ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

۸ فیلم‌ ترسناک که باید تبدیل به بازی‌ ویدیویی شوند

با درنظرگیری نزدیک شدن به عرضه بازی Blair Witch، فکر کردیم زمان آن‌که به فرنچایز‌های فیلم‌های ترسناک دیگر که از پتانسیل آن‌ها برای ساخت بازی‌های ویدیویی استفاده نشده، نگاهی بیندازیم. بیایید با آن‌ها بیشتر آشنا ...

احسان زیارانی
نوشته شده توسط احسان زیارانی | ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ | ۲۳:۳۰

با درنظرگیری نزدیک شدن به عرضه بازی Blair Witch، فکر کردیم زمان آن‌که به فرنچایز‌های فیلم‌های ترسناک دیگر که از پتانسیل آن‌ها برای ساخت بازی‌های ویدیویی استفاده نشده، نگاهی بیندازیم. بیایید با آن‌ها بیشتر آشنا شویم.

IT

زیبایی IT (هم فیلم‌ها و هم رمان اصلی نوشته استفن کینگ) این است که می‌توان بازی‌ای براساس آن ساخت که می‌تواند اساسا هر طوری که شما می‌خواهید باشد. هرچه باشد، پنی‌وایز یک دلقک آدمکش است که از بدترین کابوس‌هایتان سواستفاده می‌کند؛ او می‌تواند شکل هر چیز ناخوشایندی را که یک سازنده می‌تواند مجسم کند بگیرد. جذامی‌ها، گرگینه‌ها و یک مجسمه مرگبار از پاول بان‌ین (Paul Bunyan) تنها شروع کار هستند. فقط به شرطی که غولآخر یک عنکبوت بزرگ نباشد.

کابوس در خیابان الم

یک بازی از «کابوس در خیابان الم» وجود داشت که برای کنسول NES در سال ۱۹۸۹ ساخته شده بود، اما از آن موقع ۳۰ سال می‌گذرد پس بیایید نگاهی داشته باشیم به این‌که یک بروزرسانی چه شکلی خواهد بود. مثل خیلی از بازی‌های درون این لیست، «کابوس در خیابان الم» برای ژانر شبیه‌ساز وحشت مناسب است؛ آن نوع خاص از وحشت که مکانیک‌های آشنای بازی‌های ویدیویی کنار گذاشته شده و شما در اصل تمام مدت در حال فرار از یک دشمن هستید.

با این حال، بخش جالب آن از این‌ موضوع به وجود می‌آید که فِرِدی نوعی شرارت بازیگوشانه دارد و می‌تواند شکل‌های زیادی در طول بازی به خود بگیرد. بله، این شکل‌ها می‌توانند شامل یک پیتزای پپرونی هم بشوند. البته نشانگر میزان خواب در بازی اصلی که همیشه در حال خالی شدن است و با خوردن قهوه پر می‌شود، حتما باید دوباره بازگردد.

بازی بچگانه

فرنچایز «بازی بچگانه» هیچوقت تبدیل به یک بازی ویدیویی نشده است. نزدیک‌ترین شکل تبدیل این موضوع به واقعیت، یک کارزار کیک‌استارتر ناموفق در سال ۲۰۱۲ بود. (استودیو TikGames توانست ۵۸۵ دلار جمع‌آوری کند که ۹۴۲۴۱۵ دلار از هدفشان فاصله داشت). اما پتانسیلی واقعی برای یک چیز سرگرم‌کننده در اینجا وجود دارد؛ شاید یک تقلید از بازی Five Nights at Freddy’s که در یک فروشگاه بزرگ اسباب‌بازی دنبال می‌شود. یا یک ماجراجویی دونفره که در آن شما و یک دوست به عنوان چاکی و تیفانی بازی می‌کنید و گروه‌های نوجوانان آزاردهنده را از بین می‌برید. شاید شما نقش چاکی در ریبوت را ایفا می‌کنید و هدف شما فعال کردن تمام عروسک‌های چاکی دیگر در دنیا و ایجاد ارتشی بزرگ از چاکی‌ها باشد. نکته این است که، بله چاکی، ما می‌خواهیم بازی کنیم.

کشتار با اره‌برقی در تگزاس

آخرین باری که از «کشتار با اره‌برقی در تگزاس» یک بازی ویدیویی ساخته شد، برای کنسول آتاری در سال ۱۹۸۲ بود. بنابراین بار دیگر، کمابیش با شروعی تازه طرف هستیم. با این که ژانر وحشت و بقا انتخاب واضح است، اما می‌توان این بحث را کرد که بازی «کشتار با اره‌برقی در تگزاس» می‌تواند یک داستان تعاملی شبیه به سبک Until Dawn یا The Dark Pictures Anthology باشد... به طور کلی، هر چیزی که استودیو Supermassive Games عرضه کرده است. آیا شما و گروهی آشفته از دوستانتان می‌توانید از دست لِدِرفیس، خانواده‌اش و یکدیگر جان سالم به در ببرید؟

یک مکان ساکت

«یک مکان ساکت» ایده بسیار خوبی پشتش دارد. هیچ صدایی تولید نکن وگرنه می‌میری. تبدیل این ایده به یک بازی ویدیویی نیازی به فکر کردن ندارد. یک بازی استراتژی تاکتیکی که در هر مرحله، شما و خانواده‌تان باید خودتان را به یک مکان امن برسانید، آن هم درحالی که از موانع صداساز دوری می‌کنید. یا یک بازی ژانر وحشت و بقای اصیل که باید به دنبال منابع بگردید تا به شما کمک کنند از یک محیط، بدون ایجاد صدا عبور کنید. این مورد که باید یک بچه گریان را هم ساکت نگه دارید به بازی اضافه کنید و برای خودتان یک بازی چالش برانگیز ساخته‌اید.

شب مردگان زنده

کمبودی از نظر بازی‌های زامبی‌-محور وجود ندارد، اما در مورد ادای احترامی درخور پدربزرگ سینمای نامیرایان، نمونه اولیه ژانر وحشت و بقا چطور؟ چه یک اقتباس تعاملی کاملا دقیق از روی فیلم اصلی باشد یا یک اقتباس گسترده‌تر، بازی‌ای در جهان کلاسیک زامبی‌-محور جرج رومرو می‌تواند مورد ویژه‌ای باشد. تا وقتی که سیاه-سفیدی زمخت و سادگی عجیب بودجه کم فیلم اصلی را حفظ کند.

Maximum Overdrive

در آغاز کار فاجعه‌بار استفن کینگ به عنوان کارگردان (و آخرین باری که چیزی را کارگردانی کرد) یک شهاب سنگ سبز رنگ باعث می‌شود تمام ماشین‌های روی زمین دیوانه شوند و سعی کنند همه را بکشند. با وجود این‌که فیلم خوبی نیست، یک فرضیه دیوانه‌وار است که به خوبی به یک بازی منتقل می‌شود. با ماشین‌های چمن‌زنی و دستگاه‌های نوشابه تشنه به خون بجنگید، طعنه‌های یک عابر بانک بی‌ادب را نادیده بگیرید و غول‌های بزرگ به شکل‌ جاده صاف‌کن‌های تسخیر شده و کامیون‌های مک را نابود کنید. اگر هم یک بازی کامل نشود، می‌تواند تبدیل به یک ماد عالی برای جی‌تی‌ای شود.

درخشش

ما در فیلم «بازیکن شماره یک آماده» نگاهی مختصر داشتیم به این‌که یک نسخه ویدیو گیمی از هتل اوورلوک ممکن است چه شکلی باشد. با این‌که حتی از فیلم کوبریک هم تفاوت‌های بیشتری نسبت به رمان اصلی استفن کینگ داشت، قطعا پتاسیلی برای آزادسازی در این مکان بدنام وجود دارد. چه یک سری از تصاویر ترسناک تعاملی به سبک What Remains of Edith Finch باشد، چه یک شبیه‌ساز مدیریت هتل ترسناک یا یک بازی مسابقه‌ای که باید در آن یک چرخ بزرگ را در راهرو‌های پر پیچ و خم برانید و از روح‌های خوش لباس دوری کنید.

ممنون که همراه ما بودید! شما دوست دارید چه فیلم ترسناکی تبدیل به بازی شود؟ پیشنهادتان را در بخش نظرات قرار دهید. برای اطلاعات بیشتر در مورد Blair Witch، تریلر رسمی گیم‌پلی آن را ببینید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی