ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیل اسپنسر
اخبار و مقالات

فیل اسپنسر: موفقیت به معنی شکست دادن سونی نیست

نبرد بین کنسول‌ها همیشه بین جامعه طرفداران بازی‌های ویدیویی جریان دارد؛ اما افرادی که در ساخت این محصولات مسئولیتی را عهده‌دار هستند، نظرات متفاوتی دارند. برای مثال مایکروسافت و سونی در مقابل هم قرار دارند ...

مهرشاد مرادزاده
نوشته شده توسط مهرشاد مرادزاده | ۷ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

نبرد بین کنسول‌ها همیشه بین جامعه طرفداران بازی‌های ویدیویی جریان دارد؛ اما افرادی که در ساخت این محصولات مسئولیتی را عهده‌دار هستند، نظرات متفاوتی دارند. برای مثال مایکروسافت و سونی در مقابل هم قرار دارند و قدمت این رقابت به حدود ۲ دهه می‌رسد.

البته به گفته «فیل اسپنسر»، مدیر اجرایی ایکس‌باکس و بخش بازی‌های ویدیویی مایکروسافت، این موضوع بدین معنا نیست که یکی از آن‌ها فقط در صورتی موفق می‌شود که دیگر شرکت رقیب در بازار نباشد.

فیل اسپنسر در مصاحبه‌ای به تعامل با سونی، گوگل، نینتندو و دیگر شرکت‌هایی که رقیب مایکروسافت محسوب می‌شوند، اشاره کرده. او بازی‌های ویدیویی را حیطه کاری در حال رشدی دانسته و اظهار داشت موفقیت برای شرکتی به معنی زمین زدن رقبا نیست.

از اسپنسر پرسیده شد مشاهدات افراد مختلف در تعیین شیوه مایکروسافت برای رقابت تأثیر دارد یا نه. او نیز پاسخ داد:

باید بگویم روی قسمت رقابتی تأثیری ندارد. من همیشه به جامعه (بازی‌های ویدیویی) گوش می‌کنم، اما از آن دسته افرادی نیستم که برای موفقیت خودم حاضر باشم زمین خوردن دیگری را ببینم. بسیاری از افراد بودند که وقتی معامله همکاری با سونی بسته شد، گفتند: «چه کاری می‌کنی؟ به آن‌ها کمک می‌کنی؟»

و این در حالی است که ما سال‌ها با سونی همکاری داشتیم. سونی کامپیوترهایی تولید می‌کرد که از ویندوز بهره می‌بردند. آن‌ها از ابزارهای توسعه‌دهنده ما استفاده می‌کنند تا بازی‌ها را تولید کنند. این ایده که برای موفقیت یک شرکت در این صنعت به شکست دیگری نیاز است، این روزها غلط است. به همین سادگی.

فیل اسپنسر همچنین اشاره کرد به دلیل عرضه بازی‌های مایکروسافت مانند Mahjong و Minecraft برای پلی‌استیشن 4، این شرکت به یکی از بزرگترین ناشران بازی‌های شخص ثالت (third party) تبدیل شده. او ادامه داد:

ما یکی از بزرگترین ناشران بازی برای پلی‌استیشن هستیم. ما ماینکرفت را برای این کنسول عرضه می‌کنیم. ما همکاری خوبی با سونی و نینتندو داریم.

این سخنان اسپنسر به این دلیل خوب است که با احتمال عرضه پلی‌استیشن 5 و گوگل استیدیا به عنوان رقبای مایکروسافت، ذهنیت بهتری درباره موفقیت در این صنعت شکل می‌گیرد. می‌توانید مصاحبه کامل را از این لینک ببینید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی