کن تبدیل بشه؛
و ابزاری باشه برای گسترش جهالت مدرنیته.
دم از هوشمندی می زنیم و با me too، بدن خودمه مال خودمه کنترلش با منه، آزادی عقیده و... داریم به نوعی پیشرفت رو پس می زنیم و عقب گرد داریم.
آزادی عقیده تا جایی خوبه که طرف نیاد بگه فضایی ها توی زمین زندگی می کنند و ما رو کنترل می کنند و ایلان ماسک یه فضاییه!
یا واکسن وسیله کنترل جهانیانه و اوتیسم از واکسن میاد.
یا...
از اونجا به بعد میشه ترویج خرافه و ظلم به جهان و جهانیان.
جناب دردویل مرد بدون ترس ، به همون دلیل که اسم پروفایلت دلیل محکمی روی نترس بودن ، خفن بودن یا بزن بهادر بودنت نیست فیلما و بازی های ژانر فضایی - عملی تخیلی هم نیازی به استدلال تمام امور به صورت علمی ندارن چون از هیجان و فیلم کم ، حوصله مخاطب رو کمتر و زمان فیلم رو خیلی خیلی بیشتر میکنه .
قبل از هر چیز یه چیزی رو بگم:
من فقط از پروفم برای خودم استفاده می کنم. (و اصلا با اسمم کاری ندارم و فقط نماد دردویل توی کمیک های ماروله) اونم به این خاطر که هر جفتمون داریم (چه تو پروف و چه توی واقعیت) توسط نیرویی نامرئی زجر می کشیم و شکنجه میشیم! یکی به خاطر فساد سیستماتیک و نینجا و... یکی بخاطر جاهلیت مدرن. (واسه ی همینه هیج وقت پروف رو تغییر نمیدم.)
حالا بریم سر مبحث اصلی:
من نمیگم استدلال علمی بیارن که اصلا نمیشه؛
اصلا نمیشه هر چیزی رو با علم توجیه کرد.
ولی قرار هم نیست هی گاف ببینیم ها!
من یه بار گفتم: 《دلایلش به طور کامل هم اینجا جاش نیست. (انشالله برای استارفیلد یا تهاجم مخفی یا…)》
الان هم همون حرف رو میگم ولی یکم تشریح می کنم دلایل رو:
میدونیم که داستان قرار نیست توجیه علمی داشته باشه.
ولی آیا توجیه داستانی هم نمی خواد؟
۱- مشکل امنیت سوخت و هزینه ی سفر فضایی:
فعلا از امنیت و سوخت فاکتور می گیریم.
خرج یه سفینه ی فضایی چند میلیارد واحد پول در میاد که ما ببینیم یه فضایی همینجوری سوار یه یوفوی عظیم شده و اومده سراغ زمین؟
اگه پول فوق العاده زیادی داره که اینقدر باید مهم باشه که نذارن بره یه سفر چرت و پرت به یه سیاره ی خیلی دور.
و احتمالا nope زیر سوال بره.
۲- فیلتر بزرگ (این یکی رو خیلی خلاصه توضیح بدم رد شم از روش.)
فیلتر بزرگ میگه علم یه سلاح دولبه ست.
آدم ها فهمیدن چطور میشه فلزات رو به دست آورد سلاح هاشون چند مرتبه مرگبار تر و بدتر شدن!
فهمیدن چطور میشه از عناصر مختلف استفاده درست رو کنند سلاح هاشون فوق کشتار جمعی شد!
یه جنگ فضایی سلاح های فوق العاده ای رو می طلبه. لیزر هایی که از ده ها هزار کیلومتر اونور تر بتونن با دقت کیلومتری شلیک کنند!
بمب هایی که یه شهاب سنگ رو از بیخ و بن نابود کنند. سپر های انرژی ای که مانع آسیب دیدن سفینه در اثر تکه های کوچک شهاب سنگ ها در فضا و اسلحه های دشمن بشوند و...
خب با این همه تکنولوژی، فیلتر بزرگ میگه احتمالا به جنگ جهانی ای توی اون تمدنی که اینها رو داره رخ میده و همشون از دم از زندگی راحت میشن. و اصلا داستانی مثل استاروارز کلا زیرسوال میره.
