ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شبیه ساز آشپزی در گیم پس ایکس باکس
اخبار و مقالات

مایکروسافت برای آوردن شبیه‌ساز آشپزی به گیم پس ۶۰۰ هزار دلار هزینه کرده است

به‌نظر می‌رسد مایکروسافت برای اینکه بازی مستقل شبیه‌ساز آشپزی (Cooking Simulator) را در گیم پس خود داشته باشد، مبلغ قابل توجهی هزینه کرده است. طبق فایلی که در گزارشات استودیو لهستانی Big Cheese مشاهده شده، ...

محمدجواد مبین‌زاده
نوشته شده توسط محمدجواد مبین‌زاده | ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

به‌نظر می‌رسد مایکروسافت برای اینکه بازی مستقل شبیه‌ساز آشپزی (Cooking Simulator) را در گیم پس خود داشته باشد، مبلغ قابل توجهی هزینه کرده است.

طبق فایلی که در گزارشات استودیو لهستانی Big Cheese مشاهده شده، ظاهرا مایکروسافت چیزی حدود ۶۰۰ هزار دلار به آن‌ها پرداخت کرده تا شبیه‌ساز آشپزی به سرویس اشتراکی گیم پس بیاید.

مطلب پیشنهادی
تجربه‌ای خسته‌کننده، اما دارای آینده‌ای روشن
در بازی Mountaincore، وظیفه‌ی ساخت یک ملت را بر عهده بگیرید

مشخصا این یک قرارداد عالی برای استودیو لهستانی بوده، چراکه مبلغ دریافتی معادل ۲۲ درصد کل درآمد شرکت طی سال مالی اخیر بوده است. Cooking Simulator ابتدا سال ۲۰۱۹ تنها برای پی‌سی منتشر شد اما به مرور زمان برای پلتفرم‌های دیگری چون پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان، سوییچ و موبایل نیز در دسترس قرار گرفت.

همان‌طور که انتظار می‌رود، شبیه‌ساز آشپزی دوران اوج بسیار محدود و کوتاهی در استیم داشته و تنها طی چند روز به عدد قابل توجه ۳۵۰۰ بازیکن همزمان رسیده بود. در حال حاضر، تعداد بازیکنان همزمان این عنوان حدود ۲۱۶ نفر است.

شبیه ساز آسپزی در استیم و گیم پس

گرچه این آمار و ارقام تنها مختص استیم است و مشخصا Cooking Simulator روی پلتفرم‌های دیگر هم طرفدارانی دارد. مجموع فروش بازی طبق آخرین گزارش استودیو، از مرز ۷۰۰ هزار نسخه گذشته که برای چنین عنوان کوچک و کم‌بودجه‌ای عالی به‌نظر می‌رسد.

در نهایت، یک سوال جالب مطرح می‌شود؛ اگر مایکروسافت برای آوردن یک بازی کوچک به گیم پس ۶۰۰ هزار دلار هزینه می‌کند، پس چه هزینه‌ای صرف بازی‌های بزرگ و میلیون دلاری استودیوهای مشهور می‌شود؟ به عنوان مثال بازی بزرگ و موفق Death Stranding، ساخته هیدئو کوجیما، راهی گیم پس است و نمی‌دانیم برای ورود این عنوان به سرویس اشتراکی مایکروسافت چه هزینه‌ای صرف شده اما قطعا با مبالغ هنگفتی طرف هستیم.

مطلب پیشنهادی
کدام سلاح‌ها در استارفیلد از همه بهتر عمل می‌کنند؟
بهترین سلاح‌های Starfield و نحوه پیداکردن آن‌ها

تماشا کنید: مادهایی که برای اسپایدرمن واجبه!

تماشا در کانال یوتیوب ویجیاتو پلاس

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • MMYKING
    MMYKING | ۲۹ مرداد ۱۴۰۱

    عذاب وجدان گرفتم که دارم به جای این بازی رو کنسولم نینجا گایدن رو دانلود میکنم?

  • Muslim-slav
    Muslim-slav | ۲۹ مرداد ۱۴۰۱

    همون دویست هزار دلارو میدادی بازی برات بسازن بیشتر سود میکردی:/

    • MMYKING
      MMYKING | ۲۹ مرداد ۱۴۰۱

      ماکروسافت بازی های ایندی زیادی که روز اول عرضه باسه گیم پس بیاد داره نیازی نداره دوباره خرج کنه باز بازی بسازه :/

مطالب پیشنهادی