کتاب «مطالعات بازی» از دلایل تبدیل شدن ویدیو گیم به پدیدهای جهانی میگوید
کتاب «مطالعات بازی» از فرانس مائورا که به ریشههای ویدیو گیم و رسیدن این صنعت به آنچیزی که ما امروز آن را بازی میشناسیم میپردازد، به ترجمه حمیدرضا سعیدی توسط نشر نو منتشر شد. این ...
کتاب «مطالعات بازی» از فرانس مائورا که به ریشههای ویدیو گیم و رسیدن این صنعت به آنچیزی که ما امروز آن را بازی میشناسیم میپردازد، به ترجمه حمیدرضا سعیدی توسط نشر نو منتشر شد.
این کتاب که به هشت فصل تقسیم شده، در ابتدا به توضیح مطالعات بازی و معنای بازی میپردازد. در فصل دوم بازی به مثابه یک نظام فرهنگی و خرده فرهنگ بررسی میشود و در فصل سوم شاهد پرداختن به پیشا تاریخ بازیها و مطالعه بازی از دیدگاه فرهنگی هستیم. در فصول بعدی مطالعات بازی روندی که این صنعت از دهه هفتاد میلادی تا امروز طی کرده را مورد بررسی قرار میدهد و در نهایت فصل هشتم کتاب به چگونگی آمادهسازی طرح پژوهشی در حوزه مطالعات بازی میپردازد.
حمیدرضا سعیدی مترجم مطالعات بازی به ویجیاتو میگوید: «بیشتر مقالات و مجلات ترجمه شده در این حوزه، به مسائل آسیب شناسی میپردازند اما این کتاب مناسب افرادی است که چه در بعد مطالعاتی و چه بعد فنی قصد کسب اطلاعات بیشتری در مورد بازیها را دارند.»
در مقدمه مطالعات بازی در مورد هدف این کتاب آمده است:
هدف کتاب حاضر راهنمایی خوانندگان برای تحلیل بازیها و تقویت فهم آن ها از این پدیده است. این کتاب مقدمهای بر مطالعات بازی است، یعنی حوزه پژوهشی تازهای که بر بازیها و به ویژه بازیهای دیجیتال تمرکز میکند. مطالعات بازی مقولهای کاملا تازه است. به همین خاطر بهتر است کتاب حاضر را به عنوان مدخلی برای این حوزه در نظر گرفت که میخواهد دیدگاهی کلی به مخاطبان خود ارائه کند و به علاوه، ابزارهای کلیدی و ضروری را برای بررسی دقیقتر و پیشرفتهتر در اختیار آنها بگذارد.
کتاب مطالعات بازی با قیمت ۷۲ هزار تومان از نشر نو قابل خریداری است.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.