۳- ارتباط مسافت و زمان
چطوری یه بیگانه همینجوری هزاران سال نوری رو پا میشه میاد زمین؟ دقت کنید فقط یک بیگانه
یجوری امثال کاپیتان مارول توی فضا سفر فضایی می کنند که آدم فکر می کنه کشکه!
طرف با سرعت نور بیاد هزاران سال تو راهه!!!!!
بعد دو دیقه یه بار میاد زمین و میره؟!
یا اصلا چجوری یه لشکرکشی فضایی یا سفر اکتشافی فضایی یا... انجام میشه؟
اینها بخوان برسن زمین ده ها صد ها هزاران و حتی میلیون ها سال ممکنه طول بکشه اونم اگه با سرعت نور بیان!!!!
با این یکی که کلا همه ی داستان های فضایی و استارفیلد و مارول و دیسی و استاروارز و غیره و غیره
و تازه اینهایی که من گفتم یه جنبه ی خیلی ریز ماجرا بود.
من نمیگم داستان فضایی نیارن! ولی اگه می خوان بیارن حداقل از مفاهیمی چون تلپورت و کرم چاله و... استفاده کنند که فقط با باگ علمی سر و کار داشته باشیم نه با باگ داستانی!
منظورت رو از نیروی نامرئی نفهمیدم راستش من فقط یه چیزی گذاشتم که خالی نمونه :/
1- شاید سفر بین فضایی برای اون موجودات درحد یه قم - مشهد آب بخوره و حکم تفریح رو داشته باشه براشون . پس ممکنه اهمیتی بهش ندن
2- زمان دقیقی برای وقوع نظریه ای که میگی وجود نداره ، از زمانی که گونه بشر فلزات رو به کار بست تا زمانی که باهاشون جنگ های بزرگ اتفاق افتاد چندین هزار سال فاصلست ، همینطوری در بقیه موارد . پس این جنگ بزرگ که میگی میتونه هنوز اتفاق نیافتاده باشه .
و من درست نظریه که گفتی رو نفهمیدم اگه علم سلاح دو لبست پس هر علمی میتونه بعدا به فاجعه منجر بشه اما با علومی داریم که اصلا این مورد براشون صدق نکرده .
3- توی فیلم "سرزمین فردا " از یه ذره گفته شده به اسم نوترینو که سریع تر از نوره .
ببین حرفایی که میزنه زیاد درست نیستند . الان از فضا بیایم بیرون منطق فیلمای جادویی مثل هریپاتر یا آخرالزمانی مثل جنگ جهانی z رو چجوری میخوای دربیاری؟
خود داستان یه چهارجوبی برای خودش میسازه و طبق اون پیش میره وقتی میگیم یه داستان غیر منطقیه یعنی چهار چوب هایی که خودش تعریف کرده بود رو نقض میکنه
داداش پروف رو ببین تا بفهمی نیروی نامرئی یعنی چی. دردویل انگار به صلیب کشیده شده و توسط یه نیروی نامرئی داره زجر می کشه.
برای مورد ۱:
طبق قوانین جامعه شناسی همچنین چیزی ناممکنه. هیچ وقت نباید تمدن به سطحی از ارزونی برسه که گرون ترین ایده ها خیلی ارزون بشن و گرنه تمدن دجار از هم فردپاشی میشه و همیشه چیز هایی باید خیلی گرون باشن و تورم سنگین باید باشه. ( که البته توی ایران به لطف تحریم ها و مسئولین تورم فوق کمرشکنه!)
برای مورد ۲: نظریه فیلتر بزرگ میگه هر چقدر که علم پیشرفت می کنه تمدن همون قدر به فروپاشی نزدیک میشه.
موشک های مافوق سرعت صوت، موشک های اتمی، EPM سلاح های زیستی و... هر لحظه نابودی رو نزدیک تر می کنند. حالا وقتی تمدنی به تکنولوژی ای برسه که شهاب سنگ رو بتونه تجزیه کنه از هزاران کیلومتر اونور تر لیزر بزنه و... چقدر مرگش نزدیک میشه؟
برای مورد ۳:
سرعت بینهایت انرژی بی نهایت می طلبه و فعلا تا اونجایی که من گشتم و پیدا کردم هنوز هم که هنوزه نوترینو باید بره بوق بزنه و سرعت نور برترین و بیشترینه ولی همون نور، ممکنه هزاران سال طول بکشه تا از اینجا برسه به نزدیک ترین فضایی ها و خب بیکارن فضایی ها هزاران سال سفر کنند برای ما؟ (اوه اوه اوه، این قضیه کلی کالبدشکافی علمی و نظامی و فرهنگی و اجتماعی و... داره که فعلا اینجا جاش نیست.)
