ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

GTA
اخبار و مقالات

راکستار در ابتدا هیچ امیدی به فرنچایز GTA نداشت

GTA V یکی از موفق‌ترین بازی‌های صنعت گیم و یک عنوان تاریخی برای تیک-تو (Take-Two Interactive) و راک‌استار (Rockstar) محسوب می‌شود. با این حال، گفته می‌شود که برخی از توسعه‌دهندگان سری GTA همیشه نسبت به ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۸ آذر ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

GTA V یکی از موفق‌ترین بازی‌های صنعت گیم و یک عنوان تاریخی برای تیک-تو (Take-Two Interactive) و راک‌استار (Rockstar) محسوب می‌شود. با این حال، گفته می‌شود که برخی از توسعه‌دهندگان سری GTA همیشه نسبت به آینده این فرنچایز چندان خوش‌بین نبوده‌اند و زمانی از آن به‌عنوان سری که «به احتمال زیاد موفق نخواهد شد» یاد می‌کردند.

«کالین مک‌دونالد»، تهیه‌کننده GTA 2 در مصاحبه‌ای با BBC درباره سال‌های اولیه کار در DMA Design که اکنون به Rockstar North تغییر یافته و اینکه اولین بازی GTA در سال ۱۹۹۷ چشم‌انداز مطلوبی برای آن‌ها نداشت، صحبت کرده است. مک‌دونالد توضیح می‌دهد که در آن زمان آن‌ها روی هفت پروژه کار می‌کردند و نظرسنجی انجام شده در بین کارکنان DMA نشان می‌داد که کدام بازی‌ها از نظر استودیو بیشترین و کمترین میزان موفقیت را خواهند داشت.

مک‌دونالد می‌گوید:

Grand Theft Auto بیشترین رای را برای بازی که موفق نخواهد شد، کسب کرده بود. دلیلش این بود که در اواسط توسعه، جهت بازی چندان مشخص نبود. همچنین بازی باگ‌های زیادی داشت و نمی‌توانستید بیش از چند دقیقه آن را بدون مشکل تجربه کنید. بنابراین مطمئنا اعتماد زیادی به آن وجود نداشت.

Grand Theft Auto

او در ادامه توضیح می‌دهد که این نسخه پر از مشکل از GT‌A «در بیشتر مواقعی که در حال تولید بود واقعا خوب ارزیابی نمی‌شد» و بازنویسی زیادی را پشت سر گذاشت. به گفته او، در اولین نسخه‌های این بازی که به عنوان یک پروژه آزمایشی شروع شده بود، بازیکنان به عنوان یک دایناسور در حال تخریب ساختمان‌ها بوده‌اند! سپس DMA ماشین‌هایی را به بازی اضافه کرده و تمرکز آن را تغییر داده است.

ظهور آشفته GTA در دهه ۹۰ و موفقیت‌های فعلی‌اش در یک مجموعه پادکست هفت قسمتی از BBC شرح داده شده است.

علیرغم تصورات اولیه‌ای که از GTA وجود داشته، این سری موفقیت‌های تاریخی بزرگی برای Take-Two Interactive و صنعت بازی به ارمغان آورده است. در سال ۲۰۱۳، بازی GTA 5 در سه روز ابتدایی انتشار خود به رکورد ۱ میلیارد دلار فروش رسید و تبدیل به سریع‌ترین بازی شد که به چنین نقطه عطف دست پیدا می‌کند.

جی تی ای

همچنین اوایل این ماه، تیک‌-تو اعلام کرد که سری Grand Theft Auto بیش از ۳۸۵ میلیون واحد فروخته که در این میان، سهم GTA 5 به عنوان آخرین بازی فرنچایز ۱۷۰ میلیون واحد بوده است.

اکنون طرفداران مشتقانه منتظر بازی بعدی GTA هستند که راکستار تایید کرده هم اکنون در حال توسعه است و بیش از ۵۰ دقیقه ویدیو از آن لو رفته بود. به گفته مایکروسافت GTA 6 سال ۲۰۲۴ منتشر خواهد شد.


بازی کردن تو چین چه شکلیه؟

تماشا در کانال یوتیوب ویجیاتو پلاس

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • KOUWNENTZ
    KOUWNENTZ | ۸ آذر ۱۴۰۱

    یه سوال چطور شرکت ها بازی هایی که هیچ امیدی بهش ندارن رو می سوازن

    • Brainless
      Brainless | ۸ آذر ۱۴۰۱

      ?

      • Kalantaripoor
        Kalantaripoor | ۹ آذر ۱۴۰۱

        دانلود ربط

    • Kalantaripoor
      Kalantaripoor | ۹ آذر ۱۴۰۱

      داداش منظور از مقاله اینه که اوایل امیدی بهش نداشتن، واسه نسخه‌های بعدی که اینجوری نبوده

  • AR3F
    AR3F | ۸ آذر ۱۴۰۱

    پس بگو چرا بعضی وقتا یه باگای ناجوری تو جی تی ای میبینیم بعضی وقتا تو گوگل ( یوتیوب بهتره ) سرچ کنید باگ های جی تی ای وی تا پاره بشید از خنده ?

  • london is red
    london is red | ۸ آذر ۱۴۰۱

    هیچ امیدی به بازی نبود
    البته تا قبل اون باگ تاریخی?

    • AR3F
      AR3F | ۸ آذر ۱۴۰۱

      ولی تقریبا همه باید بدونن که بازی به خاطر یه باگ به وجود اومد

  • Os Reza2008 x
    Os Reza2008 x | ۸ آذر ۱۴۰۱

    دقیقا به همون چیزی که امید نداری همون میشه نقطه قوتت
    GTA نقطه قوت راکستار هست به اندازه فکر کنم نصف آدمای دنیا این بازی طرفدار و پلیر داره ( میدونم مبالغه کردم فقط خواستم بگم پلیراش زیاده :))

  • khashayar.14236678
    khashayar.14236678 | ۸ آذر ۱۴۰۱

    چی فکر میکردن! چی شد!
    تشکر بابت مقاله

مطالب پیشنهادی