شروع ضعیف بازی Sackboy در پیسی
دادههای استیم نشان میدهند که Sackboy: A Big Adventure شروع نسبتاً کندی روی رایانههای شخصی داشته است. طبق اطلاعات وبسایت مستقل SteamDB، از زمانی که این بازی در ۲۷ اکتبر روی پلتفرم ولو قرار گرفته، ...
دادههای استیم نشان میدهند که Sackboy: A Big Adventure شروع نسبتاً کندی روی رایانههای شخصی داشته است. طبق اطلاعات وبسایت مستقل SteamDB، از زمانی که این بازی در ۲۷ اکتبر روی پلتفرم ولو قرار گرفته، حداکثر ۶۱۰ بازیکن همزمان داشته است.
در حالی که باید اشاره کرد سری LittleBigPlanet هرگز یکی از فرنچایزهای پرفروش سونی نبوده، این رقم به طور چشمگیری کمتر از سایر بازیهای انحصاری پلی استیشن روی پیسی است و در زمان انتشار این عنوان از نظر رتبهبندی با مجموع ۳۸۶ بازیکن همزمان، در رتبه ۸۶۳ قرار گرفت.
برای مقایسه، Horizon Zero Dawn کار خود را با چیزی حدود ۵۶۰۰۰ بازیکن شروع کرد و مرد عنکبوتی هم نزدیک ۶۶۰۰۰ نفر را به خود جذب کرد. در این بین، بازی God of War حدود ۷۳۰۰۰ بازیکن و Days Gone هم ۲۷۰۰۰ نفر را در آخر هفته عرضه خود جذب کردند.
Uncharted: Legacy of Thieves Collection که چند هفته پیش برای رایانههای شخصی نیز منتشر شد، ضعیفترین بازی انحصاری پلی استیشن در استیم قبل از Sackboy بود، با حداکثر ۱۰۸۵۱ بازیکن همزمان.
یکی دیگر از پلتفرمرهای سه بعدی پرمخاطب، Crash Bandicoot 4: It's About Time، در روز ۱۸ اکتبر برای استیم منتشر شد و حداکثر تعداد بازیکنان همزمان آن به ۲۷۴ نفر رسید. در حالی که مجموع آن کمتر از نیمی از Sackboy است، بازی اکتیویژن از اسفند سال گذشته از طریق بتل نت برای رایانههای شخصی در دسترس بوده است.
همچنین لازم به ذکر است که Sackboy یک روز قبل از بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 منتشر شد که انتظار میرود یکی از پرفروش ترین بازیهای امسال و آینده باشد و در زمان اوج ۲۶۳,۱۷۴ بازیکن همزمان را در استیم جذب خود کرده است.
مانند سایر پورت های پی سی سونی، سکبوی از طریق فروشگاه اپیک گیمز نیز در دسترس قرار دارد. Sackboy: A Big Adventure که در ابتدا برای PS4 و PS5 در سال ۲۰۲۰ منتشر شد، یک پلتفرمر سه بعدی است که توسط سازنده LittleBigPlanet 3، استودیو Sumo Digital ساخته شده است.
سونی در حال افزایش خروجی بازیهای پیسی خود است. Spider-Man Miles Morales در ماه نوامبر منتشر میشود و نسخه رایانههای شخصی Returnal نیز به احتمال قوی در آینده تایید میشود.
جیم رایان، رئیس پلی استیشن، در اردیبهشت ماه گفت که سونی انتظار دارد تا سال ۲۰۲۵ نیمی از بازیهای سالانه خود را روی پیسی و موبایل عرضه کند.
تماشا کنید: بازیهای ویدیویی ما را خشن میکنند؟
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
من میخواستم بریزم ولی آمار رو دیدم پشیمون شدم
کلا این ورود به بازار پیسی مقدار زیادی مشکل داره :
۱- خروجی های زیاد
۲- تبلیغ های بی سر و صدا ( تا این حد که فکر کنم فقط یه تریلر برای سکبوی داده بودن )
۳- تاریخ عرضه اشتباه : این دیگه واضح ترین مورده بخصوص درمورد سکبوی که یک روز قبل از COD عرضه شده
ورود به یه بازار جدید میتونه خوب باشه ولی به شرطی که با دقت و پیش بینی مخاطب ها اون بازی عرضه بشه ، درمورد ۱۰+ بازیهای آنلاینی هم که در دست ساخت هست هم میشه همین مورد رو تصور کرد که حداقل ۳ تا از اون پروژه ها ممکنه کامل شکست بخوره
آخه اونقدر بازی خوب و محبوبی نبود که بخواد خیلی بین پی سی گیمر ها معروف و محبوب باشه(حداقل از نظر من اینطوریه)
ولی این آمار دیگه خیلی پایین تر از انتظارات بود واقعاً من انتظار یه دو برابر این عدد و داشتم