محیط اروپایی Final Fantasy 16 محدودیتهایی برای تنوع شخصیتهای آن ایجاد کرد
نائوکی یوشیدا، تهیهکننده Final Fantasy 16، اعلام کرد که محیط قرون وسطایی بازی در اروپا، محدودیتهایی را برای تنوع شخصیتهایی که میتوان به صورت «واقعبینانه» در عنوان نقشآفرینی گنجاند، ایجاد کرده است. یوشیدا در گفتگو ...
نائوکی یوشیدا، تهیهکننده Final Fantasy 16، اعلام کرد که محیط قرون وسطایی بازی در اروپا، محدودیتهایی را برای تنوع شخصیتهایی که میتوان به صورت «واقعبینانه» در عنوان نقشآفرینی گنجاند، ایجاد کرده است.
یوشیدا در گفتگو با IGN در مورد «سوال دشوار» تنوع شخصیتها اذعان کرد که نظرات او ممکن است برای برخی از خوانندگان «ناامیدکننده» باشد. تریلرهایی که تا به امروز برای بازی منتشر شدند، عمدتاً دارای شخصیتهای سفیدپوست هستند و از یوشیدا پرسیده شد که آیا طرفداران میتوانند انتظار داشته باشند که شخصیتهای متنوعتری از جمله سیاهپوستان یا دیگر رنگین پوستان را در بازی نهایی ببینند یا خیر.
یوشیدا در جواب به این سوال گفت که کانسپت طراحی آنها از مراحل اولیه توسعه، همیشه اروپای قرون وسطایی را نشان میداده و استانداردهای تاریخی، فرهنگی، سیاسی و مردمشناسی را که در آن زمان رایج بود، در بر میگرفت.
هنگام تصمیمگیری در مورد محیطی که به بهترین وجه با داستانی که میخواستیم بگوییم مناسب باشد، احساس کردیم که به جای ایجاد چیزی در مقیاس جهانی، لازم است دامنه آن را به یک خشکی محدود کنیم - سرزمینی که از نظر جغرافیایی و فرهنگی از بقیه جهان در عصری بدون هواپیما، تلویزیون یا تلفن جدا شده است.
به دلیل ماهیت منزوی محیط Valisthea، یوشیدا ادعا کرد که این سرزمین نمیتواند به اندازه دنیای واقعی یا حتی سایر بازیهای فاینال فانتزی که در مکانهای مختلف اجرا میشدند، متنوع باشد.
در نهایت، ما احساس کردیم در حالی که گنجاندن تنوع قومی در Valisthea مهم است، ادغام بیش از حد در این گوشه از یک جهان بسیار بزرگ، میتواند منجر به نقض آن مرزهای روایی شود که در ابتدا برای خود تعیین کرده بودیم. داستانی که ما میگوییم، بله، فانتزی است، اما ریشه در واقعیت نیز دارد.
از آنجایی که Final Fantasy 16 بازیکنان را قادر میسازد تا موضوعات درگیری، مبارزه و ظلم را از طریق نبردهای واقعگرایانه تجربه کنند، یوشیدا همچنین ادعا کرد تخصیص قومیتهای متمایز به قهرمان یا ضدقهرمان داستان بدون ایجاد پیشتصورات بینندگان، منجر به حدس و گمانهای بیجا و در نهایت برافروختن شعلههای جنجال میشود.
در پایان، ما صرفاً میخواهیم تمرکز کمتری روی ظاهر شخصیتهایمان باشد و بیشتر بر وجود آنها متمرکز شویم - افرادی که از نظر ماهیت، پیشینه، باورها، ویژگیها و انگیزههای خود پیچیده و متنوع هستند. افرادی که میتوانیم با داستانهایشان ارتباط برقرار کنیم. تنوع در Valisthea وجود دارد. تنوعی که اگرچه فراگیر نیست، اما با محیطی که ایجاد کردهایم، همافزایی دارد و به الهاماتی که از آن الهام گرفتهایم، وفادار است.
یوشیدا قبلاً گفته بود که Final Fantasy 16 فقط از انگلیسی بریتانیایی و بدون لهجه آمریکایی استفاده میکند تا بتواند فضای قرون وسطایی بازی را در اروپا هدایت کند. در مصاحبه جدید دیگری، یوشیدا به Famitsu گفت که تاریخ انتشار دقیق بازی اواخر سال میلادی جاری اعلام خواهد شد. در حال حاضر قرار است در تابستان ۲۰۲۳ عرضه شود.
بازی کردن تو چین چه شکلیه؟
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
یک سوال ، این بازی انحصاری ؟ یا هنوز مشخص نیست که برای چه پلتفرم هایی در دسرس قرار میگیره ؟
خوب شد نگفتن آخ ببخشید وسط جایی که همچین نژادی وجود نداشته از نظر تاریخی ما نژادشونو نزاشتیم پس بفرمایین اینم ۴ تا شخصیت سیاه پوست و تمام
یه جوری از بازی انتقاد میکنن انگار فاینال فانتزی شخصیت رنگین پوست نداشته تا الان:|
بنده اصلا موافق ریختن قیمه ها تو ماست ها نیستم؛ ولی نمیشه که شخصیت های سفید پوست و اِستِرِیت رو توی اقتباس (سندمن، ارباب حلقه ها و...) تغییر بدین بعد اینجا اینجوری کنید.
یه حد تعادل بگیرید، همون رو پیش برید، ما هم راضی تریم.
فاینال فانتزی تو اروپای قرون وسطا هیچ نظری ندارم که چجوری میشه
خب میخوان غربیترش کنن