چرا بازگشت به اصول اساسینز کرید میتواند به ضرر یوبیسافت تمام شود؟
در این مقاله از ویجیاتو به نسخه جدید اساسینز کرید و این پرسش میپردازیم که چرا بازگشت آن به اصول اولیه اساسینز کرید میتواند به ضرر یوبیسافت تمام شود.
میراثی که اساسینز کرید طی سالیان اخیر بر جای گذاشت، تجربهای بیرقیب و سرشار از داستانسرایی فوقالعاده و نبردهای تن به تن جذاب است. اساسینز کرید که در سال ۲۰۰۷ از دل فرنچایز محبوب Prince of Persia برآمد، مدام در حال تغییر و تحول بود و اکنون به نظر میرسد قصد دارد به فرمول روزهای نخستین خود بازگردد؛ گویا نسخه اساسینز کرید میراژ بسیار به حال و هوای پیش از Assassin's Creed Origins نزدیک است و به جای تاکید بر عناصر نقشآفرینی، قصد دارد به اصول اساسینز کرید بازگردد. با این حال بایستی پذیرفت که سلایق به مرور تغییر کردهاند و بازیکنان امروز شباهت چندانی به بازیکنان سالیان پیش ندارند.
یوبیسافت به خوبی میداند ذائقه گیمرهای نسل جدید چیست و در تلاش برای جذب آنها به سری اساسینز کرید، نسخه Valhalla را عرضه نمود که تفاوتهای زیادی با نسخههای پیشین داشت. Assassin's Creed Valhalla که با تمرکز بر جنبههای نقشآفرینی ارائه شد، البته نتوانست اهداف یوبیسافت را در جلب توجه مخاطبان جدید کاملا محقق کند اما به خوبی نشانگر تغییر رویه سری اساسینز کرید بود. اکنون یوبیسافت با معرفی اساسینز کرید میراژ مدعی بازگشت به اصول اولیه و بنیادین اساسینز کرید است و در این مقاله از ویجیاتو به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که چرا این تصمیم میتواند به ضرر یوبیسافت تمام شود.
جزئیات محیط در تقابل با وسعت آن
یوبیسافت با عرضه Watch Dogs و Ghost Recon و Immortals Fenyx Rising نشان داد به چه توانمندی تحسینبرانگیزی در ساخت بازیهای جهان باز دست یافته است. تجربه به خوبی نشان داده یوبیسافت طی سالیان اخیر تمرکز بیشتری بر وسعت بخشیدن به محیط بازیهای سری اساسینز کرید داشته و در عوض، از سطح جزئیات محیط به مرور کاسته است. به عنوان مثال، جزئیات لندن در Assassin's Creed Syndicate بسیار بیشتر از یونان در Assassin's Creed Odyssey است اما لندن در Syndicate از لحاظ وسعت به گرد پای یونان در Odyssey هم نمیرسد. بازگشت به اصول بنیادین اساسینز کرید، احتمالا یعنی توجه دوباره به جزئیات و کاستن از وسعت محیط بازی، که این احتمالا برای طرفداران ناخوشایند است.
چندان خبری از ولگردی نیست!
وسعت محیط نسخههای اخیر اساسینز کرید به بازیکنان امکان میدهد تا حدی از روایت اصلی بازی فاصله بگیرند و در پیچ و خم دنیای وسیع بازی کاوش کنند؛ این به یکی از شاخصههای اصلی اساسینز کرید بدل شده و بسیاری از طرفداران نمیتوانند فقدان آن را تحمل کنند. اساسینز کرید هماکنون از کلیه فرمولهای رایج بازیهای AAA جهان باز تبعیت میکند اما اگر اساسینز کرید میراژ آنطور که ادعا میشود بازگشت به اصول بنیادین اساسینز کرید باشد، توانایی بازیکنان در کاوش آزادانه در محیط کاهش محسوسی خواهد یافت چرا که اصول اولیه این فرنچایز، نه بر پایه جهانی فراخ و آزاد، بلکه بر مبنای روایت داستان است. درست فکر میکنید؛ این به مذاق طرفداران خوش نمیآید!
داستانی قوی یا جهانی خیرهکننده؟
یوبیسافت قادر است هر نسخه از اساسینز کرید را آنچنان چشمنواز بسازد که ساعتها بتوان به مناظر طبیعی و سازههای عظیم باستانی آن چشم دوخت و حظ برد. اساسینز کرید میراژ به اصول اولیه اساسینز کرید باز خواهد گشت؛ آیا این به معنای تمرکز بر روایت داستان، به جای توجه به طراحی دنیایی وسیع و زیباست؟ آیا یوبیسافت قصد دارد در نسخه Mirage ما را به جای رها کردن در جهانی خیرهکننده، به اعماق قصهای ژرف و اصیل بفرستد؟ اگر چنین باشد، طرفداران قطعا استقبال نخواهند کرد!
یک تغییر معکوس
اساسینز کرید به مرور از اولین تا آخرین نسخه خود، تغییر کرد و طرفداران به تدریج به تغییرات آن خو گرفتند و از فلسفه حاکم بر دنیای الطائر، به دنیای وسیع بر پایه نقشآفرینی در Valhalla عادت کردند. اکنون پس از سالیان، شاید کسی انتظار یک تغییر معکوس را نداشته باشد؛ تغییری که کاملا بر خلاف رویه سالیان اخیر یوبیسافت در خصوص فرنچایز اساسینز کرید است. به علاوه، تولید نسخههای متعدد جهان باز اساسینز کرید سبب شده یوبیسافت به پیشرفتهای فنی قابل توجهی دست یابد که به نظر میرسد با بازگشت به اصول اولیه اساسینز کرید، بایستی آنها را به کنار بگذارد و در عوض بر داستانسرایی تمرکز کند.
آیا بازگشت به اصول اولیه اساسینز کرید را تصمیم مناسبی برای اساسینز کرید میراژ میدانید؟ لطفا نظرات خود را با ما و کاربران ویجیاتو به اشتراک بگذارید.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
بهتره که برگرده به ریشه ها
چون فقط در این صورته که تازه به دوران رسیده ها میفهمن اسسینز کرید چه شاهکاری بوده
من تا حدودی مخالف اینم که برگشتن به اصول قدیمی بده . اتفاقا اگر اصول قدیمی برگردن ، اساسینز کرید واقعا عالی میشه و همه ازش لذت خواهند برد
بنظر من که نه اشتباه هستش نه ضرری داره خبرشم اومد که پارکور یونیتی اوردن تو این نسخه خوب قابلیت ها و گیم پلی نسخه های قدیمی با پارکور یونیتی بنظرم اصلا نا امید کننده نیست من که هایپم ولی از لحاظ داستانی مطمعن نیستم چیزه خوبی در بیاد
چقد اشتباه زده شده توی این مقاله اتفاقا خیلی از ما دنبال داستان خوبیم نه یه محیط خیلییی بزرگ خالی و بدون پویایی. بعد نمیدونم چرا از واژه قطعا استفاده شده خیلی از بازیا که قطعا بازیای خوبی به نظر میرسیدن شکست های بدی خوردن و بالعکس. تو مقاله هم همش تاکید روی بزرگ بودن مپه خب من شخصا از اوریجینز حالم به هم میخوره چون یه مپ بزرگ کویریه بدون اتفاق خاص یا سورپرایز جذاب یا حتی یه کوئست متفاوت
یعنی یا مقاله ترجمه میکنید یا چرت و پرت
خب داره دوتا اساسینس میزنه دیگه یکی سبک rpg تو چین یکی سبک کلاسیک تو بغداد
الان دو سر سوده دیگه این خوب تر شد اینو بیشتر میکنه اون بهتر بود رو اون کار میکنه
ممنون خشته نباشید مطلب عالی بود ?
این که بخوان برگردن به ریشه اصلی خب خوبیه ولی بستگی به یوبیسافت داره که چه طوری این اسسینز کرید درست کنه .
در کل هم میتونه خوب باشه هم بد .
پنجاه پنجاه هست.
اگر هم حتی به ضررش باشه چه بهتر که این ضرر رو بپذیره تا طرفداران مخاطبش به خواستشون برسن. خواسته ای که واقعا هم ناحق یا زیاده خواهی نیست
فرنچایزی که از ابتدا در سبک خاصی پی ریزی شده، با تغییر سبک کاملا هویت خودش رو از دست میده. مستقل از اینکه چقدر سازنده تلاش می کنه با مولفه های جزئی داستانی یا ظاهری همچنان ریشه رو نزدیک خودش نگه داره
سبک جدیدی که رقم می خوره شاید هم اونقدر ها "بد" نباشه، ولی اون چیزی نیست که باید تحت این عنوان باشه. برزخی از این دو حالت که یا ایده سبک جدید رو به آیپی جدیدی مبدل کنن، و یا آیپی کنونی رو در راه اصلی خودش ادامه بدن. که به هر حال این برزخ در واقع آیپی اصلی رو کشته و یک آیپی جدید در پوستین و تحت نام عناوین پیشین جا زده
درسته، همیشه اگر سبک بازی ها به سمت و سوی خاصی میل کنه - که مثلا این سبک و سو دستشون رو برای جهان باز تر کردن عنوان باز بذاره- می تونه پول بیشتری هم حاصل کنه. یه سری مولفه هایی که با چنین تغییرات اساسی ای به وجود میان به شدت برای مخاطب جدید (که پیشینه فرنچایز رو ندیدن) جذابه، و از اونجایی که یک فرنچایز هر چقدر هم پر طرفدار باشه، باز گروه کسانی که تا به حال سمتش نیومدن پر تعداد تر از گروه طرفدارانش هستن، پس طبیعتا از نظر مالی این تغییرات برای سازنده حکم سکوی پرتاب رو دارن که کارشناسانشون هم به خوبی متوجه این موضوع میشن
و چیزی که طی این فرآیند نادیده گرفته میشه یا بی ارزش پنداشته میشه ، خواسته طرفدارانه
طرفدارانی که از ابتدا همراه سری بودن و شاید بدون اون ها آی پی ابتدایی سری هم در نطفه خفه میشد و نوادگان اون آیپی در چنین روزی وجود نداشتند
کاش الان یوبیسافت اینو میدید
نه اتفاقا؛
اگه بخوان می تونن حسابی هم دنیای وسیعی بسازن، هم چشم نواز باشه، هم کلی ولگردی داشته باشه؛
فراموش نکنید هر وقت تمدنی در شرق بوده یه رقیب هم تو غرب بوده؛
با همین ویژگی 《اگه یوبی واقعا بخواد بازی خوبی بسازه 》 میشه یه داستان از آسیا تا اروپا داشت که مثلا شخصیت اصلی برای پیشگیری از یک جنگ جهانی مجبور شه هر کی رو می رسه ترور و حکومت ها رو ترول کنه.
یه چیزی مثل آزیمندیس تو واچمن که سعی داشت با ایجاد یه فاجعه جهانی مانع جنگ جهانی بشه...
اما حیف که نمی خوان یه بازی تمام عیار و کاملا شاهکار بسازن.
داداش چرا وقتتو اینجا تلف می کنی برو نویسنده و کارگردان بازی شو?
یادمه اساسین سندکیت که اومد همه تو فضای مجازی میگفتن ای بابا خسته شدیم از بس از این ساختمون بالابریم و مخفیانه آدم بکشیم برید یه جهان بازی بسازید،یوبیسافت هم همین کارو کرد.
حالا و بعد سه نسخه دوباره همه گفتن اه برگردید به ریشه ها و از این حرفا
مردم جدیدا اینجور شدن که بعد یه مدت کمی از همه چی زده میشن با این که بدم میاد از یوبیسافت ولی کار خوبی کرد که کنار اساسین هایی با مکانیزم مخفی کاری،اساسین های آرپیجی خودش رو هم ادامه میده
مردم دمدمی مزاج هستن
متاسفانه..
یه سوال چرا دیگه خبری از سری Call of Juarez نیست؟
چون آیپیش دست یوبیسافته
و یوبیسافت معدن آیپی های خاک خوردست
حقیقتا هیچ خبری موثقی نیست از این بازی عالی.
یه چند وقت پیش من یه شایعه شنیده بودم که میگفت یوبی بعد اساسین جدید(این شایع رو بعد انتشار والهالا شنیدم)میخواد یه سری از عناوین قدیمیش مثل این بازی رو ریمیک یا ریمستر بکنه که در همون حد شایعه موندن و فعلا اتفاقی نیفتاده
یه راه عالی
تولد یک فرنچایز جدید
فرنچایزی که طرفدار های جدید رو جذب کنه و از اون طرف اساسینز کرید به ریشه ها برگرده
مثل اتفاقی که برای اساسینز کرید یک که قرار بود پرنس اف پرشیا باشه ولی چون سبکش به پرنس اف پرشیا نمیخورد یه فرنچایز جدید خلق شد
برگشتش امتیاز مثبتی برای طرفدارای قدیمیشه نه برای کسایی که تازه عاشق فرنچایز اساسین شدن.
تا دیروز آرزومون بود برگرده به ریشه ها،الانم که انگار برگشته میترسیم نکنه خراب کنه،یروز خوش نداریم ??
میترسیم خراب کنن اون خاطرت قدیم ما رو
یه روز نمیتونیم راحت سرمونو زمین بزاریم???
حتی اگرم بد هم بشه حداقل دلمون نمیسوزه،یه زره شبیه به قدیماس?✅️
حتی اگرم بد هم بشه حداقل دلمون نمیسوزه،یه زره شبیه به قدیماس?✅️
حداقل هیدن بلید داره??
مطمئنم مثل این فیلمای هالیوود چرت و پرت میسازن و ممنتو بهشون ری اکت میکنه ?
یوبیسافت الان وارد بازی راشن رولتی شده که دشمنش تمام مشکلات و سد هوایی که اگه نتونه شکستش بده ممکنه برای همیشه خبری از اساسین کرید نباشه
تیر توی هفت تیر در واقع خود اساسین کریده چون اگه خراب کنه برای خودش رسماً فاجعه میشه
اتفاقا از نظر من و خیلی های دیگر بازگشت این فرانچایز به ریشه هاش اتفاق بزرگ و مثبتیه
اکثرا از نسخه های جدید راضی نبودن و معتقد هستن که این بازی اساسینز کرید نیستن .
اتفاقا اکثرا راضی بودن چون والهالا پرفروش ترین بازی تاریخ یوبیسافته
من کیفیتش رو نمی گم
کیفیت والهالا که خوبه ، من میگم اساسینز کرید نیست
اره من از شماره ۲ شروع کردم پشت سر هم رفتم تا ارجینز، به زور تمومش کردم دیگه سراغ اون دو تا نرفتم، مهم ترینش اجباری بودن مراحل فرعی برای افزایش لول بود، شاید کسی وقت نداشته باشه، تازه رد دد خوبه اسکیپ میشن هم داره