ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازی
اخبار و مقالات

بیش از ۹۴ درصد بازی‌های فروخته شده جهان در سال ۲۰۲۲ دیجیتال بوده است

یکی از بزرگ‌ترین روندهای یک دهه گذشته این بود که رسانه‌های دیجیتال صنایع سرگرمی را تحت سلطه خود قرار دادند که البته این موضوع شامل بازی‌های ویدیویی نیز می‌شود. سال به سال در گزارش‌های مربوط ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۹ آذر ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

یکی از بزرگ‌ترین روندهای یک دهه گذشته این بود که رسانه‌های دیجیتال صنایع سرگرمی را تحت سلطه خود قرار دادند که البته این موضوع شامل بازی‌های ویدیویی نیز می‌شود. سال به سال در گزارش‌های مربوط به فروش بازی ها مشخص می‌شود که فروش فیزیکی بازی‌ها کاهش پیدا کرده و در مقابل، فروش دیجیتالی همچنان افزایش پیدا می‌‎کند و این موضوع برای سال ۲۰۲۲ نیز صادق است.

طبق داده‌هایی که توسط GamesIndustry به اشتراک گذاشته شده، ۷۲ درصد از کل فروش جهان بازی‌های کنسولی سال ۲۰۲۲ به صورت دیجیتالی بوده و سهم بازی‌های فیزیکی فقط ۲۸ درصد بوده است. در همین حال، در بخش بازی‌های پی‌سی، سهم عناوین دیجیتال بسیار بیشتر بوده است و ۹۸ درصد از کل بازی‌های فروخته شده روی این پلتفرم در سال ۲۰۲۲ را عناوین دیجیتال تشکیل می‌دهند.

مطلب پیشنهادی
موش‌ و گربه بازی به سبک ژانر وحشت
۱۰ فیلم ترسناک با مضمون تعقیب و گُریز

زمانی که درباره تمام پلتفرم‌های صحبت کنیم، ۹۴.۲ درصد از کل فروش بازی‌های در سراسر جهان به صورت دیجیتالی بوده و تنها ۵.۸ درصد آن را بازی های فیزیکی تشکیل داده است.

البته باید توجه کرد که برخی از ناشران مانند نینتندو، داده‌های مربوط به فروش دیجیتال بازی‌های خود را به اشتراک نمی‌گذارند که با این وجود، داده‌های واقعی احتمالا کمی متفاوت خواهند بود. در هر صورت، از این مسئله مهم نمی‌توان به سادگی گذشت که فروش دیجیتال بازی‌ها هر سال در هر افزایش است.

در مجموع، درآمد جهانی بازی‌های دیجیتال در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۷۲.۸ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال گذشته ۴ درصد کاهش پیدا کرده است. در مقابل، درآمد جهانی بازی های فیزیکی در سال جاری ۱۰.۷ میلیارد بوده که نسبت به آمار سال ۲۰۲۱ با کاهش ۱۰.۱ درصدی مواجه شده است.

مطلب پیشنهادی
برای آن‌هایی که می‌خواهند سر از راز خالی شدن حجم اینترنتشان در آورند
مصرف اینترنت بازی‌های آنلاین چقدر است؟

بررسی استیم دک

تماشا در کانال یوتیوب ویجیاتو پلاس

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Amirhossein13
    Amirhossein13 | ۳۰ آذر ۱۴۰۱

    الان بازی ها به صورت فیزیکی خیلی گرون تر در میاد. میمونه ۲ روش: خرید اکانت حالا چه قانونی چه هکی (البته این مورد فقط تو ایرانه) و خرید بازی از استور های آنلاین رو پلتفرم های مختلف که خیلی به صرفه است. اگر تو تخفیفات بخوای بازی بخری واقعا خوبه

  • casinooo.blogfa.com
    casinooo.blogfa.com | ۳۰ آذر ۱۴۰۱

    ازونجایی که ما همون قشری هستیم که سیدی بازی رو از مغازه میخریدیم و فکر میکردیم اصله شامل این آمار نمیشیم :/

    اما واقعا فیزیکی یه حس دیگه داره ،اون کلکسیون سیدی ها و عکس بسته هاشون...

  • asal
    asal | ۳۰ آذر ۱۴۰۱

    خب هم کرونا بوده مردم کمتر خرید میرن
    از اون مهم تر دیجیتالی تخفیفاش بیشتره

  • یونس
    یونس | ۳۰ آذر ۱۴۰۱

    جزو شیش درصد دنیام??

  • parsa.A22
    parsa.A22 | ۲۹ آذر ۱۴۰۱

    این آمار واقعی نیست چون احتمالا pcرو هم حساب کردن.روی پی سی فقط دیجیتال در دسترسه پس این آمار رو میبره بالا

    • Cyrus
      Cyrus | ۲۹ آذر ۱۴۰۱

      توی متن هم اشاره شده و برای کنسول ها هم یه آمار جدا اوورده شده (۷۲ به ۲۸)

  • Mohammad-Nikhalat-Jahromi
    Mohammad-Nikhalat-Jahromi | ۲۹ آذر ۱۴۰۱

    یه دوراهی وجود داره : ۱) حذف نشدن دیسک به دلیل نوستالژی و حس کردن محصول خریداری شده ۲) دیسک مدرن وارفر ۲ که امسال اومد آیینه ی تمام نمای تحقیر نسخه های فیزیکی بود

    • casinooo.blogfa.com
      casinooo.blogfa.com | ۳۰ آذر ۱۴۰۱

      مورد دوم رو نفهمیدم

      • Mohammad-Nikhalat-Jahromi
        Mohammad-Nikhalat-Jahromi | ۳۰ آذر ۱۴۰۱

        بازی ۱۵۰ گیگه ، دیسکش ۱۵۰ مگ هم دیتا نداره باید همش خودت دانلود کنی و انگار دیسکه فقط کلیده !!!

        • casinooo.blogfa.com
          casinooo.blogfa.com | ۳۰ آذر ۱۴۰۱

          الله اکبر ناموصا :/

مطالب پیشنهادی