در آخر هم یه چیز رو بگم: من مشکلی با نقض علم ندارم. چون اسمش معلومه داستان "فانتزی" یا داستان علمی "تخیلی" اما با حفره ی داستانی مشکل دارم!
چطوری کاپیتان مارول و دیگر ابرقهرمان های فضایی با پرواز کردن و به تنهایی از یه سیاره میرن یه سیاره یا حتی از یه کهکشان به کهکشانی دیگر ؟ حداقلش باید چند روز توی راه باشن! حداکثرش که میلیارد ها سال!
چطوری فضایی ها با یوفو میان زمین؟ اینقدر کشکه؟ هزینش؟ امنیتش؟ زمان اومدنش؟
چرا یک عدد فضایی میلیارد ها واحد پول خودش رو خرج کنه و سال های متمادی که بیاد زمین بعد ته فیلم nope هم کشته بشه؛ راحت شه؟
و...
1- با این قانونی که گفتی خیلی راحت سران این دولت میتونن بدبختی مردم رو توجیه کنن نمیدونم از کدوم کتاب آوردیش.
شاید برای اون تمدن فضایی سفر به زمین خیلی آسون و دم دستی باشه و سفر به مثلا اونطرف دیوار هرکول تاج شمالی خییلی سخت باشه . تو سختی رو داری از دید انسانی خودت میبینی . مثلا برای تو راحته بری تا سرکوچه تون ولی سخته بری یه کشور دیگه .
2- خب ، بازمب داری از زاویه دید یه انسان موضوع رو میبینی ، شاید اون پشرفتی که نزدیک به نابودیه برای اون موجودات هنوز نرسیده باشه ولی نسبت به توی انسان خیلی زیاد باشه
3- یه سرچ کن نوترینو :/ ولی واقعا مهم نیست این موضوع
تو با منطق های ذهن خودت مشکل داری چون نویسنده نیازی نداره همه چی رو با توجه به محدودیت های فیزیکی و بیولوژیکی بسازه ،اسمش فانتزیه ، پس قواعد حاکم قواعد خود نویسندست .
شاید کلا قد یک دهم حقوق ماهیانش خرج برمیداشته و اونم یه کارمند ساده بدبخت تو سیاره شون بوده که میخواست خودکشی کنه
اون قانونی که گفتم یه چیز خیلی ساده ایه:
برای حفظ قدرت باید عوام رو بدبخت نگه داشت. (که البته بیشعور و بی شرفه اونی که این کار رو کنه ولی همه ی جهان انجام میدن.)
توضیحش متاسفانه چند ده خط می طلبه. واسه ی همین اگه شما میتونی برای یه مقدمه و پیش زمینه کتاب ۱۹۸۴ رو تهیه کرده و مطالعه کنید. نمی تونید هم یه روزی یه فکری براش می کنم.
در مورد ۲ خب میشه گفت متقاعد شدم. اینم یه توجیهی هست برای خودش.
ولی برای ارتباط مسافت و زمان اصلا حرفتون منطقی نیست!
اصلا منطقی نیست جین گری در کمیک های مارول یه بار رفت یه کهکشان دیگه!
بابا ایهاالناس اسمش روشه: "کهکشان" همین که از راه شیری خارج شی خودش سال ها وقت میبره!
خیلی مسخرست که سوپرمن هم همینطور رفت یه کهکشان دیگه.
نوا پس از برخوردش با فونیکس اومد زمین.
و...
نیازی به توجیه علمی نداریم.
ولی نیاز به توجیه داستانی که هست؟
وقتی نویسنده میگه کهکشان کاراکتر حق نداره توی چند ساعت بره و بیاد!!!!
مطالعه میکنم در آینده و دارم منظورت رو میگیرم
در مورد دو باید بگم نمیفهمم منظورت از توجهی داستانی چیه ؟ چون هرچی میگی همون توجیه علمیه انگار
شاید اون وسط مسطا از تو یه کرم چاله رفته اونجا ولی تو داستان گفتنش لازم نبوده