ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

سازنده سابق X-COM از مزایای عرضه بازی روی فروشگاه اپیک می‌گوید

انکار موفقیت استراتژی شرکت Epic Games در راستای افزایش محبوبیت فروشگاه اپیک کار سختی است. این شرکت با رایگان کردن بازی‌های مختلف از زمانی که فروشگاه برای بار نخست فعالیت خود را آغاز کرد و ...

شروین ژاوه
نوشته شده توسط شروین ژاوه | ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

انکار موفقیت استراتژی شرکت Epic Games در راستای افزایش محبوبیت فروشگاه اپیک کار سختی است. این شرکت با رایگان کردن بازی‌های مختلف از زمانی که فروشگاه برای بار نخست فعالیت خود را آغاز کرد و ارائه بودجه به توسعه‌دهندگان، محبوبیت پیدا کرده است.

هرچند گفتنی است که همه پی سی گیمرها نیز از این موضوع خوشحال نبوده و برخی همچنان معتقد هستند که اپیک با انحصاری کردن بازی‌ها به صورت زمانی، درحال ایجاد مونوپولی در برابر استیم و شرکت ولو (Valve) است.

مطلب پیشنهادی
مدمکس انیمه‌ای با چاشنی طنز
بررسی بازی Sand Land

در این بین جولین گالوپ (Julian Gollop) مدیرعامل استودیو Snapshot Games سازنده بازی Phoenix Point که سابقه فعالیت روی عنوان X-COM را دارد، از مزایای همکاری با اپیک می‌گوید:

Phoenix Point جزء اولین موج عناوین انحصاری فروشگاه اپیک بود و متاسفانه درقبال این عمل ما، تئوری‌های توطئه‌ای مثل این که فروشگاه اپیک درواقع یک جاسوس‌افزار چینی است طرح شد و مقاومت بسیار شدیدی از سمت گیمرها شکل گرفت. البته که این موضوع نیز بالاخره به پایان رسید و همکاری توسعه‌دهندگان مستقل با اپیک بسیار موثر واقع شد.

وی در ادامه افزود که به واسطه قرارداد عرضه انحصاری بازی (به صورت زمانی) و کمک‌های مالی اپیک، استودیو موفق شد بدون نیاز به تاخیر زدن یا کاستن از محتوا، این اثر را به صورت کامل، سر زمان تعیین شده عرضه کند. در نتیجه، همکاری با اپیک روی کیفیت ساخت بازی تاثیرگذار بوده است.

ناگفته نماند که Phoenix Point با مجموعه‌ای از ایرادات روی فروشگاه اپیک عرضه شد و هنگامی که نسخه Complete Edition آن حدود یک سال بعد برای استیم منتشر شد، تغییراتی گسترده در برخی از جنبه‌های این عنوان ایجاد شده بود که منجر به جلب نظر طرفداران و افزایش محبوبیت بازی شد.

البته Gollop منکر ارزش‌های استیم نیز نمی‌شود:

فروشگاه استیم دسترسی به قشر وسیعی از طرفداران را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد، در نتیجه عرضه بازی پس از یک سال روی این فروشگاه کمی ریسک بهمراه دارد. همیشه دسترسی به پلتفرم‌های بیشتر هنگام عرضه اصلی به نفع ما [سازندگان] تمام می‌شود.

بد نیست اشاره کنیم که عرضه بازی‌ها روی استیم برای بازی‌سازها همیشه به این معنی نیست که به صورت خودکار دسترسی به تمامی کاربران پیدا می‌کنند. مقوله در دسترس بودن یا «در دید مخاطب قرار گرفتن» نیز یک اصل پراهمیت بوده که شرکت Valve به واسطه قابلیت‌های Discovery Queue و Steam Next Fest همواره درحال مبارزه با آن است.

درحال حاضر Snapshot Games توسط گروه Embracer که چندماه پیش مالکیت Crystal Dynamics را به دست آورد، خریداری شده و به عنوان بخشی از Saber Interactive به فعالیت‌های خود در زمینه توسعه بازی‌ها ادامه می‌دهد. همچنین هیچ اطلاعاتی از بازی بعدی آن‌ها مشخص نشده است.

مطلب پیشنهادی
آموزش خرید و اسمبل سیستم مناسب گیمینگ حرفه‌ای
راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ حرفه‌ای | دی ۱۴۰۲

میم ریویو #7 رفتیم سراغ فن آرت های شما

تماشا از کانال یوتیوب ویجیاتو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی