چرا به ریمیک Red Dead Redemption نیاز داریم؟
وضعیت حال حاضر راکستار بسیار پیچیده و نامعلوم است. گویا این استودیو پروژههای مختلف زیادی را در دست توسعه داشته که هنوز به صورت رسمی معرفی نشده بودند. تنها خبری که از سوی راکستار تایید ...
وضعیت حال حاضر راکستار بسیار پیچیده و نامعلوم است. گویا این استودیو پروژههای مختلف زیادی را در دست توسعه داشته که هنوز به صورت رسمی معرفی نشده بودند. تنها خبری که از سوی راکستار تایید شده، آغاز ساخت نسخه بعدی GTA است. اما در کنار این بازی، راکستار توسعه چندین پروژه دیگر را هم در دست داشته که به نظر میآید همگی در حالت توقف قرار دارند. عرضه نسخه ریمستر سهگانه GTA که شامل نسخههای سوم، Vice City و San Andreas بود با حاشیههای زیادی همراه شد. کیفیت بازی با مشکلاتی همراه بود و همین مسئله نارضایتی بازیکنان را به همراه داشت. ضعفهای GTA Trilogy Definitive Edition گویا برنامههای راکستار را به کلی عوض کرده است. یکی از این برنامهها لغو نسخه ریمستر یا ریمیک بازی Red Dead Redemption بوده است.
شایعات زیادی منتشر شده بود که راکستار در حال توسعه نسخه ریمستر بازی Red Dead Redemption است. چندی پیش گزارشات متعددی منتشر شد که راکستار توسعه این محصول را موقف کرده تا تمرکز بیشتری برای ساخت GTA 6 داشته باشد. پیشتر گزارشات میگفتند که ساخت نسخه ریمستر بازی Red Dead Redemption به استودیویی خارج از راکستار سپرده شده است. اتفاقی مشابه با ریمستر سهگانه GTA. احتمال زیادی وجود دارد که کیفیت پایین GTA Trilogy باعث شده باشد تا ساخت ریمستر Red Dead Redemption هم متوقف شده باشد.
حتی بازیکنان به صورت دقیق نمیدانند که آیا این پروژه، ریمیک بازی بوده یا ریمستر. به هر حال به نظر میآید که هرگز این بازی را نخواهیم دید. راکستار اخیرا در بیانیهای هم اعلام کرد که پشتیبانی متمرکز از Red Dead Online هم متوقف شده و دیگر بروزرسانی بزرگی برای این بازی منتشر نخواهد شد. تمامی این خبرها، ناامیدی بزرگی را به جامعه طرفداران سری Red Dead Redemption وارد کرده است.
شاید GTA 6 بازی بزرگ و خوبی باشد اما لغو احتمالی بازسازی Red Dead Redemption برای طرفداران این فرنچایز، تصمیم منصفانهای نیست. هر دو نسخه Red Dead Redemption بازیهایی بزرگ و ساختارشکنی بودند. نسخه دوم این بازی به واسطه گسترش شبکههای اجتماعی، یک جامعه طرفداری بزرگ را به دست آورد. جامعه طرفداری که در حال حاضر انتظار و شوق هیچ محصولی را ندارند. تجربه دوباره بخشهای داستانی دو بازی و یا پرسه زدن در بخش آنلاینی که دیگر محتوایی دریافت نمیکند، تنها کاری است که طرفداران این سری بازی میتوانند انجام دهند. بنابراین به نظر میرسد که ساخت بازسازی نسخه اول، اقدامی منطقی و درست باشد.
نسخه اول در مقایسه با نسخه دوم قدیمی شده است
نسخه اول Red Dead Redemption نزدیک به ۱۲ سال پیش منتشر شده است و دسترسی به آن برای همه بازیکنان آسان نیست. این بازی هرگز برای PC منتشر نشد و تنها برای کنسولهای نسل هفتمی در دسترس قرار داشت. در حال حاضر هم دارندگان کنسولهای اکسباکس با استفاده از قابلیت Backward Compatible میتوانند Red Dead Redemption را تجربه کنند. دارندگان کنسولهای پلیاستیشن هم به صورت Cloud Gaming و با استفاده از سرویس PS Plus Premium به این بازی دسترسی خواهند داشت. نحوه دسترسی به بازی چندان راحت نیست و البته نسخه اصلی بازی نمیتواند یک تجربه نسل هشتمی یا نهم برای بازیکنان محسوب شود.
Red Dead Redemption یکی از بهترین و موفقترین بازیهای نسل هفتم محسوب میشود. داستان بازی کاملا با اتفاقات Red Dead Revolver متفاوت بود و کاراکترهای جدیدی وارد دنیای وسترن راکستار شدند. جان مارستون و داچ ون در لیند (Dutch Van Der Linde) تا مدتها در ذهن بازیکنان ماندگار شده بودند چرا که راکستار، یک شخصیتپردازی عمیق را برای این دو کاراکتر اجرا کرده بود. اغراق نیست اگر بگوییم که Red Dead Redemption بهترین بازی وسترن به حساب میآمد. یک دنیای زیبا به همراه یک داستان تلخ و دلخراش و المانهای گیمپلی که به شدت مورد پسند بازیکنان قرار گرفت. به مانند دیگر بازیهای راکستار، گشت و گذار در غرب وحشی، لذتبخش و سرگرمکننده بود.
در نهایت هم Red Dead Redemption از بسیاری از رسانهها توانست جایزه بهترین بازی سال را دریافت کند.
هشت سال بعد، بالاخره نسخه دوم بازی منتشر شد. با وجود آن که راکستار میتوانست داستان نسخه اول را ادامه دهد، تصمیم گرفت که یک پیش درآمد (Prequel) برای بازی اول بسازد. شاید این کار، تصمیم عجیبی به نظر میرسید اما با تجربه بازی، طرفداران متوجه شدند که چقدر این اقدام راکستار درست بود. داستان نسخه اول، فروپاشی گروه Van Der Linde را نشان نمیدهد. اتفاقی که پایه اساسی و هدف اصلی نسخه دوم بازی است. بازیکنان در نقش آرتور مورگان بازی میکنند که به سرعت توانست به شخصیتی محبوب برای طرفداران تبدیل شود.
دنیایی که راکستار برای Red Dead Redemption 2 ساخته بود، از نسخه اول هم بزرگتر بود و شامل نقشه بازی اول هم بود. احساس زندگی در غرب وحشی بسیار بیشتر از بازی اول بود. به نوعی دنیای بازی دوم زنده است و میشود در آن زندگی کرد. داستان بازی بسیار طولانیتر و گاهی تلختر است. طراحیهای کاراکترها هم کاملا بروز شده بود و چهره جان مارستون و داچ به واقعیت شباهت بیشتری داشت.
میتوان گفت که Red Dead Redemption 2 از اصول و اساس نسخه اول استفاده کرد اما همین اصول را به سطحی بالاتر برد و به بازیکنان یک وسترن واقعی تحویل داد.
تکامل فرنچایز Red Dead Redemption آن هم فقط با دو نسخه، مثالزدنی است. مکانیکهای گیمپلی و گرافیک هنری بازی، تغییرات گستردهای داشتند. طوری که تجربه نسخه اول پس از نسخه دوم، کاری دشوار به نظر میرسید. اگرچه که نسخه اول از بسیاری از بازیهای دوره خودش، بهتر و کاملتر بود. شاید نسل امروز، نتواند با اصول Red Dead Redemption ارتباط برقرار کند و قدیمی بودن برخی مکانیکها، دلیل اصلی انصراف بازیکنان از تجربه بازی باشد. به همین دلیل ساخت نسخه ریمستر یا ریمیک بازی اول، میتوانست این مشکل را حل کند و تجربه آن را برای مخاطبان بیشتری ممکن کند.
بازیکنان بخشهایی از این بازسازی را دیدند!
قطعا اجرا کردن مکانیکهای نسخه دوم در ساختار بازی اول، کار آسانی نیست. اما راکستار تاحدودی این کار را انجام داده است. همانطور که گفتیم، دنیای بزرگ Red Dead Redemption شامل نقشه بازی اول هم میشود. بازیکنان با به پایان رساندن بخش اصلی داستان، میتوانند در این نقشه نیز گشت و گذار کنند و حتی راکستار، یک پیشزمینه داستانی هم برای آن طراحی کرده است. علاوه بر این مسئله، راکستار تمامی نقاط نقشه بازی اول را بازسازی کرده است. بسیاری از نقاط خاطرهانگیز بازی اول، شکل و شمایل یک بازی نسل هشتم را به خود گرفتند.
در بخشی از بازی نیز بازیکنان کنترل جان مارستون را نیز برعهده میگیرند. راکستار، تمامی انیمیشنهای منحصربهفرد او را بازسازی کرده و تلاش در واقعگرایی داشته است. تمامی این مسائل نشان میدهد که راکستار، بخشهایی از نسخه بازسازی را تا به الان انجام داده است. البته که این پایان کار نیست و هنوز راکستار باید بخشهایی را دوباره طراحی کند. نقشه بازی باید بروز شود، بخشهایی از داستان بازی باید بازسازی شود و مکان Nuevo Paraiso نیز به نقشه اضافه شود. با این حال، تمامی این اقدامات، زمان چندانی را از راکستار نمیگیرد.
آیا Red Dead Redemption به روزهای اوج برمیگردد؟
نسخه اول Red Dead Redemption یک بازی خوب بوده و شاید هنوز هم جزو عناوین خوب محسوب شود. نسخه دوم هم که توانست توجه زیادی را به خودش جلب کند و فروش فوقالعادهای داشته باشد. با این حال، به نظر میآید که این فرنچایز در وضعیت خوبی به سر نمیبرد. عدم توجه به بخش آنلاین، عرضه نشدن بسته الحاقی برای بازی دوم و لغو احتمالی نسخه بازسازی، خبر خوبی از وضعیت این فرنچایز نمیدهد. داستان جان مارستون، یکی از جذابترین روایتهای دنیای بازی است و به توجه بیشتری نیاز دارد.
راکستار در طول سالیان گذشته، برنامههای زیادی برای GTA داشته و هنوز هم پروژههای زیادی پیرامون این سری در دست دارد. چنین کاری باید با Red Dead Redemption هم صورت گیرد چرا که این سری بازی، نماینده شایستهای برای دنیای وسترن بازیها است. در حال حاضر آینده این سری بازی به حالت تعلیق درآمده تا راکستار بتواند GTA 6 را عرضه کند. این خبر خوبی برای دوستداران سری GTA است اما یک ناامیدی برای طرفداران RDR محسوب میشود.
بعید است که نسخه سوم بازی در دست ساخت قرار داشته باشد. اما همین موضوع هم دلیلی بر آن نیست که ریمیک بازی اول ساخته نشود. بازسازی Red Dead Redemption میتواند معاملهای باشد که در آن هر دو طرف برنده هستند. با توجه به وضعیت اخیر فرنچایز، ساخت این بازی میتواند بهترین تصمیم از سوی راکستار باشد مگر آن که Red Dead Redemption قربانی جاهطلبیهای این استودیو برای GTA 6 شده باشد.
بیشتر بخوانید:
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
همین پریشب با شبیه ساز بازی رو اجرا کردم روی سیستم لگ داشت امیدوارم نسخه ریمستر هم که شده برای پی سی منتشر کنن واقعاً چرا فقط برای ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 منتشر کردن چه فلسفه ای پشتش بوده ?
چون بازی ساز های نسل هفتمی براشون سخت بوده بازیو روی pc پورت کنن ??
در دوران نسل هفتم، بازار کامپیوترهای شخصی، وضعیت مناسبی نداشت و فروش بازی ها روی PC خیلی کم بود. خیلی از بازی ها یا اصلا روی PC نیامدند و یا با تاخیر چند ساله، عرضه می شدند.
بهینه سازی بازی شدیدا داغون بوده حتی مث GTA IV هم نبوده که با یه سری مشکل بیاد، قبلا مقاله اومده بود ازش تو روند ساخت بازی اصن فاجعه بوده و رو همون کنسولام اون اوایل مشکل داشته.
مهم ترین دلیلش احتمالا خلاء وجود نسخه پی سی هست مثل لست آو آس که ریمیکش در واقع برای شناساندن بازی به پی سی پلیراست .